MTV3: Idols 2007

  • 546 266
  • 3 334

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SergeiK kirjoitti:
Pistä Blackie caps lockit päälle, niin tulee mielipide paremmin esille.
:)

Niin, toivottavasti tuo äskeinen viestini selvensi asioita. Jokainen saa diggailla kenestä haluaa, mutta laulutaito -juttu ei ole makuasia. Jos sanoo, että Ari on keskinkertainen laulaja, niin se ei pidä paikkansa, sillä taidoiltaan on ihan kärkipäätä tämän vuoden Idolsissa. Mihinkään Kirkaan vertaaminen ei ole edes reilua.

Meni muuten jankkaamiseksi, whatever.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Ari veti hienon kappaleen todella hyvin. Tuomarit eivät suotta ole miestä hehkuttaneet. Kaukana "keskinkertaisesta" on Arin ääni. Kuunnelkaa nyt ihan ajatuksen kanssa ja sitten kokeilkaa vaikka itse perässä, tai vertailkaa muihin. Jos pystyy tuosta vielä venymään niin ehdottomasti toivon että Ari on Suomen idoli 2007. Tokihan ääni on hieman keskeneräinen, mutta kyseessä on ilmiselvästi todellinen luonnonlahjakkuus. Kunnon laulunopettaja niin pojasta tulee vielä maailmanluokan tähti! Ja loppuun todettakoon että itselläni on pitkähkö musiikkitausta ja pyrin arvioimaan lauluja objektiivisesti vaikka tykkäänkin toisista biiseistä enemmän, joten ihan turha tulla pätemään että tuomarit on aivopessy. Ari rulz!

Kovin mielelläni kuulisin perusteluja näiltä keskinkertaisuus-höpöttäjistä.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
BigRedCat kirjoitti:
.... kyseessä on ilmiselvästi todellinen luonnonlahjakkuus. Kunnon laulunopettaja niin pojasta tulee vielä maailmanluokan tähti! Ja loppuun todettakoon että itselläni on pitkähkö musiikkitausta ja pyrin arvioimaan lauluja objektiivisesti vaikka tykkäänkin toisista biiseistä enemmän, joten ihan turha tulla pätemään että tuomarit on aivopessy. Ari rulz!

Kovin mielelläni kuulisin perusteluja näiltä keskinkertaisuus-höpöttäjistä.

Niin. Sehän on toki makuasia, pitääkö kovasti gerbiiliä muistuttavaa, hädin tuskin äänenmurrosta saanutta poikaa ns. maailmantähtiaineksena.
Itse katsoisin että tämän tyyppinen ääni saattaisi olla sitä;
http://www.dailymotion.com/visited/video/x6sfz_amazing-11-year-old

Tosin karismaa em. tyttösellä on saman verran kuin Arskalla. Eli ei yhtään, joten tästäkään neidistä tode. näk. ei kuulla enää tämän enempää. Mene tiedä.

Joo, on se Ari hyvä. Pikku maan pikku mittakaavassa.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Idols menee metsään?

Jokaista Idolsia olen mielenkiinnolla seurannut ja olen vakuuttunut siitä, että osittain tuomareiden onnistuneen äänten ohjauksen ansiosta monta hyvää laulajapersoonaa on jäänyt rannalle itkemään, kun jatkoon on marssinut mitäänsanomattomia hyviä laulajia.

Itseäni siis ärsyttää formaatissa kaikkein eniten se, että jollakin tapaa se karsii myös räiskyviä persoonia. Totta kai on tärkeintä, että idoli on helkkarin hyvä laulamaan, mutta minua ei hyvä laulajakaan liikauta, jos laulajalta puuttuu määrätynlainen persoonallisuus. Mattimeikäläisiä kun on kadut täynnä.

Olisin toivonut kovasti jatkoon ensimmäisestä pienryhmästä Juha Vuorsolaa tai Antti Railiota, vaikka Larnos hyvin vetikin. Sama juttu oli toisessa pienryhmässä, josta jatkoon meni niin perussuomalainen hissukkablondi ettei kauheasti säväyttänyt. Sen sijaan Mia Permanto olisi tuonut ihan toisenlaista väriä finaaleihin.

Enkä siis halua missään nimessä kiistää jatkoon menneiden oikeutta laulaa finaaleissa saatika kykyjä, minulle ei vaan pelkkä laulu riitä.

Noh, onneksi on äärettömän hyvä Ari, jolta löytyy myös sitä persoonaa tuohon kisaan. Hevimies taitaa kiittää ja kuitata - hyvä niin.

Lisäys: Tuossa yläpuolella nimimerkki usko toteaa Arin olevan hyvä Suomen pienessä mittakaavassa. Totta sekin. Ei tarvitse kuin mennä YouTubeen katsomaan Kelly Clarksonin Idols vetoja. Siinä on sitten niin huikea lauluääni naisella ettei tässä maassa yksikään pääse edes lähelle.
 

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juuri tällä hetkellä muuten menee Saksan RTL -kanavalla sikäläinen Idols - Supertar. Kanava näkyy tämän viikonlopun ilmaisena ainakin kaapelitalouksissa digiboxin kautta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Vesuri kirjoitti:
Äijämäinen????

En kertakaikkiaan pysty löytämään keskinkertaisesta teinipojan revittelystä mitään äijämäisyyttä.

Totuus on, että Ari ei ole äijää nähnytkään, mutta ei siitä jaksa enempää tapella. Loppujen lopuksi arkielämääni ei suuresti vaikuta, vaikka voittajaksi ketä vaan. Ihan vilpittömästi ja ilman ilkeyttä olen sitä mieltä, että näiden idoli-ehdokkaiden taso -yhdenkään- ei päätä huimaa.

Pentti on äijä, Jere on äijä, Ari on koulupoika. :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
peruspata kirjoitti:
Pentti on äijä, Jere on äijä, Ari on koulupoika. :)

No onhan tuo nyt vähän epäreilua vertailla Aria Penttiin, koska siinä vertailussa kaikki ovat koulupoikia.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
spertti kirjoitti:
Tästähän on jo jenkkien idolsissa esitetty loistava tulkinta. Eli tuon klipin viimeinen esitys. Vaikea on Irenen paremmaksi pistää?
EDIT: Eikös tuon tytön nimi ole Piret?

On eli Piret Reppo. Tuli alkuperäinen esittäjä vahingossa nimeksi.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Ei ole kukaan pistänyt vielä tyttöjen biisivalintoja tänne tälle illalle? Itse en tiedä mistä sellaiset sotkut löytää, muuten olisin laittanut ne.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miljonääri kirjoitti:
Ei ole kukaan pistänyt vielä tyttöjen biisivalintoja tänne tälle illalle? Itse en tiedä mistä sellaiset sotkut löytää, muuten olisin laittanut ne.

Löytyi jo ketjusta:

Master Chief kirjoitti:
Extran mukaan esitettävät biisit: Johanna Hämäläinen - "My Immortal", Jannika - "What A Feeling", Marina - "Simply the best" ja Irene - "Genie In A Bottle".
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Kohta päästään taas ruotimaan esityksiä tai tuomareita, kuten viimeksi itse tein. Mutta mitä itse laulajiin tulee, niin eniten odotan kuulla laulettavan Evanescensen My Immortalia. Oliko tuo laulaja nyt se hiukan tukevampirakenteinen rokkarinnäköinen laulaja, jolla on aika iskelmä-ääni? Nythän tuo vetäisee metalli-/rokkiballadin, joten mielenkiinnolla odottelen tulevaa. Toivottavasti tyttönen onnistuu, sillä ei olisi pahitteksi saada tuonne naispuolisten osallistujienkin joukkoon hieman väriä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ainakin tuo Jannika ja Piret pesee ja linkoaa sen Miss Navetta 07 mennen tullen ja samaten myös palatessakin.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nätti tyttö tuo Jannika, mutta ei sen laulu kyllä ollu mitään erikoista. Melko vaisu ja epävireinen esitys mun mielestä. Ääni ei soinut vaan se kuulosti huudolta enemmän.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Olipahan varsinainen raiskaus tämä Flashdance.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Vähän turhan kovaa huutoa ja vääntöä tämän Janikan laulussa oli, mutta muuten ok repäisi heti alkuun. Yritystä ainakin oli. Piret menisi kyllä ulkonäenpuolesta jatkoon tässä ryhmässä, mutta katellaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
wezq kirjoitti:
Nätti tyttö tuo Jannika, mutta ei sen laulu kyllä ollu mitään erikoista. Melko vaisu ja epävireinen esitys mun mielestä. Ääni ei soinut vaan se kuulosti huudolta enemmän.

Alku tuntui mielestäni hyvältä,mutta lopussa meni kyllä huonommin. Ei riitä kyllä jatkoon mitenkään...
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Onpas todella pantavan näköinen tämä Virolainen laulaja. Mutta ei hän kyllä yhtä hienosti laula kuin Christina A. Aika latteaa itseasiassa, unohtui jo koko laulu. Oliskohan toinen ura parempi vaihtoehto ;)
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Miljonääri kirjoitti:
Onpas todella pantavan näköinen tämä Virolainen laulaja. Mutta ei hän kyllä yhtä hienosti laula kuin Christina A. Aika latteaa itseasiassa, unohtui jo koko laulu. Oliskohan toinen ura parempi vaihtoehto ;)

Aww ihana puristus kohdistui mikkiin, kuvittele jos..

No jooo tottakai on lattea esitys, ihmettelen vain näitä biisi valintoja edelleen. Jotkut hakee helvetin vaikeilla biiseillä kunniaa.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missiainesta molemmat kaksi ensimmäistä, mutta totuus on se että jatkosta on tippunut monta paljon parempaa laulajaa. Tuskin menee kumpikaan jatkoon.

Ja molemmat kappaleet ovat mielestäni myös aika hirveitä, kenen tahansa laulamana.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No joo, ihan kohtalaisesti veti tämä Jannika, mutta jotenkin tuntui ponnettomalta ja loppu meni kuten aiemmin mainittiin huutamiseksi. Piret veti aika hyvin, kuitenkin vähän vaisuhkosti..kaksi vielä jäljellä, eniten odottelen tuota Johannan biisiä.
 

Slowhand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Falcons, George Parrosin pelkät
Aika lattea veto. Biisi on kyllä henkilökohtaisia suosikkejani tuollaisita kertakäyttö-popbiiseistä, mutta tässä versiossa ei ollut mitään koukuttavaa. Itseasiassa sovituskin oli aika väsynyt.

Edit: siis Piretin esitys
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Miljonääri kirjoitti:
Onpas todella pantavan näköinen tämä Virolainen laulaja. Mutta ei hän kyllä yhtä hienosti laula kuin Christina A. Aika latteaa itseasiassa, unohtui jo koko laulu. Oliskohan toinen ura parempi vaihtoehto ;)

Joo tosta ei kyllä heti uskoisi että on pyöräyttnyt muksun!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös