Kyllä itsekin suosittelen isompaa pyörää. Tehoa ei ole koskaan liikaa ja melko nopeasti moni ostaakin sen isomman kun tehot kuussatasesta loppuu. Isompi moottori, vaikka onkin todella tehokas, on hyvä ja käytännöllisempi aivan arkisessakin ajossa paremman väännön takia. Kokoero 600 vs. 1000 kyykyissä on pieni, lähinnä senttejä sinne tai tänne. Toki 600 on vähän kevyempi mutta ero mitataan muutamissa kiloissa. 600 tuntuu luonnollisesti pienemmältä kaikessa suhteessa, myös ajoasennossa. Pitkälle kuskille kuussatku voi olla liian pieni tiivimmän ajoasennon takia. Esim. itse (186cm) en saanut mukavaa ajoasentoa R6R:llä kun taas R1 on paljon leppoisampi ajaa. Kulutuksen, huoltojen ja osien hinnan suhteen molemmat ovat suht. samoissa lukemissa. Toki 1000cc-myllyyn menee öljyä enemmän, renkaat voi kulua nopeammin, rengaskoko on erilainen tms pikkueroja on, jotka voivat näkyä huoltokuluissa mutta puhutaan pienistä marginaaleista. Tietty vakuutusmaksu on korkeampi kilosissa.
Ja jos nuo tehot pelottaa alkuun niin Suzukilla on nykyään tarjolla 3 eri tehokarttaa joista valita esim. olosuhteisiin sopivat tehot.
Ja jos nuo tehot pelottaa alkuun niin Suzukilla on nykyään tarjolla 3 eri tehokarttaa joista valita esim. olosuhteisiin sopivat tehot.