Mitolla oli ainakin omana piikkiaikana vähän huono maine noin niin kuin luotettavuuden kannalta, mutta toisaalta ei mikään 2-t piikki kestä ilman hyvää huoltoa. Ja sehän tarkoittaa sitten sitä, että mäntää saa vaihtaa viimeistään siinä 12tkm välein, Miton kohdalla tosin vaihtaisin suosiolla kymppitonnin välein. Pinnoitettu sylinteri on nimittäin aika kallis vaihtaa jos männänrengas päättää katketa. Kannattaa sitten kysellä myyjältä, että mitä pyörään on vaihdettu ja milloin. Noilla kilometreillä tuskin on vielä koneen alakertaa edes avattu. No kyllä runkolaakereilla yleensä ajaa ainakin sen 30tkm.
Minusta 2t-pyörää ei kannata pelätä huoltojen osalta. Totta on, että niitä saa rassata enemmän kuin 4t-konetta, mutta vastapainona osat ovat halpoja ja huollot helppo tehdä. Joku männänvaihtokin menee kun ensin tekee sen esim. asian osaavan kaverin kanssa tai tavailee huoltomanuaalia huolella ajatuksen kera. Sitten saa jo seuraavalla kerralla sen paljon helpommin tehtyä itse. Lisäksi siinä oppii hyvin moottorin konstruktion, toimintaperiaatteen jne. muita hyödyllisiä tietoja ja taitoja sekä pääsee hyvin harrastuksen pariin.
Kiitos hyvistä mielipiteistä!
Juu, olen kuullut juttua että männät kyllä pitää vaihella, aika useasti. En tosin tiedä, oliko pelkkää myyntipuhetta, kun entinen omistaja sanoi mulle että kun tuota ei ole kuin täystehosena pidetty, eli aina kurittomana ajeltu, niin mäntä kestäisi 20tkm! Siihen on kyllä vähän vaikea uskoa, ja pitää vähän jututtaa kaveria vielä kun mennään kattomaan/hakemaan Mito pois. Sanoi vielä että jos kuristettuna ajelee niin se on sitten se mikä sen männän saa vaihtokuntoon 10tkm:ssa.
Tosiaan, öljyihin on nyt kyllä pakko panostaa, vaikka kyllähän se kirpaisee kun katselee niitä hintoja!
Uuden kypäränkin aattelin ostaa, varmaan päältä kahdensadan pitää rahaa käyttää jotta saa hyvän, vanhasta mennyt pintajännite jo... Muutenkin se on just semmonen 100e muovikökkö ettei sillä mieli tee kolaria ajaa, ei tosin tee mieli vaikka olis kalliskin kypärä!
Mopoissa olen jo siihen tottunut että sylinteriä saa auki ottaa, ei ole siinä mulle mitään uutta, eiköhän se mene samanlailla tässä että sylinteri vaan poraukseen ja uus mäntä vaan tilalle, eikai se sen kummenpaa ole kuin 50cc mopossa?
Entinen omistaja vaikutti rehdiltä kaverilta, ja oli oli korjannut Miton tyyppivikoja pari, en nyt muista mitkä ne oli tosin! Mutta tosiaan sen Miton todellisen kunnon näkee sit kun käy kattomassa. Jännä nähä miten ajoasento sopii mulle kun en kyykkyä ennen ole ajanut.
Itseasiassa itekkin olin kääntymässä jo Yammun WR125X:n puoleen, mutta lopulta se hinta tuli vastaan... Vaikka Mitossa menee enemmän huoltokulunkeihin niin kun Miton saa parilla tonnilla niin Yammuun pitää heittää toinen samanlainen että saa sen alle. Ja tytöt tykkää Mitosta :P
E: Muuten, tätäkö Motulia meinasit spegulaattori?
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=661
Ei tuo nyt älyttömän kallista ole.
Muuten, kun tätä tosiaan olen katsonut:
Nettimoto - Cagiva Mito - siirtyy Nettimoto.com sivustolle
Niin mitä mieltä olette tuosta käyntiäänestä? Noitten kuvien alakulmassa on sellanen painike ja kun sitä painaa niin lähtee video jossa on sitten käyntivideo :)