Ostoskassi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Esität kaksikin kysymystä. Ja se on toki ok. Et tosiaan kirjoittanut somaleista, vaan tummista. No, ehkä sitten käsitin väärin, kun kuvittelin sen tarkoittavan lähinnä Afrikasta tulleita ja Afrikasta tulleista mamuista somalit ovat ylivoimaisesti suurin ryhmä maassamme. Toki jos laajensit sen koskemaan vietnamilaisia tai irakilaisia, jotka kylläkin ovat tummempia keskimäärin kuin me suomalaiset, niin sitten käsitin totaalisesti väärin. Kuitenkin jälkeenpäin tekstissäsi vertailet näitä tummia aasialaisiin, joten on mielestäni perusteltua olettaa, että tummista puhuttaessa tarkoitat ensisijaisesti Afrikasta tulleita, joita vanha kansa kutsuu neekereiksi.
Niin, itse en vain halua niputtaa kaikkia tummaihoisia somaleiksi. Enkä halunnut aiemmin leimata kaikkia tummaihoisia läpeensä pahoiksi persläviksi. Tästä syystä kerroinkin, että ne tummaihoiset joihin olen tutustunut ovat olleet mukavia.
En kylläkään noin muuten ymmärrä, että mitä helvettiä meinaat tuolla virkkeellä. nytkin vastaan nopeammin sinun kysymyksiisi kuin mitä sinä vastasit minun kysymykseeni.
Olen pahoillani, olin töissä. Yritän parantaa tapani jatkossa.