Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 121 910
  • 24 186

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostan tämän puolen Dawkinsista esiin, koska häntä on aika ajoin siteerattu palstalla vain kristinuskoa kritisoitaessa. Kuitenkin on ollut niin, että samat nimimerkit älähtävät islamia tai muslimeja arvosteltaessa.
Hämmentävää logiikkaa. Koska kukaan täällä ei syytä Dawkinsia islamofoobikoksi, niin sun sitten pitää pitää meteliä siitä, että joku jossain pitää Dawkinsia islamofoobikkona. Ja jotenkin siitä päästään siihen, että Eskoliini kavereineen kiusaa Dawkinsia ja pitää sitä islamofoobikkona, minkä todistaa se, että se ei ole kirjoittanut riviäkään Dawkinsista...tai jotain

No sulla varmaan on jotain linkkejäkin noihin teksteihin, joissa samat nimimerkit käyttää Dawkinsia kristinuskon pilkkaamiseen, mutta sitten asiattomasti älähtävät täysin asiallista Islmakritiikkiä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jaa sulla iski nyt tässä vaiheessa tämä sulle tyypillinen valikoiva dementia. Sehän yleensä tarkoittaa sitä, että edellisen parin tunnin aikana kerrotut asiat salaperäisesti katoaa valikoivasti sun muistista ja asiat, jotka on selitetty viiteen kertaan ja väännetty ratakiskosta, muuttuu täysiksi arvoituksiksi. Hyvää päivänjatkoa. Voit unohtaa ne linkit, ihan oikeastikin.

Minä kun luulin, että ehkä sinä olet laittamassa minut etsimään viestejäni, joissa sanot minun arvostelevan islamia kovin sanoin. Heippa vaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Pointti taisi kutenkin olla se, että meidän täällä Suomessa ei tarvitse muuttaa koraanin sisältöä. Jos joku törttöilee täällä koraanin innoittamana, niin törttöilijää voidaan rankaista ihan samalla tavalla, kuin törttöilijää, joka törttöilee raamatun innoittamana. Vai mitä luulet?

Tämä olisi ihanne.

Valitettavasti kuitenkin totuus ei ole koskaan ihan niin suloinen. Lähtökohtaisestihan jos meillä Suomessa menet rikkomaan lakia tai yhteiskunnan normeja koska raamattu, sinua pidetään melko suurella todennäköisyydellä mielenvikaisena ja käsitellään myös sen mukaisesti. Jos et ole syyntakeeton, tiedät saavasi rangaistuksen Ja tarina loppuu siihen. Yhteiskunta hyväksyy, sinäkin varsin mahdollisesti.

Jos taas rikot lakia tai yhteiskunnan normeja koska Koraani, tilanne on täysin toinen. Kyllä, sinua rangaistaan ihan yhtä lailla, mutta ongelmaksi muodostuu se, ettet omasta mielestäsi tai muun muslimiyhteisön mielestä ole rikkonut lakia tai yhteiskunnan normeja ja sinua siis rangaistaan turhaan. Tästä syystä näistä teoista rankaiseminen vie siis todellisuudessa joka askeleella kauemmas sointuisasta yhteiselosta ja sopeutumisesta. Toisin kuin länsimaalaisittain kuvitellaan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä kun luulin, että ehkä sinä olet laittamassa minut etsimään viestejäni, joissa sanot minun arvostelevan islamia kovin sanoin. Heippa vaan.
Niin, mähän peruin väitteeni, kun en jaksanut kaivella viestejäsi. Sä sensijaan unohdat mitä sana linkki tarkoittaa, kun niitä sulta kysyy. Sellanen se valikoiva dementia taitaa olla. Jonkinlainen kehitysvamma kaiketi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jonkinlainen kehitysvamma kaiketi.

Joku herkkähipiänen vassari saataisi hapuilla raportointinappulaa, mutta minäpä kysynkin, mistä tuo veikkailu kehitysvammasta? Ovatko vammaiset jotenkin hassuja, vastenmielisiä vai mikä on vertauksen taustalla? Oliko sinulla muuten mielessä jokin erityinen kehitysvamma?

Jos kirjallinen ilmaisu tuottaa haastetta, niin minulle passaa aiheesta jutustetu ihan silmätystenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Joku herkkähipiänen vassari saataisi hapuilla raportointinappulaa, mutta minäpä kysynkin, mistä tuo veikkailu kehitysvammasta?

Mutta ovela Geezer yrittää neuvoa muita tekemään sen puolestaan? Tuolla tapaa sen itsemoderointipykälänkin voi kauniisti kiertää vaikka epäilemättä juuri siitä on kysymys.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mutta ovela Geezer yrittää neuvoa muita tekemään sen puolestaan? Tuolla tapaa sen itsemoderointipykälänkin voi kauniisti kiertää vaikka epäilemättä juuri siitä on kysymys.

Höpsis. Asia nyt on vain yksinkertaisesti niin, ettei minulla ole koskaan käynyt mielessä lähteä raportoimaan kenestäkään. Sinulle tuon "punaisen" naputtelu taitaa olla arkipäivää. Kun vielä tietäisi keitä ovat ne muut, joita neuvon raportoimaan puolestani.

Edit: Boldasin hauskimman.

Uskomaton luotto omaan mielikuvitukseen totuutena.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku herkkähipiänen vassari saataisi hapuilla raportointinappulaa, mutta minäpä kysynkin, mistä tuo veikkailu kehitysvammasta? Ovatko vammaiset jotenkin hassuja, vastenmielisiä vai mikä on vertauksen taustalla? Oliko sinulla muuten mielessä jokin erityinen kehitysvamma?

Jos kirjallinen ilmaisu tuottaa haastetta, niin minulle passaa aiheesta jutustetu ihan silmätystenkin.
Jaa että mitä että? Miten kehitysvammaiset tähän liittyy?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jaa että mitä että? Miten kehitysvammaiset tähän liittyy?

Kysyvälle vastataan ja boldataan.

Niin, mähän peruin väitteeni, kun en jaksanut kaivella viestejäsi. Sä sensijaan unohdat mitä sana linkki tarkoittaa, kun niitä sulta kysyy. Sellanen se valikoiva dementia taitaa olla. Jonkinlainen kehitysvamma kaiketi.

Vai tarkoititko kenties, että keskustelet aiheesta mielummin ihan kasvotusten?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai tarkoititko kenties, että keskustelet aiheesta mielummin ihan kasvotusten?
Ei edelleenkään aukea yhteys höpinöihisi. Ilmeisesti yrität kalastella mulle jotain offtopic pelikieltoa tai jotain, kun raportoinnista horiset. Jos sulla on jotain kehitysvammoista kysyttävää, niin pistä siitä vaikka joku ketju pystyyn, kun se ei oikein kuulu tähän ketjuun. En tämän enempää osallistu tuohon offtopic kampanjaasi.

Osasit näköjään kuitenkin linkittää. Löytyykö linkkejä niihin aiempiin väitteisiin, jotka kuuluu ihan ketjun aiheeseenkin?
 
Ei edelleenkään aukea yhteys höpinöihisi. Ilmeisesti yrität kalastella mulle jotain offtopic pelikieltoa tai jotain, kun raportoinnista horiset.
Ei, vaan koska epäilit häntä kehitysvammaiseksi niin se tarkoittaa että pidät kehitysvammaisia jotenkin huonompina ihmisinä eli et siis suvaitse heitä eli olet vasemmistolainen muka-suvaitsevainen (niin just! Dawkins ja kaikki.) jonka rinnalla persuhenkinen neutraali tarkkailijakin on todellinen suvaitsevaisuuden airut.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ilmeisesti yrität kalastella mulle jotain offtopic pelikieltoa tai jotain, kun raportoinnista horiset.

Kunhan kokeilin onko sinusta seisomaan sanojesi takana - Ei ollut.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos joku törttöilee täällä koraanin innoittamana, niin törttöilijää voidaan rankaista ihan samalla tavalla, kuin törttöilijää, joka törttöilee raamatun innoittamana.
Tottakai. Kunhan muistetaan todeta, ettei koraanin innoittamalla törttöilyllä ole mitään tekemistä koraanin kanssa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunhan kokeilin onko sinusta seisomaan sanojesi takana - Ei ollut.
Jaa, mä tosiaan yleensä istun koneella, kun näitä kirjoittelen. Mutta ne aiemmin pyydetyt linkitykset tais unohtua sulta taas...vai iskikö se valikoiva dementia taas?

Jos tulin ylläolevan kirjoituksen yhteydessä loukanneeksi dementikkoja, niin pyydän anteeksi. En tiennyt, että epäilemällä jollain ihmisellä olevan dementia, loukkaan samalla kaikkia maailman dementikkoja.

Lisäksi pyydän vilpittömästi anteeksi kaikilta kehitysvammaisilta, heidän omaisiltaan ja muilta asiaan liittyviltä. Ymmärsin vasta myöhemmin, miten paljon Geezerin yhdistäminen kehitysvammaisiin loukkaa kehitysvammaisia. Anteeksi. Teen parhaani, että en jatkossa toista tökeröä virhettäni.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Lisäksi pyydän vilpittömästi anteeksi kaikilta kehitysvammaisilta, heidän omaisiltaan ja muilta asiaan liittyviltä. Ymmärsin vasta myöhemmin, miten paljon Geezerin yhdistäminen kehitysvammaisiin loukkaa kehitysvammaisia. Anteeksi. Teen parhaani, että en jatkossa toista tökeröä virhettäni.

Kehitysvammaisen vanhempi kiittää, vaikka anteeksipyyntö olikin silkkaa vittuilua.

Edit:
Vinoilu korjattu vittuiluksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei Suomessa omasta tahdosta saa olla ainakaan tunnustuksellinen kristitty, minusta muslimeilla on paljon helpompaa tässä suhteessa. Olet heti hihhuli älykääpiö, jos erehdyt esim. johonkin herätysliikkeeseen kuulumaan, tai vaikka esim. kirkon työntekijä olemaan. Tapailin pari kertaa yhtä naispappia, joka sanoi ettei täällä suvaitsevaisessa Helsingissä uskalla kunnolla ammattiaan kertoa työn ulkopuolella, heti leimataan jonkin sortin hulluksi ilman mitään perusteita. Minusta tämä on surullista, riippumatta siitä oletko kristitty, muslimi tai jonkin muun uskontokunnan edustaja.

Mielenkiintoinen näkemys, mutta tämä ei kuitenkaan ole arkikuva Helsingin ulkopuolella. Kai.

Otetaan pieneksi esimerkiksi Suomen piispat. Kuinka paljon Kari Mäkinen ja Irja Askola saavat äänensä kuuluviin tässä maassa. Isä Mitroakin kuunneltiin niin paljon, että tämä valittiin Euroopan parlamenttiin. Meillä on pääministerinä lestadiolainen ja kakkospuolueen johdossa entinen luterilainen ja nykyinen katolinen. KD on pieni puolue siitä syystä, että lestadiolaiset äänestävät keskustaa.

Onhan se erikoista, jos jotain uskovaista kristittyä pidetään hihhulina vaikka samaan aikaan itse kuulutaan kirkkoon, halutaan kirkkohäät, suostutaan kummiksi ja kaiverretaan hautakiveen risti.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Pointti taisi kutenkin olla se, että meidän täällä Suomessa ei tarvitse muuttaa koraanin sisältöä. Jos joku törttöilee täällä koraanin innoittamana, niin törttöilijää voidaan rankaista ihan samalla tavalla, kuin törttöilijää, joka törttöilee raamatun innoittamana. Vai mitä luulet?

Tietysti rangaistaan. Koraani kuitenkin luo pohjaa sellaiselle törttöilylle jota ilman koraania ei olisi. Ihan yhtälailla voitaisiin sanoa, että mitä noista äärioikeistolaisista ryhmistä sen pahemmin ressailee. Eikö riitä että asiaan puututaan vasta kun törttöilevät?

Itse olen ennakoivien toimenpiteiden kannalla.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti rangaistaan. Koraani kuitenkin luo pohjaa sellaiselle törttöilylle jota ilman koraania ei olisi. Ihan yhtälailla voitaisiin sanoa, että mitä noista äärioikeistolaisista ryhmistä sen pahemmin ressailee. Eikö riitä että asiaan puututaan vasta kun törttöilevät?
No just niinhän se menee, että puututaan vasta, kun törttöilevät. Vai oletko kuullut, että jotain ryhmää rankaistaisiin etukäteen?

Niin no, islamkriitikoitahan tietysti rankaistaan ihan jatkuvasti, kun heidän sananvapautensa riistetään nimittelemällä heitä internetissa julmasti ja epätavallisen ilkeästi rasisteiksi ja islamofoobikoiksi. Mutta onko jotain muitakin etukäteisrangaistuksia?

Itse olen ennakoivien toimenpiteiden kannalla.
Mitä nuo ennakoivat toimenpiteet ovat/olisivat esim äärioikeistolaisten ryhmien, tai vaikka anarkistien suhteen?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tuo on muuten hyvä havainto: vakaumuksellinen kristillisyys on Suomessa jotenkin outoa, mutta harrasta islaminuskoisuutta pidetään luonnollisena ja jopa kunnioitettavana asiana...

Ovatkohan muslimit jotenkin tietämättömiä ressukoita, jotka eivät vain ymmärrä ja joille pitää antaa anteeksi, koska he eivät tiedä, mitä he tekevät?

Tällainen asennoituminen on kieltämättä tullut mieleeni uutisointia seuratessani. Hyvät ihmiset olettavat omien, mielestään hyvien skandinaavis/eurooppalaisten tekojen käännyttävän muslimit kunnioittamaan naisia täällä muodostuneella pragmaattisella, yhteisölle hyödyllisille tavalla.
Anteeksi antamista, toki myös ihmisen syntisyyttä, on luterilaisessa uskonkäsityksessä aina painotettu. Tyyliin Minä Olen Syntinen, mutta Minun Pitää Antaa Lähimmäiselleni Anteeksi. Vastuu On Aina Minun. Täydellinen kasvualusta feministeille, valkoisen miehen taakan heittämiseen suomalaisen juntin kannettavaksi.
Katoliset voivat kuitata hommat Ave Marioilla. Islamilaiset voivat ryypätä katon alla, koska Allah ei näe jne...
Suomalainen, ruotsalainen, pohjois-saksalainen mies ei ikinä. Pakopaikkaa ei ole. Ei edes pubissa.
Koska pubissa käyvä mies on tiedostamaton, globaalia hätää ja naistaan ymmärtämätön kusipää-juntti. Sovinisti-fasisti-rasisti.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
No just niinhän se menee, että puututaan vasta, kun törttöilevät. Vai oletko kuullut, että jotain ryhmää rankaistaisiin etukäteen?

Sulla on käsittämätön taipumus lukea asioita joita ei kirjoiteta. Itse aloit keskustella rangaistuksista, en minä. Voidaan suorittaa ennakoivia toimenpiteitä ennen kuin mitään pääsee sattumaan.

"– Tämän syksyn aikana syntyneet katupartiot ovat uusi ilmiö, joka pitää ehdottomasti vain ja ainoastaan kieltää."

-Päivi Nerg

Siinä missä Nerg haluaa ennakoivana toimenpiteenä kieltää katupartiot, olisin minä samaan hengenvetoon valmis ennakoivana toimenpiteenä rajoittamaan muslimien maahantuloa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä missä Nerg haluaa ennakoivana toimenpiteenä kieltää katupartiot, olisin minä samaan hengenvetoon valmis ennakoivana toimenpiteenä rajoittamaan muslimien maahantuloa.
Toi olikin tosi tehokas tapa toi katupartiokielto. Kielletään samalla rikosten teko, niin sehän ratkeaa sillä koko roska. Tai jos vaikka poistettais Suomesta muslimien lisäksi kaikki kristityt, ateistit ja kaikki muutkin. Sittenhän täällä ei tehtäis enää yhtää rikosta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siinä missä Nerg haluaa ennakoivana toimenpiteenä kieltää katupartiot, olisin minä samaan hengenvetoon valmis ennakoivana toimenpiteenä rajoittamaan muslimien maahantuloa.

Tai mitä jos suljettaisiin kaikki väkivaltarikolliset (ml. raiskaajat) vankilaan loppuelämäksi? Ja muslimeille voisi perustaa ennalta ehkäiseviä leirejä. Tällainen ei ole tainnut tulla koskaan kenellekään mieleen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siinä missä Nerg haluaa ennakoivana toimenpiteenä kieltää katupartiot, olisin minä samaan hengenvetoon valmis ennakoivana toimenpiteenä rajoittamaan muslimien maahantuloa.

Yllä olevia kommentteja kun lukee, ehdotuksesi vaikuttaa liian radikaalilta askeleelta kohti länsimaista demokratiaa ja hyvinvointia. Se mikä toimii mm. Kanadassa, ei toimi Suomessa. Emme ole valmiita huolehtimaan omista oikeuksistamme.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tai mitä jos suljettaisiin kaikki väkivaltarikolliset (ml. raiskaajat) vankilaan loppuelämäksi? Ja muslimeille voisi perustaa ennalta ehkäiseviä leirejä. Tällainen ei ole tainnut tulla koskaan kenellekään mieleen.

Suomesta voidaan tehdä vähemmän houkutteleva maa ihmisille joita tänne ei haluta. Oli ryhmä sitten muslimit tai äärioikeistolaiset.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Suomesta voidaan tehdä vähemmän houkutteleva maa ihmisille joita tänne ei haluta. Oli ryhmä sitten muslimit tai äärioikeistolaiset.

Jotkut eivät halua tänne venäläisiä ja saksalaisia, koska niistä on 70 vuoden takaa huonoja kokemuksia. Millä keinoilla Suomi saadaan heille vähemmän houkuttelevaksi? Ehkä vieraan kielen puhumisesta rankaiseminen olisi hyvä alku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös