MTV3: Idols 2007

  • 550 196
  • 3 334

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Juu, en mäkään sano Agnesia Kakkoa paremmaksi laulajaksi, ei sentään. Tuo nyt vain osui nappiin häneltä. Muut biisit ei muakaan vakuuttanut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
eagle kirjoitti:
Eipä Sonata minunkaan suosikkeihini kuulu, vaikka heillä onkin muutamia hyviä biisejä. Eiköhän se kerro jo aika paljon Agnesin tasosta lausumisen suhteen, että edes levylle ei ole saatu pois sitä aivan järkyttävää lausumista. Kuitenkin usein levyllä useimmat artistit saadaan kuulostamaan siedettäviltä.

Mua ei yleensä hirveämmin häiritse tuo lausuminen, mutta Agnesin kohdalla se alkaa olemaan jo sen verran kaukana että se häiritsee myös minua.

Eipä tuo Arikaan muuten aivan täydellisesti tuota Pianoman biisin sanoja lausu, mutta se ei tuossa vielä häiritse pistävästi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
JsL kirjoitti:
paffila yhdelta;

jaxxonx's

passu: limit

ja nyt no limittia ;D
Kippis.

Katsoin ja kuuntelin tuon YouTube -klipin Agnesista, sen jälkeen kuuntelin perään Sonatan version. Voi hyvää päivää, mikä ero. Ja vielä se paras vertauskohta; vedin itse 'Tallulahin' viime kesänä Ruisrockin hevikaraokessa, kahdesti, peräkkäisinä päivinä... Alkuspiikissä ilmoitin oman versioni olevan heikompaa laulantaa ja parempaa lausuntaa alkuperäiseen verrattuna ja näin myös tapahtui. Tunnetta mulla kyllä oli enemmän ku Agnesilla. Johtunee promilleista. Siis mun, ei Agnesin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuuntelin uudelleen Youtubesta eilisen Arin esiintymisen ja mun mielestä se veti edelleen ihan saatanan hyvin. Säkeistössä lauloi matalalta ja kertsissä antoi palaa. Aivan loistava. Taisi olla SergeiK, joka vertasi Sebastian Bachiin. Vähän samaa on kyllä aistittavissa. Sopisi varmasti loistavasti Arin soundille Skid Row'n I Remember You:

http://www.youtube.com/watch?v=gFJvXaybJgo

Idiootit pilkkaa, ettei ole tullut äänenmurrosta, mutta aika alhaalta pystyy laulaessaan vetämään, siis Ari meinaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Blackie kirjoitti:
Idiootit pilkkaa, ettei ole tullut äänenmurrosta, mutta aika alhaalta pystyy laulaessaan vetämään, siis Ari meinaan.
Pilkkaamisesta ei ole kyse, Ari vain näyttää ja kuulostaa aivan teiniltä, ei häntä uskoisi 22-vuotiaaksi. Silti hänellä piisaa toki lauluääntä mukavasti, eli ulkokuori pettää melkoisesti. Eiköhän hänestä kuulla tulevaisuudessa ihan riittämiin, kävi tässä skabassa miten tahansa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Simon kirjoitti:
Pilkkaamisesta ei ole kyse, Ari vain näyttää ja kuulostaa aivan teiniltä, ei häntä uskoisi 22-vuotiaaksi.
Toki puhuessa kuulostaa teiniltä myös mun mielestä. Eilisen Piano Manin veti aivan loistavastin mun mielestä. Ei todellakaan kuulostanut niitä säkeistöjä laulaessa miltään teiniltä, vaan veti ihan vitun makeella soundilla sen. Ei ikinä uskoisi, että noin pienestä miehestä lähtisi noin äijämäinen ääni kun niissä kohdissa.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Blackie kirjoitti:
Kuuntelin uudelleen Youtubesta eilisen Arin esiintymisen ja mun mielestä se veti edelleen ihan saatanan hyvin.
Paremmin kuin Billy Joel itse. Pienoisia ihmeitä saa tapahtua jos ei Ari voita koko kisaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Blackie kirjoitti:
Ei ikinä uskoisi, että noin pienestä miehestä lähtisi noin äijämäinen ääni kun niissä kohdissa.
Äijämäinen????

En kertakaikkiaan pysty löytämään keskinkertaisesta teinipojan revittelystä mitään äijämäisyyttä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vesuri kirjoitti:
Äijämäinen????

En kertakaikkiaan pysty löytämään keskinkertaisesta teinipojan revittelystä mitään äijämäisyyttä.
Kerropas Vesuri oma suosikkisi tähän mennessä. Ettei vaan olisi oma lehmä ojassa? Anna tulla, kuka on paras tähän mennessä mielestäsi. Löytyykö? Vai tippuiko joku tuttusi esikarsinnoissa, koska tälle oli valehdeltu, että osaa laulaa?
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tässä on nyt jakauduttu vähän kahteen ryhmään. On niitä joiden mielestä miehellä on joku tietty soundi (eli äänen pitää olla matala) ja sitten niitä joiden mielestä mies voi laulaa korkealtakin.

Arilla on kaunis ja puhdas ääni. Kaikista muista yrittäjistä sen erottaa juuri se älyttömän hieno sointi joissain kohdissa. Arin pitäisi näyttää tätä vielä enemmän, sitä kun esim. tuo Piano man ei tarjonnut tarpeeksi. Tuossa karsintabiisissä sitä kuuli paremmin, ja myös karsintaohjelman kohdassa jossa jätkä veti dioa.

Äänensä suhteen siis varmaankin lahjakkain Idols kilpailija suomen kisan historiassa, mutta tietysti töitä riittää vielä sen äänen käyttämisessä ja nuotissa pysymisessä. Silti, vaikka ääni ei edes omaa fiksoitunutta käsitystä "miehen äänestä" tyydyttäisi, ei kai kukaan nyt voi aidosti väittää ettei tajua kuinka ainutlaatuinen soundi siinä äänessä on? Arilla nuotti kantaa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
-OO- kirjoitti:
Minulle se on kyllä Wickholmin Long and winding road. Aivan omaa luokkaansa! Onkin pistänyt ihmettelemään että miten Idolsiin ei ole Wickholmin jälkeen eksynyt yhtään saman tason äijää, ei oikein edes lähelle. OK laulajia on kyllä ollut mukana mutta ei yhtään samanlaista oikeasti musikaalista kaveria joka osaa laulamisen lisäksi soittaa, tehdä omiakin biisejä jne.

Minäkin pidän Jania selkeästi parhaana Suomen Idolsiin osallistuneena laulajana. Ikävä kyllä soolouralta ei ole irronnut meikäläiseen uponneita lohkaisuja yhtäkään, mutta nimenomaan kilpailun aikana kovia vetoja oli monia, kuten esimerkiksi With a Little Help of My Friends ja Joutsenlaulu.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Kyl Arilla oli selkeesti parhaita ja persoonallisimpia ääniä mitä on Suomen Idolsissa kuultu. Ja rekisteriä riittää. Mutta äänen hallinnassa ja tekniikassa yleensä riittää harjoiteltavaa.

Jyvät erotellaan akanoista nimenomaan kun pitää laulaa pienemmällä volumella ja oman äänialueen alalaidalta. Mutta Ari ei todellakaan ole liian vanha ettei pystyisi kehittymään vielä. Jää vielä kakkoseksi Billy Joelille tos Pianomanissa mutta ehkä Billy on vetänyt sen muutaman kerran enemmän (:
 

Kaivanto

Jäsen
"Järkkärit" olivat kai sitä Medihevi-sakkia, jonka omistautumista asialleen on itsekin tullut joskus ohimennen naureskeltua. Heräsin yksillä festareilla niiden Volkkarista kantautuvaan mökään ja menin perehtymään asiaan tarkemmin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Blackie kirjoitti:
Kerropas Vesuri oma suosikkisi tähän mennessä. Ettei vaan olisi oma lehmä ojassa? Anna tulla, kuka on paras tähän mennessä mielestäsi. Löytyykö? Vai tippuiko joku tuttusi esikarsinnoissa, koska tälle oli valehdeltu, että osaa laulaa?

Kannattaisiko antaa tilaa muidenkin mielipiteille? Jos Ari on sinusta parempi kuin Billy Joel itse, niin kaikki muut eivät ehkä ole samaa mieltä.

Itse pidän Arin lauluäänestä ja tyylistä. Hänen ongelmansa on turhan hintelä habitus. Joku täällä sanoi pitävänsä häntä karismaattisena, minusta häneltä puuttuu juuri karismaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alamummo kirjoitti:
Kannattaisiko antaa tilaa muidenkin mielipiteille?
Niin, Vesuri ei antanut tilaa minun mielipiteelleni ja tivasin hänen suosikkiaan, mutta vastausta en saanut.

Edit: Rupesin miettimään, että jos sanoisin Kirkan olleen paska laulaja, niin olisiko kyseessä minun mielipiteeni, jota pitää kunnioittaa vai olisiko se osoitus täydellisestä asiantuntemattomuudesta?
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Blackie kirjoitti:
Edit: Rupesin miettimään, että jos sanoisin Kirkan olleen paska laulaja, niin olisiko kyseessä minun mielipiteeni, jota pitää kunnioittaa vai olisiko se osoitus täydellisestä asiantuntemattomuudesta?

Turha verrata Kirkaa ja Aria, ovat kuitenkin vielä taidollisesti eri planeetoilta. Tiedän moniakin ihmisiä, joiden mielestä Kirka on paska ja suon heille täysin sen mielipiteen vaikka itse ole totaalisesti eri mieltä.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Alamummo kirjoitti:
Turha verrata Kirkaa ja Aria, ovat kuitenkin vielä taidollisesti eri planeetoilta. Tiedän moniakin ihmisiä, joiden mielestä Kirka on paska ja suon heille täysin sen mielipiteen vaikka itse ole totaalisesti eri mieltä.

Niin tässähän voidaan puhua tosiaan vieläkin, että onko Kirka paska, vai eikö se ole paska. Nimittäin Kirkan musiikki elää edelleen, vaikka hän itse ei enää maan päällä olekaan.

Arin laulu ainakin saa minut seisomaan. Ja sais mun tukkanikin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alamummo kirjoitti:
Turha verrata Kirkaa ja Aria, ovat kuitenkin vielä taidollisesti eri planeetoilta. Tiedän moniakin ihmisiä, joiden mielestä Kirka on paska ja suon heille täysin sen mielipiteen vaikka itse ole totaalisesti eri mieltä.
Taisi pointti tuosta viestistäni viuhahtaa pikkuisen ohi? Jos sanoo, että Kirka ei osannut laulaa, niin on väärässä. Tuo ei ole mielipideasia, vaan fakta. Se, että Kirka osasi laulaa on siis puhdas fakta. Makuasioita on sitten ne jutut, että pitikö Kirkan äänestä tai musiikista. Tai no, siis Kirkalle tehdystä musiikista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miljonääri kirjoitti:
Arin laulu ainakin saa minut seisomaan. Ja sais mun tukkanikin.
Huh, luin ensin hiukan väärin tämän.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Alamummo kirjoitti:
Itse pidän Arin lauluäänestä ja tyylistä. Hänen ongelmansa on turhan hintelä habitus. Joku täällä sanoi pitävänsä häntä karismaattisena, minusta häneltä puuttuu juuri karismaa.

Minä sanoin, että Arilla on karismaa. Minusta se tulee siitä, että hän tietää olevansa hyvä ja on siinä laulutilanteessa niin hyvin läsnä. Vaikea selittää...Osa sitä on juuri tuo äänen vs. 15-vuotiaan pojan habituksen ristiriita.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Pistä Blackie caps lockit päälle, niin tulee mielipide paremmin esille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös