Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 118 975
  • 24 186

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
@T1971 kiitos hyvästä kirjoituksesta! Olen juuri samaa mieltä. Tosiasiat pitää tunnustaa ja nähdä, oli sitten minkälainen maailmanparantaja tahansa.

Molemmat ääripäät ovat varmasti syyllistyneet ylilyönteihin mutta en voi ymmärtää ihmistä, joka ei voi tunnustaa tosiasioita koska on alusta asti puhunut kauniita sanoja jakamattomasta ihmisarvosta.

On käsittämätöntä toimintaa Emma Karilta itkeä matuleirin edessä siitä, ettei kukaan kansanedustaja ole kolmeen päivään käynyt siellä. Voi luoja paratakoon. Kyseiset ihmiset ovat saaneet kielteisen turvapaikkapäätöksen ja heidän ainoa oikea paikka on siellä mistä ovat tulleetkin. Luojan kiitos muilla kansanedustajilla on ollut paremaa tekemistä kuin osoittaa tukea laittomasti maassa oleville henkilöille.

Myös kansallismieliset ovat sortuneet ylilyönteihin ,tottakai.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Edellämainittujen ammattiryhmien suut on nykysuomessa teipattu. Kaikki asiallinen ongelmien esiintuonti tuomitaan rasismina tai syrjintänä. Määrätty ihmisryhmä säntää suu vaahdossa kommentoimaan ja tuomitsemaan ongelmien esiintuojat rasisteina, vaikka he toisivat rakentavassa hengessä niihin asiantilaa korjaavia ehdotuksia. Työnantajat panikoivat yhdessä päättäjien kanssa, jos tällaista julkisuuteen vuotaa ja kärsijä on se työntekijä, joka ongelmat esiin tuo. Asian tiimoilla vellova keskustelu muistuttaa vahvasti Pohjois-Korean meininkiä, kaikki määrätynlainen mielipiteiden ja faktojen esiintuonti turvapaikanhakijoiden aiheuttamista ongelmista on ehdottoman tuomittavaa.

Hyvä teksti muutenkin kuin yllä.

Keskeisin ongelma on kaksoisstandardit ja punavihreiden käsissä oleva aktiivinen some ja muu media. Leimoja esimerkiksi rotuopista tai islamofobiasta tulee persupomojen raisismia vastustavillekin (kuten Ben Z) somessa hyvin helposti. Muutama päivä sitten erään ex-poliisin omalla nimellään Helsingin Sanomiin kirjoittaman tekstin perusteella mm. vassareiden yritykset lyödä koko poliisiin rasistinen leima fb:n ryhmän kirjoitusten perusteella upotettiin kerralla. Kuten aiemmin arvelin ao. ketjussa, kirjoittelun takana oli ainakin tämän nimellään asiasta kirjoittaneen mukaan vain noin 15 henkilöä. Muut olivat joko hieman vaivaantuneita tai yrittivät suitsia pahimpia asiattomuuksia.

Leimakirveet lensivät fb-casessa taas ennen kuin taustoja oli selvitetty lainkaan.

Ongelma on siinä, että rasisimia käytetään samaan tapaan kuin käytettiin neuvostovastaisuutta aikanaan. Eli poliittisesti, muihin kuin alkuperäiseen tarkoitukseen.

Jakohan silloin muinoin oli tiukka: olit joko ok tai olit neuvostovastainen. Silloinkin valtamediaa myöten leimat lensivät ja joidenkin henkilöiden osalta jos ei ollut perusteita, ne keksittiin.

Tällainen sairas tilanne johtaa samaan tulokseen kuin mm. 1970- ja 1980-luvulla. Omalla nimellä ei voi puhua suoraan, koska jos puhuu, saattaa mennä työpaikka, mahdollinen tieteellinen arvostus, perhe, terveys... Joitakin neuvostovastaisiksi leimattuja ihmisiä vainottiin silloin takavuosina todella törkeästi ja kaikki eivät sitä edes hengissä kestäneet.

Nyt näyttää, että mitään ei ole opittu, vaan avoin keskustelu loistaa poissaolollaan. Se on yleensä varmin merkki tulevista ongelmista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Hyvä teksti muutenkin kuin yllä.

Keskeisin ongelma on kaksoisstandardit ja punavihreiden käsissä oleva aktiivinen some ja muu media. Leimoja esimerkiksi rotuopista tai islamofobiasta tulee persupomojen raisismia vastustavillekin (kuten Ben Z) somessa hyvin helposti. Muutama päivä sitten erään ex-poliisin omalla nimellään Helsingin Sanomiin kirjoittaman tekstin perusteella mm. vassareiden yritykset lyödä koko poliisiin rasistinen leima fb:n ryhmän kirjoitusten perusteella upotettiin kerralla. Kuten aiemmin arvelin ao. ketjussa, kirjoittelun takana oli ainakin tämän nimellään asiasta kirjoittaneen mukaan vain noin 15 henkilöä. Muut olivat joko hieman vaivaantuneita tai yrittivät suitsia pahimpia asiattomuuksia.

Leimakirveet lensivät fb-casessa taas ennen kuin taustoja oli selvitetty lainkaan.

Ongelma on siinä, että rasisimia käytetään samaan tapaan kuin käytettiin neuvostovastaisuutta aikanaan. Eli poliittisesti, muihin kuin alkuperäiseen tarkoitukseen.

Jakohan silloin muinoin oli tiukka: olit joko ok tai olit neuvostovastainen. Silloinkin valtamediaa myöten leimat lensivät ja joidenkin henkilöiden osalta jos ei ollut perusteita, ne keksittiin.

Tällainen sairas tilanne johtaa samaan tulokseen kuin mm. 1970- ja 1980-luvulla. Omalla nimellä ei voi puhua suoraan, koska jos puhuu, saattaa mennä työpaikka, mahdollinen tieteellinen arvostus, perhe, terveys... Joitakin neuvostovastaisiksi leimattuja ihmisiä vainottiin silloin takavuosina todella törkeästi ja kaikki eivät sitä edes hengissä kestäneet.

Nyt näyttää, että mitään ei ole opittu, vaan avoin keskustelu loistaa poissaolollaan. Se on yleensä varmin merkki tulevista ongelmista.

Sinä kuitenkin entisenä kommunistina olit osa tuota näytelmää, tuntuuko siltä että kätesi tahrautuivat vereen niiden osalta jotka eivät sitä hengissä kestäneet? Minusta on hyvä että poliisilla on oma whistleblower-kanavansa pahimpien rasistien käräyttämiseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinä kuitenkin entisenä kommunistina olit osa tuota näytelmää, tuntuuko siltä että kätesi tahrautuivat vereen niiden osalta jotka eivät sitä hengissä kestäneet?

Eipä sitä silloin ymmärtänyt, mutta kun pääsin itse enemmän Neuvostoliitossa tekemään juttuja ja tapaamaan ihmisiä, silmät avautuivat. Sinulla ne eivät kaiketi avaudu koskaan ja voin vain kuvitella, mitä päässäsi liikkuu leimatessasi Ben Zyskowiczin Halla-ahon - tuon sinun mukaasi islamofobisen roturealistin - poliittiseksi aisankannattajaksi.

Silloin joskus takavuosina nämä sinunlaisesi leimasivat muuten ihan saman henkilön, Ben Zyskowitzcin. Silloin leimattiin neuvostovastaiseksi, Suomen aktiivisen ja ystävällisen sekä rauhantahtoisen ulkopolitiikan kiihkeäksi ja vaaralliseksi vastustajaksi ja ylipäätään henkilöksi, jonka ei pitäisi edes olla olemassa.

Olin Benin kanssa parissakin paneelissa ja tapasin myöhemmin mm. Kokoomuksen Nuorten Liiton liittokokouksesssa. Mä olin tarkkailemassa ja ihan avoimesti, sama aina toiseenkin suuntaan. Ben jäi mieleen jo silloin henkilönä, joka vastusti fasismia ja rasisimia ja oli erittäin oikeudenmukainen suhteessa vaikeisiin kysymyksiin. Samalla tavallahan Ben on toiminut edelleen ja tuomitsi tiukasti ja näkyvästi Immosen rasistiset puheet muslimeista.

Tälle ajalle on kuitenkin tyypillistä sama kuin silloin: ne jotka nousevat rasismia vastaan omalla nimellään, eivät saa tukea lähinnä uskonnollisiin ääriliikeisiin tai taistolaisiin verrattavissa olevalta oikeinoppineiden neuvostolta ja sen kannattajilta. Päinvastoin, rasismia vastustava Ben Z onkin hetkessä islamofobinen roturealisti.

Kommentoin juuri tämän takia viestejäsi, koska olet yksi niistä, joka on paitsi pihalla ja tiukka taistolaistyyppinen elämäntapakommari, myös historiallisessa valossa yksinkertaisuutesi vuoksi vaarallinen.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Eipä sitä silloin ymmärtänyt, mutta kun pääsin itse enemmän Neuvostoliitossa tekemään juttuja ja tapaamaan ihmisiä, silmät avautuivat. Sinulla ne eivät kaiketi avaudu koskaan ja voin vain kuvitella, mitä päässäsi liikkuu leimatessasi Ben Zyskowiczin Halla-ahon - tuon sinun mukaasi islamofobisen roturealistin - poliittiseksi aisankannattajaksi.

Silloin joskus takavuosina nämä sinunlaisesi leimasivat muuten ihan saman henkilön, Ben Zyskowitzcin. Silloin leimattiin neuvostovastaiseksi, Suomen aktiivisen ja ystävällisen sekä rauhantahtoisen ulkopolitiikan kiihkeäksi ja vaaralliseksi vastustajaksi ja ylipäätään henkilöksi, jonka ei pitäisi edes olla olemassa.

Olin Benin kanssa parissakin paneelissa ja tapasin myöhemmin mm. Kokoomuksen Nuorten Liiton liittokokouksesssa. Mä olin tarkkailemassa ja ihan avoimesti, sama aina toiseenkin suuntaan. Ben jäi mieleen jo silloin henkilönä, joka vastusti fasismia ja rasisimia ja oli erittäin oikeudenmukainen suhteessa vaikeisiin kysymyksiin. Samalla tavallahan Ben on toiminut edelleen ja tuomitsi tiukasti ja näkyvästi Immosen rasistiset puheet muslimeista.

Tälle ajalle on kuitenkin tyypillistä sama kuin silloin: ne jotka nousevat rasismia vastaan omalla nimellään, eivät saa tukea lähinnä uskonnollisiin ääriliikeisiin tai taistolaisiin verrattavissa olevalta oikeinoppineiden neuvostolta ja sen kannattajilta. Päinvastoin, rasismia vastustava Ben Z onkin hetkessä islamofobinen roturealisti.

Kommentoin juuri tämän takia viestejäsi, koska olet yksi niistä, joka on paitsi pihalla ja tiukka taistolaistyyppinen elämäntapakommari, myös historiallisessa valossa yksinkertaisuutesi vuoksi vaarallinen.

En ole huomannut sinun tuomitsevan tai vastustavan islamofobiaa, päin vastoin. Ben Z on oikeistopopulisti enkä ole yhdessäkään viestissäni kutsunut häntä rasistiksi mutta jos hän ei tee selvää pesäeroa Metsuriin niin hän flirttailee rasistien kanssa koska Metsuri on islamofobinen roturealisti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En ole huomannut sinun tuomitsevan tai vastustavan islamofobiaa, päin vastoin.

Tuota oli ja taistolaisuus: Kuule, en ole huomannut nimeäsi Tiedonantajan keräyksessä, jossa tuomitaan USA:n imperialismi. Ja kirsikkana kakussa väite: olet päinvastoin ottanut kantaa USA:n imperialismin puolesta.

No, yhtään kirjoitusta et tosin löydä, jossa olisin toiminut "päinvastoin", mutta sinun osaltasi en enää viitsi pyytää vaikkapa linkkiä. Et ole niitä aiemminkaan löytänyt eikä faktat silti ole mielikuvitustasi haitanneet.

jos hän ei tee selvää pesäeroa Metsuriin niin hän flirttailee rasistien kanssa koska Metsuri on islamofobinen roturealisti

Asiasta sen verran, että toverituomioistuinten aika on ohi. Enää ei vaadita kaikilta poliitikoilta, tutkijoita. opettajilta, median edustajilta yms sitä, että jos he eivät tuomitse kaikkea joka tapahtui 10 vuotta sitten, heidän uransa päättyy siihen ja he saavat pysyvän leiman otsaansa. Nyt on sallittua sekin, että katsotaan mitä se linja tänään on niille, jotka katsoa haluavat.

Termistä sen verran, etttä kirjoittamani poliittinen aisankannataja tarkoitti juuri flirttailua.

Öitä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellämainittujen ammattiryhmien suut on nykysuomessa teipattu. Kaikki asiallinen ongelmien esiintuonti tuomitaan rasismina tai syrjintänä. Määrätty ihmisryhmä säntää suu vaahdossa kommentoimaan ja tuomitsemaan ongelmien esiintuojat rasisteina, vaikka he toisivat rakentavassa hengessä niihin asiantilaa korjaavia ehdotuksia. Työnantajat panikoivat yhdessä päättäjien kanssa, jos tällaista julkisuuteen vuotaa ja kärsijä on se työntekijä, joka ongelmat esiin tuo. Asian tiimoilla vellova keskustelu muistuttaa vahvasti Pohjois-Korean meininkiä, kaikki määrätynlainen mielipiteiden ja faktojen esiintuonti turvapaikanhakijoiden aiheuttamista ongelmista on ehdottoman tuomittavaa.

Tekstisi oli hyvä ja mielenkiintoinen kokonaisuudessaan. Juuri tämä hyssyttely ja ongelmien väheksyminen on saanut itseni tämän aiheen pariin uudestaan ja uudestaan, jos on olemassa ongelmia niin miksei niistä voida avoimesti puhua ja keskustella. Ruotsissa tämä ilmapiiri on ollut vielä pöyristyttävämpi, kun ihmisiä haastatellaan vaikka maahanmuuttajiin liittyen, niin ihmisistä paistaa pelko siitä mitä saa sanoa ja mitä ei, yleinen ilmapiiri on tehty sellaiseksi että kritisoijat tuomitaan jyrkästi ja ongelmia ei suostuta juurikaan kommentoimaan päättäjien tasolla.

Ruotsidemokraatin puhe eduskunnassa - YouTube

Video on vanha ja voinut olla tällä palstallakin aikasemmin, mutta tuossa on hyvä esimerkki ''rasistista'' joka tuo huolensa esille maahanmuuton ongelmiin liittyen (tyyli ei ehkä paras), ja vasemmistopuolueen edustaja käy heittämässä oman puheenvuoronsa jossa lähinnä tyytyy kuvaamaan hänen näkemystään ''epäkypsästä, epätoivoisesta ja pelokkaasta'' ihmisestä. Kun olisi kerrankin mahdollisuus puhua ongelmista sellaisina kuin ne on, niin tyydytäänkin tuollaiseen puolisolvaamiseen eikä käsitellä alkuperäistä aihetta kuin sivusta katsoen.

Ääripäistä tulee usein huonoa ongelmista puhumista saati sitten ongelmien ratkontaa, mutta ikävä kyllä ei sieltä keskeltäkään osata konkreettisesti puhua niistä ongelmista mitä maahanmuutto aiheuttaa. Ja mun puolesta ihan yhtä avoimesti voidaan puhua maahanmuuton hyvistäkin puolista Suomelle, koska kyllä niitäkin on olemassa. Jos kuitenkin pyritään käyttäjä bebetomaisesti sulkemaan silmät ja puhumaan maahanmuutosta lähes pelkkänä rikkautena, niin mennään niin syvälle metsään että voi olla vaikea löytää takaisin. Tuolla hyssyttelyllä luodaan myös oikeistolle entistä vahvempaa kannattajapohjaa, maahanmuuttokriittiset puolueet ovat olleet jatkuvasti nousussa Euroopassa, ja olisi totaalista idiotismia ajatella että ne kaikki miljoonat ihmiset ovat vaan suvaitsemattomia, pelokkaita, rasisteja tai mitä korttia haluaakaan pakasta kaivaa, kyllä taustalla taitaa olla ihan aiheellinen huoli monistakin ongelmista johon on jo törmätty mm. Islamin osalta, ja johon tullaan Suomessa törmäämään vasta vähän jälkijunassa esim. Ruotsiin verrattuna.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Edellämainittujen ammattiryhmien suut on nykysuomessa teipattu. Kaikki asiallinen ongelmien esiintuonti tuomitaan rasismina tai syrjintänä. Määrätty ihmisryhmä säntää suu vaahdossa kommentoimaan ja tuomitsemaan ongelmien esiintuojat rasisteina, vaikka he toisivat rakentavassa hengessä niihin asiantilaa korjaavia ehdotuksia. Työnantajat panikoivat yhdessä päättäjien kanssa, jos tällaista julkisuuteen vuotaa ja kärsijä on se työntekijä, joka ongelmat esiin tuo. Asian tiimoilla vellova keskustelu muistuttaa vahvasti Pohjois-Korean meininkiä, kaikki määrätynlainen mielipiteiden ja faktojen esiintuonti turvapaikanhakijoiden aiheuttamista ongelmista on ehdottoman tuomittavaa.

Summa summarum, miksi ilmapiiri keskustelussa on se, etteivät näihin ongelmiin päivittäin törmäävät ihmiset voi niistä vapaasti kertoa ihan omilla nimillään ja kasvoillaan? Miksi tuo johtaa rasisti nimittelyyn, syrjintäsyytöksiin tms. ? Poistuvatko ongelmat sillä, että laitetaan silmät kiinni ja kädet korville ja tehdään blaablaablaa ääntä, ettei vaan nähdä tai kuulla mitään, mihin oikeasti olisi puututtava. Itse en tuohon usko.

Juuri näin. Netti on täynnä esimerkkejä monikulttuurisuuden "hienoudesta" ympäri Eurooppaa, on tilastoja ja tuntikaupalla videota siitä miten turvikset käyttäytyvät, mutta ei kelpaa mitkään faktat ja todisteet joillekin kuplassa eläville. Aina nämä neropatit sanovat jotain tyyliin "minä asun VOKin lähellä eikä mulle ole koskaan tapahtunut mitään pahaa, joten mitään ongelmaa ei siis voi olla, senkin rasistit". Todella mahtavaa logikkaa, koska mulle ei ole koitunut ongelmia, ongelmaa ei siis ole olemassa. Itsekin olen Helsingissä törmännyt turviksiin ja jopa jutellut heidän kanssaan. Vaikuttivat mukavilta pojilta, ei siinä mitään. En minä silti pysty kiistämään kaikkia niitä faktoja monikulttuurisuuden ongelmista mitä maailma on pullollaan koska faktojen kieltäminen ei mielestäni ole järkevän ihmisen toimintaa.

Olen pitkään miettinyt mikä näitä faktat kieltäviä ja monikulttuurisuutta kannattavia ihmisiä oikein vaivaa. Ovatko he tyhmiä, johon en itse usko, koska tunnen muutaman erittäin fiksun "suvakin". Ovatko he niin ideologiansa sokaisemia, että vakuuttavimmatkaan todisteet eivät kelpaa sen takia? Ehkä. Vai ovatko he vain niin selkärangattomia, etteivät vaan pysty myöntämään olleensa väärässä?

Monikulttuurisuus on täysin epäonnistunut Euroopassa, se on fakta josta pitää pystyä puhua ääneen ja kiihkotta. Maahanmuuttokriittinen porukka yrittää asiallisesti ja faktapohjaisesti keskustella asiasta, mutta monikulturisteilla se menee aina tunteisiin, oli kyseessä sitten Ville Niinistö tai joku Jatkoajan bebeto. Kun leimaat väärät mielipiteet ja ikävät faktat rasistisiksi, saat keskustelun helposti tukahdutettua. Suomi on täynnä turvapaikanhakijoiden hyysäämiseen kyllästyneitä ihmisiä jotka eivät uskalla avata suutaan rasistileiman pelossa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monikulttuurisuus on täysin epäonnistunut Euroopassa, se on fakta josta pitää pystyä puhua ääneen ja kiihkotta.

Ei pidä paikkaansa. Olen asunut mm. Englannissa -90 luvulla ja jo silloin oli nähtävissä väitteesi vastainen toiminta.

Siellä oli mahtavasti integroitunut mm. Intialais-Pakistanilais- ja vaikkapa yleisesti Aasialaiset. Tekivät töitä, kävivät kouluja, menivät naimisiin ja maksoivat veronsa. Olivat muslimeita, hinduja, kristittyjä ja ateisteja ja vaikka mitä.

Euroopan ongelmat Lähi-Idän maiden massaliikkeellä. Huomataan nyt aluksi vaikka sen alueen yleiset ihmisoikeudet, naisten asema jne.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ei pidä paikkaansa. Olen asunut mm. Englannissa -90 luvulla ja jo silloin oli nähtävissä väitteesi vastainen toiminta....

No jaa... en osaa tulkita sisälsikö viestisi kenties ripauksen sarkasmia, mutta itse vietin varsin paljon aikaa 90-luvulla Englannissa, enkä minä silloisiakaan oloja ja integroitumista mitenkään onnistuneeksi kehtaisi kutsua. Olihan tuolla jos silloin alueita (esim. Lontoossa), jonne valkoisen naaman kanssa ei juuri kannattanut mennä iltaisin. (tosin sama oli myös tietyissä umpivalkoisissa Skotlantilaisissa kaupungeissa ulkomaalaisena...). Eikä tämä mitään kokemattoman sknadinaavin vainoharhaista pelkoa ollut, sillä englantilaisten ystävien kanssa tuolla pörrättiin.

Noista isompien maiden maahanmuutto-politiikasta ja integroitumisesta mielestäni Saksassa homma on toiminut parhaiten (ainakin ennen viimeistä joukko-invaasiota, en ole Saksassa käynyt sitten vuoden 2014), mutta pidätän oikeuden olla väärässä tässä(kin) asiassa. En väitä olevani mikään erikoisasiantuntija tällä saralla, ihan vaan mitä paljon matkustaessa ja muissa maissa työskennellessä on tullut kiinnitettyä asioihin huomiota.

Mielestäni se ei ole koskaan normaalia tai hyväksyttävää, että löytyy pääosin maahanmuuttajien asuttamia alueita, jonne ei uskalla/kannata mennä. Ironisesti Bryssel tästä surkeimpana esimerkkinä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomi on täynnä turvapaikanhakijoiden hyysäämiseen kyllästyneitä ihmisiä jotka eivät uskalla avata suutaan rasistileiman pelossa.
Milainen luku tämä mahtaa olla: 10, 100, 1000, 10000, 100000 vai 1000000? Joku muu, mikä? Entä jos käy niin että vielä joku kyllästyy niin mitä sille tapahtuu kun ei enää mahdu? Tippuu Itämereen? Vierii Venäjälle?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Ei pidä paikkaansa. Olen asunut mm. Englannissa -90 luvulla ja jo silloin oli nähtävissä väitteesi vastainen toiminta.

Siellä oli mahtavasti integroitunut mm. Intialais-Pakistanilais- ja vaikkapa yleisesti Aasialaiset. Tekivät töitä, kävivät kouluja, menivät naimisiin ja maksoivat veronsa. Olivat muslimeita, hinduja, kristittyjä ja ateisteja ja vaikka mitä.

Euroopan ongelmat Lähi-Idän maiden massaliikkeellä. Huomataan nyt aluksi vaikka sen alueen yleiset ihmisoikeudet, naisten asema jne.

Pakistanilaiset integroituneet hienosti omaan rinnakkaisyhteiskuntaansa, toki.

"Euroopan ongelmat Lähi-Idän maiden massaliikkeellä. Huomataan nyt aluksi vaikka sen alueen yleiset ihmisoikeudet, naisten asema jne."

Olen ehkä tyhmä, mutta tämä lainaus ei aukea edes vähää alusta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
itse vietin varsin paljon aikaa 90-luvulla Englannissa, enkä minä silloisiakaan oloja ja integroitumista mitenkään onnistuneeksi kehtaisi kutsua. Olihan tuolla jos silloin alueita (esim. Lontoossa), jonne valkoisen naaman kanssa ei juuri kannattanut mennä iltaisin.

80- ja 90 luvuilla,ja vielä vuosituhannen alussakin Lontoossa oli tosiaan sellaisia no go alueita, esim. Peckham ja Hackney, missä jengit riehui ja mihin ulkopuolisilla ei tosiaan ollut asiaa. Tuo toki koski ihan kaikkia ihonvärejä ja kulttuureita, joten on mielestäni väärin sanoa, että tämä olisi esimerkki monikultturisuuden epäonnistumisesta. Ja kyllähän noita jengejä on vieläkin olemassa, mutta nykyisin keskittyvät vain keskinäisiin välienselvittelyihin eli tavalliset tallaajat saavat olla suht rauhassa. Aina välillä toki rapatessa roiskuu, mutta siis noin yleisesti ottaen näin.

Esimerkiksi mainitsemani Peckhamhan on nykyisin yksi kaupungin arvostetuimpia alueita johtuen paljolti hipsteri invaasiosta. Ongelmallisia kortteleita toki löytyy Lontoosta vieläkin, mutta nekin ovat enemmän köyhyyden aiheuttamia kuin monikulttuurisuuden.

Olen siis tässä kyllä @Red Machine n kanssa samoilla linjoilla. Lontoossa eri kulttuurit elää keskimäärin hyvin sovussa keskenään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuota oli ja taistolaisuus: Kuule, en ole huomannut nimeäsi Tiedonantajan keräyksessä, jossa tuomitaan USA:n imperialismi. Ja kirsikkana kakussa väite: olet päinvastoin ottanut kantaa USA:n imperialismin puolesta.
Tuosta juohtui mieleen tapaus Kouvolan rautatieasemalla joskus 70-luvun lopulla:
Neljän miehen ryhmä odotteli Moskovan junaa, yksi luki Tiedonantajaa, muut tuijottivat kenkiään. TA:n lukija ojensi lehden vieressään istuvalle, joka torjui tarjouksen. TA-mies sanoi kimmastuneena: "Kyllä tätä pitää lukea, että pysyy ajan tasalla!"
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tuota oli ja taistolaisuus: Kuule, en ole huomannut nimeäsi Tiedonantajan keräyksessä, jossa tuomitaan USA:n imperialismi. Ja kirsikkana kakussa väite: olet päinvastoin ottanut kantaa USA:n imperialismin puolesta.

No, yhtään kirjoitusta et tosin löydä, jossa olisin toiminut "päinvastoin", mutta sinun osaltasi en enää viitsi pyytää vaikkapa linkkiä. Et ole niitä aiemminkaan löytänyt eikä faktat silti ole mielikuvitustasi haitanneet.



Asiasta sen verran, että toverituomioistuinten aika on ohi. Enää ei vaadita kaikilta poliitikoilta, tutkijoita. opettajilta, median edustajilta yms sitä, että jos he eivät tuomitse kaikkea joka tapahtui 10 vuotta sitten, heidän uransa päättyy siihen ja he saavat pysyvän leiman otsaansa. Nyt on sallittua sekin, että katsotaan mitä se linja tänään on niille, jotka katsoa haluavat.

Termistä sen verran, etttä kirjoittamani poliittinen aisankannataja tarkoitti juuri flirttailua.

Öitä.

Sinun käyttämäsi retoriikka on samalta ajalta kuin kommunistipuolueen jäsenkirjasikin. Minä tervehdin ilolla sitä että niin kokoomus kuin keskustakin ymmärsivät olla flirttailematta islamofobisten rotutealistien kanssa. Ja näyttää siltä että niillä 10 vuotta vanhoilla kirjoituksilla oli kuin olikin merkitystä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinun käyttämäsi retoriikka on samalta ajalta kuin kommunistipuolueen jäsenkirjasikin. Minä tervehdin ilolla sitä että niin kokoomus kuin keskustakin ymmärsivät olla flirttailematta islamofobisten rotutealistien kanssa. Ja näyttää siltä että niillä 10 vuotta vanhoilla kirjoituksilla oli kuin olikin merkitystä.

Hyvä että Sipilä teki sen, mitä pidin itse eilen ainoana vaihtoehtona. Ja tsemmpiä sulle jatkoon.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Euroopan ongelmat Lähi-Idän maiden massaliikkeellä. Huomataan nyt aluksi vaikka sen alueen yleiset ihmisoikeudet, naisten asema jne."

Olen ehkä tyhmä, mutta tämä lainaus ei aukea edes vähää alusta.

Laiskana lyhennetty kännykällä- kirjoitus. => Lähi-Idästä massamuuttoon lähteneet(ok osa on pakolaisia mutta helvetin suuri osa muuttaa sen varjossa paremmille apajille helpompaan Länteen) tulijat ja heidän lähtömaidensa tila noilla em. kohdilla; siellä ei naisia arvosteta kuten me Lännessa ja kappas kun on ollut ongelmia. Siellä ei ihmisoikeudet paljoa paina ja esim. homoja ei suvaita auvoisessa Lännessäkään. Aukesko nyt yhtään? (Edelleen matkapuhelimen varassa valitettavasti)
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Laiskana lyhennetty kännykällä- kirjoitus. => Lähi-Idästä massamuuttoon lähteneet(ok osa on pakolaisia mutta helvetin suuri osa muuttaa sen varjossa paremmille apajille helpompaan Länteen) tulijat ja heidän lähtömaidensa tila noilla em. kohdilla; siellä ei naisia arvosteta kuten me Lännessa ja kappas kun on ollut ongelmia. Siellä ei ihmisoikeudet paljoa paina ja esim. homoja ei suvaita auvoisessa Lännessäkään. Aukesko nyt yhtään? (Edelleen matkapuhelimen varassa valitettavasti)

Kyllä, nyt aukesi.

Tilannehan näissä asioissa on se, etteivät ne ongelmat todellakaan ratkea antamalla ongelman siirtya tänne, kiinteäksi osaksi yhteiskuntaamme, kuten on nähty ympäri Eurooppaa. Ja kenenkään ei kannata tulla höpöttömään, kuinka "meillä kyllä osataan ja voidaan kotouttaa, toisin kuin kaikkialla muualla"

Sekuntiakaan en usko.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilannehan näissä asioissa on se, etteivät ne ongelmat todellakaan ratkea antamalla ongelman siirtya tänne, kiinteäksi osaksi yhteiskuntaamme, kuten on nähty ympäri Eurooppaa.

Mutta tätä nimenomaan tarkoitin aiemmin. Ei Englannissa ollut tällaisia em. ongelmia -90 luvulla mitä esim. nyt saa lukea Saksasta vaikkapa. Ei menty pelkästään 'antaakaa, social!' vaatimukset edellä vaan maahanmuuttajilla oli aidot halut kehittyä ja menestyä uudessa yhteiskunnassaan. Ongelmia esim. Äärioikeiston puolelta oli toki, mutta mittakaava oli pieni nykyiseen verrattuna. Nationalismia katsottiin epäuskoisen huvittuneena 'tolkuista' päin ja suosittiin Eurooppalaista yhteistyötä.

Nyt nationalismi tarjoaa(populistisesti!) sitä mihin uudet massat ovat tilanteen ajaneet yhdessä heikkojen poliitikkojen kanssa. Eurooppalainen yhteistyö on uusi vitsi.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Olen siis tässä kyllä @Red Machine n kanssa samoilla linjoilla. Lontoossa eri kulttuurit elää keskimäärin hyvin sovussa keskenään.

Näin voi hyvinkin olla nykyisin, vaikka toki Englannissa on ilmiselvästi myös marginaalinen mutta vahva radikaalien joukko olemassa ( en tarkoita tällä pelkästään enkä ensisijaisesti potentiaalisia radikalisoituneita vaan yleisesti muslimi-fundalisteja). Isoon porukkaan toki mahtuu monenlaista! Olen käynyt viimeksi Englannissa vuonna 2004 ja silloinkin vain landella, Lontoossa (tai muissa isoissa kaupungeissa) edes pysähtymättä! Vastaukseni koski siis 90-lukua, jolta osin muistikuvat ja kokemukset eivät käyneet yhteen Red Machinen kokemusten kanssa!
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ei sentään ole menty siihen, että konetuliasein varustautuneet sotilaat tai poliisit partioi kadulla, kuten Ranskassa. Sattumalta katsoin viikko sitten ohjelmaa, jossa Ville Haapasalo oli matkustanut Teuvo Hakkaraisen kanssa Pariisiin.

Kyllä poliisit Pariisissa ainakin kävelivät konetuliaseiden kanssa jo ennen viime aikojen iskuja. Itse kävin Eiffelillä neljä vuotta sitten ja silloin jo sillä alueella (samoin Louvren lähistöllä) oli poliiseilla konepistoolit käsissä, eikä ollut edes mikään normaalista poikkeava päivä. Sotilaita en muista nähneeni, mutta se ei tarkoita etteikö noitakin olisi voinut olla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kiitos tuosta videolinkistä tämän ruotsidemokraatin ja kommunistin välillä. Ensiksi mainittu vei tuota ihan miten tahtoi.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vaikka tänne tämä uutisen siitä, että meillä on 350 jihadistia SUPO:n tehotarkkailussa. Tarkkailussa olevien määrä on kasvanut hiukan, jos vertaa vaikka vuotta 2012...
Linkki IS-uutiseen asian tiimoilta...
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005254015.html

On se hienoa, on se. Eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin lisätä tiedustelua ja valvontaa ja taas on yksi monikulttuurisuuden aiheuttama rahareikä yhteiskunnalle auki, sen vakavamman asian, eli siviileihin kohdistuvan iskun ohella.
Kun tiedustelua pitää lisätä niin samat suvaitsevat ihmiset huutavat kurkkusuorana yksityisyydensuojan perään.
Minua saa tulla vaikka kuvaamaan paskalla ollessa tai naidessa kuka vaan, jos se edistää turvallisuutta, mutta punaiselle Veikko-Matille on ikävä asia jos selviää puhelimesta missä olinpaikka milloinkin on.
Etiäpäin sano mummo lumessa, ootellaan kun kolahtaa, mutta ei anneta pelolle valtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös