Terve,
täällä iski kolmenkympin kriisi ja oli pakko saada prätkäkortti.
Kurssi alkoi 25.8 Porvoossa. Teoriat on hoidettu ja nyt olen ajanut 8 kpl ajotunteja Porvoon seudulla. Koulun pyöränä on KTM Duke III. Inssi olisi tarkoitus ajaa parin viikon päästä.
Paljonko nykyään on ajotunteja?
Itse ajoin aikoinani ison pyörän kortin yhtenä viikonloppuna. B-kortti oli ollut silloin joku 6,5 vuotta hallussa.
Tänään oltiin pörräämässä Porvoon ruuhkissa, mukavalta tuntui vaikkakin oli hieman kylmä. Jotenkin tuntuu suht helpolta ajaa liikenteen seassa kun on B-kortti ollut jo kohta 13 vuotta.
Se riippuu myös pyörästä. Riittävän pysty ajoasento ja matala painopiste niin silloin se on ketterää, näet liikenteen hyvin ja kaupungissa on mukava liikkua.
Välillä pistää kyllä ihmettelemään autojen piittaamattomuus motoristeja kohtaan....muutama kerta on ollut kaikenmaailman säätäjiä edessä ja sivuilla, yleensä japanilaisia autoja (en kylläkään rupea yleistämään...) .
Niin itse olen ajanut kaupunkiliikenteessä päivittäin yli 10 vuotta ja niinhän se on. Toyota-jengi on karvahattu niin syvällä, että ovat hengenvaarallisia. Luulen, että se sama jengi, joka ajaa tänä päivänä Toyotalla, on aikoinaan ajanut Ladalla. Toinen vaarallinen asia on kaikenmaailman nuoret pakukuskit ja vastaavat "ammattiautoilijat". Änkeävät törkeästi vasemmalta eteen jos on joku rako olemassa. Heidän muiden kunnioittaminen liikenteessä on täysin olematonta - puhumattakaan siitä, että mietittäisiin mitä tapahtuu, kun ajetaan prätkän kanssa yhteen. Eivät edes voita ajallisesti noissa tilanteissa mitään, vaan tekevät ne ihan egomielessä.
Kunhan saan tsetin taskuun, niin rupean etsimään pyörää ensi kevääksi. Mikä aika olisi paras hankkia vehje? Olen katellut Hornetteja sillä silmällä, vm. 2006 ->.
Riippuu juuri siitä, missä ajat. Kaupunkiin eri pyörä kuin jos pyörä olisi harrastusväline, jolla teet vain pidempiä lomamatkoja tms.
Tuosta vaimostasi sen verran, että moottoripyörähän on aika helppo ajaa, kun oppii katsomaan riittävän eteen. Itse ostin pyörän ennenkuin oli kortti edes hankittu (en saanut tehdä aluksi kuin kirjalliset kun oli muka liian kylmä, joten ajotunnit piti tehdä seuraavalla Suomen vierailulla) ja aluksi oli vähän vaikeaa tasapainon kanssa kun en tajunnut katsoa riittävästi eteen. Ekalla ajotunnilla parkkiksella se opettaja antoi sen vinkin ja sen jälkeen se oli helppoa.