Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 118 843
  • 24 186

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ihmettelen, että jonkun täytyy Suomessa kokea turvattomuutta. (Ellei lieksalaisia taksikuskeja lasketa). Vahvasti tuntuu siltä, että moinen pelko on sangen irrationaalista. Vrt. susipelko.

Joo varmasti on irrationaalista. Täällä on raiskattu sillan alla neekereiden toimesta ja joka viikko on alerttia päällä, kun pikkulapsia houkutellaan pakuun mustien miesten toimesta tai naisia pakotetaan samoihin liikennevälineisiin ja lopputuloksesta ei liene epäselvyyttä. Susia täällä ei ole näkynyt. Lieksalaista taksikuskeista en olisi huolissani, kun tuppaavat ajamaan ylinopeutta puhelin korvassa, eikä koulutaksin oven sulkeminen kunnolla kuulu työnkuvaan, saati sitten suomenkielen osaaminen riittävästi.

Jostain syystä MCDonaldsissa noita mamuja ei ole duunissa yhtään, mutta sen sijaan heillä on varaa syödä siellä, joten tuo allekirjoitukseni ei toteudu...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Itseasiassa on. Miten pelkosi jälkikasvusi rikoksen uhriksi joutumisesta vertautuu pelkoon jälkikasvusi suojatieonnettomuuteen joutumisesta?

Täällä on yleensä korotetut suojatiet, eikä suojatieonnettomuuksista ole raportoitu moneen vuoteen. Sen sijaan neekeri"onnettomuuksista" raportoidaan viikottain.
 
Täällä on yleensä korotetut suojatiet, eikä suojatieonnettomuuksista ole raportoitu moneen vuoteen. Sen sijaan neekeri"onnettomuuksista" raportoidaan viikottain.
Oletettavasti he kuitenkin liikkuvat muuallakin kuin Vuosaaressa? Koko Helsingin alueella on vuosina 2003-2014 tapahtunut noin 1500 raiskausta ja vuosina 2000-2012 noin 1500 loukkaantumiseen tai kuolemaan johtanutta suojatieonnettomuutta. Ulkomaalaistaustaiset kerryttävät näistä raiskauksista noin puolet ja näiden tekemistä raiskauksista noin 2/3 kohdistuu suomalaiseen naiseen (käytännössä naiseen, koska miehiä raiskausten uhreista on vain 2%.) Voidaan siis sanoa (pienellä varauksella, sillä eihän suojatieonnettomuustilasto huomioi uhrin sukupuolta tai kansallisuutta) että suomalainen nainen Helsingissä loukkaantuu tai kuolee todennäköisemmin suojatieonnettomuudessa kuin joutuu ulkomaalaisen raiskaamaksi.

Samoin kuin joissain periferioissa asuvien susipelko, raiskauspelkosi on ymmärrettävä, eikä sitä voi kiistää tai tule vähätellä. Se on tunne joka vaikuttaa elämääsi ja tekee siitä ikävämmän. Mitenkään rationaalinen se ei kuitenkaan ole.

Jostain syystä MCDonaldsissa noita mamuja ei ole duunissa yhtään, mutta sen sijaan heillä on varaa syödä siellä, joten tuo allekirjoitukseni ei toteudu...
Siksi se onkin konditionaalissa. Huomaa myös, ettei se toteutuisi vaikka olisivatkin töissä, sillä Mäkki ei juuri maksa liikevoitostaan veroja. Siksi siinä puhutaan kärjistyksestä. Tarkoitus tuolla asiayhteydestään irroitetulla vertauksella oli avata talouskasvun logiikkaa, mutta epäilemättä ei ole mennyt jakeluun.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Samoin kuin joissain periferioissa asuvien susipelko, raiskauspelkosi on ymmärrettävä, eikä sitä voi kiistää tai tule vähätellä. Se on tunne joka vaikuttaa elämääsi ja tekee siitä ikävämmän. Mitenkään rationaalinen se ei kuitenkaan ole.

Raiskaukset ovat vain yksi uhka. Vaikka poliisin mukaan Helsingissä ei ole suomalaisia hakkaavia ja ryöstäviä mamujengejä, asukkaat täällä tietävät paremmin, kun niistä päivittäin joutuu kuulemaan. Sinä kun et ole tapahtumien keskustassa, ei sinulla ole jossain hevon vitussa mitään sanomista tästä asiasta. Ne 50% neekerien tekemistä raiskaiuksista ja rikoksista tuskin tapahtuu sinun naapurustossasi.
 
Raiskaukset ovat vain yksi uhka. Vaikka poliisin mukaan Helsingissä ei ole suomalaisia hakkaavia ja ryöstäviä mamujengejä, asukkaat täällä tietävät paremmin, että niitä on kun päivittäin niistä joutuu kuulemaan. Sinä kun et ole tapahtumien keskustassa, ei sinulla ole jossain hevon vitussa mitään sanomista tästä asiasta. Ne 50% neekerien tekemistä raiskaiuksista ja rikoksista tuskin tapahtuu sinun naapurustossasi.
Palataan tähän asiaan tulevina vuosina kun nämä puskaradiorikokset löytyvät tilastoista. Voidaan sitten yhdessä arvioida kenellä on ollut sanomista ja kenellä ei.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Palataan tähän asiaan tulevina vuosina kun nämä puskaradiorikokset löytyvät tilastoista. Voidaan sitten yhdessä arvioida kenellä on ollut sanomista ja kenellä ei.
Tehdään näin. Oletko valmis lyömään laadukkaan viskipullon vetoa asiasta? Minä olen. Paljonko neekereiden rasismirikoksien määrän pitää kasvaa, että myönnät asian? Ruotsin tasolle, joka on ylivoimainen ykkönen Euroopassa neekereiden valkoisiin kohdistuneiden rikosten tilastossa ? Saa laittaa talteen.
 
Viimeksi muokattu:
Tehdään näin. Oletko valmis lyömään laadukkaan viskipullon vetoa asiasta? Minä olen.
Ehdottomasti, mikäli vedonlyönti kohdistuu väitteeseeni "todennäköisemmin suomalainen nainen Helsingissä loukkaantuu tai kuolee suojatieonnettomuudessa kuin joutuu ulkomaalaisen raiskaamaksi", ja tämä väite voidaan todistaa vääräksi sillä oletuksella että suojatieonnettomuudet jakautuvat sukupuolten kesken 50/50, kansallisuuksien kesken samassa suhteessa kuin väestö muutenkin jakautuu, raiskausrikosten jakautumisessa käytetään tuon Lehti ym. tutkimuksen lukuja, ja otanta molemmissa tilastoissa kattaa vuodet 2013 ja 2014.

Huomaa, että minä joudun ottamaan riskiä, koska ulkomaalaisten tekemien raiskausten trendi on nouseva, mutta suojatieonnettomuuksien trendi laskeva. Ehdotuksesi on silti niin hauska että kyllä siihen on tartuttava. Toivottavasti tuloskin tulee aikanaan selvitettyä.

Paljonko neekereiden rasismirikoksien määrän pitää kasvaa, että myönnät asian? Ruotsin tasolle, joka on ylivoimainen ykkönen Euroopassa neekereiden valkoisiin kohdistuneiden rikosten tilastossa ? Saa laittaa talteen.
Jos noilla em. oletuksilla suomalainen nainen Helsingissä tilastoidaan useammin ulkomaalaisen raiskaamaksi kuin suojatiellä loukkaantuneeksi tai kuolleeksi, niin olen hävinnyt vedon.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos noilla em. oletuksilla suomalainen nainen Helsingissä tilastoidaan useammin ulkomaalaisen raiskaamaksi kuin suojatiellä loukkaantuneeksi tai kuolleeksi, niin olen hävinnyt vedon.

Huoh. Kysymys ei nyt ollut ainoastaan raiskauksista, vaan myös pahoinpitelyistä ja ryöstöistä, joita nämä rikastuttajat tehtailevat liukuhihnalta. Vaikka et sitä ehkä tajuakkaan, neekerin rikos valkoista kohtaan on myös rasismirikos.

Odotan edelleen koneinsinöörien invaasiota McDonaldsin kassalle. Hiljaista on ollut. KÄRJISTETYSTI.
 
Viimeksi muokattu:
Huoh. Kysymys ei nyt ollut ainoastaan raiskauksista, vaan myös pahoinpitelyistä ja ryöstöistä, joita nämä rikastuttajat tehtailevat liukuhihnalta.
No siinä tapauksessa vedonlyönti ei kyllä toteudu, mutta ei pelon laajentaminen raiskauksista väkivalta- tai omaisuusrikollisuuteen pelkoa sen rationaalisemmaksi tee, sillä edelleen, viitaten tuohon Lehti ym. tutkimukseen rikoksen tekijöistä ja uhreista, jos afrikkalaisilla on kantaväestöön verrattuna kuusinkertainen riski syyllistyä väkivaltarikokseen, ja kuusinkertainen riski joutua sellaisen uhriksi, ja vastaavasti miehillä moninkertainen riski naisiin verrattuna, niin kyllä suomalainen, varsinkin nainen, saa kulkea aika rauhassa. Ja jos pelkää ettei saa, niin sitten voi yhtä hyvällä syyllä pelätä yhtä sun toista luokkaa yhtä epätodennäköistä uhkaa. Kuten esim. sitä auton alle jäämistä.

Tämä ei tietenkään tarkoita että se rikollisuus olisi hyväksyttävää, vaan yhtälailla kuin ne suojatieonnettomuudet on saatu laskuun, tulee ne ulkomaalaisten tekemät raiskaukset ja ryöstötkin saada väkilukuunsa suhteutettuna laskuun. Voitaisiin aloittaa vaikka perustulosta, päiväkotien ja koulujen ulkomaalaiskiintiöistä, vuokra-asuntorakentamisesta, jne. Onhan se selvää, ettei ole eduksi jos afrikkalaiset ghettoutuvat keskenään kannustinloukkuun.

Odotan edelleen koneinsinöörien invaasiota McDonaldsin kassalle. Hiljaista on ollut. KÄRJISTETYSTI.
Huomaa, että koneinsinöörit, joilla tarkoitat somppuja sun muita humamuita, ovat kaikista maahanmuuttajista, joista allekirjoitukseesi poimimassasi tekstissäni silloin puhuin, vain hyvin marginaalinen osuus. Ihan vastaava homma kuin suomalaiset työnvälttelijät joita palstan wannabe-porvarit hanakasti nostavat tikunnokkaan. Ikävä juttu, mutta niin marginaalinen ettei kansantaloutta paljon heilauta.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Huomaa, että koneinsinöörit, joilla tarkoitat somppuja sun muita humamuita, ovat kaikista maahanmuuttajista, joista allekirjoitukseesi poimimassasi tekstissäni silloin puhuin, vain hyvin marginaalinen osuus. Ihan vastaava homma kuin suomalaiset työnvälttelijät joita palstan wannabe-porvarit hanakasti nostavat tikunnokkaan. Ikävä juttu, mutta niin marginaalinen ettei kansantaloutta paljon heilauta.

Lieksan kunnassa koneinsinööri sai 84€ sakkoja 5,3 khat kilon importtaamisesta. Pitäisikö kokeilla paljon Helsingissä saa 5,3 kannabis kilon diilaamisesta? Minä toki tiedän, että pössyn diilaaminen on kiellettyä, mutta koneinsinööri ei tiennyt. Minulle +10 rangaistus... Ihanan reilua. Ks. liite.
 

Liitteet

  • yIsV.jpg
    yIsV.jpg
    56,8 KB · kertaa luettu: 364

dayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Hilpara, kasa sympatiajoukkueita NHL:ssä
Vaikka et sitä ehkä tajuakkaan, neekerin rikos valkoista kohtaan on myös rasismirikos.
Tätä en minäkään tajunnut, ilmeisesti nämä "neekeri"-ammattirikolliset jotka ryöstävät pankkia ja muuta järjestelmällisesti, tekevät sen kaiken rasismin takia. Ryösti pankin "valkoisilta" - RASISTI. Keplotteli rahaa "valkoiselta" työnantajaltaan - RASISTI. Arvosteli Suomen kommunistista järjestelmää - RASISTI. Ylitti suojatien - RASISTI. Kutsui jatkoajan palstalla "neekeri"-sanan käyttäjää rasistiksi - RASISTI.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tätä en minäkään tajunnut, ilmeisesti nämä "neekeri"-ammattirikolliset jotka ryöstävät pankkia ja muuta järjestelmällisesti, tekevät sen kaiken rasismin takia. Ryösti pankin "valkoisilta" - RASISTI. Keplotteli rahaa "valkoiselta" työnantajaltaan - RASISTI. Arvosteli Suomen kommunistista järjestelmää - RASISTI. Ylitti suojatien - RASISTI. Kutsui jatkoajan palstalla "neekeri"-sanan käyttäjää rasistiksi - RASISTI.

Niin siis sinänsä viharikos on aika veteen piirretty viiva. Jos minä kävelen kadulla ja lyön ensimmäistä kaveria, joka kävelee vastaan. Jos hän on tumma, homo, buddhalainen tmv. niin se on viharikos. Vaikka näillä asioilla ei itsessään olisi mitään tekemistä sen kanssa miksi löin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin siis sinänsä viharikos on aika veteen piirretty viiva. Jos minä kävelen kadulla ja lyön ensimmäistä kaveria, joka kävelee vastaan. Jos hän on tumma, homo, buddhalainen tmv. niin se on viharikos. Vaikka näillä asioilla ei itsessään olisi mitään tekemistä sen kanssa miksi löin.

Kuinka useasti Suomessa tuomitaan ns. viharikoksesta?
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kuvittelin viestistäsi, että tiedät asiasta jotain. Väitteesi on mielestäni väärä, ei esim. homon hakkaaminen ole aina viharikos.

Mistä sitten tunnistaa homon? Tiedän muutamia jotka ovat ihan ns. normiheteron näköisiä ja oloisia. Meinaan että neekerinhän tunnistaa aina.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Kuvittelin viestistäsi, että tiedät asiasta jotain. Väitteesi on mielestäni väärä, ei esim. homon hakkaaminen ole aina viharikos.

Enkä minä väittänytkään, että se aina olisi viharikos. Tarkoitin sitä, että jos kävelen kadulla ja päätänkin tempaista seuraavaa kaveria pataan. Jos vastaantulija sattuu olemaan vaikka tummaihoinen, voidaan oikeudessa katsoa, että minä löin häntä tämän takia. Vaikka minä olisinkin vain päättänyt, että seuraava kaveri saa nyrkistä.

Mielestäni ihmisen fyysinen vahingoittaminen on aina yhtä väärin. Oli vastaanottavana osapuolena sitten homo, tumma tai kuka tahansa ihminen. Näen yhtä pahana asiana sen, että valkoinen lyö valkoista, kuin sen, että valkoinen lyö tummaa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ei voida, syyttäjän täytyy todistaa myös viharikos.

Miten hän tämän todistaa? Jos nyt mennään vielä tuohon mielikuvitustilanteeseen. Kävelen kadulla, ja aivan yht'äkkiä minulle tulee kova hinku lyödä vastaantulijaa kuonoon. Vastaantulija sattuu olemaan tummaihoinen. Ja tämän syyttäjä nielee tuosta noin vaan. "Kai se noin on, jos hän kerran näin sanoo". Jos olisin itse kolmantena osapuolena, niin aika vaikea olisi uskoa, että se vastaantulija nyt vain sattui olemaan tummaihoinen, kun himo lyödä kasvoi vastuttamattomaksi.

Kuten totesin: Mielestäni ihmisen fyysisen koskemattomuuden loukkaaminen on aina yhtä paha. Oli uhrin nimi sitten Ahmed tai Antti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten hän tämän todistaa? Jos nyt mennään vielä tuohon mielikuvitustilanteeseen. Kävelen kadulla, ja aivan yht'äkkiä minulle tulee kova hinku lyödä vastaantulijaa kuonoon. Vastaantulija sattuu olemaan tummaihoinen. Ja tämän syyttäjä nielee tuosta noin vaan. "Kai se noin on, jos hän kerran näin sanoo". Jos olisin itse kolmantena osapuolena, niin aika vaikea olisi uskoa, että se vastaantulija nyt vain sattui olemaan tummaihoinen, kun himo lyödä kasvoi vastuttamattomaksi...


Tässä on kyse sinun ennakkoluulosta, mikä ei perustu ilmeisesti mihinkään faktaan. Sinä uskot, että syyttäjä on aina asenteellinen tällaisissa tapauksissa. Minä taas uskon, että Suomen oikeuslaitos on useimmiten puolueeton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös