Idols menee metsään?
Jokaista Idolsia olen mielenkiinnolla seurannut ja olen vakuuttunut siitä, että osittain tuomareiden onnistuneen äänten ohjauksen ansiosta monta hyvää laulajapersoonaa on jäänyt rannalle itkemään, kun jatkoon on marssinut mitäänsanomattomia hyviä laulajia.
Itseäni siis ärsyttää formaatissa kaikkein eniten se, että jollakin tapaa se karsii myös räiskyviä persoonia. Totta kai on tärkeintä, että idoli on helkkarin hyvä laulamaan, mutta minua ei hyvä laulajakaan liikauta, jos laulajalta puuttuu määrätynlainen persoonallisuus. Mattimeikäläisiä kun on kadut täynnä.
Olisin toivonut kovasti jatkoon ensimmäisestä pienryhmästä Juha Vuorsolaa tai Antti Railiota, vaikka Larnos hyvin vetikin. Sama juttu oli toisessa pienryhmässä, josta jatkoon meni niin perussuomalainen hissukkablondi ettei kauheasti säväyttänyt. Sen sijaan Mia Permanto olisi tuonut ihan toisenlaista väriä finaaleihin.
Enkä siis halua missään nimessä kiistää jatkoon menneiden oikeutta laulaa finaaleissa saatika kykyjä, minulle ei vaan pelkkä laulu riitä.
Noh, onneksi on äärettömän hyvä Ari, jolta löytyy myös sitä persoonaa tuohon kisaan. Hevimies taitaa kiittää ja kuitata - hyvä niin.
Lisäys: Tuossa yläpuolella nimimerkki usko toteaa Arin olevan hyvä Suomen pienessä mittakaavassa. Totta sekin. Ei tarvitse kuin mennä YouTubeen katsomaan Kelly Clarksonin Idols vetoja. Siinä on sitten niin huikea lauluääni naisella ettei tässä maassa yksikään pääse edes lähelle.