Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen Jokerit, canes
Oikealle kääntyminen reissuvarusteilla saa pakoputken raapimaan maata. Aika tiukasti pitää kuitenkin kantata. Molemmille puolille menee muuten samalla lailla.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Vasemmalle on helpompi kanttailla. Mikähän siinäkin on? Olen muuten huomannut, että futisveskarin hommissa tuonne vasemmalle heittäytyminen on helpompaa, lätkässä kaarreluistelu vasemmalle on helpompaa jne. Onkohan sillä jotain tekemistä sen kanssa, että olen oikeajalkainen?

Minkälaisia kokemuksia porukalla on näistä isoista skoottereista eli sohvista? Taas kesällä Keski-Euroopassa katselin, kun näillä huristelivat. Minusta tuo näyttää hyvältä, onko jollekulle tuttu laite?: http://www.nettimoto.com/bmw/c-600-sport/1885081
 
Ketä?

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Vasemmalle oli joskus harrastuksen alkuvaiheissa helpompi kallistaa. Nykyään kuitenkin, kun useamman kesän ajellut radalla niin kallistelu on ihan yhtä luonnollista molemmille puolille. Muistaakseni vasenta polveakin sai aikoinaan nopeammin raahattua radalla.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Jos meet kerran Somerolle, niin siitä voi jatkaa Forssaan tietä 282. Jos ajatuksesi on mennä kakkostien tuntumassa, niin siitä pääsee Matkun 2841 kautta Nuutajärvelle, ja siitä edelleen 230-tietä Huittisiin. Myös Loimaan kautta kierrettäessä löytyy mukavia teitä, ja jos matka kulkee 2-tien eteläpuolta, niin kannattaa ottaa reitille ainakin Niinijoentie 2102 ja jatkaa tietä 2101 kohti Säkylää.
En välttämättä mene somerolle, jos on parempia reittejä tiedossa niin otetaan vastaan ehdotuksia, Someron kautta vaan tuntui jotenkin hyvältä idealta.

Loimaalle menin kerran kuorma-autolla orjallisesti naviin luottaen ja se oli oikein kelpo tie prätkälle, kuormurille taas ei.
 
#9

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Olisi melkein Mille naurat juuri nyt tai Pitäisikö itkeä vai nauraa ketjun kamaa mutta kirjotetaan tänne. Tuli tuossa ihasteltua 2016 vuoden Kawasaki zx-10r ja vilkaisin vähän hinnastoja. Jenkeissä kyseinen maksaa 13000e uutena. Suomessa hinta tulee olemaan siellä ~27000e tienoilla.

Sitten täällä ihmetellään "miksi uudet moottoripyörät eivät mene kaupaksi". Niin on kyllä kummallista miksi ei, kun hinnatkin ovat noin järkeviä.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Olisi melkein Mille naurat juuri nyt tai Pitäisikö itkeä vai nauraa ketjun kamaa mutta kirjotetaan tänne. Tuli tuossa ihasteltua 2016 vuoden Kawasaki zx-10r ja vilkaisin vähän hinnastoja. Jenkeissä kyseinen maksaa 13000e uutena. Suomessa hinta tulee olemaan siellä ~27000e tienoilla.

Sitten täällä ihmetellään "miksi uudet moottoripyörät eivät mene kaupaksi". Niin on kyllä kummallista miksi ei, kun hinnatkin ovat noin järkeviä.
Siihen päälle vielä 1000-3000e vakuutukset, kohta tulevat verot ja 1kk kestävä ajokausi.
 
Suomi NATOon.

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Kävin tänään katsomassa uutta kypärää ensi kaudelle: Arai RX-7 GP Dani 26 - RX-7 - Arai - On Road - Kypärät - Varusteet ja tarvikkeet - Bike & Boat World
Istui päähän todella hyvin ja tuntui erittäin asialliselta kaikin puolin. Testaamaan ei tietysti pääse kun kelit on mitä on.

Josta tuli mieleeni kun oli noita kovia pakkasia, niin olin eräänä aamuna siinä tammikuun lopulla ajelemassa työmaalle kantatie 25:lla ja Lohjan kohdilla tuli vastaan joku heebo mantsapyörällä. Katsaus auton lämpötilamittariin osoitti lukemaks -28,5 astetta. Kyse on siis varusteista ilmeisesti, ei niinkään kelistä.
 
#9

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyse on siis varusteista ilmeisesti, ei niinkään kelistä.
Kyllä ne nykypäivän varusteet on aika hyviä. Itse jokunen vuosi sitten testasin goretex-kamojen pakkaskestävyyden moottorikelkalla. Pistin ihan tarkoituksella muutkin varusteet kypärää ja kenkiä myöten mp-versiona päälle. Toki kelkan kanssa kuski saa enemmän liikuntaa ja lämpiää sitäkin kautta, mutta päästelin menemään lähinnä jään päällä ja peltoaukeilla sen kummemmin urheilematta. Pakkasta oli lähtiessä -22 ja ainoana kylmyyshaittana oli umpikypärän visiirin huurtuminen.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Kyllä ne nykypäivän varusteet on aika hyviä. Itse jokunen vuosi sitten testasin goretex-kamojen pakkaskestävyyden moottorikelkalla. Pistin ihan tarkoituksella muutkin varusteet kypärää ja kenkiä myöten mp-versiona päälle. Toki kelkan kanssa kuski saa enemmän liikuntaa ja lämpiää sitäkin kautta, mutta päästelin menemään lähinnä jään päällä ja peltoaukeilla sen kummemmin urheilematta. Pakkasta oli lähtiessä -22 ja ainoana kylmyyshaittana oli umpikypärän visiirin huurtuminen.
Kyllä sen tiesin, olen itsekkin painanut kelkkaränniä yli 20 asteen pakkasessa. Näkisin silti että pyörällä, isolla tiellä, muun liikenteen seassa ja tuossa kelissä aamulla klo 7 tuntuu enemmän luissa ja ytimissä. Niin pimeää kuitenkin oli etten nähnyt ajajan varustusta.

Itse en prätkällä aja kunnes ulkona on +15
 
#9

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuolla niitä olisi muutama myynnissä - olet varmaan katsonutkin...
Kuten jokainen voi havaita, näillä pyörillä ajetaan aika paljon eli ovat sellaisia yhden miehen matkapyöriä. Itselläni oli 2000-luvulla seitsemättä vuotta VFR:n kaasariversio, vm. 1997, jolla tuli ajettua yli 100´000 kilometriä ilman mitään koneongelmia ja vain kerran n. 60 kympissä tarkistutin venttiilivälykset - eivät kaivanneet säätöä. Sitten eräs autoilija päätti olla huomioimatta minua ja kääntyi eteen risteyksestä => pyörä lunastukseen, mutta minä selvisin onnella lähinnä henkisin osumin.

Btw - hankin VFR:ni vähän ajettuna suoraan Saksasta 2003, joka ainakin silloin kannatti rahallisesti reilut pari tuhatta euroa. Itse asiassa sain suunnilleen saman rahan vakuutuksesta, mitä olin alunperin vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä aiemmin itse maksanut.

Linkki: Nettimoto
 
Minäkö tyhmä - nyt en ymmärrä!?

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR, TPS
Moottoripyöräkuumetta on jostain päässyt kehkeytymään sellaiset lähes 39 astetta ja pitäisi pian suorittaa kortti. Aiempaa kokemusta kaksipyöräisellä ajamisesta ei ole juuri muulla kuin skootterilla, joten ei auta raavaankaan miehen kuin niellä ylpeytensä ja yrittää ottaa ajotunneista kaikki irti. Voiko todella täysi keltanokka päästä nollasta tieliikennekelpoiseksi kuskiksi noiden kuuden pakollisen ajotunnin aikana?

Tietysti B-kortti on pohjalla niin Suomen liikennesäännöt ja -kulttuuri ovat tutut, mutta kuitenkin eri asia päristellä kiikkerämmällä ja haavoittuvammalla laitteella. Ensimmäiseksi pyöräksi tekisi mieli ostaa joku käytetty 600-kuutioinen kyykky, alle 4000 euroon näyttää jo saavan kymmenen vuotta vanhan ja alle 50 000 ajetun.
 
Suomen vanhin kaupunki ja suomalaisen sivistyksen kehto. Kotipaikka kaikelle sille, mikä tässä maassa on hyvää ja kaunista.

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Voiko todella täysi keltanokka päästä nollasta tieliikennekelpoiseksi kuskiksi noiden kuuden pakollisen ajotunnin aikana?
Jos on autolla kurvaillut liikenteen seassa jo pidemmän aikaa niin eiköhä tuo riitä. Varmaan autokoulussakin sanotaan jo että kuhan muistaa että itse on aina häviävä osapuoli jos kurvaa auton alle. Prätkää ostamaan ja jos joku tutuista omistaa jo kortin niin sen kanssa harjoittelemaan hallintaa johkiin teollisuusalueelle tms.
 
Suomi NATOon.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Taitaa olla niin, että suurin osa kuudesta tunnista kuluu käsittelyn harjoitteluun ja siihen käsittelykokeeseen valmistautumiseen. Ainakin itse noin 20 minuutin nuoruuden mopotaustan omaavana taisin käydä vasta viimeisellä tunnilla pyörimässä liikenteessä ja siihenkin sisältyi tutustuminen katsastuskonttorin kuoppaiseen pujottelurataan. Kun se B-kortti on ollut jo muutaman vuoden, niin kyllä opettajat olettavat, että osaat liikennesäännöt ja ajaa siellä seassa ja arvioida nopeuksia tuijottamatta mittaria koko ajan.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onko täällä kellään antaa vinkkejä tai apuja viron reissua ajatellen? Tai jos on kokemuksia antaa jostain noin viikonlopun kestävistä reissuista muualle ulkomaille, niin otan mielelläni vastaan.

Moottoripyörä.org:ssa on niin paljon kaikkea säätäjää niin sieltä hyvien tipsien etsiminen on hankalaa. Luotan jatkoajan motoristeihin muutenkin enemmän.

Ajatuksena ajaa Pärnuun ja Tarttoon to-su tai pe-ma mittasella ajalla, mutta jos on parempi reittejä niin kertokaa toki.
 
#9

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tallinnasta Pärnuun johtava tie oli pari vuotta sitten kamalassa kunnossa, noin ihan autoiluunkin.
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

TweetyLeaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Pyh. Tänne vaan e67aa pitkin ei ole vaikeaa. Pyörä on pihalla tossa kerrostalon edessä eikä epäilytä yhtään että joku veis. Baltiassa 2 kertaa paljon ajaneena niin virossa se pärrä lähtee ihan yhtä helposti kun helsingissä. Latviassa ja liettuassa sitten hieman varovaisemmin.
 
Toiset kyttää seeproja. Minä katson mielummin leijonia ja haukkoja.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Onko täällä kellään antaa vinkkejä tai apuja viron reissua ajatellen? Tai jos on kokemuksia antaa jostain noin viikonlopun kestävistä reissuista muualle ulkomaille, niin otan mielelläni vastaan.

Moottoripyörä.org:ssa on niin paljon kaikkea säätäjää niin sieltä hyvien tipsien etsiminen on hankalaa. Luotan jatkoajan motoristeihin muutenkin enemmän.

Ajatuksena ajaa Pärnuun ja Tarttoon to-su tai pe-ma mittasella ajalla, mutta jos on parempi reittejä niin kertokaa toki.
Porukalla tehtiin 2009 reissu Lappeenranta-Helsinki-Tallinna-Pärnu-Tarto-Tallinna-Helsinki-Lappeenranta. Pari vuotta aiemmin tehtiin sitten reissu vaan Pärnuhun. Ei lähdetty hirveästi sompailemaan ja etsimään pikkuteitä, vaan posoteltiin isompia väyliä pitkin, joten kummoisia vinkkejä en osaa antaa hyvistä teistä. Mutta Pärnussa jos yöpyy, niin Aleksandri pub on ihan ehdoton majapaikka. Tai ainakin silloin se oli ihan ykkösmesta, en tiedä onko paikka muuttunut kovasti viime vuosina.
Aleksandripub.ee ‹ Tel: +372 44 32 160 e-mail: info@aleksandripub.ee
 
"Canada is not Finland" TSN:n studiosta toisella erätauolla finaalin ollessa 3-0. Peli päättyi 3-5.

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen Jokerit, canes
Sadeasu menee parannukseen. Ajohousuina on Rukat, jotka kestää vettä kuuroittain, mutta pari päivää putkeen vesisateessa pörränneenä täytyy todeta: ne hengittää sittenkin. Erinomaiset byysat kuitenkin, kun pystyy ajamaan 10-30 lämmöissä mukavasti. Takkina on nahkaa.

Eli haussa kaksiosoinen sadeasu. Kaulus semmoinen takissa, että ei uita vettä kaula-aukkoon. Housut pitäisi olla vetoketjuilla vähintään polveen asti. Materiaali kunnon kumia. Pitää sietää istumista vesilammikossa tunteja eikä perse saa kastua. Lahkeissa kiristykset, että eivät pala pakoputkiin.

Eilen käväisin allrightissa tilaamassa uuden visiirin ja ainakaan niillä ei ollut asiallista vaihtoehtoa. Sellaiset housut, joissa on jotain verkkokangata sisällä ei kelpaa, koska se verkko takertuu kenkiin...
 

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR, TPS
Taitaa olla niin, että suurin osa kuudesta tunnista kuluu käsittelyn harjoitteluun ja siihen käsittelykokeeseen valmistautumiseen. Ainakin itse noin 20 minuutin nuoruuden mopotaustan omaavana taisin käydä vasta viimeisellä tunnilla pyörimässä liikenteessä ja siihenkin sisältyi tutustuminen katsastuskonttorin kuoppaiseen pujottelurataan.
Suurin piirtein noin se meni, itse tosin otin hitaana oppijana (ja täysin untuvikkona kaksipyöräisille) tunnin lisäopetusta tuon kuuden päälle, ja suurin osa meni tosiaan käsittelykokeeseen valmistautuessa. Liikenteessä käytiin kerran ja se sujui ihan mallikkaasti autoilupohjalta, hallintalaitteiden käsittelyyn meni aika paljon huomiota.

Inssin sain vedettyä ykkösellä läpi eilen, väistöt ja stop & go piti uusia käsittelykokeessa, laitan sen ajokoejännityksen piikkiin. Käsittelykokeen mentyä läpi niin oli aika rento olo lähteä liikennekierrokselle. Tuntuu että pitäisi saada nopeasti oma pyörä jotta tuntuma pysyy yllä, vaikka kausi onkin ehtoopuolella.
 
Suomen vanhin kaupunki ja suomalaisen sivistyksen kehto. Kotipaikka kaikelle sille, mikä tässä maassa on hyvää ja kaunista.

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viikonloppuna Imatranajot. Nyt sitten oikeaa ajoa, eikä mikään paraatihöntsä. Kannattaa mennä katsomaan. Olen kerran Saksassa Frohburgissa käynyt katsomassa tuon kv. katuratasarjan kisoja ja oli hienoa menoa ja hyvä tunnelma.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt se odoteltu muutos on tulossa, nimittäin moottoripyörävero (+venevero) on tulossa lähiaikoina hallituksen käsittelyyn. Pitkäänhän tässä on saatu harrastella verovapaasti. No polttoaineissa ja muissa palveluissa on toki alveja ynnä muita veroja makseltu ja uusista ajoneuvoista autojen lailla annettu voudille se mikä sille mielestään on kuulunut.
Itse nielen tuon uuden maksun kyllä, mutta ikävä kyllä siitä ollaan tekemässä omistukseen perustuvaa, eikä käyttöön perustuvaa, kuten autojen vastaava vero on. Jos siis autotallista löytyy ropailtavia laitteita ja muita ikuisuusprojekteja, jotka ovat olleet käynnissä viimeksi joskus viime vuosituhannella, niin niistäkin kolahtaa omistajalleen maksulappu. Kilpiäkään tuskin saa palautettua ilman romutustodistusta, joten veron kierto sillä tapaa ei liene mahdollista.

Ohessa vielä linkki motouutisten juttuun, joka sinänsä on tottakai oman eturyhmän puoleinen näkökulma.
http://www.motouutiset.fi/fi/mootto...kerralla-selvää-koko-mp-alasta.htm?ref=newest
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen Jokerit, canes
nimittäin moottoripyörävero
No johan on. "Käyttövero" joka perustuu omistamiseen. Tää tapaa mp-liiketoiminnan Suomesta, jos on iso eli yli satasen. Lopputulokseksi tulee -kun huomioidaan kadonneet työpaikat ja yms- negatiivinen budjettivaikutus pidemmässä juoksussa. Uutisoinnin mukaan tää on persujen tahto.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy