Muovikassit – puolesta vai vastaan?

  • 14 887
  • 132

Outsider

Jäsen
Tuo banaanien pussitus on kyllä huvittava ilmiö.

Onko nyt puhe jostain valmiiksi pussitetuista vai itse laitetuista? Itse ainakin laitan banaanit sen takia omaan pussiin, että kun ostaa isomman nipun kerralla, niin ne vievät aika paljon tilaa, joten on helpompi kantaa ne erikseen siinä pussissa, niin yksi ostoskorillinen muita elintarvikkeita mahtuu paremmin yhteen varsinaiseen muovikassiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uudessa-Seelannissa antoivat kaupassa laskuun kymmenen sentin alennuksen kun pakkasi ostokset kestokassiin. Siellä taisi tosin olla pian tulossa täyskielto muovikasseille.

Uusi pääministeri lupasi täyskiellon alkaneen vuoden aikana.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Onko nyt puhe jostain valmiiksi pussitetuista vai itse laitetuista? Itse ainakin laitan banaanit sen takia omaan pussiin, että kun ostaa isomman nipun kerralla, niin ne vievät aika paljon tilaa, joten on helpompi kantaa ne erikseen siinä pussissa, niin yksi ostoskorillinen muita elintarvikkeita mahtuu paremmin yhteen varsinaiseen muovikassiin.

En ole tuollaista asiaa itse edes koskaan miettinyt. Omalla kohdalla menee kyllä isompikin nippu siinä samassa korissa, mutta tuossa nyt on sentään hieman ideaa. Suurin osa mitö itse olen nähnyt niin laittaa kuitenkin samallalailla ne koriin kuin itsekin, mutta muovipussissa.
 

Outsider

Jäsen
En ole tuollaista asiaa itse edes koskaan miettinyt. Omalla kohdalla menee kyllä isompikin nippu siinä samassa korissa, mutta tuossa nyt on sentään hieman ideaa. Suurin osa mitö itse olen nähnyt niin laittaa kuitenkin samallalailla ne koriin kuin itsekin, mutta muovipussissa.

Tarkoitin siis että kun ostaa täyden korillisen tavaraa, niin ne ei välttämättä mahdu yhteen muovikassiin kaupasta lähtiessä. Silloin on helppoa kantaa esim. se banaanipussi irrallaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuo banaanien pussitus on kyllä huvittava ilmiö.
En hygieniasyistä pakkaa banaaneja koskaan pussiin (kuulostaakin jo hölmöltä), mutta siitäkin huolimatta lähes joka kerta banaaneja ostaessa pistän ne läpinäkyvään muovipussiin. En osta banaaneja käytännössä kuin töihin välipalaksi, niin tuohon muovipussiin on helppo yhdistää myös kaikki muut mukana olevat eväät, eikä tarvitse kanniskella jokaista eri purkkia ja evästä erikseen käsissään. Jos ajattelisin asiaa edes hieman ekologisesti, niin hommaisin jonkin sortin kestävän eväskassin, johon banaanitkin sitten päätyisivät.

Saattaahan se näyttää joo dorkalta, mutta helpottaa kantamista huomattavasti. Ja joo, saisihan tuon saman pussin pyydettyä kassaltakin ilmaiseksi, mutta en taas näe siinäkään mitään järkeä, kun niitä jo siellä kaupassa saa ilmaiseksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä käytän niitä pikkubusseja kotona biojätteiden keräämiseen ja viemiseen biojäteastiaan. Niitä saa parin päivän välein kanniskella, jotta ei ala haisemaan niin parempi otta pussit ilmaiseksi kaupasta mukaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meillä on aina kaupassa käydessä kestokasseja mukana, mutta HOK-Elannon kauppakassi-palvelusta ruokaa tilatessa tulee aina joku 4-8 muovipussia ostoksien mukana. Ymmärrän toki, että menee mahdottomaksi pakata noita johonkin asiakkaiden omiin kestokasseihin, mutta voisi tuohon jotain vaihtoehtoa pohtia.
 

teppana

Jäsen
Meillä on aina kaupassa käydessä kestokasseja mukana, mutta HOK-Elannon kauppakassi-palvelusta ruokaa tilatessa tulee aina joku 4-8 muovipussia ostoksien mukana. Ymmärrän toki, että menee mahdottomaksi pakata noita johonkin asiakkaiden omiin kestokasseihin, mutta voisi tuohon jotain vaihtoehtoa pohtia.


Tässähän olisi markkinarakoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös