Millä tavalla se on rikkaus että täälläkin majailee todennäköisesti ääri aineistoa? En vaan käsitä. Samaan aikaan kannetaan betonipossua ja ajetaan rekkaa katuja blokkaamaan ettei "joku syrjäytynyt hiljainen nuori ilman navigaattoria vahingossa eksy". Ei tätä ole ollut vaikka 5v taaksepäin. Se on rikkautta että omassa kotimaassaan voi kulkea katuja pelkäämättä että joku toisen maan tai uskollisuuden omaava ajaa päältä tai puukottaa kaulaan. Ne ajat on takanapäin ja nyt on jo liian myöhäistä. Jotenkin vaan tuntuu ettei mikään riko sitä kuplaa jossa suvakit elää. Niille on aika turhaa puhua järkipuhetta, "koska voi matti-metsurikin seota". Ei se ole mikään selitys jos seuraa yhtään maailman tapahtumia.
En minä ainakaan pelkää. Olen aina ihan luonnostani vältellyt tilanteita, joissa ei helposti muutamalla juoksuaskeleella pysty väistämään mahdollista kuolemanvaaran aiheuttavaa objektia. Sellaisen kun voi aiheuttaa sairauskohtauskin, kuten vuosi sitten Helsingissä kävikin.
Sen, että poliisi tekee työtään ei pitäisi olla kovin pelottavaa. Normaalia elämää siinä voi jatkaa kunnes toisin ilmoitetaan.
Kyllä se joskus tapahtuu, se on aika salettia. Aika varmaa on myös se, että ensimmäinen kouluampuminen tulee tapahtumaan monessa maassa jossa sellaista ei vielä ole käynyt.
Jos haluaa antaa pelolle tilaa niin antaa. Jos se siis kuuluu siihen "normaaliin elämään" mihin minulla kuuluu suojautumispaikkojen ja pakoreittimahdollisuuksien skannaaminen. On kuulunut paljon ennen terroriaaltoa, eikä se ole pelkoa vaan ihan normaalia riskien hallintaa. Teen niin, koska voin tehdä eikä se ole mistään pois.