Hmm, missä välissä muuten on puhuttu rodun ja rikollisuuden välisestä yhteydestä? Sen olen kuitenkin ollut ymmärtävinäni että koko ketju tuntuu käsittelevän tietyn kansallisuuden ja rikollisuuden välistä yhteyttä. Oletko siis sitä mieltä ettei sitä yhteyttä ole? Vai että se on? Jos sellainen on niin miksi ihmeessä meidän ei tule tutkia sitä tarkemmin? Voisitko tosiaan perustella tämän käsityksesi että kaikki olennainen data jo on tiedossa - ilmeisesti siis Halla-Ahon ja roskalehtien. Jakaisitko sen minullekin? Minusta tämä sinun argumentointisi on suorastaan hämmästyttävää.
No, muutetaan se rotu kansallisuudeksi.
Minä olen asiasta sitä mieltä, mitä juuri aiemmassa viestissäni kirjoitin. Mielestäni oleellisinta ei ole se, mitkä kaikki syyt ovat johtaneet nykyiseen tilanteeseen (ja pitävät tilanteen nykyisenlaisena), vaan se, että jos ei asiaan kyetä saamaan positiivista muutosta, on kokeiltava muita keinoja. Tähän mennessä ei ole saatu aikaan positiivista muutosta, vaikka on tiedetty ainakin osa rikollisuuteen vaikuttavista syistä. Jos liittyy lisäksi myös kansallisuuteen ja/tai kulttuuriin liittyviä syitä, mitä voisimme asialle tehdä? Nuo syyt ovat kaiketi jokseenkin vahvasti vaikutuspiirimme ulkopuolella, joten miten voisimme niitä muuttaa ja parantaa näin rikollisuustilastoja? Näkisin, että nuo sosioekonomiset syyt ovat ainakin helpommin muokattavissa kuin kulttuuriset tai kansallisuuteen liittyvät syyt. Ja silti olemme nähneet, miten vaikeaa noiden ensin mainittujenkin seikkojen muuttaminen on ollut.
Viimeksi muokattu: