Höpö höpö, kukahan niitä haamuja nyt näkee. Ensimmäiseen tosifanin viestiin vastasin, että nyt menin hiljaiseksi ja annoin hänelle vielä krediitit siitä. Jälkimmäisessä viestissä kerroin, että ei löytynyt kuin tykin suusta vastausta, mutta vähän kelatessa se löytyi.
Jo heti tällainen asenne kertoo hyvin paljon. Kuka sekottaa ja mitä?
Mistä ihmeen asenteesta höpötät? Ihan selkeästi toin vain esille faktan, että sotket käsitteitä täällä yksinomaan.
Lisäksi täällä tuntuu olevan joidenkin osalta vallalla ajatus, että minä en vain jotenkin näe asian oikeaa laitaa. No jos näin olisikin (mitä en ainakaan keskustelun tässä vaiheessa vielä voi myöntää), niin kenen syy se mahtaa keskustelupalstalla olla? varsinkin parin päivän keskustelun jälkeen? Olisiko niin, ettei myyntipuhe ole toiminut? Kun en purematta niele kaikkea paskaa, niin "en vain ymmärrä".
Jos oletan oikein, että nimimerkkisi perässä oleva luku viittaa syntymävuoteen, niin voisin esittää toivomuksen, että koittaisit nyt käyttäytyä ikäsi olettamalla tasolla. Kuka täällä nyt on yhtään mitään käännytystä suorittanut? Mihin edes viittaat tuolla horinallasi? Kuinkakohan monta kertaa se täytyy sanoa, että itse olen puuttunut todella räikeeseen termien vääristelemiseen ja sotkemiseen. Sillä ei ole mitään tekemistä mielipiteiden kanssa. Tämän nyt luulisi ymmärtävän jokaisen.
Olen tällaisia saman tyylisiä keskusteluita käynyt joskus syvänuskonnollisten ihmisten kanssa ja aivan samat piirteet ovat siellä tulleet esiin. Jos et ekalla myyntipuheella usko, niin oot jo pikkusormesi myynyt. Tämän jälkeen tulee toisen kaliiberin osasto ja jos et vieläkään usko, niin sitä ja tätä. Illan päätteksi olet suuri saatana =)
Jos nyt ihan totta koitettaisiin edes olla järkeviä. Ei sinun tarvitse enään luoda enempää noita olkiukkoja. Kyllä täällä uuneista, natseista ja rasisteista ollaan puhuttu. Voit vain miettiä, että kuka on leimannut ja ketä. Ylipäänsä tuo ad hominem-argumentointisi on harvinaisen kömpelöä ja aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja turhautuneisuutta.
Ymmärrän, mutta ymmärräthän sinäkin varmaan, että kummallakin mandaatilla on jonkinlaisia demokraattisen yhteiskunnan siemeniä pohjalla, olkoon välillisiä tai välittömiä.
Juu, en ole varmaan ainoa, joka on huomannut, että näet vähän joka asiassa jotakin siemeniä. Milloin kansalaisuudessa on rasismin siemeniä jne. Pohjois-Korean hallintomallissa on kansandemokratian siemeniä! Satanismissa on liberalismin siemeniä! Kylväminen on kivaa, mutta täytyy tietää mitä niittää.
Poliittiseen järjestelmään liittyvällä mandaatilla kumpikin toimii =) Next!
Kai nyt hyvä ihminen ymmärrät, että virkavastuu eroaa oleellisella tavalla poliittisesta vastuusta.
Sitä paitsi, Tunnut taas sotkevan asioita kovalla kädellä. Selitätkö tarkemmin poliittisen järjestelmän liittymisen noihin mandaatteihin. Mielenkiinnosta haluan tietää. On nimittäin aika surkea argumentti. Vähän kuin sanoisi, että Pohjois-Korea toimii poliittiseen järjestelmään liittyvällä mandaatilla, joten ei ongelmaa. Ei se ole yhtään mikään selitys tai peruste. Nyt puhutaan mandaatin luonteesta. Koittaisit nyt ymmärtää, että poliittinen järjestelmä ei ole sama asia kuin demokratia.
Ja edelleen viitaten tuohon aiemmin mainittuun uskonnolliseen settiin, niin tietenkin, olen ainoa joka sitä täällä tekee (eli et vissiin oikein ymmärtänyt kommenttia, että vastaan ylilyönteihin ylilyönneillä).
Koita nyt edes lukea, mitä sinulle kirjoitetaan. En ole kertaakaan ottanut mitään kantaa mihinkään ylilyönteihin. Olen ottanut kantaa termien ja käsitteiden tolkuttomaan sotkemiseen ja sisällölliseen vääristämiseen. Edelleen odotan sinulta näyttöjä vastaavista, muiden suorittama.
Niin jos tällaisia ajatuksia sinulle herää, kun joku sinulle hymyilee, niin onnee elämälle. Itse vastaan hymyyn lähes poikkeuksetta hymyllä
Kuten varmaan lukutaitoisena ja äärettömän hyvän ymmärryksen omaavana huomaat, en puhunut itsestäni.
Tää oliki varmaan tämän nimimerkin kanssa tässä =)
Tämä oli yksipuolinen "voittajaksi julistautuminen"? *Jatkuvaa, lähes loputonta merirosvoröhöä*
Ja siis niille jotka vielä jatkossa itkee, että se ja tämä tekee tästä keskustelusta vaikeaa, niin hei haloo. Tässä puhutaan ihmiskohtaloista, usein varsin synkistä sellaisista ja edelleen se ei ole kenenkään syy, se on tosiasia. Jos helppoja keskusteluita haluaa, niin menkää lasten tarhaan käymään tätä samaa keskustelua samoilla pelotteilla, varmasti syntyy mutkaton, helppo keskustelu.
Eiköhän jokainen ole huomannut, että keskustelusta tekee "vaikeata" tasan tarkkaan jonkun nimeltä mainitsemattoman nimimerkin järkyttävän määrän asiavirheitä sisältävän keskustelun käynti perustuen lähes tulkoon pelkkien olkiukkojen kaatamiseen ja kehäpäättelyyn.
ps. yllättäen vastakysymykseen jäi vastaus saamatta. =)
Tämä nyt menee kyllä ihan totta johonkin ala-aste-tasoiselle touhulle. Lisäät minulle jälkeen päin editoiden kysymyksiä, ja kun kerkeen vastaamaan editoimattomaan versioon, rupeat "Et vastannu kysymykseen, ähäkutti!". Eiss.. Oikeasti.
Ja kun tätä näin vaadit, niin oletko sinä puolestasi vastannut minun kysymyksiini? Tässä yksi. Saisinko mielestäsi vaatia hämeenlinnalaiselle raiskaajalle ikuista lähestymiskieltoa Helsinkiin, jos saan sitä vaatia tietyn kulttuuritaustan omaavalle henkilölle? Ja nyt en kysy saako näin nyt tehdä. Kysyn, saanko oikeutetusti vaatia tätä, kun täällä on vaatimuksia esitetty, että nykyistä tasoa ripeämmin ja halukkaammin tällaisia toimenpiteitä pitäisi suorittaa nimenomaan tietyn taustan omaaville yksilöille.
Mihin muuhun kysymykseen olen jättänyt vastaamatta kuin tähän sinun jälkikäteen editoinnilla luomaan?
Et voi esittää kysymystä "oikeutetusti", koska se on elimellisesti sidoksissa lakiin, oikeuteen. Kai nyt sentään edes sen pystyt ymmärtämään? Se, että onko yhteiskuntajärjestyksen syytä perustua lakiin, saat ihan itse miettiä, kaikessa rauhassa. En edes ymmärrä mitä tuolla kysymyksellä edes haet takaa? Mitä sillä haet? Valtion kansalaisuus vaikuttaa hyvinkin moneen muuhunkin seikkaan kuin karkotus "kelpoisuuteen". Jos taas kysyt, että pitäisikö kansalaisuudet ylipäänsä poistaa maailmasta, niin eksyt jo pahasti aiheesta. Vielä rautalangasta... Ei esittämääsi kysymystä voi tarkastella tuolla tavalla irrallisena, koska valtio ja kaupunki on täysin eri asia.
Kaikkee sitä näkeekin...