Moottoripyöräketju

  • 204 631
  • 1 010

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tämä Bandit on nyt koeajettu.
Mahtava, aivan mahtava peli! Olen ihan myyty, pyörä ei tosin vielä. Mutta olen tässä pari tuntia koettanut miettiä miksi en hankkisi tuota - enkä kyllä keksi. OK, sitä alakatetta tässä ei nyt sitten ole, mutta sen saa jälkiasennuksena ja maksaa n. 500. Ehkä voisin sen hankkiakin? Saa nähdä.

Mahtava vääntö, aivan superhelppo käsiteltävä sekä hyvä ajoasento...pankkiin kai tässä sitten on mentävä. Huh.

Linkki vie Tuusmotorin sivuille.
Tuo on nyt minun. MINUN! Tai pankinhan se on. Mutta mä sillä ajan, ei pankki! Niauuuu!
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sillä lailla!
Näkyy olevan samanlainen SW-Motechin peräteline kun mullakin. Tarkista sen kiinnitysruuvit pari kertaa kesässä, sillä mulla on pari kertaa ne lähtenyt löystymään.
 

12961

Jäsen
Ei pitäisi taas ollenkaan päästä pyöräilykärpästä puremaan, mutta onko kellään tietoa noista uusista Triumpheista? Kyykkypyörää tai HD:tä en tule koskaan ostamaan, mutta tuollainen Bonneville tai Thrxuton vaikuttaisi aika mukavalta vehkeeltä muutaman kilometrin työmatkoille.

Mulla on speedmaster, eli käytännössä samalla tekniikalla oleva, hiukan cruiserimaisempi versio. Tuo on todella mainio peli, olkoonkin vähän ajettu, mutta laadukas ja hiukan erilainen kuin tusinajapsit. Ihan luotettaviksi nuo ovat osoittautuneet myös muutoin.

Speedmasteriakaan ei kannata pelätä, ajoasento ei ole kovin customimainen vaan muistuttaa lähinnä pappatunturia. Mutkateistä tuntuu myös pitävän ihan eri tapaan kuin vaikkapa hd sportster, kallistusvaraa on mukavasti eikä pyörä hätkähdä agressiivisempaakaan ajoa. "customiksi" tuo on kevyt olematta kuitenkaan mitoiltaan pieni.

Kaikenkaikkiaan, kivoja retropyöriä uudella tekniikalla nämä kaksipyttyiset, 865cc trumpat.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Lähen nyt vähän tutustumaan Banditin kulkupuoleen. Edessä n. 300 km:n siivu ja sunnuntaiaamuna sama takaisin päin.

Oikein kuumottaa jo, eipä ole pitkästä aikaa mopon selkään hyppääminen JÄNNITTÄNYT näin! Oih! Datsun sydän Suzuki.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Noniin, teoriakoe läpäistiin tiistaina, ensi viikon keskiviikkona sitten se pahamaineinen inssi ja käsittelykoe, jotenkin tuon pujottelun kanssa oli viimeksi ongelmia, ei oikein tahtonut taittua ja piti laittaa jalkaa maahaan. 1/3 sain sitten onnistuneesti tehtyä, kerran tosin kusin siihen kun käytin etujarrua, jonka vuoksi meni tasapaino sitten ihan tyystin.

Mutta onko täällä mekaanikkomiehiä/naisia?
Vaihdoin nimittäin Mitosta jarrupalat takaa, ja samalla vanhat jarrunesteet vittuun systeemistä. Noh, nyt tuli sit ongelma eteen, kun luulin ilmanneeni kaiken oikein ja niin edelleen, mutta eipä ota jarrut kiinni, ei sitten yhtään. Missähän mahtoi mennä vikaan? Tässähän on Brembon mainiot jarrut.
Kun siinä osassa mihin laitetaan nesteet, siinä on niitä muovisia juttuja, pitääkö niiden olla paikallaan vai poissa sieltä kun sitä nestettä lisätään?

Mitossa on myös vissiin akku ihan finaalissa, tai nesteet hävöksissä, en tiedä kumpaa. Ei pidä jännitettä nimittäin yhtään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Todennäköisesti jossain on ilmaa. Kokeile jättää esimerkiksi jarrupoljin pohjaan jollain painolla tms. yön yli ja kokeile sitten ilmata.

Tarkoitat ilmeisesti nestesäiliön korkin tiivistettä ja sellaista mustaa "lutteroa", joka on säiliön sisällä? Ne kaikki tulee ottaa pois silloin kun lisää nestettä, eli nestettä lisätessä sinun tulisi nähdä nestesäiliön pohja ja reikä, josta pääsylinteri imee nestettä. Usein tuon kumilutteron päälle on kerääntynyt nestettä ja sakkaa mutta sen päälle ei kannata kaataa uutta nestettä, koska se ei kunnolla pääse siitä nestesäiliöön. Kannattaa täyttää säiliötä varovasti, koska kun laitat nuo muoviosat siihen paikoilleen, nostaa ne nestepintaa ja helposti neste tulvii sitten yli. Huomioi myös, että jarruneste syövyttää maalin nopeasti, joten kannattaa olla tarkkana, ettei sitä pääse roiskumaan.

Itse ilmaan jarrut siten, että laitan jarrusatulan ilmausnippaan muoviletkun ja vanhan limsapullon toiseen päähän jonne vanhat nesteet valuvat. Sitten nestesäiliön korkki auki, ilmaruuvi auki ja alkaa rauhallisesti pumppaamaan jarrukahvasta/-polkimesta vanhoja nesteitä ulos. Kun nestesäiliö on lähes tyhjä, laitan sinne uutta nestettä. Kannattaa olla tarkkana, ettei pääse säiliö tyhjäksi, koska sitten imaisee ilmaa systeemiin, mikä tuottaa myöhemmin päänvaivaa. Tuota rauhallista pumppausta ja täyttöä jatketaan niin kauan kunnes muoviletkuun alkaa tulemaan tuoretta nestettä ilmausruuvista. Sitten vaan sopivasti nestettä säiliöön, viimeinen pumppaus ja ilmaruuvi kiinni. Sitten vielä kokeilee ilmata (pumppausta, kahva pohjaan ja ilmaruuvi käytetään auki) varmuuden vuoksi, mutta lähes poikkeuksetta järjestelmään ei ole mennyt ilmaa ja jarrut pelittää hienosti.

Jos vanhat nesteet ovat ihan tervaa, voi ne imaista pois vaikka lääkeruiskulla, eikä niitä kannata pumpata turhaan järjestelmän läpi. Nesteet voi puskea myös "väärinpäin" eli lääkeruiskulla nesteet sisään ilmaruuvista. Tämä auttaa monesti jos järjestelmään tahtoo jäädä ilmaa helposti.

Osta suosiolla uusi akku, taitaa maksaa jonkun parikymppiä kevareihin?

Datsunille onnea uudesta pyörästä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Tuli käytyä Snappertuna - Fagervik tie (1050) tarkistamassa talven jäljiltä, eikä routa pahemmin ollut tehnyt tuhojaan. Muutama repeämä siellä täällä, mutta melko rauhassa saa painella menemään.
Niille joilla on mahdollisuus tuo tie päästä ajamaan niin suosittelen erittäin lämpimästi. Mutkaa mutka perään ja suht hiljaista joten saa rauhassa päästellä. Rajoituskin suurimman osan 80 kilsaa tunnissa niin kortistakin on vaikea päästä eroon.

Kävin kurvailemassa tuota tietä eilen ja olihan mukavaa ajelua. Kuten sanottua, hyvässä kunnossa oli ja aika rauhassa sai pöristellä menemään. Kaksipyöräisiä oli mukavasti liikkeellä. Fagervikin Ruukki oli myös uusi tuttavuus, kiva pikku taukopaikka.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Lähen nyt vähän tutustumaan Banditin kulkupuoleen. Edessä n. 300 km:n siivu ja sunnuntaiaamuna sama takaisin päin.

