Blackie kirjoitti:
Törkeää ohjailua taas tuomareilta kehua parasta laulajaa parhaimmaksi. Mikäli tämä paras menee jatkoon, niin se on ainoastaan seurausta siitä, että ihmisiä on manipuloitu.
Juuri näinhän minä asian tarkoitin viime torstaina. Lueppa pari kertaa uusiks nuo viestit ja yritä löytää uudestaan siitä oleellinen. Ihan kuin olisin astunut henkilökohtaisesti juuri sinun varpaillesi kun kyseenalaistin tuomareiden aika räikeästi johdattelevaa linjaa viime viikolla.
Nythän kaikista otettiin esiin hyviä ja huonoja puolia. Viime torstaina kun unohdettiin kaikki aiemmin Markuksen laulama kisan aikana (Markus ainakin minun mielestä on vetänyt tähän asti lähes ammattimaisesti laulunsa) ja alettiin vertailla esitystä Villen ja Isaakin vastaaviin ja sen perusteella tuomittiin jatkoon kelpaamattomaski niin ihmettelin tuomiota. Varsinkin kun äijä minun mielestäni veti kappaleen tyyylillä, tunteella ja teknisesti taitavasti lukuunottamatta alarekisteriä A-kohdissa. Sitten perään Ari kehuttiin täysin originelliksi laulajaksi (oliko ehkä hiukan kohtuuton, kun miettii monia tunnettuja kasariheviääniä. Originelli näissä kisoissa kyllä ja aivan mahtava ääni kuten sanoinkin) ja unohdettiin sitten samalla mainita Arin muutamat heikkoudet alarekisterissä. Ajattelin vain että jos arvostelu tehdään vertailemalla olemassa oleviin artisteihin, niin eikö se olisi sitten reilua jokaisen kohdalla tai sitten jättää kokonaan arviointi pois olemassaoleviin artisteihin.
Itse näin epäkohtia arvioinnissa viime torstaina ja ilmaisin mielipiteeni. En edes ole väittänyt etteikö Ari olisi ollut paras ja ansainnut kehuja. Itse koin Markuksen ja Arin olevan kummankin loistavia laulajia niin teknisesti kuin tulkitsijoinakin ja uskon että moni muukin on samaa mieltä.
Ja tuskin kukaan voi väittää etteikö tuomarit jollain tasolla kykenisi ohjailemaan äänestäjiä, osittain sen vuoksihan ne siellä vielä tässä vaiheessa istuvat. Esim. Antti Tuiskun kohdalla alkoi kulovalkean tavoin levitä ajatus siitä, että Antti omaa paskan englanninkielen taidon sen jälkeen kun tuomarit siitä moittivat. Aiemmin ei siitäkään samassa mittakaavassa puhuttu. Toki oli näitä, jotka sen alunperin jo noteerasivat ilman tuomareiden avustamistakin ja näitä ihmisiä on paljon jotka nytkin erottavat taitavat laulajat toisistaan ilman tuomareita. Mutta on monia niitäkin, jotka nielevät juttuja suoraan tuomareilta, esim. monet alakoululaiset äänestäjät. Ja tälläkään en edelleen sano, että Ari on finaalissa vain tuomarien ansiosta. Ihmettelin vain tuomarien linjaa. Piti nyt jankata moneenkertaan samaa asiaa, jotta myös Blackie voisi poimia oleellisimman.