Moottoripyöräketju

  • 205 237
  • 1 010

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Juu - kiitosta vaan :D

Näköjään ainakin Kokemäen taajaman kautta pääsee tuonne Kokemäenjoen pohjoispuolen tielle, jos ei aiemmin.
 

E V

Jäsen

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oikein mukavan näkönen baggeri ja asiallisella kiikulla.
Oman fillarin kontin purku olis maanantaina tai tiistaina, jännä nähä mitä sieltä löytyy.

-03 tuo on iältään ja suomeen treidattu -08 Miamista. Tänään juuri mietin, että millaisella jannulla peli on mahtanut tuolla olla. Saisikohan asian jostain selville?

Mitäs sä sitten olet tilanut?
 

E V

Jäsen
-03 tuo on iältään ja suomeen treidattu -08 Miamista. Tänään juuri mietin, että millaisella jannulla peli on mahtanut tuolla olla. Saisikohan asian jostain selville?

Mitäs sä sitten olet tilanut?


Tollanen -72 rautis. Ei oo tähän hätään parempaa kuvaa saatavilla.
Kiksi ainoastaan, vaihteet oikealla. Tän entinen omistaja pitää sukulaisinen kustom/hotrod-pajaa Michiganissa.

Edit. Toi on aika sopivan ikänen laite, ei tartte hirveesti kikkailla valojen, vilkkujen, mittareiden tai oikein muunkan kannssa. Pystyy pitämään aika kliininä.
Edit2 Selvittele edelliset ? suomalaiset omistajat, ekalla lienee tallessa original tittle. Sitten vaan jenkeiltä kyselemään. Yleensä lienevät aika halukkaita vastailemaan tietoja haluaville.
 

Liitteet

  • 215200_214284405248265_100000001221443_913584_3809716_n-3.jpg
    215200_214284405248265_100000001221443_913584_3809716_n-3.jpg
    75 KB · kertaa luettu: 509

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Edit2 Selvittele edelliset ? suomalaiset omistajat, ekalla lienee tallessa original tittle. Sitten vaan jenkeiltä kyselemään. Yleensä lienevät aika halukkaita vastailemaan tietoja haluaville.

Asiallinen peli on äijän säksätin!

Oman pyörän historiikki on suht mielenkiintoinen. Viisi vuotta jenkeissä omistajana oli city of Hollywood eli ihka oikeassa poliisikäytössä tuo on ollut. Mitäköhän lienee pyörä nähnyt?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aika mielenkiintoinen historia. Monestihan ex-poliisiautot ovat aika haluttuja, liekö sama pyörien kohdalla. Näkyykö pyörässä poliisikäytöstä mitään erikoisuuksia tai muita juttuja, esim varusteita tai käytön jälkiä? Paljonko pyörälläsi on ajettu, ja oikeastaan kiinnostaa että paljonkohan sheriffit noilla jenkeissä ajaa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aika mielenkiintoinen historia. Monestihan ex-poliisiautot ovat aika haluttuja, liekö sama pyörien kohdalla. Näkyykö pyörässä poliisikäytöstä mitään erikoisuuksia tai muita juttuja, esim varusteita tai käytön jälkiä? Paljonko pyörälläsi on ajettu, ja oikeastaan kiinnostaa että paljonkohan sheriffit noilla jenkeissä ajaa?

Melko laiskoja poliiseja ovat olleet kun mittarissa on 28000 mailia ainoastaan vaikka peli on lähes kymmenen vuotta vanha. Nyt kun omistaja oli city of Hollywood niin se on kuitennkin eri kuin county of Hollywood. Lisäksi pyörät (ja autot) huolletaan helkkarin hyvin tuolla koska maksajana on juurikin kaupunki/osavaltio.

Mitään kulumisen merkkejä ei pyörässä näy mutta mietityttää onko tuo ollut mukana esim Robert De Niron turvasaattuessa jne:D Kuitenkin viisi vuotta ollut Hollywoodin kytällä.

Alkuperäinen pleksi tuli mukaan eli jos haluaa autenttisuutta niin orkkis stonga kehiin ja tuo pleksi.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vai onko kyseessä vain se, että suomalaisille ei kelpaa 400 kuutioiset kun pitää olla vähintään se Hayabusa jolla tehdään naapuri kateelliseksi.

Näinhän se suurinpiirtein on. Hayabusa kuljettaja on yleensä 40-50 vuotias mies, joka ei uskalla tulla mutkapätkille haastamaan, mutta tulee liikennevaloissa liian lähelle. Itselläni on tuoreimman mallinen Fireblade, joten karkuun setämiehiltä pääsen jos ei suoraa baanaa ajeta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Hayabusa kuljettaja on yleensä 40-50 vuotias mies, joka ei uskalla tulla mutkapätkille haastamaan ...

Tunnen minä tuollaisiakin, mutta myös sellaisia ukkoja, jotka pistelevät reippaasti alle 1.25:n Alastaron kierroksen - tosin kulkupelinä taitaa olla S1000RR.
Omaa ennätystäni en viitsi tähän panna ja Kemora onkin se paljon tutumpi rata minulle ihan maantieteellisistä syistä.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tunnen minä tuollaisiakin, mutta myös sellaisia ukkoja, jotka pistelevät reippaasti alle 1.25:n Alastaron kierroksen - tosin kulkupelinä taitaa olla S1000RR.
Omaa ennätystäni en viitsi tähän panna ja Kemora onkin se paljon tutumpi rata minulle ihan maantieteellisistä syistä.

Tarkoitin vanhempia miehiä jotka ostavat kaupasta uuden Hayabusan ilman mitään aikaisempaa kokemusta ajamisesta ja tulevat liikennevaloissa viereen luullen mun 1000 rr pyörää joksikin kevariksi.

Kävin just viikolla katsomassa kun Alastarolla Mp-tuki ajoi radalla. Tarttis ostaa toiset vanteet ja niihin ratarenkaat että pysyisi edes vähän samassa vauhdissa. Kivalta harrastukselta näytti mutta rahaa palaisi älyttömästi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joo - ymmärsin kyllä, keitä tarkoitit ja kuten kerroin, tunnen sellaisiakin pappoja - rahalla saa vain pyörän, ei ajotaitoa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olisi yksi ihan kiva reitti:

Espoosta Klaukkalan kautta ensin Lopelle ja siitä Urjalaan => Punkalaitumelle => Huittisiin ja sieltä vasta vt 2:sta pitkin Nakkilaan, josta oikaisu Luvialle.

Tuon Urjala - Luvia pätkän olen ajanut monta kertaa autolla - sattuneesta syystä ja samalla tuuminut, ettei olisi hullumpi pätkä moottoripyörälläkään ajella.

Okei! Tuota pitää kokeilla, tänään se ei kumminkaan käy kun on vähän hoppukin - mutta tuleepas näitä eestaas ajeluita paljonkin.
No tänään ajoin kesälomalta takaisin Helsinkiin reittiä Luvia-Nakkila-vt 2 Huittisiin-Punkalaitumelle-Urjalaan-Lopelle-Klaukkalaan-Helsinkiin.

Tuo Huittinen-Urjala-pätkä oli todella mukava, ja oikeastaan ihan sinne kymppitien risteykseen saakka oli kiva ajella. Mukavaa mutkapätkää ja suhteellisen hyvää pintaa, nopeus vaan tahtoi vähän karkailla. Loppi-Klaukkala-pätkä oli sellaista köröttelyä ettei oikein pää tahtonut sitä enää kestää, aika paljon 60 km/h pätkiä siellä.

Mukavaa vaihtelua joka tapauksessa, ajan varmasti tuota reittiä vielä uudelleenkin. Ja toki tuo Nakkila-Luvia-reitti on ihan klassikko.

Suzuki Bandit on ollut erinomainen hankinta, muuten.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kopioinpa oman viestini tuolta toisesta ketjusta:

Jo parin viime kesän aikana on tullut havaittua pientä himoa moottoripyöriin. Himo on (onneksi?) ollut kuitenkin väliaikaista, mutta nyt on tullut todellista tarvetta. Alkaa tulla pakottava tarve pystyä ajamaan skootteria laillisesti. Siis ei mitään moposkootteria vaan ihan "oikeata" lälläripyörää. Tähän käsittääkseni tarvitsen A1-luokan ajokortin, joka kai omassa nuoruudessani tunnettiin nimellä "kevarikortti".

Mikä olisi palstan "pärinäpoikien" mielestä järkevin, nopein ja halvin tapa hommata A1-luokan ajokortti?

Mun lähtökohtani ovat ne, että olen 35-vuotias perusterve mies, jolla on ollut BEC-luokan ajokortti 17 vuotta. Näin ollen mulla on todennäköisesti jonkun verran enemmän kokemusta ja pelisilmää liikenteessä kuin jollain 15-vuotiaalla finninaamalla, joka on suorittamassa kevarikorttiaan heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että tuskin mun täytyy "uudelleen" opetella jotain liikennemerkkejä yms.

Miten se koko homma etenee? Eikö tuohon ollut mahdollista saada joku harjoittelulupa tai vastaava? Vai mikä se valkoinen kolmio oli (vai käytetäänkö sellaisiakaan enää)? Jos siis kävisin ostamassa jostain käytetyn skootterin (onko mitään järkeä?), niin saisinko mä muutaman autokoulussa vietetyn teoriatunnin jälkeen harjoitella omalla skootterillani muun liikenteen seassa?

Entä millainen tuo inssiajo on A1-luokan ajokorttia suoritettaessa? Voiko senkin suorittaa omalla kulkuneuvolla (siis jos omistaa)? Kuinka kauan tuota ajamista pitää harjoitella ennen kuin voi mennä inssiajoon? Olenko jo myöhässä, jos haluaisin A1-kortin ennen talvea? Missä vaiheessa myöhäisimmät inssiajot suoritetaan Turussa tai yleisemminkin lounais-/etelä-Suomessa (riippuu tietysti keleistä, mutta noin yleisesti)?

Mitä muuta minun pitäisi mahdollisesti tietää?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Mikä olisi palstan "pärinäpoikien" mielestä järkevin, nopein ja halvin tapa hommata A1-luokan ajokortti?


En varsinaisesti lukeudu enää mainittuihin "pärinäpoikiin", lähinnä kai nykyisin nk. "huru-ukkoihin", mutta laitanpa silti pari linkkiä, joista voit tutkia mp-kortin hankintaprosessia.

Ajo-opetus.org = linkki ao. osoitteeseen.

Mp-kortin suorittaminen = linkki mprenkaat.fi-sivulle

Mielestäni helpoin=halvin tapa suorittaa kortti on opetusluvat, joilla voi harjoitella rauhassa pyörän/skootterin käsittelyä ja sitten käydä inssissä, kun katsoo itsensä siihen kypsäksi. Tämä menetelmä toki edellyttää oman/lainatun pyörän hankkimista eli siinä suhteessa on totaalisempi ratkaisu kuin ajokouluopetus, mutta jos tarkoitus on jatkaa harrastusta...

Mitä muuta minun pitäisi mahdollisesti tietää?

Pitää tiedostaa, ettei aloitteleva 35-vuotias(-kaan) motoristi ole liikenteessä selkeästi paremmilla eväillä matkassa kuin nuoremmat, sillä pyörän käsittely ja hallinta on kaiken a ja o ja sen oppii vain harjoittelemalla.

Eli - malttia ja kärsivällisyyttä peliin - ja kumipuoli alaspäin pyörässä ;-)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Ja toki tuo Nakkila-Luvia-reitti on ihan klassikko.

Jos satut vielä näille kesäkeleille eksymään Itä-/Kaakkois-Suomeen, minulla olisi tarjolla varsinaisia "klassikoita" mitä nautittaviin mp-reitteihin tulee:

Mikkeli-Puumala-Ruokolahti tai Mikkeli-Puumala-Sulkava

Tuli ajeltua tuossa vajaa pari viikkoa sitten Savonlinnasta Sulkavan kautta Puumalaan ja sieltä Mikkeliin - eikä voi mutkateitä eikä maisemia juuri moittia: Kaks'päällä täydellä telttailuvarustuksella meinasi ajosaappaiden kulutuspalat hieman kärsiä tiukimmissa paikoissa (Sulkava=>Puumala), vaikka rauhallisesti ja varmanpäälle ajeltiinkin. Suosittelen!

Suzuki Bandit on ollut erinomainen hankinta, muuten.

Hyvä pyörä, parempi mieli ;-)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jos satut vielä näille kesäkeleille eksymään Itä-/Kaakkois-Suomeen, minulla olisi tarjolla varsinaisia "klassikoita" mitä nautittaviin mp-reitteihin tulee:

Mikkeli-Puumala-Ruokolahti tai Mikkeli-Puumala-Sulkava

Tuli ajeltua tuossa vajaa pari viikkoa sitten Savonlinnasta Sulkavan kautta Puumalaan ja sieltä Mikkeliin - eikä voi mutkateitä eikä maisemia juuri moittia: Kaks'päällä täydellä telttailuvarustuksella meinasi ajosaappaiden kulutuspalat hieman kärsiä tiukimmissa paikoissa (Sulkava=>Puumala), vaikka rauhallisesti ja varmanpäälle ajeltiinkin. Suosittelen!
Pidetään mielessä! Tänäkin kesänä ajoin rantatien joka lähtee Porin Ahlaisista ja kulkee Merikarvian läpi tuonne Kristiinankaupunkiin saakka. Hieno mutkatie, päällyste oli vaan valitettavan huonossa kunnossa.

Pyöriä tuolla liikkuu runsaasti, joten muutkin ovat tuon reitin löytäneet. Kannattaa ehdottomasti kokeilla jos sattuu länsirannikolla pärisemään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pidetään mielessä! Tänäkin kesänä ajoin rantatien joka lähtee Porin Ahlaisista ja kulkee Merikarvian läpi tuonne Kristiinankaupunkiin saakka. Hieno mutkatie, päällyste oli vaan valitettavan huonossa kunnossa.

...

Jup! Kokeillaan heti ensi tilassa, kun ajelen täältä Pohjoisesta Luvialle elokuun aikana.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jup! Kokeillaan heti ensi tilassa, kun ajelen täältä Pohjoisesta Luvialle elokuun aikana.
Jos Luvialta lähdet niin kannattaa ajaa ensin Porista vt kakkosta Reposaaren suuntaan ja kääntyä sitten tielle 272 kohti Ahlaista. Ahlaisista rantatie on nro 2680 ja Merikarvian jälkeen 6600. Tulet valtatie kasille n. 16 km ennen Kristiinankaupungin keskustaa.

Jaa joo niin jos ajeletkin pohjoisen suunnalta - no toisin päin tuo reitti sitten!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Inssiajon voi ajaa ainakin omalla prätkällä, en tiedä käykö skootteri siihenkään kun siinä ei tarvitse vaihdella vaihteita..

Jos on tarve päästä ajelemaan äkkiä, harkkaluvat on se nopein keino. Skoottereihin sitä tuskin saa, joten autokoulu taitaa olla sulle nopein tapa. En ole varma, mutta luulisin, että kortin voi vielä hankkia ennen joulua.
Tämä toisesta ketjusta! Näyttää siltä, että pitänee mennä maanantaina kyselemään autokouluista.

Selitin edellisessä viestissäni hieman huonosti: en siis ole "hurahtanut" varsinaisesti moottoripyöräilyyn, vaan tarvetta olisi lähinnä saada ajaa skootteria laillisesti keski-Euroopassa (mahdollisesti myös Suomessa). Toisin sanoen mulle riittäisi pelkkä "skootterikortti", mutta sellainen ei ole mahdollinen.

Esim. kyselin asiaa Sveitsistä. Siellä homma toimii näin: ostat skootterin ja parin päivän päästä voit jo ajaa sillä liikenteen seassa. Muutaman viikon päästä suoritat kurssin ja saat A1-lisenssin. Myös inssiajon voi suorittaa omalla skootterillaan eli toisin sanoen A1-lisenssin voi saada ajamalla pelkkää skootteria. Aivan kaikkea en kuitenkaan käsittänyt. Ilmeisesti tuolla päin ei ole varsinaista inssiajoa tai ilmeisesti sitä ei kuitenkaan voi reputtaa (jos käsitin oikein).

"but it's not really a examination, you can't fall through"

Käsitin siis asian niin, että käytännössä tuolla päin A1-lisenssi on pelkkää rahastusta. Sen saa lähes nostamalla lompakon pöydälle. Mielenkiintoista onkin se, että voinko oikeasti vain lyödä CHF-pinon tiskiin ja saada harjoitteluluvan Sveitsissä. Tämän jälkeen muutama viikko ja kurssi, jota on käytännössä mahdotonta reputtaa => A1-lisenssi haltuun. Mahtaako homma toimia samoin myös ulkomaalaisille? Sen jälkeen tietysti Suomessa esittämään poliisilaitokselle Euroopassa suoritettua A1-lisenssiä ja vaatimaan lisäkirjaimia omaan suomalaiseen EU-ajokorttiini.

Mahtaako sillä loppujen lopuksi olla mitään merkitystä, missä Euroopan valtiossa ajokorttinsa suorittaa? Yhdellä EU-valtion ajokortilla saa kuitenkin ajaa missä tahansa EU-valtiossa (+ETA ja Sveitsi). Esim. suomalainen ajokortti on voimassa Sveitsissä 12kk, jonka jälkeen se pitää "päivittää" paikalliseksi. Käytännössä siis pelkkä rahastustoimenpide tämäkin. Kai sitten vastaavasti Sveitsissä suoritetun A1-lisenssin voi Suomessa päivittää suomalaiseksi?
Pitää tiedostaa, ettei aloitteleva 35-vuotias(-kaan) motoristi ole liikenteessä selkeästi paremmilla eväillä matkassa kuin nuoremmat, sillä pyörän käsittely ja hallinta on kaiken a ja o ja sen oppii vain harjoittelemalla.

Eli - malttia ja kärsivällisyyttä peliin - ja kumipuoli alaspäin pyörässä ;-)
Tärkeintä on että älä koskaan aja kovempaa kuin osaat ajaa. Vaikka olisi mimmonen pyörä ja millaiset kaverit, niin kaikki tietää että se on yksi paha ajovirhe ja sitten on vainaa.
Kiitoksia huolenpidostanne!

Tuskin koskaan tulen hankkimaan mitään city-skootteria tehokkaampaa vehjettä. Parikymmentä vuotta sitten tuli testailtua kavereiden kevareita eikä minkäänlaista kipinää syttynyt silloinkaan. Tuskin sellaista varsinaista enää koskaan tuleekaan. Skootteri tullee riittämään tuollaiseen rauhalliseen ajeluun vuoristo- ja saaristoteillä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tuli käytyä Snappertuna - Fagervik tie (1050) tarkistamassa talven jäljiltä, eikä routa pahemmin ollut tehnyt tuhojaan. Muutama repeämä siellä täällä, mutta melko rauhassa saa painella menemään.
Niille joilla on mahdollisuus tuo tie päästä ajamaan niin suosittelen erittäin lämpimästi. Mutkaa mutka perään ja suht hiljaista joten saa rauhassa päästellä. Rajoituskin suurimman osan 80 kilsaa tunnissa niin kortistakin on vaikea päästä eroon.
Suhailin tuossa syntymäpäiväni ratoksi Kuninkaantietä ees ja taas kolme-neljä tuntia. Tuo pätkä on täysin ylivoimainen, aivan käsittämätön. Sen tekisi mieli ajaa uudelleen ja uudelleen, ja aina koittaa vähän kovempaa. Ihan järjenvastaista muuten, että tuolla on 80 km/h nopeusrajoitus. Mutta hyvä niin, ei tosiaan tarvitse pelätä korttinsa puolesta vaikka muutamassa kohdassa saakin nopeuden kivasti nousemaan.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Suhailin tuossa syntymäpäiväni ratoksi Kuninkaantietä ees ja taas kolme-neljä tuntia. Tuo pätkä on täysin ylivoimainen, aivan käsittämätön. Sen tekisi mieli ajaa uudelleen ja uudelleen, ja aina koittaa vähän kovempaa. Ihan järjenvastaista muuten, että tuolla on 80 km/h nopeusrajoitus. Mutta hyvä niin, ei tosiaan tarvitse pelätä korttinsa puolesta vaikka muutamassa kohdassa saakin nopeuden kivasti nousemaan.

Grattis vaan sullekin, oiva tapa juhlistaa lisääntyviä vuosia.

Tuolla lähettyvillä on muitakin kivoja pätkiä, mutta onhan tuo aika omaa luokkaansa.
Lohja - Sammatti esim on erittäin mukava, Karjalohja - Fiskari toimii, Suomusjärvi - Kisko on erittäin hyvä pätkä, joskin roudan osittain raiskaama.
Yksi parhaista tänä kesänä ajetuista tuon Fagervikin tien lisäksi on ehdottomasti Angelniemi - Kemiö ja siitä Taalintehtaalle.
Raaseporin ja Lohjan alueella saa sujuvasti kulumaan useamman tunnin ja kilsoja kertyy.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kävinpä itsekin ajamassa tietä 1050 yhtenä päivänä. On kyllä loistava ajella. Vähän sai passailla autojen kanssa, että pääsi tyhjään rakoon ajamaan. 80 rajoitus on harvinaista nykyisin, melkein piti pysähtyä katsomaan onko varmasti 80-lätkä taulussa. Monilla vastaavilla teillä on 60-rajoitus ja se vie vähän fiiliksiä monesti.

Mutta onhan tuo tie kokemattomalle tai yli-innokkaalle kuskille aika hankala, niin paljon on pimeitä paikkoja. Monesti nyppylää ennen näkyvä metsään hakattu ura on suora. Siitä voisi äkkinäinen päätellä, että siellä tie jatkuu suoraan hypyn jälkeen, mutta pohjalla onkin tiukka s-mutka. Omalla reissulla länteen päin ajaessa sain 90-luvun VFR:n kiinni ja sitten ilmeisesti alkoi kaverilla näyttöhalu ottamaan ohjakset kun vauhtia nosti selkeästi yli oman mukavuusalueen. Verkkarit lepatti, alkoi jarruvalot palamaan pitkälle mutkiin ja linjat valui vastaantulevien kaistalle. Just se tyypillinen moka, että joka mutkaan meni ajolinja myöhässä, missaa yhden mutkan niin kaikki menee sen jälkeen pitkäksi. Onneksi tuli kolmen auton letka perä edellä vastaan niin rauhoittui meno. Mikään muu ei vituta kuin tuollainen kohellus, jossa alkaa olemaan muille vaaraksi kun pimeissä paikoissa valuu väärälle kaistalle.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Laitoin pyörän sitten myyntiin. Menee jo menee, jos ei mene niin sitten ajetaan ensi vuonnakin samalla laitoksella. Ei mitään vikaa koskaan ja loistava pyörä ajaa, mutta kolmen kesän jälkeen sitä kaipaa jotain uutta.
Merkkiä en vaihda, mallia voisi korottaa yhdellä jotta saisi uudemman, vähemmän ajetun sekä ruiskun.
Kolmeen kesään tuli rullattua noin 27 000km. Pääasiassa uudenmaan alueen mutkapätkiä, mutta välillä sitä innostui lataamaan motarilla sen 250 km/h tauluun ihan vaan jotta muistaa kuinka paljon sitä potkua jalkojen välissä on.
Katsoo nyt vielä jos tuleva viikonvaihde antaa keliä ja jos polvi ei kiukuttele niin kävisi vikat pätkät ajelemassa ja sitten pesu, tankki täyteen, laturi akkuun kiinni ja pukeille seisomaan talliin jos joku vaikka tulisi hakemaan pois.
 

scholl

Jäsen
Hemmetti en ole vieläkään löytänyt kevät-/syyskäsineitä. Alkaa olla ajoittain aika kylmä ajaa niillä ohuilla Bemarin nahkasormikkailla, vaikka onkin lämmitettävät kahvat. Varsinkin kun lumentulon tienoilla on tarkoitus ajaa se 130km talvisäilytykseen. Mulla oli Saksasta ostetut Dainesen punaiset goretex(toppa)hanskat aikanaan, mitkä olivat aivan loistavat, mutta ne varastettiin yhden pyörän mukana. Silloin meni myös kypärä. Ne hanskat eivät maksaneet juuri mitään (muistaakseni 29,95 DM), mutta olivat erittäin lämpimät ja hyvät. Sen sijaan nyt en ole löytänyt mitään vastaavia, vaikka olen liikkeistä jo pari vuotta katsellut. Niissä on useimmiten aina joku ihmeellinen suoja tuossa päälipuolella, joka tekee hanskoista kauhean jäykät ja epämukavat. Joo-o, en tiedä pitäisikö syksyllä ajaa prätkällä lasketteluhanskoilla, koska mun Peak Performance R&D hanskoissa on kyllä aika hyvä tartuntapinta sen takia, että saa otteen hissikapulasta.

Tänä vuonna olen ajanut prätkällä about joka päivä kelistä riippumatta ja siis pyörän käyttö on ollut runsaampaa kuin koskaan. Toki kun kaupunkiajoa valtaosa niin päivässä tulee ehkä vain 10km, vaikka ajaisi tosi monta pätkää. Varsinkin kun mittarissa edelleen se vika, että se syö aina yhden kilsan eli kun starttaa niin matkamittarissa on kilsa vähemmän kuin silloin, kun edellisen kerran sammutin moottorin. Niinpä ihan lyhyimmät pyrähdykset menevät nollakilsoilla. Lisäksi on tullut n. 1000km maantieajoa ja nyt äsken oli yhteensä tämän vuoden kilsat 2567, mikä on toiseksi eniten tuolla pyörällä. EOM koska usein on saattanut jäädä vuosikilsat kolminumeroisiksi. Jännä nähdä kauanko pystyy jatkamaan kautta, joskus on mennyt tammikuulle, joskus on loppunut lokakuun puolivälissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös