Tarkkuuttaa sukupuoliasioissa, pyydän.
Nikit eivät välttämättä paljasta onko ne kirjoitukset luotu naaras vai urosnäppäimistöiltä, toivottavasti asia ei lie merkityksellinen?
En laskenut Porvoota mukaan, sillä uhreja oli "vain" kolme. Lisäksi ase oli laiton (kuten Sellossakin), joten sikälikään pistoolikielto ei olisi vaikuttanut tapaukseen suuntaan taikka toiseen.
Tästä rohkenen olla erimieltä, mikäli Jokelan jälkeen olisi asiaan tartuttu sen vaatimalla vakavuudella, ei Kauhajokea olisi tapahtunut. Selloa ei tällä olisi voitu estää, mutta aseiden "valuminen" luvattomiksi hiipuu sitä mukaa, kun lailliset vähenevät markkinoilta. Kokonaan ne ei poistu, mutta saatavuus vaikeutuu, mikä jo osaltaan estää joitakin järjettömyyksiä.
Tämmösen vanhan ukon, jolta on jo komppania läheisiä, ystäviä ja kavereita hiljennyt, on oikeasti vaikea käsittää tuollaisia "vain" kommentteja, ehkä sitten on tähän ikään jo selvennyt, mitä tarkoittaa, kun puhutaan elämän lahjasta ja kuoleman lopullisuudesta, mene ja tiedä.
En tiedä, ei ole tarjoutunut tilaisuutta kysyä. Vahva veikkaus olisi se, että aseella ampuminen on "henkilökohtaisempaa"..
Annoit oikeastaan hienon vastauksen kysymykseeni, juuri näin ajattelin itsekin, enkä siksi usko, että maamme henkisesti epästabiili nuoriso alkaisi pomminrakentajaksi, jos asehanat tukkeutuvat.
Itse asiassa taitaa olla niin, että tuon Gertdin lisäksi pommiasetta on käytetty isommassa mittakaavassa vain aikoinaan mikkelissä panttivankitilanteessa ja taitaa olla yksi tapaus muistaakseni kokkolassa, jossa sitä käytettiin koston välineenä ja pieleen meni sekin. Ai, olihan helsingissäkin tämä palkkamurha tapaus. Pommi, vaikka sen väsääminen ei vaikeata olekaan, vaatii kyllä aika paljon enemmän paneutumista ja harjoittelua käyttäjältään kuin lataaminen ja liipasimestaveto, joten pistoolin (ei siis sanota käsiaseen, ettei saivareet saa turhaan vettä myllyynsä)tilalle se ei taida oikein soveltua.
Tuotahan me emme koskaan saa tietää.
Ikävä kyllä.
Kahdessa (2) viestissä olen asiasta maininnut. Mielenkiintoinen käsitys kovasti mainostamisesta. Ja vastaus on kielteinen - en minä, eikä kukaan lähipiirissäni.
Itse asiassa, tuo juolahti mieleeni kommentoidessani tätä yhtä kirjoitustasi, jotenkin sait sen kuulostamaan kuin piirissäsi olisi tehty valinta käytettävän tuhokapistuksen suhteen. Siis leikkimielisesti näin, en sitä tosiana pitänyt hetkeäkään, mutta teki mieli kysäistä assosiaattion perässä.