Siten, että monikulttuurisuus on rikkaus.
Kehtaatko sä esittää tällaisia mielipiteitä ihan elävässä elämässä esim. työkaverien kanssa keskustellessasi? Tuskinpa, mutta kyllä jo pelkästään se, että kouluja käynyt ihminen on valmis laukomaan tuollaisia näkemyksiä edes nimimerkin takaa, kertoo aika paljon Suomen ummehtuneesta ilmapiiristä. Ruotsissa moinen tuskin olisi mahdollista.
Onneksi enemmistö koulutetuista suomalaisista sentään suhtautuu maahanmuuttoon paljon fiksummin. Esim. nimimerkkien Action Bronson, TosiFani ja kahden suunnan sentteri näppikseltä ei varmasti lähtisi yhdellekään nettipalstalle noin ksenofobista tekstiä.
Se maksaa rahaa, mutta kuten nimimerkki Golden AWe totesi, se raha maksaa itsensä .
Kehtaan tietenkin. He näkevät omin silmin, että kohtelen kaikkia lapsia yhtä hyvin. Eivät he pidä minua rasistina. Ainio asia, jota en kehtaa ihan kaikille sanoa on se, että voin itse valita työpaikkani. Sen he kyllä ymmärtävät muutenkin.
Kehtaatko itse väittää, että jos pääset valitsemaan kahdesta työympäristöstä, valitsisit sen, jossa yhteiskunnalliset ihanteesi toteutuisivat paremmin kuin sen, jossa saisit keskittyä tekemään mahdollisimman hyvälaatuista tuotetta?
"Hauskaa on se että sä väität mua rasistiksi ja mä en oo sitä- Sä yrität tekemällä tehä muttet pysty ku mä en oo."
"kaks saatanan mutakuonoa!"
"saattaa jopa sekottua kaasu ja jarru poljin vast edes jos oikein tummaa liikkuu suojatiellä ."
Seems legit.
Toimittaja Murajan Twitter-tililtä löytyi Tuula Amberlan twiitti, jossa taiteilija Amberla kirjoittaa näin:
Tiedoksi pikkukaupunkien @persut ! #Turku on hyvin monikulttuurinen kaupunki ja tummat ihmiset, joita näette ovat tavallisia turkulaisia
Melko hulvatonta tekstiä, kun nyt puhutaan kuitenkin Turusta. Tulee mieleen Junnu Vainion sanat: "Turistit tulkaa tuppukylään tänne, täällä ihmeitä teille näytetään."
Tuulalle tiedoksi, että Vantaalta pääsee suoralla lennolla esim. Tukholmaan, Lontooseen tai New Yorkiin. Noista kylistä voi saada hieman perspektiiviä siihen, miltä näyttää hyvin monikulttuurinen kaupunki. Se ei näytä Suomen Turulta.
Olin muuten juuri Turussa. En puoluekokouksessa enkä miekkarissa, vaan kummipojan synttäreillä. Menin kaupunkiin jo eilen, joten aamupäivän vietin kaupungilla mm. synttärilahjaa etsien.
Tässä silminnäkijälausunto niistä ihmisistä, joiden kanssa olin tekemisissä.
-Jäätelömyyjä, kantasuomalainen.
-Satunnainen tuttava, kantasuomalainen mutta kotoisin Oulusta.
-Torimyyjä, ilmeisesti venäjää äidinkielenään puhuva.
-Sokoksen kaksi henkilökuntaan kuulunutta, äidinkielet suomi (?) ja venäjä.
-Intersportin myyjä, voimakas turun murre.
-Kauppahalliin pizzakioski, 2 henkilöä, ei kantasuomalaisia.
-Korttikaupan myyjä, kantasuomalainen (?)
-Kauppahalliin kahvilatyöntekijä, murtaen suomea puhuva.
Tämän jälkeen menin synttäreille. Rivitalon (omistusasuntoja) kuudesta asunnosta kahdessa muut kuin kantasuomalaiset asukkaat.
Lontoo voi toki olla monikulttuurisempi, mutta en osaa Turkua ihan Kärsämäkenä nähdä vaikka siellä saman niminen alue onkin.