Pitkästä aikaa viime viikolla iso kärhämä muovikassiasioissa. Olen saanut olla kassaneideiltä melko rauhassa, kun olen pitänyt muovikassin kädessä, jos olen sellaisen ostanut ja sanonut: "yksi muovikassi". Se on nimittäin ollut niin, että jos olen viikannut sen kassahihnalle neljään osaan taiteltuna, niin he ottavat sen siitä pois ja ryttäävät sen ja heittävät epämääräisesti sinne, minne ostokset tulevat, jonka jälkeen ostokset menevät sinne sen muovikassin päälle ja se menee ihan ryppyyn. En ole ymmärtänyt tätä valtavaa himoa tunkea käpälöitä minun muovikassiin ja olen tehnyt asiasta useita reklamaatioita. Olen vaatinut kauppiaita puuttumaan asiaan ja erottamaan syylliset. Ei ole onnistunut. Se oli hyvä vinkki, minkä sain, että pidä muovikassi kädessäsi, niin ei pääse tilanne eskaloitumaan. Kaikki on mennyt hyvin kunnes viime viikolla Lidlissä tapahtui jälleen katastrofi. En ole Lidlissä ostanut aikoihin muovikassia, sillä minua ärsyttää se, ettei niitä saksalaisia Tragetascheja ole enää tarjolla. Ne henkselikassit ovat paljon huonompia ja heikompia. No nyt jouduin ostamaan, kun ex tempore tuli ostettua 6-pack cokista ja muutama saksalainen olut. Pidin muovikassia kädessäni, mutta kassa tarvitsi viivakoodin siitä, joten jouduin antamaan sen hänelle, mutta tuon jälkeen syntyi käsirysy. Hän ei suostunut antamaan sitä minulle takaisin, vaan veti sen väkisin ja yritti tunkea käpälöitään sinne sisään, jotta voisi rytätä sen. Puutuin kovaäänisesti operaatioon, olin kärppänä paikalla ja riistin sen häneltä takaisin. Ja minä en ollut muka sanonut, että sitä ei saa rypistää. No perkele en olisi antanut sitä alunperinkään hänelle, kun arvasin, että voi olla jonkinlainen juoni tulossa, mutta hän tarvitsi sen viivakoodin. Jumalauta!