Oikein kuumottaa jo, eipä ole pitkästä aikaa mopon selkään hyppääminen JÄNNITTÄNYT näin! Oih! Datsun sydän Suzuki.
No nii! Jotain seitsemänsataa kilsaa Banditilla takana ja pitää kyllä todeta että ihan helvetin hyvä hankinta. Ajoasento on mulle sopivan ryhdikäs, eli ei liian kyykky. Pyörä on ihan ripeä, vaikka ei todellakaan mikään raketti - mutta vääntö on vallan uskomaton. Kutosvaihteella voi ihan huoletta tiputtaa nopeuden johonkin kolmeen-neljäänkymppiin ja mopo lähtee aivan mukisematta liikkeelle vaikka kierroksia ei taulussa ole kuin jotain 1 000. Kai nuo sitten ovat tuon tonnikolmesataisen koneen etuja.
Eikä ainakaan vielä ole kiusannut etujousien pohjaaminen kovissa jarrutuksissa joka kai oli ainakin vanhempien versioiden ongelma (mun on siis vm. 2009.)


Datsunille onnea uudesta pyörästä!
Kiitos! Torstaina pitää vielä 12 tkm huoltoon, näinköhän tulee eroahdistus heti?
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Jes! Tänään oli tosiaan käsittelykoe ja inssi. Molemmat meni läpi. Ei löytänyt tutkinnonvastaanottaja mitään erikoista haukuttavaa mun ajosta, täytyy olla tyytyväinen! Alkuun kyllä jännitti vähän, mutta kyllä se jännitys haihtui aika nopeasti kun pääs pyörän päälle ja ajoon.

Tosiaan, Miton Bremboon ei suomesta mistään jarrusylinterin korjaussarjaa, joten pitää otella nyt sitä takajarrusylinteriä Italiasta asti, ajelen nyt varmaan tän viikon etujarrulla, kuitenkin se on se tärkeämpi jarru. Pitää vaan ottaa vähän rauhallisemmin, ettei tartte sit niin kovia äkkijarrutuksia tehdä kun yhellä jarrulla ajelee!

Mutta tyytyväinen olen, kaveri on kussut jo kaksi kertaa teoriakokeen, aloitti paljon aikasemmin tekemään kuin minä :)
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Tilitetään nyt sitten tänne vaikka tää sopisi myös vitutus- tai ihmettelyketjuun. Eli mistä lähtien käytetyn pyörän myyminen on muuttunut näin helvetin vaikeaksi? Oon myynyt omaa ZXR 400:sta (vm. -96) nyt ehkä tollaisen kuuden viikon ajan enkä ole vieläkään päässyt eroon. Ekat pari viikkoa hinta oli liian korkealla, mutta tiputin sen aika nopeasti kyllä ihan kilpailukykyiselle tasolle verrattuna muihin kyseisenmallisiin pyöriin ja tällä hetkellä hinta on sitä luokkaa, että et mistään tästä maasta saa ko. pyörää yhtä halvalla (ainakaan toimivaa). Kilometrejä on tosin kertynyt melko paljon (46tkm), mutta toisaalta samassa hintaluokassa oleville pyörille niitä on kertynyt yleensä vielä paljon enemmän. Pyörä on kaatumaton ja kulutusosiltaan hyvässä kunnossa (renkaissa pintaa vielä ensi kesäksikin ja ketjurataspaketti vaihdettu vuosi sitten ym.) eikä siinä muutenkaan ole mitään vikoja.

Sen vielä ymmärtäisin jos porukkaa kävisi edes koeajamassa, mutta kun yhteydenottojakin on tullut tässä kuuden viikon aikana huimat kaksi. Toinen olikin sitten sellainen tapaus, että vituttaa vieläkin. Kaveri kävi koeajamassa kawaa vaimolleen ja totesi, että tää on hyvä ja lupasi tulla hakemaan seuraavana päivänä pyörän pois. Hintakin saatiin sovittua. Sitten sovittuna hakuajankohtana ihmettelen kun kaverista ei kuulu mitää ja parin tunnin päästä tulee viestiä, ettei ehdi sinä päivänä, mutta sovitaan maanantaina (tuolloin oli perjantai) uusi aika. Maanantaina ei sitten vastausta kuulunut ja päätin kysellä, että vieläkö kawa kiinnostaa, mutta eipä kaveri viittinyt edes tähän vastata. Jos tunnistit itsesi edellisestä niin haistappa paska...

Mutta tosiaan ihmetyttää että näinkö vaikeaksi se käytetyn pyörän myynti on mennyt? Vai onko kyseessä vain se, että suomalaisille ei kelpaa 400 kuutioiset kun pitää olla vähintään se Hayabusa jolla tehdään naapuri kateelliseksi. Se on tosin tullut mieleen, että myynnissä varmaan auttaisi, jos pyörä olisi 25kW:n papereissa, mutta silti on tää ihan käsittämättömän vaikeeta.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tilitetään nyt sitten tänne vaikka tää sopisi myös vitutus- tai ihmettelyketjuun. Eli mistä lähtien käytetyn pyörän myyminen on muuttunut näin helvetin vaikeaksi?

Sama juttu täällä...

Kävin tuossa alkuvuodesta noutamassa lähes uuden veroisen MV Agustan ja siinä vaiheessa oltiinkin sitten tilanteessa, että on 2 kpl mopoja tallissa.

Tammikuusta alkaen olen yrittänyt saada tuota GSX 750F Suizaa kaupaksi, mutta yhteydenottoja on tullut huimat kaksi-kolme. Hinta oli ensimmäisen kuukauden korkeahko, jonka jälkeen se on ollut valtakunnan halvimpia eikä siltikään... Pitää varmaan yrittää saada se jonkun firman myytäväksi.

Mutta on se todettava, että hyvä etten odotellut vanhasta eroon pääsemistä. Agustalla ajaminen on verrattavissa suoraan tajunnanräjäyttävään orgasmiin, vaikka pidemmällä matkalla vituttaakin penkin kovuus. Loistokaupat tein.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onhan tuo myynti aika nihkeää. Koko ajan porukka roudaa pyöriä ulkomailta ja mutuilisin, että harrastusmäärät ovat ehkä pienessä laskussa (ainakin se vuosituhannen alkupuolen buumi on ohi). Seurauksena tästä on pieni ylitarjonta markkinoilla. Tietysti ostajalle tuo on hyvä tilanne.

Parin viime pyörän myynti on mennyt sinällään kivuttomasti, että ostajat ovat ostaneet ne näkemättä ja koeajamatta. 900 Hornetia aikanaan myytäessä oli ilmoitus ollut ehkä 2-3 viikkoa Nettimotossa ja pari hikistä sähköpostikyselyä tyyliin vaihdatko halkopinoon ja moottorikelkkaan. Sitten puhelin soi ja ostaja "varmisti" ilmoituksen tiedot (onhan kaatumaton jne.). Vakuutin tiedot oikeiksi sen kuinka nyt puhelimessa vaan voi ja lopuksi ostaja kysyi hinnasta. Pudotin pari sataa ja tämä kelpasi. Sanoi vielä siirtävänsä 500€ käsirahaa heti tililleni (näkyi tilillä heti puhelun jälkeen) ja pahoitteli vielä, että sori kun kestää pari viikkoa tulla noutamaan, koska ei ole pakua tai peräkärryä ja elettiin helmikuuta, joten ajamallakaan ei voi hakea. Eipä siinä, hyvin se lämpimässä tallissa säilyy ja tarjosinkin talvisäilytystä kevääseen asti. Noh, ilmeisesti kuume oli niin kova ja muutaman päivän päästä toi loput kauppasummasta ja mopo pakun kyytiin. Kävipä sitten vielä niin, että akku simahti siinä noutohetkellä ja mopo jäi käynnistämättä. Ostaja totesi vaan, että enpä ole ennen tälläisiä kauppoja tehnyt ja naureskeli asialle. Itseä vähän kyllä nolotti, kun vielä edeltävänä iltana oli mopo startannut ongelmitta.

Gixeristä jouduin luopumaan hieman olosuhteiden pakosta ja vähän harmittaa kun meni niin halvalla. Se oli myynnissä reilun kuukauden, silloin tällöin tuli yhteydenottoja ja perus tiukanhinnankyselyjä. Lopulta ostaja soitti, kyseli pyörästä ja ilmoituksen tiedoista sekä pyysi ottamaan lisäkuvia haluamistaan paikoista. Lähetin ne maililla ja kohta soi puhelin, teki tarjouksen ja kaupat tuli. Sitten parissa päivässä tuli hakemaan pyörää sovitusti rahojen kanssa. Jälkikäteen jossiteltuna olisi ollut parasta myydä se ensimmäiselle tarjoajalle, olisin saanu enemmän kuin mitä myyntihinta lopulta oli. Mutta eipä noistakaan aina tiedä kun jotkut tuntuvat pakenevan maan alle jos hyväksyy niiden kepillä jäätä -tarjouksen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Niin joo perkele. Sitä onkin pitänyt monasti täällä tiedustella että kuunteleeko joku musiikkia ajellessaan? Mulla on suuria vaikeuksia "kestää" omia ajatuksiani pidemmillä ajomatkoilla, musiikkia kun kuuntelen kuitenkin lähestulkoon aina.

Jonkinlaiset vastamelunappikuulokkeet siis varmaankin tarvittaisiin. Ja jotenkin niiden tulisi myös pysyä korvassakin...eikä sitten taas painaa kypärän alla. Vaikeaa on. Voiko joku suositella jotakin?
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Niin joo perkele. Sitä onkin pitänyt monasti täällä tiedustella että kuunteleeko joku musiikkia ajellessaan? Mulla on suuria vaikeuksia "kestää" omia ajatuksiani pidemmillä ajomatkoilla, musiikkia kun kuuntelen kuitenkin lähestulkoon aina.

Jonkinlaiset vastamelunappikuulokkeet siis varmaankin tarvittaisiin. Ja jotenkin niiden tulisi myös pysyä korvassakin...eikä sitten taas painaa kypärän alla. Vaikeaa on. Voiko joku suositella jotakin?

Olen miettinyt muuten tähän asiaan liittyvää asiaa. Onko musiikin kuuntelu ajaessa moottoripyörällä laitonta? Motot.netissä oli tästä myös keskustelua eikä siitä oikein mitään järkevää ratkaisua saatu.

Kuitenkin ne napit voi häiritä aika paljon ajoa, ei välttämättä huomaa esim. ambulanssia takana tms. Tööttäävää autoa.

Toki autossakin saa sen radion aika kovalle, mutta mun mielestä ja varmasti teidänkin mielestä se on niin että on eriasia että tuleeko musiikki suoraan korviin vai autolla ajaessa stereoista.

Itse en ainakaan suosittelesi ainakaan kaupunkiajossa kuunnella musiikkia. Suora tie ja 80km/h on mun mielestä sitten ehkä eriasia.

Ajaa piti tänäänkin, eilen siis sain vasta kortin, mutta taitaa jotain stnan tautia pukata, huomenna varmaan buranaa napaan ja ostaa ajotakkia.

Oli kyllä eilen fiilistä kun ekaa kertaa ajeli kunnon pyörällä (Mito on TT), eli tehoo löytyy jonkin verran. Poliisi puhallutti heti ekana päivänä, ei värähtänyt :) Kisailin myös hiukan tuntemattoman Honda-kuskin kanssa, oli kyl hauskaa. Huom: Vaikka sanoin että kisailin niin ei tarkoita sitä että ajeltiin ylinopeutta!

Ja sit motoristit morjesti, siin oli jotain niin siistii kun kaikkia ennen vaan vitutti kun mopedilla ajelin.

E: Riippuu muuten varmaan kypärästäkin et miten huminat häiritsee, itsellä HJC FG-15, mainio potta, ei suhise ollenkaan, sopii mulle ainakin tosi hyvin. Ajo-opettajakin sanoi että tää HJC, mikä hänellä siis itselläkin on, että on todella paljon hiljaisempi kuin 800e kypärä...
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulla on pitemmillä matkolla (yli ½ tuntia) lähes aina napit korvassa. Kuulokkeina on perus creativen 15 euron tulppakuulokkeet ja kypärä Shoein xr-1000. Kypärähuppua käyttäessä pysyvät korvissakin pottaa päähänlaittaessa. Toimii hyvin ja tekee matkanteosta miellyttävämpää. Ajoviima vaikuttaa paljon, sillä näin kesällä nahkoilla liikkuessa leuan seutu on auki ja huminaa tulee siitä sisään. Sitten taas sade/kylmät ilmat tekstiileissä on kaulasuojus, joka vaimentaa paljon kypärän sisään tulevaa melua, kun tukkii väylän kypärän sisään. Musakin kuuluu paremmin pienemmillä volyymeillä.

Pari kertaa mulle on käynyt tuossa Tampereen keskustassa niin, että hälytysajoneuvon on huomannut ihan viime hetkessä. Tänäänkin kun tulin kolmostietä Treen Lielahden kohdalla, ihmettelin mitä autot nyt alkavat häröillä siinä liikennevaloja lähestyttäessä. Ambulanssihan sieltä takaa oli tulossa, kun peiliin vilkaisi.

Tänään vasta sai kunnolla kesäkauden auki, kun työt ovat haitanneet harrastuksia. Näsijärvi hieman pidemmällä kaarroksella ympäri ja 350 km päivän reissu. 6h kahdella kahvitauolla ja takapuolikin olisi vielä jaksanut istua jonkin aikaa satulassa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olen miettinyt muuten tähän asiaan liittyvää asiaa. Onko musiikin kuuntelu ajaessa moottoripyörällä laitonta? Motot.netissä oli tästä myös keskustelua eikä siitä oikein mitään järkevää ratkaisua saatu.
Laittomuudesta ei ole mitään hajua, mutta itse ainakaan taajamassa halua musiikkia kuunnella. En kyllä hirveästi maantielläkään. Jotenkin on tottunut, ajaessa täytyy ajamisen ääni kuulua kaikkine kypärän suhoineen ynnä muineen.

Oli kyllä eilen fiilistä kun ekaa kertaa ajeli kunnon pyörällä (Mito on TT), eli tehoo löytyy jonkin verran. Poliisi puhallutti heti ekana päivänä, ei värähtänyt :) Kisailin myös hiukan tuntemattoman Honda-kuskin kanssa, oli kyl hauskaa. Huom: Vaikka sanoin että kisailin niin ei tarkoita sitä että ajeltiin ylinopeutta!
Muistappas veliseni, ettei pyörä tieliikenteessä ole mikään leikkikalu. Fiilikset on varmaan korkealla kun on tuore kortti ja ensimmäinen pyörä alla. Ne harmittomana alkavat kisailut tuppaavat pitemmän päälle menemään vähän yli ja sitten ei ole oikein kivaa. Harrastuksen alkuvaiheessa kannattaa ensin tutustua pyöräänsä ja hankkia sitä ajotaitoa.
 

12961

Jäsen
E: Riippuu muuten varmaan kypärästäkin et miten huminat häiritsee, itsellä HJC FG-15, mainio potta, ei suhise ollenkaan, sopii mulle ainakin tosi hyvin. Ajo-opettajakin sanoi että tää HJC, mikä hänellä siis itselläkin on, että on todella paljon hiljaisempi kuin 800e kypärä...

Noissahan on ihan järkyttäviä eroja. Tuli keväällä hommattua Schuberth C3, jota ainakin jossain vaiheessa mainostettiin markkinoitten hiljaisimpana pottana. On suorastaan järkyttävän hiljainen verrattuna edellisiin (laatu)kypäriin.

Kypärän hiljaisuuteen vaikuttaa paljon se, miten alapuolen tuulieristykset on tehty. Joissain halpakypäröissä etupuolella, leuassa ei ole lainkaan tiivistystä, varmasti ovat äänekkäitä.


Perhana, pyöräkuumettakin olisi näkyvissä. Tunne on vahva, että seuraavaksi pitää saada kyykkäri Triumph Speedmasterin tilalle. Koeajettu on tällä hetkellä tonninen gixxeri ja cebari. Muuten periaatteessa miellyttävät, mutta fiilis on sellainen, että vääntöä pitäisi olla enemmän alempana. Kaksipyttyinen tulevan vehkeen siis pitänee olla.

Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi: KTM RC 8 ja erilaiset Ducatit (1098/1198). Jatkoaikalaisilla kokemuksia näistä? Kotari järjestyy koeajolle tänään, mutta en ole ihan varma haluanko koeajaa ducatia lainkaan, koska sen hankinnassa köyhtyy kohtuullisen perheauton verran.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi: KTM RC 8 ja erilaiset Ducatit (1098/1198).

Nyt ollaan hienolla ristiretkellä. Meinasitko uutena laittaa? Uusi KTM RC8R (tekevät enää ärrää) tuli täksi vuodeksi ja kuulemma parempi kuin entinen perusmalli RC8 ja vanha RC8R. Enemmän tuli keskikalueelle tehoa (enemmän nyt kuin Ducatissa) ja fiksattiin paljon aiempien mallien heikkouksia (tai "ominaisuuksia"). Lisäksi hinta putosi aika merkittäväst, jos vertaa aiempien mallien ovh:hin.

Enpä ole ajanut kumpaakaan, mutta koeistumisten perusteella Kotarissa on parempi ajoasento (rennompi ja tilaa liikkua) ja sitä voi säätää miten haluaa kun kaikki on säädettävissä (penkki, cliparit, tapit).

Toivottavasti itsekin saisi painia tälläisen dilemman kanssa. Itsekin olen v-twineihin nyttemmin tykästynyt ja tuossapa ne realistiset vaihtoehdot ovat jos alkaa superbikea v-twinillä tekemään mieli. Oma valinta olisi KTM.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mitäs reittiä ajaisin seuraavaksi välillä Helsinki-Luvia (Porin naapuri)? Tuntuu että olen aika kyllästynyt näihin mitä yleensä tulee suhattua, eli:

- Espoo-Turun motari-Somero-Jokioinen-Loimaa-Eura-Eurajoki-Luvia
- Härkätietä aina Saloon saakka ja sieltä kasitietä loppumatka
- perus-valtatie 2 (yök)
- motaria Tampereen kautta Poriin (yök yök)

Menisikö tuosta kakkostien (Hki-Pori) pohjoispuolelta joku kiva mutkapätkä? Juu, näkeehän sen kartastakin - mutta voisin ensi ottaa jotain vinkkejä.

Suzuki Bandit on muuten ihana, jos en jotain sataan kertaan jo sitä ole tuonut esiin.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mitäs reittiä ajaisin seuraavaksi välillä Helsinki-Luvia (Porin naapuri)? Tuntuu että olen aika kyllästynyt näihin mitä yleensä tulee suhattua, eli:

- Espoo-Turun motari-Somero-Jokioinen-Loimaa-Eura-Eurajoki-Luvia
- Härkätietä aina Saloon saakka ja sieltä kasitietä loppumatka
- perus-valtatie 2 (yök)
- motaria Tampereen kautta Poriin (yök yök)

Menisikö tuosta kakkostien (Hki-Pori) pohjoispuolelta joku kiva mutkapätkä? Juu, näkeehän sen kartastakin - mutta voisin ensi ottaa jotain vinkkejä.

Suzuki Bandit on muuten ihana, jos en jotain sataan kertaan jo sitä ole tuonut esiin.

Vaihda ny ainakin vaihtoehto 1:n kohdalla Turun motari vanhaan Porintiehen, joka kääntyy kakkostieltä heti Karkkilan ohituskaistojen jälkeen.

Itte kans olen tuskaillut vaihtoehtoja Porista Espooseen ja aika vähissä ovat.
Onhan tossa matkalla Punkalaitumen ja Urjalan kautta Forssaan hyvää pätkää jne, mutta ne on niin lyhyitä ja palaa kuitenkin samaan pisteeseen aina. Ulvilasta Kokemäelle menee kohtuullinen tie, mutta mutta sekin tympii jo.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vaihda ny ainakin vaihtoehto 1:n kohdalla Turun motari vanhaan Porintiehen, joka kääntyy kakkostieltä heti Karkkilan ohituskaistojen jälkeen.

Itte kans olen tuskaillut vaihtoehtoja Porista Espooseen ja aika vähissä ovat.
Onhan tossa matkalla Punkalaitumen ja Urjalan kautta Forssaan hyvää pätkää jne, mutta ne on niin lyhyitä ja palaa kuitenkin samaan pisteeseen aina. Ulvilasta Kokemäelle menee kohtuullinen tie, mutta mutta sekin tympii jo.
Kyllä kyllä, usein vaan lähden ajamaan toimistolta (Kehä Ykkösen ja Turun motarin kulma) joten tuntuu muka niin vaikealta lähteä Kehää takaisin kotiin päin (itään siis).

Ylihuomenna taas etappi Espoo-Luvia. Taidan vaan ottaa kartan kauniisti kätöseen ja tsekkaa jos tulisi joku inspiraatio.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllä kyllä, usein vaan lähden ajamaan toimistolta (Kehä Ykkösen ja Turun motarin kulma) joten tuntuu muka niin vaikealta lähteä Kehää takaisin kotiin päin (itään siis).

Ylihuomenna taas etappi Espoo-Luvia. Taidan vaan ottaa kartan kauniisti kätöseen ja tsekkaa jos tulisi joku inspiraatio.

Olisi yksi ihan kiva reitti:

Espoosta Klaukkalan kautta ensin Lopelle ja siitä Urjalaan => Punkalaitumelle => Huittisiin ja sieltä vasta vt 2:sta pitkin Nakkilaan, josta oikaisu Luvialle.

Tuon Urjala - Luvia pätkän olen ajanut monta kertaa autolla - sattuneesta syystä ja samalla tuuminut, ettei olisi hullumpi pätkä moottoripyörälläkään ajella.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olisi yksi ihan kiva reitti:

Espoosta Klaukkalan kautta ensin Lopelle ja siitä Urjalaan => Punkalaitumelle => Huittisiin ja sieltä vasta vt 2:sta pitkin Nakkilaan, josta oikaisu Luvialle.

Tuon Urjala - Luvia pätkän olen ajanut monta kertaa autolla - sattuneesta syystä ja samalla tuuminut, ettei olisi hullumpi pätkä moottoripyörälläkään ajella.
Okei! Tuota pitää kokeilla, tänään se ei kumminkaan käy kun on vähän hoppukin - mutta tuleepas näitä eestaas ajeluita paljonkin.

Niin ja tervetuloa takaisin Surukuku :)

Edit: Niin ja muistaakseni (en jouda nyt katsomaan karttaa) Huittisista Nakkilaan menee Kokemäenjoen pohjoispuolella ihan mukavahko mopoilutie.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös