Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 115 893
  • 24 186

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Olen sikäli otollista kohderyhmää rasistiselle propagandalle, että olen käynyt pelkästään sen paljon puhutun "elämäm koulun", enkä ole juurikaan käynyt ulkomailla.

Epäilenpä, että tuossa boldadussa kohdassa tuli päästettyä ilmoille pikkuruinen vale.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Epäilenpä, että tuossa boldadussa kohdassa tuli päästettyä ilmoille pikkuruinen vale.

Tää on just tätä näiden nykyajan Erkki Tuomiojien kanssa. Yrittävät esittää kehnon lapsuuden takia syrjäytyneitä, vaikka suku on taannut heille opiskelupaikat yliopistossa ja velattomat kämpät maan kalleimmilta asuinalueilta.
 
Epäilenpä, että tuossa boldadussa kohdassa tuli päästettyä ilmoille pikkuruinen vale.

Se on ihan ymmärrettävää. Monet ihmiset kuvittelevat, että elämänkoululainen ei voi osata edes auttavasti suomen kielen oikeinkirjoitussääntöjä. Näinhän asia ei käytännössä ole.

Mä haluaisin tuosta matkustelusta kirjoittaa vielä hieman. Lähiöiden ja maaseudun sivistymätöntä kansanosaa dissataan tässäkin ketjussa usein hyvin ivallisesti siksi, että "no niillähän kokemukset ulkomaista rajoittuu Tallinnan-reissuihin". Mulla henkilökohtaisesti ei ollut ennen vuotta 2011 juurikaan varaa matkustella. Tämä on eittämättä rajoittanut maailmankuvaa ja tehnyt minusta otollisen kohteen Halla-ahon ja muiden "maahanmuuttokriitikkojen" propagandalle. Kun sitten viime vuosina olen päässyt vähän reissaamaan, on se avannut jonkin verran silmiä. Mun mielestäni tässä pitää kuitenkin huomioida se, että jollain Action Bronsonilla on ollut siinä mielessä huomattavasti paremmat edellytykset rakentaa itselleen avarakatseinen maailmankuva, että hän on päässyt kapaloikäisestä asti reissaamaan ympäri maailmaa. Tämä seikka hänen ja muiden kosmopoliittien olisi hyvä ottaa huomioon, kun he naureskelevat minulle ja kaltaisilleni.
 
Mä haluaisin esittää sen sulle aiemmin hölmösti muotoilemani kysymyksen vähän uudella tavalla. Pitäisikö sinun mielestäsi Suomeen ottaa huomattavasti nykyistä enemmän humanitaarisia maahanmuuttajia. Kyllä vai ei?
Jos ulkoministeri Soini saa prysselissä sellaisen neuvottelutuloksen aikaan, että taakka jaetaan ja Suomeen tulee siitä 0,7 % (asukasluku) tai 1,4 % (bkt), niin kyllä se minulle sopii.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Kirjoittelija
Minä uskon, että olet vaihtanut mielipiteesi. Olet oivaltanut jotain. Olet ehkä oivaltanut tulleesi JHA:n "kusettamaksi".

Saattaisiko olla mahdollista, että joku sinua (nykyistä) varovaisempi ihminen ei olisinkaan valepukuun pukeutunut Olli Immonen, joten se viesti mitä ihminen sanoo tai kirjoittaa voisikin olla ymmärrettävissä ihan kirjaimellisesti? Että rivien väleissä ei olisikaan pahantahtoista rasismia?

Ehkä osa meistä keskilinjan enemmistöstä vaan haluamme nähdä ensin hyvät suunnitelmat siihen, kuinka maahanmuuttoa voidaan käytännössä tehostaa, sitten lisätä ja taata maahanmuuttajille mahdollisimman hyvä mahdollisuudet yhteiskuntaan integroitumiseksi ennen kuin sitä käytännössä alettaisiin toteuttaa?

On ihan järkyttävää, miten pragmaattisesti operoivat tahot joutuvat, sitten kun viimein saavat toimiluvan, yhdessä jos toisessakin asiassa korjaamaan trendiohjautuneiden idealistien jälkiä.

Kehottaisin sinua lukemaan omat kommenttisi tässä ketjussa ja analysoimaan, kuinka hyvin olet onnistunut lukemaan muiden kirjoituksista VAIN sellaisia asioita jotka niihin ihan täsmällisesti on kirjoitettu.

Esimerkiksi minun käyttämäni s2-lapsi ei tarkoita humanitääristä maahanmuuttajaa, ei välttämättä ensinkään maahanmuuttajaa. Täsmällisesti se tarkoittaa opetussuunnitelman asiakasyksikköä, jonka äidinkieli on muu kuin suomi. Tämä kattaa mm. suuren määrän korkeasti koulutettujen työperäisten maahanmuuttajien lapsia.
 
On ihan järkyttävää, miten pragmaattisesti operoivat tahot joutuvat, sitten kun viimein saavat toimiluvan, yhdessä jos toisessakin asiassa korjaamaan trendiohjautuneiden idealistien jälkiä.

Pystytkö mainitsemaan ihan nimeltä joitain tällaisia "trendiohjautuneita idealisteja", tai ainakin kertomaan, että millaisissa viroissa heitä toimii? Pääsettekö te "jälkien korjailijat" mielestäsi riittävästi keskusteluyhteyteen näiden idealistien kanssa?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykypäivä on täynnä kaikenlaisia päivystäviä blogisteja ja muita "sivustakatsojia". Jiri Keronen (piraattipuolue) kirjoittaa kuitenkin hyvin Facebookissa mm. monikulttuurisuudesta. Suosittelen lukemaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Pystytkö mainitsemaan ihan nimeltä joitain tällaisia "trendiohjautuneita idealisteja", tai ainakin kertomaan, että millaisissa viroissa heitä toimii? Pääsettekö te "jälkien korjailijat" mielestäsi riittävästi keskusteluyhteyteen näiden idealistien kanssa?

No omalla yhteiskunnassa toimimisen tasollani pystyisin, mutta ne asiat kuuluvat tiukasti vaitiolon piiriin. Kävisikö esimerkiksi luonnonsuojelun vuoksi tehdyn ydinvoiman vastustaminen ja sen suhde hiilidioksidipäästöihin? Tähän ei tarvita edes henkilönimiä. Löytyy puoluetasolta, kansalaisjärjestötasolta jne aika nopeastikin kamaa.

edit. Pistetään tohon rinnalle vielä muutaman vuosikymmenen ajan poliittisella päätöksellä tehty miljardiluokan vuotuinen pankkituki, joka tunnetaan nimellä asuntolainan korkovähennysoikeus.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ehkä osa meistä keskilinjan enemmistöstä vaan haluamme nähdä ensin hyvät suunnitelmat siihen, kuinka maahanmuuttoa voidaan käytännössä tehostaa, sitten lisätä ja taata maahanmuuttajille mahdollisimman hyvä mahdollisuudet yhteiskuntaan integroitumiseksi ennen kuin sitä käytännössä alettaisiin toteuttaa?...

Sinä haluat keskittyä perustyöhön, etkä halua tehdä töitä maahanmuuttajien yms. kanssa?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sinä haluat keskittyä perustyöhön, etkä halua tehdä töitä maahanmuuttajien yms. kanssa?

Haluan keskityä siihen, missä olen hyvä ja missä viihdyn. Koska osaan varsin heikosti arabiaa, noin esimerkiksi, valitsen (sukupuoleni mahdollistaman positiivisen syrjinnän vuoksi) mieluummin työkentän jossa arabian osaaminen ei ole suuressa roolissa.

Jos haluat tietää mitä muuta valitsen, se menee tässä ketjussa ohi aiheen ja raskaasti. Korostan, että tyhjän päälle sekään paikka ei jää, jota minä en valitse. Joku muu siellä sitten sen duunin tekee.

Esimerkiksi Tampereella (valittu sinun avuksesi) on helppo valita moku-työympäristö jos sellaisessa viihtyy. Menee Hervantaan ja thats it. Siellä missä minä työskentelen, maahanmuuttajat ovat enimmäkseen työperäisiä. Valkoisen omistusasujaluokan ghetto siis.

Jos haluat perusteisiin palata, lue uudelleen se viesti joka tähän keskusteluun johti. Lue se tarkalleen, sanasta sanaan, näkemättä mitään sellaista arvoa tai merkitystä jota siinä ei kirjaimellisesti lue. Se, että haluaisin lapseni, jota siis ei ole, käyvän koulua ympäristössä jossa muiden häiriötekijöiden lisäksi olisi kielitaidottomuuden aiheuttamaa resurssien epätasaista jakautumista on kieltämättä elitististä. Mutta osoita minulle vanhempi, joka ei haluaisi lapselleen mahdollisimman hyvää. Se on vanhemman subjektiivinen oikeus, jopa velvollisuus. Siis haluaminen. Ei oikeuta tietenkään tekemään mitään sellaista joka on oikeudellisesti tai moraalisesti tuomittavaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Haluan keskityä siihen, missä olen hyvä ja missä viihdyn. Koska osaan varsin heikosti arabiaa, noin esimerkiksi, valitsen (sukupuoleni mahdollistaman positiivisen syrjinnän vuoksi) mieluummin työkentän jossa arabian osaaminen ei ole suuressa roolissa.

Jos haluat tietää mitä muuta valitsen, se menee tässä ketjussa ohi aiheen ja raskaasti. Korostan, että tyhjän päälle sekään paikka ei jää, jota minä en valitse. Joku muu siellä sitten sen duunin tekee.

Esimerkiksi Tampereella (valittu sinun avuksesi) on helppo valita moku-työympäristö jos sellaisessa viihtyy. Menee Hervantaan ja thats it. Siellä missä minä työskentelen, maahanmuuttajat ovat enimmäkseen työperäisiä. Valkoisen omistusasujaluokan ghetto siis.

Jos haluat perusteisiin palata, lue uudelleen se viesti joka tähän keskusteluun johti. Lue se tarkalleen, sanasta sanaan, näkemättä mitään sellaista arvoa tai merkitystä jota siinä ei kirjaimellisesti lue. Se, että haluaisin lapseni, jota siis ei ole, käyvän koulua ympäristössä jossa muiden häiriötekijöiden lisäksi olisi kielitaidottomuuden aiheuttamaa resurssien epätasaista jakautumista on kieltämättä elitististä. Mutta osoita minulle vanhempi, joka ei haluaisi lapselleen mahdollisimman hyvää. Se on vanhemman subjektiivinen oikeus, jopa velvollisuus. Siis haluaminen. Ei oikeuta tietenkään tekemään mitään sellaista joka on oikeudellisesti tai moraalisesti tuomittavaa.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset valitsevat työnsä vahvuuksiensa kautta, näin minäkin teen. Minusta on hienoa työskennellä erityisoppilaiden kanssa, koska heidän kehittymisensä näkyy. Olen aina sanonut, että olen moottorisahaa käyttävä taiteilija, joka aloittaa muotokuvan muokkaamisen tukista. Työni jäljet näkyy, vaikkakin ne eivät ole täydellisiä.

Perusteissasi sen sijaan näkyy sellaisia ajatuksia, jotka eivät perustu välttämättä tietoon vaan tunteeseen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
"Lähistöllä asuva henkilö kertoo Aftonbladetille räjähdyksen olleen hyvin voimakas.

- Se kuulosti kuin sotaelokuvan pommilta. Rakennus tärisi huomattavasti, se tuntui oikeastaan pieneltä maanjäristykseltä. Kaikki naapurit juoksivat pihalle ja joku soitti poliisit. Olimme kaikki peloissamme, todistaja kertoo."

Tähän asukkaan tilannekuvaan olisi nyt kiva saada tämän Hesarin sotakirjeenvaihtaja Sörsselssönin mikä lie, kommentti ja tietysti sellaisella hassunhauskalla vihervasurisarkasmilla höystettynä, toki.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitä käsikranaatteja nuo muuten ovat? Meinaan siis alkuperää? Onko kyseessä jostain itäisestä Euroopasta Ruotsiin saapunutta materiaalia, Ruotsin PV:n asevarikoilta hävinnyttä tavaraa tms?

Mietin vaan sitä, että mikäli käsikranaatteja löytyy, niin löytyy melkoisella todennäköisyydellä myös runsas arsenaali automaattiaseita.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mitä käsikranaatteja nuo muuten ovat? Meinaan siis alkuperää? Onko kyseessä jostain itäisestä Euroopasta Ruotsiin saapunutta materiaalia, Ruotsin PV:n asevarikoilta hävinnyttä tavaraa tms?

Mietin vaan sitä, että mikäli käsikranaatteja löytyy, niin löytyy melkoisella todennäköisyydellä myös runsas arsenaali automaattiaseita.

Käsittääkseni on puhuttu, että jostain tuolta entisen Jugoslavian alueelta nuo olisi roudattu.

Joo, voihan tuolla myös neljäseiskaa pojilla olla jemmassa, jos nyt kranujakin tuntuu piisaavan. Ei se silti mitään tarkoita, luotetaan nyt vaan Marian näkemykseen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Joo, voihan tuolla myös neljäseiskaa pojilla olla jemmassa, jos nyt kranujakin tuntuu piisaavan. Ei se silti mitään tarkoita, luotetaan nyt vaan Marian näkemykseen.

Niin, tietysti mm. ammattilaisten suorittamista rahakuljetusten ryöstöistä tiedämme, että näin tosiaan on asia. Tässä on nähtävissä aika iso ero verrattuna Suomeen.

Terveisiä muuten Pariisista, josta kotiuduin eilen. Aika paljon on Pariisi muuttunut muutamassa vuodessa, mitä tulee kaupunkikuvaan ja turvallisuuden valvontaan, sikäli mikäli vertaan muutaman vuoden takaiseen edelliseen vierailuuni. Printempsin ja Lafayetten ovilla on tätä nykyä yksityiset turvamiehet tarkistamassa myös sisääntulijoiden laukut, Tuileries'n puistossa ja mm. Seinen rannan lauttalaitureilla on isoja kylttejä, jotka kehottavat viipymättä ilmoittamaan yksinäisistä laukuista jne muusta epäilyttävästä toiminnasta.

Onko syynä sitten taannoinen Charlie Hebdo-isku, tiedä häntä. Aiemmin en ole kuitenkaan nähnyt raskaasti aseistettuja poliisin ja armeijan joukkoja partioimassa ympäri Pariisin katuja.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ruotsissa hyökkäillään myös muista EU-maista tulevia siirtolaisia kohtaan. Yli 80 hyökkäystä vuoden aikana.

Veitseniskuja telttakankaan läpi, neljä asuntovaunua liekeissä – Ruotsissa raju isku kiertolaisia vastaan | Yle Uutiset | yle.fi

Onko tämä rahaa kerjäävien rikollis pummi varkaiden omaa syytä?

Tuskin on. Mutta kun monikulttuurinen unelma rakentuu, niin tietty määrä raiskauksia ym.. on hyväksyttävä, että #unelma toteutuu. Eikös se näin se suvaitsevaisvirsi mennyt? Eli eikö tasapuolisuuden nimissä, nämäkin hyökkäykset silloin mene #unelman kasvukipujen piikkiin?
 
Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ruotsissa hyökkäillään myös muista EU-maista tulevia siirtolaisia kohtaan. Yli 80 hyökkäystä vuoden aikana.

Veitseniskuja telttakankaan läpi, neljä asuntovaunua liekeissä – Ruotsissa raju isku kiertolaisia vastaan | Yle Uutiset | yle.fi

Onko tämä rahaa kerjäävien rikollis pummi varkaiden omaa syytä?

Jos miettii, että kuinka paljon nämä Romanian romanit tekevät rikoksia esim Suomessa, ja veikkaan tilanteen olevan samanlainen myös Ruotsissa, niin olisihan se jo pieni ihme, jos joskus ei kalahtaisi myös omaan nilkkaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos miettii, että kuinka paljon nämä Romanian romanit tekevät rikoksia esim Suomessa, ja veikkaan tilanteen olevan samanlainen myös Ruotsissa, niin olisihan se jo pieni ihme, jos joskus ei kalahtaisi myös omaan nilkkaan.

Jos miettii, että kuinka paljon valkoihoiset norjalaiset ovat tehneet vuosien varrella rikoksia, niin ei ollut ihme...
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos miettii, että kuinka paljon valkoihoiset norjalaiset ovat tehneet vuosien varrella rikoksia, niin ei ollut ihme...

Tämmöinen paskanjauhanta ei kyllä johda mihinkään, eikös edellisten kommentoijien kirjoituksessa ollut mielestäsi selvä pointti? Sinun esimerkkisi on taas tasoa säälittävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös