Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 108 780
  • 24 186

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
IMO ihmisiä, jotka vatvovat sperma roiskuen yksittäisiä yhteiskunnallisesti merkityksettömiä rikoksia ja rikoksentekijöitä lynkkasmieliasta poliittisille vakaumuksilleen tukea hakien, pitäisi lyödä korville ja laittaa nettiyhteys kiinni. Koska tämä ei ole vapaassa maassa mahdollista, tyydyn toteamaan että voi vittu miten mautonta spedeilyä.

Tämä on kyllä totta. Aivan järjetön älmölö siitä Jyväskylän hässäkästä, jossa kaksi väkivaltarikollista pieksi kolmannen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on kyllä totta. Aivan järjetön älmölö siitä Jyväskylän hässäkästä, jossa kaksi väkivaltarikollista pieksi kolmannen.

Vai tämmöinen on nimimerkki Geezerin arvio uusnatsinatsijärjestön mielenosoituksesta, jossa ilmeisen yksipuolisesti hakattiin poliittisin motiivein kahdelta ilmeisen viattomalta henkilöltä taju pois ja jonka johdosta käsittääkseni 7 henkilöä on edelleen vangittuina, epäiltynä mm. väkivaltaisen mellakan järjestämisestä. Yhteiskunnallisesti merkityksetön "hässäkkä" jossa väkivaltarikollinen piestiin.

Yllättyneitä ovat:
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen kyllä tämä Oulun tapaus. Nyt jos sieltä sitten myöhemmin paljastuukin joku Muhammed tekijäksi, niin oma uskoni tähän yhteiskuntaan loppuu. Kyllähän joku Mitä Vittua-lehti sen asian jossain kohti tulee esiin kaivamaan.
Hesarin toimittaja on näköjään aloittanut oman ajojahtinsa jo tuota Facebookin kirjoitusta tehnyttä naista kohtaan.

Hesarin toimittaja uhkailee tekaistuilla rikosnimikkeillä
Kyseessä on siis Mitä Vittua-lehti, joten jokainen lukekoon harkinnalla. Silti aika mielenkiintoista jos totta.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Vai tämmöinen on nimimerkki Geezerin arvio uusnatsinatsijärjestön mielenosoituksesta, jossa ilmeisen yksipuolisesti hakattiin poliittisin motiivein kahdelta ilmeisen viattomalta henkilöltä taju pois ja jonka johdosta käsittääkseni 7 henkilöä on edelleen vangittuina, epäiltynä mm. väkivaltaisen mellakan järjestämisestä. Yhteiskunnallisesti merkityksetön "hässäkkä" jossa väkivaltarikollinen piestiin.

Yllättyneitä ovat:

Mitätön nujakka verrattuna kiekko- , kuokka- ja muiden vieraiden harrastamaan ulkoparlamentaariseen kansalaisaktivismiin.
 
No tuo lehti on saanut paljon paskaa niskaansa, mutta tuskin julkaisisi tuota kirjeenvaihtoa ainakaan omana keksintönään. Sitä kuka sen on tuonne lehteen välittänyt, voi vaan arvailla. JOS tuo on, iso JOS, oikeasti Murajan tekstiä, niin kenkää täytyy tulla Hesarista.

Siis tuohan on otettu tuolta Junes Lokan fb-sivulta, josta mainitsin aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kyllähän joku Mitä Vittua-lehti sen asian jossain kohti tulee esiin kaivamaan.

Varmasti tulee. Paitsi jos tekijä on Antti eikä Ahmedi taikka Matti eikä Muhamatti. Eihän näiden nassukoiden nimiäkään kyseisestä kioskista ole syystä taikka toisesta julkaista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ilmeisesti sulla ei ollut mitään lisättävää siihen arvioosi.

Sinulla on nyt vaikeuksia ymmärtää että Geezer on omassa saippuakuplamaailmassaan analyyttinen sivustaseuraaja eikä mikään maahanmuuttajiin liittyvä asia ole hänestä itsestäänselvä tapahtumasarja.
 
Suosikkijoukkue
Detroit Dead Wings, FC Bayern symp. Lightning
Siis tuohan on otettu tuolta Junes Lokan fb-sivulta, josta mainitsin aiemmin.
Eipähän tuo Muraja Twitterissään kielläkään noita kirjoituksiaan, että ihan tottahan tuo ilmeisesti on. Muutenkin on kyllä mielenkiintoinen tämä keissi.. Miksi tämä uhri valehtelisi tekijöistä?

Katsokaapas muuten tuon Murajan Twitteriä.. Kyllä voi olla kaveri sekaisin, ei voi kuin ihmetellä.
 
Hesarin toimittaja uhkailee tekaistuilla rikosnimikkeillä
Kyseessä on siis Mitä Vittua-lehti, joten jokainen lukekoon harkinnalla. Silti aika mielenkiintoista jos totta.

"Hauskaa on se että sä väität mua rasistiksi ja mä en oo sitä- Sä yrität tekemällä tehä muttet pysty ku mä en oo."
"kaks saatanan mutakuonoa!"
"saattaa jopa sekottua kaasu ja jarru poljin vast edes jos oikein tummaa liikkuu suojatiellä ."

Seems legit.

Toimittaja Murajan Twitter-tililtä löytyi Tuula Amberlan twiitti, jossa taiteilija Amberla kirjoittaa näin:
Tiedoksi pikkukaupunkien @persut ! #Turku on hyvin monikulttuurinen kaupunki ja tummat ihmiset, joita näette ovat tavallisia turkulaisia

Melko hulvatonta tekstiä, kun nyt puhutaan kuitenkin Turusta. Tulee mieleen Junnu Vainion sanat: "Turistit tulkaa tuppukylään tänne, täällä ihmeitä teille näytetään."

Tuulalle tiedoksi, että Vantaalta pääsee suoralla lennolla esim. Tukholmaan, Lontooseen tai New Yorkiin. Noista kylistä voi saada hieman perspektiiviä siihen, miltä näyttää hyvin monikulttuurinen kaupunki. Se ei näytä Suomen Turulta.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Pauli Vahtera FB-sivuillaan,



"Minä, minä, minä, olen parempi kuin te muut (suvaitsevaisten iltasatu)

VR:n konduktööri oli antanut R-junassa rasisminvastaisen kuulutuksen. ”Minun mielestäni rasismi kumpuaa vähäosaisuuden kokemuksesta, työttömyydestä, yksinäisyydestä ja väärästä tiedosta.”

Yle ja Hesari ovat väittäneet vuosia, että maahanmuuttokriittisyys johtuisi tietämättömyydestä, kokemusten puutteesta, huono-osaisuudesta, ties mistä. Media vetää yhtäläisyysmerkit rasismille ja maahanmuuttokriittisyydelle. Jos konduktööri olisi oikeassa, eikö meidän pitäisi ensin korjata vähäosaisuus, työttömyys ja yksinäisyys. On varsin päätöntä lähteä korjaamaan näitä vakavia ongelmia tuomalla maahan lisää vähäosaisia ja työttömiä. No ehkä he eivät ole yksinäisiä, koska klaaneissa on kaverit.

Mutta olisiko niin, että juuri suvaitsevaisuus johtuu tietämättömyydestä ja kokemusten puutteesta. Kuinka paljon suvaitsevaisuus johtuu puhtaasti itsekkyydestä: mitä enemmän kotoutettavia maahanmuuttajia Suomeen tulee, sitä paremmin maahanmuutosta palkkansa saavat voivat. Ja sitä turvallisempi työpaikka heillä on.

Eivätkö juuri joukkoraiskaukset, pesäpallomailoilla tehdyt pahoinpitelyt ja selvästi laittomin perustein haetut turvapaikat ja laittomasti Suomeen tulo, johda maahanmuuttokriittisyyteen. (lisäys lukijan palautteesta) Myös tänne tulijoiden omat asenteet suomalaisia kohtaan ovat liian usein negatiivisia. Monet tänne tuodut kulttuuripiirteet eivät kerta kaikkiaan sovi Suomeen. (lisäys loppu) Eli he, jotka näkevät syyllisiä vain kantasuomalaisissa, ovat täysin tietämättömiä siitä, mitä ympärillä tapahtuu.

Pahinta on surkea ymmärrys taloudesta, tai oikeastaan sitä ei lainkaan ole suvaitsevaisilla. Monet maahanmuuttajat luulevat, että Suomessa on taikaseinä, josta riittää rahaa kaikille. Sanoihan yksi afrikkalainen Suomeen halunnut taannoin, että Suomessa on parempi elää kun siellä voi elää ilmaiseksi. Tuon vielä ymmärtää, mutta sitä ei, että suomalaiset virkamiehet ja toimittajat luulevat, että rahaa riittää kaikille tänne tuleville ja niillekin, jotka EU meille siirtää.

Minä olen maahanmuuttokriittinen juuri sen takia, että olen sentään jotaskin nähnyt kulkiessani reppumatkoilla 120 maassa, joista parikymmentä mustassa Afrikassa. Juuri siksi, että olen tutkinut väestöennusteita. Juuri siksi, että olen sisäistänyt väestönkasvun syyt, esimerkiksi tapaamalla 170 lapsen isän. Juuri siksi, että olen laskenut vuosia maahanmuuton hintaa Suomelle. Juuri siksi, että olen tavannut matkoillani luku- ja kirjoitustaidottomia ihmisiä ja ystävystynyt joidenkin heistä kanssa. Juuri siksi, että olen kokenut naisten surkean aseman Afrikassa heidän itsensä kertomana.

Rakastan Afrikkaa, ja sen moninaisia kulttuureja. Mutta en missään nimessä halua, että Afrikka (ja lähi-idän muslimimaat) tuodaan Suomeen. Oma mielipiteeni ei ainakaan johdu kokemusten puutteesta eikä tietämättömyydestä."
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
MV ei ole mikään lehti. Se on kansaa ansaintamielessä kiihottava sivusto, jonka ylläpitäjäkin naureskelee lukijoilleen.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
floikkari kirjoitti:
Vai tämmöinen on nimimerkki Geezerin arvio uusnatsinatsijärjestön mielenosoituksesta, jossa ilmeisen yksipuolisesti hakattiin poliittisin motiivein kahdelta ilmeisen viattomalta henkilöltä taju pois

Jahas, nyt on jo kahdelta hakattu taju kankaalle, viimeksi @Action Bronson kertoi yhdestä. Poliisi sen sijaan on kertonut muuta. Ainut jonka olen mediassa nähnyt väittävän, että siellä on joku tajuttomaksi hakattu on se tosi rehdiltä vaikuttava elämäntaparikollinen anarkisti, joka oli yksi uhreista. HS:ssä kertoi kuinka "kaveri makasi tajuttomana verilammikossa". Jepjep. Saahan häntä toki uskoa (tehden itsensä naurunalaiseksi), mutta itse luotan enemmän Poliisin lausuntoihin.


MV ei ole mikään lehti. Se on kansaa ansaintamielessä kiihottava sivusto, jonka ylläpitäjäkin naureskelee lukijoilleen.

Tästä olen samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jahas, nyt on jo kahdelta hakattu taju kankaalle, viimeksi @Action Bronson kertoi yhdestä. Poliisi sen sijaan on kertonut muuta. Ainut jonka olen mediassa nähnyt väittävän, että siellä on joku tajuttomaksi hakattu on se tosi rehdiltä vaikuttava elämäntaparikollinen anarkisti, joka oli yksi uhreista. HS:ssä kertoi kuinka "kaveri makasi tajuttomana verilammikossa". Jepjep. Saahan häntä toki uskoa (tehden itsensä naurunalaiseksi), mutta itse luotan enemmän Poliisin lausuntoihin.

Pahoittelen ilmeisen väärän tiedon levittämistä. Onko tämä poliisin lausunto luettavissa jossain?

EDIT: Iltasanomien jutusta lainattua:

Jyväskyläläinen Anssi Koskinen oli asioimassa liikkeessä, kun kuuli naisen huutavan toistuvasti apua.

– Menin katsomaan. Siinä oli lähes kymmenen miestä. Nainen oli heidän keskellään.

Koskinen huomasi, että nainen roikkui miehessä, jota ympärillä olleet hakkasivat urakalla.

– Hän yritti suojella miestä. Nainen huusi kovasti, mutta miehet vain löivät. He tiesivät hyvin mitä tekevät, Koskinen kuvaa.

Hän huomasi myös, että oven edessä makasi verissään ja tajuttomana toinen mies. Koskinen arvioi, että hän oli kuului samaan seurueeseen, kuin toinen pahoinpidelty.

– Vastarintaliikkeen miehet käskivät muiden pysyä pois, että asia ei kuulu muille.

Paikalla oli paljon ihmisiä, mutta kukaan ei mennyt väliin. Koskinen päätti menetellä toisin:

– Yritin töniä hakkaajia pois. He eivät kiinnittäneet minuun juurikaan huomiota.

Tässä vaiheessa paikalle saapui poliisi ja pippurisumutti hyökkääjät. Tilanne laukesi siihen.

Hän kertoo, että pahoinpidellyt saatiin paikan päällä virkoamaan. Koskinen näki myös lattialla maanneen miehen palanneen tajuihinsa ja päässeen istumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pahoittelen ilmeisen väärän tiedon levittämistä. Onko tämä poliisin lausunto luettavissa jossain?

https://www.poliisi.fi/tietoa_polii...tiedote_jyvaskylan_mellakan_tutkinnasta_37293

"Yhden pahoinpitelyn uhriksi joutuneen henkilön vammat ovat erittäin lievät, eivätkä vaatineet hoitoa. Kahden muun vammat ovat olleet lähinnä veriruhjeita ja iskujen seurauksesta syntyvää kipua."

Veriruhjeista ei synny mitään verilammikkoa. Poliisihan oli aivan oli paikalla seuraamassa mielenosoituksen kulkua ja kun nujakka suntui, pääsi poliisi siihen väliin ja koko homma oli ohi alle minuutissa.

Tuo Anssin juttu on minulle uusi. Haiskahtaa vähän. Poliisin luotan enemmän kuin tuohon Anssiinkaan.

EDIT. Anssin kirjoittama juttu. Tuosta voi päätellä oliko tämä Anssi nyt ihan värilasiton "asioilla ollut" tyyppi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä se Alexander Stubbin laittama twiitti kertoo tilanteesta kaiken. "Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta."
Ei minkäänlaista perustelua vaan tämä nyt vain siis on näin.

Stubbillekin tekisi hyvää asua pari kuukautta lähiössä, jossa iso osa asukkaista on jo maahanmuuttajia. Helppohan se on sieltä Espoon omakotialueelta 600 000 euron asuntolainan kanssa huudella, kun sitä kosketuspintaa tuskin siihen tavalliseen arkeen niissä lähiöissä on. Ainoat kohtaamiset tulevat Brysselissä joidenkin maiden ministerien kanssa, joista sitten jää sellainen kiva kuva kuinka "Näähän on ihan hyviä tyyppejä". Sen jälkeen sitten se osa kansaa, jolle nämä kohtaamiset kuuluu siihen täysin tavalliseen arkeen tuomitaan rasisteina, huonosti koulutettuina juntteina, jotka eivät vain ymmärrä.
Tämäkin voi olla ikävä sattuma vain, mutta mulla asuu kolme kaveria Itä-Helsingin ns. heikoimmilla alueilla. Kaksi on ryöstetty ja yhtä naispuolista kourittu viimeisen vuoden aikana. Kaikki mamujen tarkemminkin somalien toimesta. Kolme rikosta, kolme maahanmuuttajaa eli hyvillä prosenteilla mennään.
Näitä uutisia tulee vain niin helvetin paljon ja siihen kun lisää itse kuultuja ja nähtyjäkin juttuja, niin vaikea vain enää olla muuta kuin maahanmuuttovastainen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veriruhjeista ei synny mitään verilammikkoa.
Ainoa taho, joka on puhunut verilammikosta, taitaa olla sinä itse itse. Hesari ei sellaisesta kirjoittanut. Tämä itse keksittyjen juttujen kumoaminen oman agendasi tueksi taitaa olla jossain populistiopaskirjassa opetettu metodi, jota yrität täällä jatkoajassa hyödyntää.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ainoa taho, joka on puhunut verilammikosta, taitaa olla sinä itse itse. Hesari ei sellaisesta kirjoittanut. Tämä itse keksittyjen juttujen kumoaminen oman agendasi tueksi taitaa olla jossain populistiopaskirjassa opetettu metodi, jota yrität täällä jatkoajassa hyödyntää.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1438482136298

"Ainakin kaksi hakkasi minua, ja muut olivat siinä varmistamassa. Avopuoliso yritti tulla väliin, mutta ne heittivät hänet siitä pois. Vasta kun poliisit tulivat, näin, että ystäväni makasi tajuttomana verilammikossa."


Ainut jonka olen mediassa nähnyt väittävän, että siellä on joku tajuttomaksi hakattu on se tosi rehdiltä vaikuttava elämäntaparikollinen anarkisti, joka oli yksi uhreista. HS:ssä kertoi kuinka "kaveri makasi tajuttomana verilammikossa".

Oliko tuossa kirjoittamassani nyt jotain väärää?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämäkin voi olla ikävä sattuma vain, mutta mulla asuu kolme kaveria Itä-Helsingin ns. heikoimmilla alueilla. Kaksi on ryöstetty ja yhtä naispuolista kourittu viimeisen vuoden aikana. Kaikki mamujen tarkemminkin somalien toimesta. Kolme rikosta, kolme maahanmuuttajaa eli hyvillä prosenteilla mennään.
Voi olla sattumaa tai voi olla, että sun kaverit liikkuu vähän erikoisemmissa porukoissa tai ehkä joku vaan jauhaa paskaa, mistä näistä tietää. Ne ryöstöt, pahoinpitelyt yms sattuu kuitenkin enimmäkseen ihan muualla, kuin siellä asuinpaikkojen lähellä. Noissa rikoksissa on yleensä mukana alkoholi ja ne tapahtuvat siellä missä on alkoholia tai missä alkoholia nauttineet ihmiset liikkuu. Jonkun verran noita on myös nuorisoporukkojen suosimissa paikoissa esim kännykkävarkauksia yms.

Eniten rikoksia tehdään keskustassa, missä on paljon ihmisiä ja paljon ravintoloita. Itäkeskuksen kauppakeskus on melko suuri poliisin työllistäjä. Kontulan ostarilla on tätä nykyä kai jo yli 20 anniskeluravintolaa ja sen myötä myös rikoksia tapahtuu keskivertoa enemmän.

Poliisin tietoon tulleet rikokset aluettain 2011
Kluuvi: 8917
Kamppi: 7659
Kallio: 4050
Kontula: 2909

Espoon kärki oli leppävaara lukemalla 3557.

Jos siis haluat tulla ryöstetyksi, niin parhaat mahdollisuuden on pyöriä ämpärikännissä Kluuvin ja Kampin ravintolakeskittymien alueella. Täällä Itä-Helsingin mamualueilla saa olla ihan rauhassa, paitsi ehkä viikonloppuisin ostarien ja kauppakesusten tai ravintoloiden nurkilla.

Lopuksi voisi vielä muistuttaa, että rikoksien määrä Suomessa (ja länsimaissa ylipäänsä) on ollut laskussa jo pidemmän aikaa ja asiat menevät muutenkin pääsääntöisesti parempaan suuntaan. Narinan ja kitinän määrä luonollisesti pysyy ennallaan.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mun mielestä se Alexander Stubbin laittama twiitti kertoo tilanteesta kaiken. "Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta."

Jos haluaa perusteltuja mielipiteenilmauksia, on Twitter täysin väärä paikka etsiä (ihan jo merkkimäärärajoituksen vuoksi). Toki, kuten tämäkin ketju on moneen kertaan osoittanut, koko monikulttuurisuuskeskustelu on niin käsittämättömän laaja, että aika typerää tuota on kuvailla sen enempää yhdellä sanalla rikkaaksi kuin rasitteeksikaan.

Sitä, onko Stubilla oikeutta kommentoida asiaa Espoon omakotitaloalueelta, on mielestäni melko lapsellista arvostella. Kaveri on varmasti nähnyt melko läheltä melko montaa kulttuuria paikanpäällä ulkomailla, toisin kuin todella moni ärhäkkäästi kommentoiva, joiden kosketus rajojen taaksen rajoittuu viinanhakureissuihin Tallinnaan. Summa summarum: myös maahanmuutto ja Itä-Helsingin ongelmat ovat vain murto-osa monikulttuurisuutta.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Yksittäisiä raakoja rikoksia sattuu joka paikassa. Jopa Espoon "idyllisillä" rivarialueilla. Mankkaalla Seilinmäessä räjähti joku vuosi sitten pommi ja Järvenperässä oli tämä paloittelusurma. Nuoruudesta muistan, kun Tapiolassa "läski tummui" aina Heikintorin grillillä ja taksijonoissa. Kaverin äiti ryöstettiin Paloheinässä, tms. Alueita, joissa ei pääsääntöisesti tapahdu yhtään mitään.

Ulkopuolisiin kohdistuvat pahoinpitelyrikokset tietysti yleisempiä ravintoloiden ympäristössä. Muistaakseni noihin kaupunginosakohtaisiin rikostilastoihin laskettiin jopa ylinopeudet, joka on sinänsä aika hölmöä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kluuvissa oli muuten vuonna 2012 alle 450 asukasta, että jos haluaa harrastaa tilastokikkailua, niin Kluuvi on melko rikollinen paikka asukaslukuun suhteutettuna. Jos siis haluaisi käyttää vaikka mamukriitikoiden tapaan juuri suhteellisia lukuja, jotka heidän mukaansa antavat tietyistä rikoksista todenmukaisemman kuvan.

Ylivoimaisesti Suomen vaarallisin paikka asukasmäärään verrattuna jokatapauksessa. Ehkä se johtuu siitä, että alueella sijaitsevat mm hotellit Glo ja Kämp, joissa on tunnetusti paljon ulkomaalaisia vieraita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
toisin kuin todella moni ärhäkkäästi kommentoiva, joiden kosketus rajojen taaksen rajoittuu viinanhakureissuihin Tallinnaan.
Legendaarisin yleistys ja mutu-heitto mitä tässäkin ketjussa saa lukea joka päivä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös