Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 121 353
  • 24 186

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Keitä muita maita kuuluu tuohon mainitsemaasi 30 koplaan? Osaat varmaan kertoa tai linkittää.
Nykyinen luku lienee näköjään n. 25. Mukana ainakin Suomi, Ruotsi, Tanska, Islanti, Norja, Alankomaat, Iso-Britannia, Irlanti, Australia, Uusi-Seelanti (UNHCR) sekä Kanada ja Yhdysvallat (Finnref). Lopuista valtioista ei ole täyttä käryä, mutta käsittääkseni Saksa, Belgia ja Itävalta ottavat vastaan kiintiöpakolaisia jonkun YK:n järjestelmän kautta. Ranskalla, Portugalilla ja Espanjalla sekä tietysti Italialla on omat kiintiönsä mutta en tiedä ovatko ne YK:n määrittelemiä vai eivät. Ottavat joka tapauksessa vastaan vuosittain turvapaikanhakijoita (poikkeavat laittomista siirtolaisista!).

@Käyttäjänimetön En jaksa keskustella Persuista. Anteeksi vilpittömästi siitä, sekä siitä että ylipäätään mainitsin koko porukan.

Nyt alkaa olla akku loppu kännykästä joten poistun hotellilta ihmettelemään Tamperetta.
 
Keitä muita maita kuuluu tuohon mainitsemaasi 30 koplaan? Osaat varmaan kertoa tai linkittää.

Noin muuten, niin Suomen ei ole pakko ottaa yhtään pakolaista. Eteläinen naapurimme Virokaan ei ota, ja niin vain se istuu samoissa pöydissä kuin Suomikin. Miten se on mahdollista, V-G-?
Älä puhu palturia. Viro otti viime vuonna 7!!!! valitsemaansa pakolaista.
@V-G- Oot kyllä melkoinen naiivi maailmanhalaaja, joka asuu suvakkikuplassa. Suomesta ja suomalaisista sä et ymmärrä mitään.
Hauskojahan noi sun paskapuheet YK-vastuista on. Harmi vaan että joku voi ottaa ne totena.
Mitä mieltä olet tämänpäivän Ranskan rikastuttamisesta? Varmaan yksittäistapaus...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suosittelen sinulle, arvon @BlackWolf, paneutumista asioihin. Mene yliopistoon, tai opiskele itsenäisesti, ole avoin uusille asioille äläkä takerru helpoimmalta kuulostavaan vastaukseen tai vaihtoehtoon, sillä se on Persujen, eli yksinkertaistamisen tie. Mulla ei riitä enää kärsivällisyyttä yrittää sivistää sinua tai ylipäätään ketään tämän asian tiimoilta, mutta sen sanon, että kv-politiikka ei toimi lähellekään niinkuin selkeästi luulet sen toimivan. Kyseessä on järjestelmä, joka on laaja ja erittäin monimutkainen erilaisten struktuurien verkosto, joka ei yksinkertaistamalla aukene.

"Kansa ei kyllä tiedä."
Kiitos tästä luottamuksesta minun sivistyneisyyttä kohtaan. Voisitko vähän tarkentaa esim. että millainen opinahjo olisi hyvä paikka opetella näitä sinun mallisi mukaisia asenteita, ilmeisesti minun käymäni koulut kun eivät tähän suuntaukseen kuulu. Pitäisikö siis hakea Helsingin yliopistoon opiskelemaan esim. naistutkimusta tai muuta roskaa, jotta olen arvoitettu keskustelemaan kanssasi tässä ketjussa? Minä en ymmärrä sinun väitteistäsi kv-politiikasta selvästi pätääkään, vai että jättäytymällä ulos jostain 25 ryhmästä tällä olisi jotain kv- vaikutuksia, ei taatusti olisi. Kyllä se nyt vaan niin menee ihan kaikessa politiikassa että kompromiseeja voi tehdä, mutta jos jokin sopimus on täysin perseestä, niin ei meillä ole maana mitään velvollisuuksia sitä noudattaa. Enkä nyt viittaa edes siihen että meidän pitäisi jättäytyä pois tästä pakolaissopimuksesta, en ole missään väittänyt että niin pitäisi toimia. Minä vain kritisoin YK sitä ja YK tätä lyömäaseen käyttöä, kun puhutaan pakolaisista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Enkä nyt viittaa edes siihen että meidän pitäisi jättäytyä pois tästä pakolaissopimuksesta, en ole missään väittänyt että niin pitäisi toimia. Minä vain kritisoin YK sitä ja YK tätä lyömäaseen käyttöä, kun puhutaan pakolaisista.

Tämä on hieman ristiriitainen kirjoitus. Jos Suomi ei ulos YK:n pakolaissopimuksesta, eikö sen pidä noudattaa kyseistä sopimusta?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Vielä en ole kuullut yhtään hyvää vasta-argumenttia, että miksi Australian malli ei olisi tehokas malli estämään hukkumisia myös Euroopassa.

Tähän saa nyt sellaisen esittää.

Mitä luulet, poistaako tuo venepakolaisten palauttamien lähtömaahan ongelman vai siirtääkö se sitä? Australissa tuo homma saattaa toimia, mutta ei välttämättä Euroopassa. Teleghraphissa on mielenkiintoinen artikkeli asiasta.

Mitä mieltä olet tämänpäivän Ranskan rikastuttamisesta? Varmaan yksittäistapaus...

Tottakai se oli yksittäistapaus. Mitä muuta se olisi? Kulttuurisidonnainen tapaus? Vai mitä?
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä luulet, poistaako tuo venepakolaisten palauttamien lähtömaahan ongelman vai siirtääkö se sitä? Australissa tuo homma saattaa toimia, mutta ei välttämättä Euroopassa. Teleghraphissa on mielenkiintoinen artikkeli asiasta.

Poistaa. Jos etukäteen on varmaa, ettei romuveneellä Eurooppaan lähteminen johda loppuelämän ilmaiseen elatukseen, ei venematkalle lähde yhtään ihmistä. Samoin on käynyt Australiassa. Ehkä silloin, jos ei olisi muuta paikkaa minne mennä, nuoret partasuut jäisivät omaan maahansa laittamaan asioita kuntoon. Vaikka sitten sotimalla. Niin Suomessakin on nuoret miehet sotineet ja laittaneet maan asiat kuntoon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloinkohan tajuavat Brysselissä, että kun tämä 60 000 pakolaista on jaettu maiden kesken, niin seuraava satsi onkin jo odottamassa vuoroaan. Täysin katkematon ketju, johon voi vaikuttaa vain panostamalla apuun näiden lähtömaissa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suosittelen sinulle, arvon @BlackWolf, paneutumista asioihin. Mene yliopistoon, tai opiskele itsenäisesti, ole avoin uusille asioille äläkä takerru helpoimmalta kuulostavaan vastaukseen tai vaihtoehtoon, sillä se on Persujen, eli yksinkertaistamisen tie. Mulla ei riitä enää kärsivällisyyttä yrittää sivistää sinua tai ylipäätään ketään tämän asian tiimoilta, mutta sen sanon, että kv-politiikka ei toimi lähellekään niinkuin selkeästi luulet sen toimivan. Kyseessä on järjestelmä, joka on laaja ja erittäin monimutkainen erilaisten struktuurien verkosto, joka ei yksinkertaistamalla aukene.

"Kansa ei kyllä tiedä."

Suosittelen sinulle arvon V-G että sinulle olisi parempi poistua ketjusta arvokkaasti kuten olet jo pari kertaa luvannut sen sijaan että nolaat itsesi täällä toistuvasti.

Tuo "mene yliopistoon, opiskele itsenäisesti" jne tuuba naurattaa ja itkettää samaan aikaan. Kuulut ilmeisesti siihen ns. valistuneeseen kansanosaan joka samanmielisten kanssa elää siinä kuuluisassa kuplassa ja naureskelee tyhmille Persuille.

Suomella ei ole mitään juridista velvoitetta ottaa vastaan kiintiöpakolaisia, se tekee sitä hyvää hyvyttään (ja se on muuten ihan ok). Samaten kiintiöpakolaisten määrä on täysin Suomen omassa vallassa, se voi säätää sitä ihan miten haluaa nollan ja äärettömän välillä.

Mitä luulet, poistaako tuo venepakolaisten palauttamien lähtömaahan ongelman vai siirtääkö se sitä? Australissa tuo homma saattaa toimia, mutta ei välttämättä Euroopassa. Teleghraphissa on mielenkiintoinen artikkeli asiasta.

Elintasopakolaisten ongelma ratkeaa sillä että heitä ei oteta vastaan missään ns. länsimaissa. Australian politiikka on yksinkertaisuudessaan varsin tehokas.

EU:n politiikka on täysin perseestä koska jokaista Eurooppaan "laillisesti" otettua pakolaista kohtaan löytyy moninkertainen määrä uusia tulokkaita ja määrä vain kasvaa kun tieto EU:n toimista leviää. Tulokkaita Afrikasta ja Lähi-Idästä löytyy kymmeniä miljoonia. Otammeko me heidät kaikki Eurooppaan?
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Mitä luulet, poistaako tuo venepakolaisten palauttamien lähtömaahan ongelman vai siirtääkö se sitä? Australissa tuo homma saattaa toimia, mutta ei välttämättä Euroopassa. Teleghraphissa on mielenkiintoinen artikkeli asiasta.
Joskus olisi ihan hyvä, että kokeiltaisiin toimia, jotka jo jossain muualla toimivat.

Kerro nyt vielä mitä ongelmaa laittomien siirtolaisten käännyttäminen siirtää, niin voidaan sitten keskustella siittä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Poistaa. Jos etukäteen on varmaa, ettei romuveneellä Eurooppaan lähteminen johda loppuelämän ilmaiseen elatukseen, ei venematkalle lähde yhtään ihmistä. Samoin on käynyt Australiassa. Ehkä silloin, jos ei olisi muuta paikkaa minne mennä, nuoret partasuut jäisivät omaan maahansa laittamaan asioita kuntoon. Vaikka sitten sotimalla. Niin Suomessakin on nuoret miehet sotineet ja laittaneet maan asiat kuntoon.

Australialla on erittäin iso etu siinä, että se sijaitsee siellä missä sijaitsee. Euroopalla tätä etua ei ole. Siksi tuo Australian malli näyttää paperilla niin hienolta. Eurooppaan pääsee periaatteessa kävelemälläkin, Australiaan ei. Tästä syystä epäilen, että tuo Australian systeemi vain siirtää ongelmaa, mutta ei poista sitä.

Noista nuorista partasuista mitä mainitsit. Miten menettelisit itse, jos Suomessa alkaisi sisällissota ja siinä osallisina olisivat Espoon Blues fanit ja Lappeenrannan SaiPa fanit(voit tähän laittaa molempien osapuolten kohdalle asian/aatteen joka ei kosketa itseäsi), niin miten itse menettelisit? heittäisit kolikolla kumman puolella olet ja alkaisit taistella vai lähtisit pois sodan jaloista? Haluan vain sanoa, että ei kaikki ole niin yksinkertaista.

@Daespoo , olet ihan oikeassa. Mitä me voidaan asialle tehdä? Muuta kun rakentaa muuri Euroopan rajojen ympärille? Australian poliitikasta mainitsinkin jo ylempänä.

@RaikkA , mainintsin sen jo tuossa ylempänä. Luuletko oikeasti, että jos veneily loppuu niin samalla loppuu laittomien siirtolaisten virta Eurooppaan?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulokkaita Afrikasta ja Lähi-Idästä löytyy kymmeniä miljoonia. Otammeko me heidät kaikki Eurooppaan?

Voisihan sitä ehdottaa vaikka vaihtoa päittäin. Kylmä kesä, lumityöt, muut sääjutut, Putin naapurina yms vituttavat suunnilleen kaikkia suomalaisia. Jossain Gabonissahan olisi huomattavasti lämpimämpää, eikä olisi venäläisiäkään ihan lähimailla. Rakennushommia ja muutakin riittäisi ihan varppina niin reilusti, että työttymyysaste saataisiin ennätyspieneksi. Metsät tietty menetettäisiin, mutta ehkä öljy kompensoisi tuotakin hommaa ihan kivasti.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
mainintsin sen jo tuossa ylempänä. Luuletko oikeasti, että jos veneily loppuu niin samalla loppuu laittomien siirtolaisten virta Eurooppaan?
Luuletko että Australiaan ei enää tule/yritä tulla laittomia siirtolaisia?

Mielenkiintoinen logiikka tuokin, että kun niitä nyt joka tapauksessa tulee, niin tulkoot sitten kaikki halukkaat. Helpoitetaan vielä varmuuden vuoksi tulemista, ettei tule sanomista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voisihan sitä ehdottaa vaikka vaihtoa päittäin. Kylmä kesä, lumityöt, muut sääjutut, Putin naapurina yms vituttavat suunnilleen kaikkia suomalaisia. Jossain Gabonissahan olisi huomattavasti lämpimämpää, eikä olisi venäläisiäkään ihan lähimailla. Rakennushommia ja muutakin riittäisi ihan varppina niin reilusti, että työttymyysaste saataisiin ennätyspieneksi. Metsät tietty menetettäisiin, mutta ehkä öljy kompensoisi tuotakin hommaa ihan kivasti.

Olikohan se kuuluisa Pekka Siitoin joka ehdotti että somalit laitetaan Lappiin lunta luomaan? Noh oli miten oli, EU:n nykypolitiikka on surkeaa joka rikastuttaa ihmiskauppiaita todella suuresti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä on hieman ristiriitainen kirjoitus. Jos Suomi ei ulos YK:n pakolaissopimuksesta, eikö sen pidä noudattaa kyseistä sopimusta?
Mitäs ristiriitaista tässä on? On ihan turha tulla huutelemaan YK sitä ja tätä kun sen paperin todellinen painoarvo on nolla jos niin halutaan sen olevan. Ei ole mikään perustelu mihinkään että: "koska YK niin pakko" ei ole mitään pakkoa. Se noudattaako Suomi jotain sopimusta on hallituksen asia, mutta kyllä ihan turha on alkaa millään tuollaisilla perustelemaan omia mielipiteitään ja pönkittämään omaa monikulttuuri-ihanteisuuttaan.

Keskustelu tuntuu menevän sellaisia uria että kun toiset sanoo että Australian malli olisi hyvä, niin toiset sanoo että "mutta kun YK ja EU jajaja", silloin on helvetin turhaa ja hedelmätöntä edes keskustella. Ei EU, eikä YK voi Suomea määrätä tekemään sellaista mitä Suomi ei halua. Yrittää toki voi, mutta viimeiset keinot on sitten vaikka lähteä EU:sta. Enkä minä nyt väitä että näin pitäisi toimia, vaan sitä miten absurdia on jollain muulla instanssilla kuin Suomi ja Suomen hallitus perustella yhtään Suomen tekemään toimenpidettä. Kyllä me itse viimekädessä olemme vastuussa siitä ketä ja montako tänne otetaan, mikäli jonain päivänä emme ole niin sitten alkaa olemaan asiat jo todella huonosti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mielenkiintoinen logiikka tuokin, että kun niitä nyt joka tapauksessa tulee, niin tulkoot sitten kaikki halukkaat. Helpoitetaan vielä varmuuden vuoksi tulemista, ettei tule sanomista.

Niin, kumpaa tässä nyt halutaan, ongelman ratkaisua vai ongelman siirtämistä? Mielestäni Australian malli siirtää ongelmaa, se ei poista sitä. Jos nuo pakolaiset ei pääse veneellä Eurooppaan, niin ne keksii muita keinoja. Australialla on etuna se, että se on niin kaukana kaikesta. Meillä tätä etua ei ole.

Mielenkiintoinen tulkinta muuten mun logiikasta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
@Daespoo Miksi se, että minä luettelen täällä faktoja, on itsensä nolaamista? En ole puhunut kertaakaan juridisista velvotteista, vaan velvotteista joihin Suomi on YK:n pakolaistoimiston kanssa sitoutunut. Kuten sanoin aiemmin, Suomi voisi irtautua vaikka kaikista kansainvälisistä järjestelmistä ja laittaa rajansa kiinni kumpaankin suuntaan, mutta se on kaukaahaettua, että sellaisesta keskusteleminen on tuskin hedelmällistä.

Opiskeluun kehoitin, ja kehoitan jatkossakin, jos pohjatiedot ovat selkeästi puutteelliset. Esim. taas: EU:n lainsäädäntö ja direktiivit ohittavat aina vastaavat jäsenvaltion kansalliset lait.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Niin, kumpaa tässä nyt halutaan, ongelman ratkaisua vai ongelman siirtämistä? Mielestäni Australian malli siirtää ongelmaa, se ei poista sitä. Jos nuo pakolaiset ei pääse veneellä Eurooppaan, niin ne keksii muita keinoja. Australialla on etuna se, että se on niin kaukana kaikesta. Meillä tätä etua ei ole.

Mielenkiintoinen tulkinta muuten mun logiikasta.

Mikä on se ongelma, mitä nyt siirretään? Laittomien siirtolaisten päästäminen eurooppaan, oli määrä mikä tahansa, ei poista yhtään ongelmaa lähtömaissa, mutta lisää ongelmia vastaanottomaissa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mikä on se ongelma, mitä nyt siirretään? Laittomien siirtolaisten päästäminen eurooppaan, oli määrä mikä tahansa, ei poista yhtään ongelmaa lähtömaissa, mutta lisää ongelmia vastaanottomaissa.
No minä ajattelin, että ongelma on se, että niin monta ihmistä yrittää Eurooppaan veneellä tulla. Mikä se ongelma sinun mielestäsi on?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs ristiriitaista tässä on? On ihan turha tulla huutelemaan YK sitä ja tätä kun sen paperin todellinen painoarvo on nolla jos niin halutaan sen olevan. Ei ole mikään perustelu mihinkään että: "koska YK niin pakko" ei ole mitään pakkoa. Se noudattaako Suomi jotain sopimusta on hallituksen asia, mutta kyllä ihan turha on alkaa millään tuollaisilla perustelemaan omia mielipiteitään ja pönkittämään omaa monikulttuuri-ihanteisuuttaan....

Jos Suomi ei noudata YK:n pakolaissopimusta, jonka perusteella Suomi ottaa kiintiöpakolaisia, Suomi jättäytyy pois tuosta sopimuksesta.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
No minä ajattelin, että ongelma on se, että niin monta ihmistä yrittää Eurooppaan veneellä tulla. Mikä se ongelma sinun mielestäsi on?

Minulle ei ainakaan ole mikään ongelma, vaikka kaikki maailman laittomat siirtolaiset haluaisivat tulla eurooppaan.
Siinäpä haluavat, paluulippu kouraan jos pääsevät perille.

Jos Suomi ei noudata YK:n pakolaissopimusta, jonka perusteella Suomi ottaa kiintiöpakolaisia, Suomi jättäytyy pois tuosta sopimuksesta.
Ei sillä, että haluaisin kiintiöpakolaisten vastaanottoa lopetettavan, mutta mitä sitten vaikka jättäytyisikin?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos Suomi ei noudata YK:n pakolaissopimusta, jonka perusteella Suomi ottaa kiintiöpakolaisia, Suomi jättäytyy pois tuosta sopimuksesta.
No juurikin näin, sitähän samaa minäkin olen sanonut. Eikä tätä sillä, että tarvitsisi jättäytyä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Minulle ei ainakaan ole mikään ongelma, vaikka kaikki maailman laittomat siirtolaiset haluaisivat tulla eurooppaan.
Siinäpä haluavat, paluulippu kouraan jos pääsevät perille.

Ok, eli mielestäsi ongelmaa ei ole? Vai mitä nyt yrität sanoa? Ja luuletko, että tuo paluulippu kouraan meininki poistaa tämän pakolaisongelman mikä Euroopassa on?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ok, eli mielestäsi ongelmaa ei ole? Vai mitä nyt yrität sanoa? Ja luuletko, että tuo paluulippu kouraan meininki poistaa tämän pakolaisongelman mikä Euroopassa on?
Montakos euroa sinä maksaisit huonolla paatilla ja kuolemanvaarassa matkaamisesta Välimeren yli, jos lopputulos olisi että päädyt takaisin samalle puolen sitä merta? Minä en ainakaan kauheasti maksaisi. Sinulla saattaa olla vähän jotenkin oudompi tuo extreme-laji maku kuin minulla, mutta minusta ei ollenkaan houkutteleva idea. Lisäksi noi ulinat että olisi ihmisoikeuksien vastaista tehdä noille leirejä, on täyttä paskaa. Niin kauan kuin niiltä leireiltä voisi kuka vain palata siihen maahan, mistä on alunperin lähtenyt ja sinne hänet saatettaisiin, ei yhtään ihmisoikeutta loukata. Näinhän toimitaan jo nyt käännytettyjen osalta. Mikäli ihminen ei sitten halua kotimaahansa palata, niin hän voi aina jäädä leirille. Minä en näe Australian mallissa mitään vikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös