Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 120 759
  • 24 186

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Laakamato tämän asian oivallisesti kiteytti. Periaatteessa voisi sanoa, että Halla-aho on ns. työnsä tehnyt (kissat on nosteltu pöydälle ja niistä toisissa piireissä pidetään meteliä ja toisissa vaietaan olemattomiin) mutta aikahan sen näyttää, minkälainen poliitikon ura tälle kielitieteiden tohtorille tulee.

Mitä tuohon 29.4. istuntoon tulee, niin Halla-aho näkyy olleen paikalla. Voihan olla, että viestintuojan ampumisen riskiltä on haluttu välttyä ja jätetty se itsestään selvin syy olla mitä hyvänsä ehdotusta vastaan antamatta. Eipä pahemmin näkynyt vaikuttavan, joten paljon eri tahot ovat kyllä tätä julkisuuteen noussutta maahanmuuttokeskustelua ja sen eri tahoja säikähtäneet.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Olisiko mahdollista että alkuperäinen tarkoitus oli olla vain piikkinä lihassa?
Jussin parhaat tekstit ovat siellä keskivaiheilla listaa. Eräästä tännekkin kommentoin että taitaa liipata liian läheltä itseään että saisi itsestään irti parhainta tekstiään. Harvempi varmaan pystyisikään tuollaisessa tilant...

Hyvä teksti.

Piikki lihassa on tapa jolla voi saada paljon huomioita Ongelma vain on, että poliitikot ovat ihmisiä siinä missä kaikki muutkin. Liika vinoilu jonkun kannattajaporukoille tai poliitikolle itselleen tekee yhteistyön vaikeaksi. Tähän vielä heitetään mukaan kräjistyksiä kärjistelevä media, niin soppa on valmis.

Pahaa pelkään, että Halla-ahon tulevaisuus tulee olemaan samanlainen kun Halmeella. OK tonylla oli muitakin ongelmia mutta reaktiot esim Persujen EP-vaalien ehdokasvalintoihin keroivat sitä, että jussin kannattajat ovat aika kärsimätöntä jengiä. Jos Jussi ei rupea antamaan katetta puheilleen voi kannatus hävitä yhtä nopeasti kun se tuli.
 
Viimeksi muokattu:

Zengur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos koko homman takana oli jokin todistelun tarve niin huhuh tulipa tehtyä kaikkien tyhmyyksien äiti. Se vain todistaa kuinka totaalisen hakoteillä jussi on. Olen puolustellut jussia asiassa aikiasemmin ja toivoin huomautusta ylelle. Jos nyt sitten lähtee nostelemaan syytteitä tietäen ettei mitään rikosta ole tapahtunut, niin kertoo se aika paljon herran lapsellisuudesta.

Että mitä?!? Ei Halla-aho ole nostellut mitään syytteitä mistään ja me kaikki tiedämme ettei mitään rikosta ole tapahtunut - niin YLE:n tai Halla-ahon toimesta, joka on muuten tällä hetkellä syytetty uskonrauhan rikkomisesta koska siteerasi haditheja. (Käsittely aiheesta syksyllä käräjäoikeudessa).

En oikein käsitä miksi on tyhmyyksien äiti todistaa, että Halla-ahoa voi sanoa julkisessa lähetyksessä rotutohtoriksi, mutta Muhammedia ei voi sanoa blogisivustolla pedofiiliksi. Halla-aho ei ole kirjoittanut blogissaan roduista mitään, mutta Muhammedin väitetään haditheissa yhtyneen pikkulapseen. Silti Halla-ahoa voi sanoa rotutohtoriksi, mutta Muhammedia ei voi sanoa pedofiiliksi.

Eikö tämä ole sinusta mitenkään outoa?

Lain silmissä se on aivan sama kuka sanoo jotta
Lue viestini. Syytän Jussia siitä, että hänen intensiteettinsä on tasan nolla. Oli aihepiiri mikä tahansa.

Mielenkiintoinen tulkinta. Kaveri lähtee tulilinjalle täysin tietoisena siitä, että kuraa tulee niskaan ja paljon niin (entiseltä) työpaikalta, medialta kuin nyt politiikassa toimivilta kollegoilta. Rotutohtori on todellakin saanut mitä on tilannut, eli joutunut useamman median ryöpytyksen kohteeksi ja lopulta valtakunnallisen syyttäjän syyttämäksi mielikuvitusrikoksesta, ja tehnyt sen täysin tietoisesti.

Intensiteetti on kuitenkin mielestäsi nolla?

Zengur parka ei ilmesiesti osaa lukea minun viestejä. Zengur parka vain laittaa sanoja minun suuhuni ja rupee keskustelemaan jostain ihan muusta.

Ilmeisesti en. Käsittääkseni kirjoitit, että Halla-aho ei puutu oikeisiin ongelmiin, vaan hänellä on mielipiteitä lähinnä niistä asioista jotka hän kokee asiakseen ja ongelmiksi, mutta joita sinä et koe oikeiksi ongelmiksi. Sen lisäksi annoit ymmärtää, tai ainakin niin luulin, että mielestäsi Halla-aho ei oikeasti ole kiinnostunut mistään ja on lisäksi turha. Yritin selventää sinulle mistä tämä oletus voisi johtua eli siitä, että Halla-ahon mielestä ne epäkohdat joista hän kirjoittaa ovat hänen mielestään epäkohtia joihin pitää puuttua, mutta eivät sinun mielestä. Sen takia asiat joihin puuttuisitte tai jotka yrittäisitte nostaa esille voivat olla hieman erilaisia.

Oikaise ihmeessä jos oikeasti oletkin sitä mieltä, että Halla-aho toimii täysin loogisesti ja ajaa juuri niitä asioita joita on sanonutkin ajavansa koko ajan. Joka onkin totta mutta viestisi eivät ihan antaneet sellaista kuvaa, että olisit tätä mieltä.

Muut puolueet ovat taas tilivelvollisia omille äänestäjilleen joten kannattaa valita sanansa.

Onko jokin puolue, joka periaatteessa ei ole? Käytännössä asia ei oikein toteudu, mutta en lähtisi PS:ää osoitteleman sormella ihan ensimmäiseksi.

Eli jussi on valinnut oman tapansa ja soini oman tapansa. Jussi on omilla teoillan amputoinut itsensä, tehnyt itsestään myrkyllisen.

Millä tavalla tämä ilmenee käytännössä? Jos Jussi ei olisi avatunut blogissaan, moni ei tietäisi hänen avautumistaan koskevasta aiheesta mitään eikä aihetta käsiteltäisi missään millään tavalla. Nyt kun hän on, monen kunnallispoliitikon ja toimittajan arkinen modus-operandi on todistaa ettei ainakaan ole samaa mieltä kuin pelätty kellarien päähänampuja mutta aihe on silti esillä.

Tämä on nyt minusta irrelevanttia koska itse uskon herran hiljaisuuden perustuvan omaan tietämättömyyteen ja osaamattomuuteen. Perustan väittämäni hänen omaan blogiin joka ei nykyään sisällä mitään muuta kun oman persoonansa ruotimiseen.

Minä taas uskon, että kuun pimeällä puolella on salainen avaruusasema josta sähkötetään rahaa vapaamuurareille ja pankkiireille jotta he voivat sortaa työläisiä nostamalla optioita. Lisäksi uskon, että banaani todistaa Jumalan, koska banaani sopii hyvin käteen.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Hyvä teksti.

Piikki lihassa on tapa jolla voi saada paljon huomioita Ongelma vain on, että poliitikot ovat ihmisiä siinä missä kaikki muutkin. Liika vinoilu jonkun kannattajaporukoille tai poliitikolle itselleen tekee yhteistyön vaikeaksi. Tähän vielä heitetään mukaan kräjistyksiä kärjistelevä media, niin soppa on valmis.

Pahaa pelkään, että Halla-ahon tulevaisuus tulee olemaan samanlainen kun Halmeella. OK tonylla oli muitakin ongelmia mutta reaktiot esim Persujen EP-vaalien ehdokasvalintoihin keroivat sitä, että jussin kannattajat ovat aika kärsimätöntä jengiä. Jos Jussi ei rupea antamaan katetta puheilleen voi kannatus hävitä yhtä nopeasti kun se tuli.

Kiitos.

Tämä on siis tilanne nyt. 1 merkittävä tapahtuma voi muuttaa koko tilanteen ratkaisevasti, suuntaan tai toiseen. Jos maahanmuuttajista joku tekee jotain todella typerää, saa Jussi säkillisen kranaatteja. Jos joku rasisti tekee jotain isoa, käy päinvastoin. Keskiverto kansalainen ei seuraa edustajan varsinaista työtä vaan lööppejä. Juurikin niitä tarkoitushakuisia kärjistyksen kärjistyksiä (varastan kun en osannut itse paremmin sanoa...) ja asiayhteydestä irroitettuja lauseita hippasen muokattuna. Veitsenterällä tanssia tämäkin.

Nimenomaan tämä yhteistyönvaikeus on se mikä oli äskeistäkin kirjoittaessa mielessä. En vaan tajunnut sitä ympätä mukaan tekstiin, hyvä että ainakin joku ymmärsi asian muutenkin. Ulkopuolisen on helppo huudella vieraisiin pöytiin mutta ilman median tai tovereiden apua, ne jää vain huudoiksi. Oli huudoissa järkeä tai ei. Se onkin nykyisen yhteiskunnan ja päätöksen teon suurimpia murheita. Ei väliä mitä sanoo vaan ketä sen sanoo. Perseennuolioita ja muita hännysteliöitä on jo liikaakin, hyvä että joku pistää hanttiin. Mutta samalla siinä voi sinetöidä tulevaisuutensa.

Jussin olisi hyvä saada jotain aikaiseksi mutta ilman tukea se on vaikeaa. En silti usko että käy kuten Halmeelle. Jussi saa lisää bensaa aina kun muut äänestää ryhmäkurin hengessä häntä vastaan. Ne voi kääntää voitoksi taitavalla retoriikalla. Ilman lööppejä tai mullistavia tapahtumia hänen voi olla vaikea päästä toiselle kaudelle. Mutta alkuperäiseen konseptiin palaaminen voi tehdä tarkoitukselle hyvääkin.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Minä taas uskon, että kuun pimeällä puolella on salainen avaruusasema josta sähkötetään rahaa vapaamuurareille ja pankkiireille jotta he voivat sortaa työläisiä nostamalla optioita. Lisäksi uskon, että banaani todistaa Jumalan, koska banaani sopii hyvin käteen.

Tämä kyllä pisti hymyilemään...Hyvää shittiä muutenkin, siis niissä asiakohdissakin. Tässä taas nähdään kuinka paljon maisema muuttuu kun vaihtaa hieman katselukulmaa.

E:selvensin
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jussi on itse kirjoittanut blogiaan jonka tarkoituksesna on olla kärjistävä, provoileva jne. (tämän hän itse myöntää). Jos näin kirjoittaa niin on tyhmää luulla, että sinua käsiteltäisiin millään mulla lailla.

Niin, kunhan tuo kasittely pysyy laillisen puolella. Ja varsinkin niin etta laki on sama Halla-Aholle kuin se on jollekin muulle. Niinhan ei ole tassa tapauksessa kaynyt, ja sina tunnut nyt olevan kuitenkin sen puolella koska "Jussi on itse soppansa keittanyt". Mites se nyt menikaan...ai niin..

Eihän sillä ole loppupeleissä mitään merkitystä mitä ajattelee kunhan toimii perustuslakiin perustuvien lakien mukaan. Sama pätee myös Halla-ahoon. Näinhän toimii vapaa yhteiskunta.

Sinapa sen sanoit! Kun viela itse sisaistaisit sen mita itse sanoit.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ottamatta kantaa sen kummemin maahanmuuttopolitiikkaan, nykyiseen lakiin, tai luuserimaisten Suomalaisten "me otetaan vastaan mitä vaan" asenteeseen, sanon, että tämä maa tarvitsisi helvetin monta Halla-ahoa, Mäenpäätä ja muita heidän kaltaisiaan MIEHIÄ pysyäkseen pystyssä ja edes joten kuten itsenäisenä!
Jos tässä maas olisi ajateltu maahanmuutto politiikasta ennenkin näin, niin me olisimme syöneet neljäkymmentä luvulta lähtien hapankaalia. Nyt tänne kootaan luusereita muualta elätettäväksi verovaroilla, kun aikanaan maata yritettiin vallata, nyt se annetaan vapaaehtoiseti! Ja tätä käytäntöä puolustellaan vielä, ihmetyttää, miksi täälä itketään lamasta, samaan aikaan, kun meillä oma kansa kärsii lamaa ja muualta tulleet elävät herroiksi veronmaksajien rahoilla...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ottamatta kantaa sen kummemin maahanmuuttopolitiikkaan, nykyiseen lakiin, tai luuserimaisten Suomalaisten "me otetaan vastaan mitä vaan" asenteeseen, sanon, että tämä maa tarvitsisi helvetin monta Halla-ahoa, Mäenpäätä ja muita heidän kaltaisiaan MIEHIÄ pysyäkseen pystyssä ja edes joten kuten itsenäisenä!

Minusta tämä viestisi on juurikin kannanottamista maahanmuuttopolitiikkaan, vaikka jotain muuta kovasti yritätkin esittää.

Miksi kaipaat Suomeen lisää suomalaisia rikollisia? Halla-ahohan on on syytteessä rikoksesta parhaillaan ja Mäenpää on tuomittu moneen kertaan erilaisista rikoksista.

Haluaisin nähdä sellaisen Turun kaupunginvaltuuston kokouksen, jossa olisi vaikkapa tusinan verran Olavi Mäenpäitä toistensa kanssa keskustelemassa. Ja tämän kun vielä pistäisi suorana ulos televisiosta, niin olisi varmaan enemmän katsojia kuin Eduskunnan kyselytunnilla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Minusta tämä viestisi on juurikin kannanottamista maahanmuuttopolitiikkaan, vaikka jotain muuta kovasti yritätkin esittää.

Miksi kaipaat Suomeen lisää suomalaisia rikollisia? Halla-ahohan on on syytteessä rikoksesta parhaillaan ja Mäenpää on tuomittu moneen kertaan erilaisista rikoksista.

Minä nimenomaan en kaipaa Suomeen lisää rikollisia, siksi rajat pitäisikin pitää kiinni. Halla-aho ja Mäenpää eivät minun silmissäni rikollisia ole, vaikka Suomen oikeuslaitos tuomitseekin nykyään siitä, että esittää mielipiteensä suoraan. näitä pakolaisia paapotaan, sossu elättää ja antaa kaiken mitä tarvitaan, ja jos tästä esittää julkisen mielipiteen, on rasisti ja syytteessä kansanryhmää vastaan kiihottamisesta yms. Samaan aikaan, kun suurin osa näistä loisista elää maassamme kuin pellossa...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
näitä pakolaisia paapotaan, sossu elättää ja antaa kaiken mitä tarvitaan, ja jos tästä esittää julkisen mielipiteen, on rasisti ja syytteessä kansanryhmää vastaan kiihottamisesta yms. Samaan aikaan, kun suurin osa näistä loisista elää maassamme kuin pellossa...

Olisiko tässä kohtaa aiheellista pysähtyä miettimään kenen vika on, jos/kun:
a) pakolaisia paapotaan Suomessa
b) sossu elättää ja antaa kaiken mitä pakolaiset tarvitsevat Suomessa
c) pakolaiset tekevät vakavia rikoksia, joista tuomitaan päiväsakkoja, yhdyskuntapalvelua ja korkeintaan ehdollisia vankeustuomioita Suomessa.

Ja tämähän on paskapuhetta, että edellä mainittujen asioiden esille ottamisesta saisi syytteen rasismista, eikä Halla-ahoja näistä asioista ole syytetty tai tuomittu. Se on sitten eri asia, kun blogeissa kirjoitetaan miten kaikki mustat miehet raiskaavat ja pidetään tätä esteenä pakolaisten maahanmuuttoon - se on rasismia ja siitä pitääkin rangaista.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Olisiko tässä kohtaa aiheellista pysähtyä miettimään kenen vika on, jos/kun:
a) pakolaisia paapotaan Suomessa
b) sossu elättää ja antaa kaiken mitä pakolaiset tarvitsevat Suomessa
c) pakolaiset tekevät vakavia rikoksia, joista tuomitaan päiväsakkoja, yhdyskuntapalvelua ja korkeintaan ehdollisia vankeustuomioita Suomessa.

Sitähän mä tuossa aiemmassa viestissäni nimenomaan hain, tämä maa tarvitsee uusia päättäjiä, Mäenpään ja Halla-ahon kaltaisia miehiä. Eli vika on nimenomaan liian lepsuissa laissa, jotka eivät muutu niin kauan, kun asioista päättämässä istuu kaiken maailman nyhveröitä!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitähän mä tuossa aiemmassa viestissäni nimenomaan hain, tämä maa tarvitsee uusia päättäjiä, Mäenpään ja Halla-ahon kaltaisia miehiä. Eli vika on nimenomaan liian lepsuissa laissa, jotka eivät muutu niin kauan, kun asioista päättämässä istuu kaiken maailman nyhveröitä!

Ketkä sitten valitsisivat nämä päättäjät, kun me suomalaiset emme osaa valita kuin nyhveröitä? Maahanmuuttajatko?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ketkä sitten valitsisivat nämä päättäjät, kun me suomalaiset emme osaa valita kuin nyhveröitä? Maahanmuuttajatko?

Siinäpä se, enin osa kansasta lienee tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, koska äänestää näitä edustajikseen. Minä en ole, ja olen sen tässä jo julki tuonutkin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siinäpä se, enin osa kansasta lienee tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, koska äänestää näitä edustajikseen. Minä en ole, ja olen sen tässä jo julki tuonutkin.

Eikö olisi fiksumpaa, jos sinä tai joku muu fiksu ihminen keskittyisi esim. mainitsemiini abc-kohtiin ja yrittäisi saada niihin muutosta aikaa sijaan, että keskittää tarmonsa Halla-ahomaisiin rasistisiin herjauksiin, joilla ei varmasti saada mitään muutosta aikaiseksi.
 
Olisitte kouluttaneet itsenne paremmin ja nousseet sosiaalisia portaita, sekä sen jälkeen aidanneet itsenne kovalla rahalla jonnekin Kuusisaareen, Lehtisaareen tai vaikka Hirvensaloon kameravalvonnan taakse. Ei tarvitsisi jatkuvasti kuunnella tätä marinaa ja sönkötystä, varsinkin kun olisitte vielä tajunneet kuinka typerältä ja vastenmieliseltä se kuullostaa.
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Pakko ottaa kantaa tuohon vastenmielisyyteen. Onko se paskaa vai mitä kun joka kerta kun uutisista tulee näitä rikos %:ja niin miksi nämä vitun abrahamibrahamsimsalabimit ovat suurimmissa määrin rikoksentekijät? Ja nyt en halua tähän mitää keskustelua että joo uskotko uutisiin ja oletko miettinyt mitä suomalaiset tekee. Aivan vitun sama mutta kunhan eivät heiluttele mustia letkujaan 10 vuotiaitten lähellä ja hakkaa naisia jos nainen kieltäytyy raiskauksesta. Sanon ihan kokemuksesta että suurin vitun enemmistö noista savupiipuista merkkaa sinut rasistiksi jos et sano kelloa irakin kielellä jos hän sitä kysyy ja jos et ymmärrä kenian aakkosia kun sinulle puhutaan niin olet rasisti. Itse olen ja ylpeäkin siitä mutta en tiedä mistä nämä sieniaivot tulevat puolustelemaan näitä Rahmedeja kun jo jopa Suomen läskit poliitikot ovat huomanneet että ei perkele eihän niitä voi tänne enää tuoda laivoilla kun täältähän loppuu sossusta rahat ja auto liikkeistä Bemarit näille "ihmisille". Että sapettaa....
 

Uutisointiin ja uutisotsikointiin vetoaminen nyt on oikeastaan järjetöntä, joten en ota siihen kantaa.

Tilastollisiin tosiasioihin voi vedota, mutta joillakin ihmisillä on luullakseni olemassa sellaisia inhimillisyyden perusarvoja, joiden kanssa näitä tilastoja voi tarkastella kiihkoilematta ja provosoitumatta - levittämättä seuranneista ajatuksista vihaa ympärilleen. Minä en esimerkiksi kiistä ollenkaan, etteikö jollakin etnisellä väestönosalla voi olla paljonkin korkeammat rikostilastot, kuin syntyperäisillä suomalaisilla vastaavasti/suhteellisesti. Mutta entä sitten? Mitä merkitystä sillä on?

Yleinen argumenttihan näitä tilastoja vastaan taitaa olla vedota ryhmän elinoloihin ja elintilanteeseen. Tämä onkin validia, mutta toisaalta eivät yhteiskunnalliset resurssit riitä sellaiseen apuun, jota tällaiset ongelmat minimoidakseen tulisi väestöryhmille antaa ja toisaalta edes rajattomilla resursseilla ei pyyhittäisi pois kaikkia ongelmia, kun vastaanottavien yhteiskuntien ehdoilla tehty integraatio muutenkin epäonnistuu esim. ympäri Eurooppaa - mutta mitä vitun merkitystä tällä on?

On lopultakin hiukan huteraa vedota tilastotieteeseen, kun jo onneksi kasvava osa suomalaisista on sen verran suvaitsevaisia, että heille on ihan perusarvona se, etteivät he syrji toiminnallaan tai puheillaan etnisiä vähemmistöjä tilastotieteellisistä tosiasioista tai itse koetuista häiriöistä huolimatta. Tästä varmasti kumpuaa myös vastenmielisyys rasismia kohtaan. Omakohtaisesti en voi edes puhua vastenmielisyydestä, vaan minua kuvottaa kuunnella näitä juttuja, mitä ihan tavalliset työpaikkojen kahvipöydätkin ovat huomaamatta pullollaan. Mutta yritän silti ymmärtää, vaikka paras ystäväni sattuisi tällaiseen sortumaan - kai sekin on inhimillistä, mutta ei todellakaan hyväksyttävää.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksittäisiin anekdootteihin perustuva argumentointi on täysin kestämätön lähtökohta näinkin laajan ilmiön tarkasteluun. Näinpä ollen toivoisikin keskustelijoilta jonkinlaista laajempaa perspektiiviä, mutta sehän on tietysti haastavaa, kun pitäisi perehtyä asioihin.

Omista maahanmuuttajiin liittyvistä kokemuksista voin kertoa esimerkiksi sen, että omasta perheestäni (4 jäsentä) yksi on maahanmuuttaja ja kaksi maahanmuuttajataustaista eikä kukaan näistä ole syyllistynyt rikokseen ja työikäinen on töitäkin tehnyt enimmän osan täällä oloajastaan. Meillä kotona vallitseekin kaikkien Vihreiden ja muiden urpojen suosima monikulttuurisuusonnela.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eikö olisi fiksumpaa, jos sinä tai joku muu fiksu ihminen keskittyisi esim. mainitsemiini abc-kohtiin ja yrittäisi saada niihin muutosta aikaa sijaan, että keskittää tarmonsa Halla-ahomaisiin rasistisiin herjauksiin, joilla ei varmasti saada mitään muutosta aikaiseksi.
Tarkoitatko että Halla-Aho ei ole saanut mitään muutosta aikaiseksi? PerusSuomalaiset ovat oikeasti matkalla keskisuureksi puolueeksi samaan sarjaan Vasemmistoliiton ja Vihreiden kanssa. Tämä taas on aiheuttanut perinteisssä puolueissa sen verran värinää, että vielä viime vaaleissa pakolaiskiintion kasvattamista 30 prosentilla ja kansalaisuuden saamisen helpottamista ajanut Kokoomus on kääntänyt kelkkansa pääopposiopuolueen peesatessa. En moiti Kokoomusta, vaan perinteisiä puolueita jotka vastasivat maahanmuuttoon aivan kuin ilmastonmuutokseen eli kuvitellen, että mielipiteillä on vain yksi suunta ja se kuka nokitti siihen suuntaan eniten, olisi mielipiteiden voittaja.

Tänään Aamulehdessä oli kuvaava kommentti RKP:n kansanedustaja Häkan Nordmanilta.

"- Minua yllättää, että kokoomus on nostanut profiiliaan tällä tavalla. Ei mikään puolue ole samalla lailla julkisuudessa kyseenalaistanut nykyistä linjaa. Vasemmistoliitto, sdp ja vihreät ovat olleet varsin ymmärtäväisiä."

Vai eikö Ohmin mielestä valtapuoluiden kurssin kääntäminen ole muutoksen aikaansaamista?

Disclaimerina sanottakoon, että pidän Hullu-Ahoa/Allah-Ahoa vastenmielisen oloisena pikkunilkkinä jolla lisäksi jopa Vakio-nimimerkkiäkin pahempi taipumus projisoida kaikki paha pois kannattamistaan arvoista. Esimerkiksi toimittaja Sanna Ukkolan projisoiminen "vihervasemmistolaiseksi" nyt vaan on tyhmää.
 
Tarkoitatko että Halla-Aho ei ole saanut mitään muutosta aikaiseksi? PerusSuomalaiset ovat oikeasti matkalla keskisuureksi puolueeksi samaan sarjaan Vasemmistoliiton ja Vihreiden kanssa.

Ei pysty ymmärtämään kuinka valtavan yleistyksen ja ekstrapolaation teet tässä noin vain ilman mitään esitettyjä perusteita. Siis milläköhän tavalla voidaan osoittaa, että Helsingin kaupunginvaltuuston jäsen on voinut aikaansaada noin merkittävän muutoksen poliittisessa ilmapiirissä ja linjavedoissa. Aivan niin - ei mitenkään, koska se ei mitä todennäköisimmin ole todenperäinen väite. PS:n nousun takana on Timo Soinin henkilö ja hänen nostattamansa suosion takia PS:n linjauksia saatetaan kuunnella tarkemmin - esim. Keskusta on selvästi huolissaan.

Jussi on marginaalimielipiteiden äänenkantaja, jonka uskottavuus on sitäpaitsi melkoisen pahasti murentunut - älyllinen uskottavuus oli murentunut jo ajat sitten. Suomessa ääri-ideologiat ovat päivän politiikassa sen verran ahtaalla, että Halla-Ahoon oli ilmeisesti pakko tarttua johtohahmona kynsin hampain, kunnes hänen huonosti toteuttamansa soluttautuminen normaaliin poliittiseen elämään sai äkillisen ja aikaisen loppunsa. Ja tämä puolestaan oli ihan silkkaa kyvyttömyyttä hänen puoleltaan.

Viisaimmat ottavat jo selvää etäisyyttä mieheen, joskin tämä on todella läpinäkyvää - jopa täällä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jussi on marginaalimielipiteiden äänenkantaja, jonka uskottavuus on sitäpaitsi melkoisen pahasti murentunut - älyllinen uskottavuus oli murentunut jo ajat sitten. Suomessa ääri-ideologiat ovat päivän politiikassa sen verran ahtaalla, että Halla-Ahoon oli ilmeisesti pakko tarttua johtohahmona kynsin hampain, kunnes hänen huonosti toteuttamansa soluttautuminen normaaliin poliittiseen elämään sai äkillisen ja aikaisen loppunsa. Ja tämä puolestaan oli ihan silkkaa kyvyttömyyttä hänen puoleltaan.

Viisaimmat ottavat jo selvää etäisyyttä mieheen, joskin tämä on todella läpinäkyvää - jopa täällä.

Kerropas nyt mita aarimielipiteita Halla-Aholla on? Jos kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa, on yhtakkia jonkin sortin fundamentalisti? Minun nakemykseni mukaan Halla-Ahon "aarimielipiteet" edustavat todella isoa osaa Suomen kansasta, ei kyse ole mistaan marginaaliliikkeesta. Ja taman tietysti todistaa hanen aanivyorynsakin.

Aanimaarahan olisi viela merkittavasti suurempi jos Suomessa olisi oikeasti poliittisesti valveutunutta vakea joka ottaisi hieman enemman asioista selvaa eivatka menisi loanheittajien halpaan. Totuus on etta Halla-Aho on saanut jonkinlaisen rasistin leiman, vaikkei han ole missaan vaiheessa tayttanyt mitaan rasistin tunnusmerkkeja, eika hanen ideologiansa ole missaan nimessa rasistinen. Jos useampi ihminen nakisi tuon yksinkertaistamisen ja leimojen lyomisen lapi ja tietaisi oikeasti mita Halla-Aho yrittaa saada aikaan, hekin liittyisivat siihen joukkoon. Koska suuri osa Suomalaisista on kuitenkin edelleen sen verran tervejarkista porukkaa, etta rikollisten hyysaaminen ei heille kelpaa. Rodulla nyt ei ole paskankaan valia.

Harvempi meista hakee yon pimeydessa naapurin roskatkin omalle pihalle haisemaan etta saa roskiinsa variaatiota. Mutta jotkut eivat tunnu tajuavan etta juuri tastahan tassa on kyse eika rasismista.....jos ihminen haluaa tulla Suomeen ja elaa Suomessa, hanen pitaa noudattaa paikallista lakia. Jos tuo on ongelma, aina voi menna jonnekin muualle jossa lait ovat lahempana sita mihin itse on tottunut. Ei ole MITAAN JARKEA roudata sellaisia henkiloita suomalaiseen kulttuuriin, jos he eivat suostu siina elamaan niilla ehdoilla mitka heille on asetettu (samoilla ehdoilla joutuu kantavaestokin elamaan).

Tama ei ole mitaan aari-ideologiaa, se on rationalismia. Katso ymparillesi, suurin osa ihmisista ymparillasi on oikeasti samaa mielta Halla-Ahon kanssa, he eivat vaan kaikki tieda sita, koska Halla-Aholle on lyoty useita taysin ansaitsemattomia leimoja joita idiootit sitten absorboivat kuin sienet.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se on sitten eri asia, kun blogeissa kirjoitetaan miten kaikki mustat miehet raiskaavat ja pidetään tätä esteenä pakolaisten maahanmuuttoon - se on rasismia ja siitä pitääkin rangaista.

muttamutta, samaan hengenvetoon tai lehden tekstin painoon (kaleva muistaakseni) todetaan kaikkien suomalaisten miesten olevan alkoholisteja, vaimonhakkaajia... Ihan vastaava asia, mistä lehteä/toimitusta/päätoimittajaa ei tutkita, eikä syyttetä nostettu.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vai eikö Ohmin mielestä valtapuoluiden kurssin kääntäminen ole muutoksen aikaansaamista?

Sinun mielestäsi Kokoomus on kääntänyt siis kurssinsa Halla-ahon rasististen herjausten takia, eikä noiden abc-kohtien kritisoimisen takia? Sitä ei voi kukaan kieltää etteikö Halla-aho olisi saanut aikaan keskustelua. Nyt olisi aika keskittyä abc-kohtien muuttamiseen. Siinä riitää työtä ihan kaikilla puolueilla, sillä pakolaismäärän pienentyminen ei ratkaise nykyisiä ongelmia eikä tulevien pakolaisten aiheuttamia ongelmia, vaikka niitä nykyistä vähemmän tulisikin.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Yksittäisiin anekdootteihin perustuva argumentointi on täysin kestämätön lähtökohta näinkin laajan ilmiön tarkasteluun. Näinpä ollen toivoisikin keskustelijoilta jonkinlaista laajempaa perspektiiviä, mutta sehän on tietysti haastavaa, kun pitäisi perehtyä asioihin.

Omista maahanmuuttajiin liittyvistä kokemuksista voin kertoa esimerkiksi sen, että omasta perheestäni (4 jäsentä) yksi on maahanmuuttaja ja kaksi maahanmuuttajataustaista eikä kukaan näistä ole syyllistynyt rikokseen ja työikäinen on töitäkin tehnyt enimmän osan täällä oloajastaan. Meillä kotona vallitseekin kaikkien Vihreiden ja muiden urpojen suosima monikulttuurisuusonnela.

Hello Brother Snakster,

tähän asiaan tuolta ei saakaan yleensä vastausta.
Meidänkin perheessä, vaimo nyt asunut yli 9kk Suomessa, ja euroa tai markkaakaan ei ole tullut Suomen valtiolta. Tosin hän on jo yli puolet ajasta tehnyt duunia vakituisesti, kun ei suomalaiselle kyseinen työ tunnu kelpaavan.

Tähän on aika turha saada kommenttia.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hello Brother Snakster,

tähän asiaan tuolta ei saakaan yleensä vastausta.
Meidänkin perheessä, vaimo nyt asunut yli 9kk Suomessa, ja euroa tai markkaakaan ei ole tullut Suomen valtiolta.
Mies on laittanut itsensä likoon ihan kuten johtajamme haluavat, tämä on sitä maahanmuuttopolitiikkaa, mikä vie valtiota eteenpäin, ei tukia mutta tehdään töitä. Tuettomuuteen liittynee aviopuolison tulot?
Tosin hän on jo yli puolet ajasta tehnyt duunia vakituisesti, kun ei suomalaiselle kyseinen työ tunnu kelpaavan.
Tekisitkö sinä kyseistä työtä (mikä ammatti?) sillä palkalla vakituisesti, mitä puolisosi siitä saa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös