Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 121 422
  • 24 186

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin siis mielestäsi se olisi hienoa, että jokaisella anarkistisella, natsistisella, ympäristö yms. ryhmittymällä olisi oma radio-ohjelmansa mistä hyvästä YLE sitten maksaisi näille tahoille palkkaa meidän kaikkien verorahoista?

Minusta Ylen ohjelmiston tulee olla monipuolista, joten mikäs siinä. Kyse oli kuitenkin siitä, että sinä pidit Alin ja Husun viimeisintä huonona ja viittasti verovarojen tuhlaamiseen, koska et pitänyt toimittajien mielipiteistä. Ylen kanavilta tulee paljon huonoja ohjelmia, jos huonon ohjelman kriteerinä pidetään yksittäisen kuuntelijan mielipidettä. Olen muutaman kerran sattunut kuuntelemaan kyseistä ohjelmaa, minusta aika sisällötöntä huutamista, mutta joku on ohjelmaa kehunutkin.

Deen heitot nyt ovat aina näitä kärjistämisiä, niistä kannata nyt niin kauheasti välittää.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei minulla ole mitään tätä vastaan.

Ok. Minulla on. Nämä oikeasti ääriryhmät eivät tarvitse veronmaksajien apua saadaakseen jäseniä. Kuten on nähty, nuoret ovat alttiita ääriajattelulle, on sitten tausta mikä hyvänsä. Siksi vastustan jyrkästi esim. näiden Bilal Phillipsien ym.. kaistapäiden aivopesu ja rekrytilaisuuksien järjestämistä Suomessa. Kovimmankin umpiluun pitäisi jo myöntää tosiasiat (terrorismi-oikeudenkäynnit, Isis-soturit, ym..). Ei näitä mikään Halla-aho ole keksinyt, kysy vaikka tältä somalialaiselta demarilta, joka kertoi poikansa olevan yksi näistä Syyrian sisseistä. Luulisi, että näitä nuoriso, sosiaali ym.. työntekijöitä, jotka maahanmuuttajanuorten kanssa toimivat, vituttavan ankarasti kun he varmasti tekevät parhaansa sopeuttaakseen näitä nuoria suomalaiseen yhteiskuntaan. Niin sitten näitä jannuja raahataan näihin aivopesukarkeloihin ja kehoitetaan hylkäämään kaikki länsimainen hapatus ja tarjotaan mahdollisuutta alkaa Allahin soturiksi. Ja päinvastoin, en myöskään halua KKK:n tai Westboro Unitedin mainostilaisuuksia tänne.

En nyt tuolla tarkoita, että tuo ohjelma edustaisi ääriajattelua, huomiona nyt tämä. Mutta Ali ja Husu olisivat voineet käskeä vaikka Wali Hashin vieraaksi, olisi tullut aimo annos sisältöä ohjelmaan. Mutta tuskin hänellä on mitään asiaa näiden poitsujen propaganda-ohjelmaan. Sen verran hyvin Wali pisti Husun kiemurtelemaan A-Talkissa.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minusta Ylen ohjelmiston tulee olla monipuolista, joten mikäs siinä. Kyse oli kuitenkin siitä, että sinä pidit Alin ja Husun viimeisintä huonona ja viittasti verovarojen tuhlaamiseen, koska et pitänyt toimittajien mielipiteistä. Ylen kanavilta tulee paljon huonoja ohjelmia, jos huonon ohjelman kriteerinä pidetään yksittäisen kuuntelijan mielipidettä. Olen muutaman kerran sattunut kuuntelemaan kyseistä ohjelmaa, minusta aika sisällötöntä huutamista, mutta joku on ohjelmaa kehunutkin.

Deen heitot nyt ovat aina näitä kärjistämisiä, niistä kannata nyt niin kauheasti välittää.
Ei kyse ole sitä onko se yksittäisen kuulijan mielipide vai ei, vaan siitä että ko. herrat on YLE:n palkkalistoilla ja sitten siellä vedetään mutkia suoriksi ja suorastaan puhutaan paskaa aka. valehdellaan. Mulle on ihan se ja sama paljonko herroilla on yleisöä tai mitä soopaa ne radiossa jauhaa noin muuten, lisäksi yksityishenkilöiden mielipiteeseen minulla ei ole mitään sananvaltaa, mutta siihen minulla kyllä on että siellä aletaan haukkumaan kantasuomalaisia rasisteiksi, kun maahanmuuttajat käy potkimassa näitä. Samaten kerrotaan kuinka pojat purkaa pahaa oloaan ja sitä kuinka heillä mene huonosti, niin he osoittavat nyt yhteiskunnalle näin. Mitään pohjaa ei näille puheille ole, varsinkaan kun kantasuomalaiset ei noin käyttäydy, ei varsinkaan tuollaisissa mittakaavoissa. Lisäksi kaikki "jos pelottaa niin pysy kotona" heitot on sen tason tavaraa radio-ohjelmassa, jos ne ei tule vierailevien suusta, että koko ohjelma kuuluisi saman tien telakalle. Mikäli joku kantasuomalainen sanoisi noin radiossa maahanmuuttajille, hän saisi välittömästi syytteet, potkut ja hirtettäisiin munista kattoon ja retosteltaisiin julkisuudessa.

Jotain rajaa sille "monikultuurisuudelle"kin. Eikä tämä liity edelleenkään mitenkään siihen että onko tuollaiselle ohjelmalle tilausta tai tarvetta, vaan siis edelleenkin siihen että ei tuollaista ohjelmaa tule YLE:n tukea meidän verovaroin missä tuollaista tavaraa pusketaan valtakunnan aalloille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kyse ole sitä onko se yksittäisen kuulijan mielipide vai ei, vaan siitä että ko. herrat on YLE:n palkkalistoilla ja sitten siellä vedetään mutkia suoriksi ja suorastaan puhutaan paskaa aka. valehdellaan. Mulle on ihan se ja sama paljonko herroilla on yleisöä tai mitä soopaa ne radiossa jauhaa noin muuten, lisäksi yksityishenkilöiden mielipiteeseen minulla ei ole mitään sananvaltaa, mutta siihen minulla kyllä on että siellä aletaan haukkumaan kantasuomalaisia rasisteiksi, kun maahanmuuttajat käy potkimassa näitä. Samaten kerrotaan kuinka pojat purkaa pahaa oloaan ja sitä kuinka heillä mene huonosti, niin he osoittavat nyt yhteiskunnalle näin. Mitään pohjaa ei näille puheille ole, varsinkaan kun kantasuomalaiset ei noin käyttäydy, ei varsinkaan tuollaisissa mittakaavoissa. Lisäksi kaikki "jos pelottaa niin pysy kotona" heitot on sen tason tavaraa radio-ohjelmassa, jos ne ei tule vierailevien suusta, että koko ohjelma kuuluisi saman tien telakalle. Mikäli joku kantasuomalainen sanoisi noin radiossa maahanmuuttajille, hän saisi välittömästi syytteet, potkut ja hirtettäisiin munista kattoon ja retosteltaisiin julkisuudessa...


Sinähän vaadit samaa, mitä väität maahanmuuttoa puolustavien tekevän, kaikki kriittinen keskustelu pitäisi lopettaa. Kyse on yhdestä ohjelmasta ja toimittajien mielipiteestä. Joku Tervo heittää ironisen kolumnin vastapalloon ja tilanne on tasan.

Ja en ole Alin ja Husun kanssa samaa mieltä, mikäli ovat lainauksessa kerrottuja lausuntoja antaneet.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Jengitappeluita ne tosiaan eivät ole, vaan ihan samanlaisia jengien tekemiä pahoinpitelyjä, jollaisia on mm. Helsingissä sattunut aiemminkin. Uutta tässä varmaan on se, että pahoinpitelijöissä on myös maahanmuuttajataustaisia, mikä on tietysti uutta Suomen kaltaisessa maassa, jonka ulkomaalaistaustainen väestö on suhteellisesti Länsi-Euroopan pienin. Sinänsä katuväkivalta on kaiketi vähentynyt vuosikymmenten kuluessa, kuten muukin väkivalta. Se on yleinen trendi länsimaissa. Samat keinot, joilla aiemmat jengien tekemän väkivallan aallot saatiin taltutettua, saattavat toimia vieläkin.

Helsingissä oli jo vuosituhannen vaihteessa pääasiassa somalitaustaisista muodostunut maahanmuuttaja -jengi, joka mm. erään kerran pahoinpideltyään Keskuskadun ja Kaivokadun kulmalla rautaputkilla viittä ihmistä syyllistyivät hetkeä myöhemmin Kluuvikadulla poliisin puukottamiseen.
 
Tämän määritelmän mukaan hyvin harvalla 1990-luvulla tai sen jälkeen syntyneellä virtaa suonissaan suomalaista verta.



Ei edes siinä tapauksessa, että Suomi joutuu sotaan ja saamme somalitaustaisia sankarivainajia/veteraaneja, joista tulee jossain vaiheessa isovanhempia?
Salli mun nauraa. Somppuja sankarivainajina ja veteraaneina. Onko niistä yksikään suorittanut edes varusmiespalvelusta? Vai tarkoititko ISIS:issä "palvelleita" somppu sankarivainajia ja veteraaneita?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Okei, meillä on siis erittäin vaarallinen nuorisojengi, joka pahoinpitelee puolustuskyvyttömiä nuoria pitkin kaupunkia. Mistä puhutaankaan mediassa? No siitä, kuinka yhteiskunta ei ole tarjonnut näille nuorille mitään mahdollisuuksia, kuinka harrastaminen on niin halvatun kallista ja kuinka "nuorilla nyt ei vain ole mitään tekemistä". Jos minä saisin päättää, puhuttaisiin ensisijaisesti siitä, miten tämä ongelma eliminoidaan, jotta enempää uhreja ei tule. Minua ei juurikaan kiinnosta selittelyt tämänkaltaisen toiminnan taustalla. Kyse ei ole mistään keppostelusta, vaan vakavasta rikollisuudesta, joka tuhoaa tehokkaasti uhrien elämän.

En ollut uskoa korviani, kun MTV3:n aamutv:ssä joku maahanmuuttaja-asiantuntija (kuinkas muutenkaan) kertoi, että suomalainen yhteiskunta on rasistinen tms. Tästä johtuen ilmeisesti maahanmuuttajanuoret huvin vuoksi pieksevät lapsia. Syyksi tarjottiin myös tavalliseen tapaan liian vähäisiä resursseja, joita pitäisi lisätä, jotta nuorilla olisi aktiviteettejä. Tämä herättää kysymyksen siitä, kuka tämän lystin rahoittaa. Ainiin, veronmaksajat tietysti.

Joku sosiaalitoimen johtaja myös huomautti, että aamuyöllä ei kannata pyöriä kännissä pusikoissa. Jaa? Eli käytännössä uhrit ovatkin jo osasyyllisiä, kun altistuivat moiselle pelille. Uskomatonta.

Edit: hienosäätöä
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Joku sosiaalitoimen johtaja myös huomautti, että aamuyöllä ei kannata pyöriä kännissä pusikoissa. Jaa? Eli käytännössä uhrit ovatkin jo osasyyllisiä, kun altistuivat moiselle pelille. Uskomatonta.

Jos kiljuskinit hakkaisivat kännisen somalinuoren aamuyöstä, niin antaisikohan tämä sosiaalitoimen johtaja samanlaisen kommentin?

Näköjään tämä joycethackerismi jyllää Suomessakin, että uhreista aletaan tehdä syyllisiä, koska rasismi.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Riittääkö, että isäni haavoittui (luoti toisesta kyljestä sisään ja toisesta ulos) luutnanttina Kannaksella 1944, enoni, luutnantti niinikään, kaatui Syvärillä 1942 ollessaan Suur-Suomea rakentamassa (äitini piti veljensä kaatumista tavallaan onnellisena, ettei hänen tarvinnut nähdä Suomen häviötä) ja isäni serkku kaatui Ukrainassa SS-joukoissa. Kaikki enoni ja setäni sekä heidän miespuoliset serkkunsa olivat sodassa. Useimmat heistä palasivat sieltä upseerina. Äitini oli sodassa sairaanhoitajana.

Suurin osa esi-isistäni on muuttanut 1700-luvulla Suomeen Ruotsista ja Saksasta. Eli jonkinlainen mamu kait minäkin olen.[/QU

Mamu olen minäkin, samalla vuosisadalla omatkin esi-isät tullut Saksasta ja Ruotsista. Etelä-Haagan sankarihaudoissa makaa iso-isä ja hänen veljensä, Turun suunnalla makaa 3 lisää.

Dekolle, et kai oikeasti usko että jos sota syttyy niin somput puolustaisivat tätä maata?? Miksi? Eihän ne jääneet puolustamaan omaakaan synnyinmaataan vaan tulivat tänne norkoilemaan. Ainoita veteraaneja mitä heistä voi tulla on Kela-veteraaneja.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Joku sosiaalitoimen johtaja myös huomautti, että aamuyöllä ei kannata pyöriä kännissä pusikoissa. Jaa? Eli käytännössä uhrit ovatkin jo osasyyllisiä, kun altistuivat moiselle pelille. Uskomatonta.

Samaa paskaahan muistetaan vielä joskus kertoa raiskauksen uhreille. Tosin harvemmin näitä kuulee sosiaalitoimen johtajistolta (jokainen voi kuvitella, millainen paskamyrsky siitä syntyisi).

Eipä tässä, toivottavasti tuollainen kuona saadaan nopeasti pois kaduilta viranomaisten toimesta, ennen kuin kansalaiset ottaa ohjat omiin käsiinsä. Se, että siviilit alkaisivat puolestaan hakkaamaan näitä _lapsia_ ja nuoria ei johtaisi muuhun, kuin kasvavaan vihaan osapuolten kesken.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Samaa paskaahan muistetaan vielä joskus kertoa raiskauksen uhreille. Tosin harvemmin näitä kuulee sosiaalitoimen johtajistolta (jokainen voi kuvitella, millainen paskamyrsky siitä syntyisi).

Eipä tässä, toivottavasti tuollainen kuona saadaan nopeasti pois kaduilta viranomaisten toimesta, ennen kuin kansalaiset ottaa ohjat omiin käsiinsä. Se, että siviilit alkaisivat puolestaan hakkaamaan näitä _lapsia_ ja nuoria ei johtaisi muuhun, kuin kasvavaan vihaan osapuolten kesken.

Onhan se toisaalta hyvä varoituksia kertoa, varsinkin ihmisille jotka eivät itse ymmärrä varoa. En minäkään esim. menisi yöaikaan humalassa tai edes selvinpäin yksinäni harlemiin kävelemään, vaikka minulla siihen oikeus onkin. Vaikka se kuinka on väärin, niin itsesuojeluvaistoa pitäisi joskus osata käyttää, vaikka sillä joistakin perusoikeuksista joutuisi luopumaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onhan se toisaalta hyvä varoituksia kertoa, varsinkin ihmisille jotka eivät itse ymmärrä varoa. En minäkään esim. menisi yöaikaan humalassa tai edes selvinpäin yksinäni harlemiin kävelemään, vaikka minulla siihen oikeus onkin. Vaikka se kuinka on väärin, niin itsesuojeluvaistoa pitäisi joskus osata käyttää, vaikka sillä joistakin perusoikeuksista joutuisi luopumaan.
Onpa hieno katsantokanta, että onpahan okei että Suomessa ei enää olekkaan turvallista mennä ja römytä miten vaan. Täällä kuule on esim. maaseudulla ollut tapana jopa jättää ovet lukitsematta. Tämä on toiminut satoja vuosia ja mitään ongelmia ei ole ollut. Joo pojat on painineet ja on ollut ennen internettiä kaikenmoista nujakkaa esim. kaupunginosien välillä, mutta ei silloinkaan olla käyty mummojen, lasten tai asiaan kuulumattomien kimppuun. Ne perhanan anarkistitkin, vaan poliisille tai äärioikeistolle uhoaa, tänäkin päivänä. Sellasia tapauksia että täällä ollaan käyty porukalla tuntemattomien kimppuun voi laskea yhden käden sormilla.

Käsittämätöntä että jonkun mielestä se kaikki turvallisuus ollaan valmiita uhraamaan mokutuksen alttarilla. Siinä sitä sitten ihmetellään kun vaimo, tyttöystävä, tytär tms. raiskataan tuolla jossain "kun oli pimeetä, ja paljastava hame ja uskalsi kävellä Suomessa metsään tai puistoon, niitä kun ei täällä ole yhtään vaan pelkkää samarin aavikkoa, ite aiheutti". Helvetti, monikulttuurisuus on todellinen rikkaus.

PS. ylläoleva sisältää tarkoituksellista kärjistämistä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Onpa hieno katsantokanta, että onpahan okei että Suomessa ei enää olekkaan turvallista mennä ja römytä miten vaan. Täällä kuule on esim. maaseudulla ollut tapana jopa jättää ovet lukitsematta. Tämä on toiminut satoja vuosia ja mitään ongelmia ei ole ollut. Joo pojat on painineet ja on ollut ennen internettiä kaikenmoista nujakkaa esim. kaupunginosien välillä, mutta ei silloinkaan olla käyty mummojen, lasten tai asiaan kuulumattomien kimppuun. Ne perhanan anarkistitkin, vaan poliisille tai äärioikeistolle uhoaa, tänäkin päivänä. Sellasia tapauksia että täällä ollaan käyty porukalla tuntemattomien kimppuun voi laskea yhden käden sormilla.

Käsittämätöntä että jonkun mielestä se kaikki turvallisuus ollaan valmiita uhraamaan mokutuksen alttarilla. Siinä sitä sitten ihmetellään kun vaimo, tyttöystävä, tytär tms. raiskataan tuolla jossain "kun oli pimeetä, ja paljastava hame ja uskalsi kävellä Suomessa metsään tai puistoon, niitä kun ei täällä ole yhtään vaan pelkkää samarin aavikkoa, ite aiheutti". Helvetti, monikulttuurisuus on todellinen rikkaus.

PS. ylläoleva sisältää tarkoituksellista kärjistämistä.

Et nyt tainnut ymmärtää mitä kirjoitin? Pointti oli siinä, että vaikka kuinka on oikeus tehdä mitä vaan ja on takapuolesta, että perusoikeuksia noudattaessaan voi joutua rikoksen kohteeksi, niin itsesuojeluvaisto ehkäisee monta kertaa nenän tulemisen kipeäksi.

Kysymys, menisitkö itse perjantaiyönä humalassa heilumaan ja oleskelemaan paikallisen helvetinperkeleiden kerhotilan edustalle, vaikka sinulla perusoikeuksien mukaan siihen oikeus olisikin? Tai ensimmäisessä esimerkissäni olleeseen yksinäiseen yöreissuun Harlemiin, mihin myöskin sinulla kaikki oikeudet on olemassa?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lukiessani ensimmäisiä kertoja knock out -gamesta joskus 2013 puolella mieleeni hiipi ajatus siitä, että milloinkohan ilmiö saapuu Suomeen - no nyt sopivasti ulkomaanreissuni aikana suomalaisesta vastaavasta ilmiöstä on alettu keskustella julkisuudessa (eli ilmiö on rantautunut Suomeen jo jokin aika sitten) ja kuinka ollakaan, ilmiön on ominut ensinnä laajempaan käyttöön pääasiassa ei-kantasuomalaisista koostuva jengi eli asia toisin ilmaisten pääasiassa maahanmuuttajista koostuva jengi.

Olen reissuni jälkeen kovin pintapuolisesti ehtinyt ja jaksanut tutustua aiheeseen mutta jotenkin tietyt kommentit tuntuvat absurdeilta - uhrien ja suomalaisten syyllistäminen ensisijassa ja tietty rasismikortin vetäminen esiin on seikkoja jotka enemmän kuin hämmästyttävät minua - ja uutisia lukiessani väkisinkin mietin, että kuinka suomalaisten safkalaisten ihanneyhteiskunnassa Venäjällä asia hoidettaisi pois päiväjärjestyksestä. (Siksi Venäjä esimerkkinä, koska reissuni suuntautui Pietariin, Venäjälle).

Jos siellä ulkomaalaisista (värillisistä) koostuva jengi ryhtyisi pelaamaan vastaavaa peliä ja uhreina olisivat ensisijaisesti venäläiset, ja jolleivat paikalliset viranomaiset (lähinnä ensisijaisesti poliisi/OMON) ehtisi kitkeä ongelmaa pois päiväjärjestyksestä, kovinkaan moni venäläinen ei itkisi jos vaikkapa RNE:n soratnikit pieksisivät paskat pihalle niistä ulkomaalaisista.

Sikäläisessä yhteiskunnassa ei tulisi kuulookaan, että venäläisiä syyllistettäisi, että näitä ulkomaalaisia paapottaisi tai että asia milläänmuotoa hyväksyttäisi - tosin tässä suhteessa yhteiskunta ei toimi kaikessa tasapuolisesti, koska vallitsee hiljainen hyväksyntä monille soratnikien tms. viharikoksille, joiden kohteena ovat seksuaaliset vähemmistöt, ulkomaalaiset ja liberaalit ryhmittymät.

Mutta edellinen esimerkkinä siitä kuinka yhteiskunta toimii Suomesta poikkeavalla tavalla, enkä todellakaan toivo venäläistä systeemiä Suomeen mutta toisaalta enpä voi kaikessa sanoa kannattavani tätä suomalaista linjaa, jossa ulkomaalaiset uhriutetaan samalla tavalla kuin Venäjällä uhriutetaan venäläiset. Absurdia, että Suomessa ulkomaalainen rikollinen voidaan uhriuttaa ja vastaavasti rikoksen kohde kohtaa jopa väheksyntää - näin päättelen joidenkin julkituloista.

Minusta tällä hetkellä rikoksiin syyllistyneiden kohdalla ainoa oikea toimintamalli on tiukka ja asiallinen, jossa kaikki saatetaan jonkin sortin vastuuseen teoistaan ja jengin johtajien kohdalla - jolleivat ole Suomen kansalasuutta saaneita - mietitään rangaistusten jälkeen mahdollista karkotusta. Suomessa on entuudestaan aivan riittävästi rikollisia, sosiaalipummeja sun muita - lisää tänne ei kaivata ja nämä tällä tavalla operoivat ulkomaalaiset osoittavat oivallisella tapaa sen etteivät ole kovinkaan halukkaita omaksumaan yhteiskuntamme sääntöjä, joten jos halua siihen ei ole, ei täällä ole pakko olla.

vlad.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Et nyt tainnut ymmärtää mitä kirjoitin? Pointti oli siinä, että vaikka kuinka on oikeus tehdä mitä vaan ja on takapuolesta, että perusoikeuksia noudattaessaan voi joutua rikoksen kohteeksi, niin itsesuojeluvaisto ehkäisee monta kertaa nenän tulemisen kipeäksi.

Kysymys, menisitkö itse perjantaiyönä humalassa heilumaan ja oleskelemaan paikallisen helvetinperkeleiden kerhotilan edustalle, vaikka sinulla perusoikeuksien mukaan siihen oikeus olisikin? Tai ensimmäisessä esimerkissäni olleeseen yksinäiseen yöreissuun Harlemiin, mihin myöskin sinulla kaikki oikeudet on olemassa?
Miksi en? Ainakin ensimmäinen olisi ihan mahdollista, koska kyseessä on Suomi ja minä sen verran veikkaan ihan villisti että Helvetin Perkeleiden ensisijainen asia ei ole vetää mua daijuun ja saada kyttäjuttua aikaiseksi. Eiköhän puhumalla toimisi asiat heidänkin kanssaan. Sen mitä olen ymmärtänyt ko. henkilöistä, niin ihan tyhmiä eivät ole kuitenkaan. Rikos jutut sitten erikseen.

Harlemista en osaa sitten sanoa, mutta oletettavasti sielläkin jotkut yöllä kävelee jne. kai ihonvärillä saisi paskaakin aikaiseksi, mutta en nyt ihan paskat housussakaan olisi. Silti vertaus on vitun huono, koska minä en tänne mitään Harlem juttuja halua että tässä maassa olisi paikkoja mihin ei uskaltaisi pimeällä, humalassa tai vaikkapa vammaisena mennä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Miksi en? Ainakin ensimmäinen olisi ihan mahdollista, koska kyseessä on Suomi ja minä sen verran veikkaan ihan villisti että Helvetin Perkeleiden ensisijainen asia ei ole vetää mua daijuun ja saada kyttäjuttua aikaiseksi. Eiköhän puhumalla toimisi asiat heidänkin kanssaan. Sen mitä olen ymmärtänyt ko. henkilöistä, niin ihan tyhmiä eivät ole kuitenkaan. Rikos jutut sitten erikseen.

Harlemista en osaa sitten sanoa, mutta oletettavasti sielläkin jotkut yöllä kävelee jne. kai ihonvärillä saisi paskaakin aikaiseksi, mutta en nyt ihan paskat housussakaan olisi.

Selvä, ei sitten mitään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Selvä, ei sitten mitään.
Hyvähän se on asiat noin kuitata, minä olen mm. työkseni jakanut lehtiä ja ne muuten jaetaan nimen omaan öisin. Jos hirveesti pelottaisi niin tuskin olisin lehtiä koskaan jakamaan alkanut. Siinä vaiheessa kun täällä aletaan olla Ruotsin pisteessä, että jää postit jakamatta, kun ei sinne alueelle edes uskalla tai palot sammuttamatta kun ilman poliisia ei ole asiaa paikalle, niin ollaan siinä viimesessä pisteessä. Ei nyt saatana sentään voi ottaa mitään Harlemia esimerkiksi onnistuneesta yhteiskunnasta. Päin vastoin, se on täysin epäonnistunut yhteiskunta, jos ei siellä uskalla oman maan asukit kulkea. Meillä on vielä kymmenen vuotta sitten uskaltanut, tätäkö oikeasti halutaan että ei uskalla? Kohta varmaan pitää ajaa autoakin ovet lukossa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ei tarvitse lähteä Harlemiin asti kokeakseen mitä valko-ihoiselle tapahtuu tullessaan "väärälle" alueelle, matkustakaa Ruotsin Malmöhön. Siellä on kaupunginosia joihin poliisikaan ei mene. Ihanaa tämä monikulttuurisuus.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ei tarvitse lähteä Harlemiin asti kokeakseen mitä valko-ihoiselle tapahtuu tullessaan "väärälle" alueelle, matkustakaa Ruotsin Malmöhön. Siellä on kaupunginosia joihin poliisikaan ei mene. Ihanaa tämä monikulttuurisuus.

Niinpä. Henkilökohtaisesti ainakin viihteellä ollessani jättäisin menemättä jalkaisin kyseisten alueiden läpi, vaikka minulla siihen kaikki lailliset oikeudet ovatkin ja jopa perustuslain takaama henkilökohtainen koskemattomuuskin. Elämä on valintoja.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elämä on valintoja.

Kyllähän tossa sun näkemyksessä on pointtinsa, en kiellä. En tiedä onko asiaa jo täällä verrattu ilmiselvään vertailukohteeseen, eli raiskauksiin. Aina välillä jostain tulee sen kaltaisia mielipiteitä, että naiset saavat syyttää itseään tapahtuneesta, milloin on ollut liian lyhyttä hametta ja milloin ollaan yritetty oikaista väärän puistikon läpi. Mielestäni naisten syylliseksi leimaaminen on kestämätöntä ihan samalla lailla, kun esimerkeissäsi turpaanottajan omien valintojen (kellonaika, alue jossa on jne.) kyseenalaistaminen.

Korostan, että ymmärrän näkemyksessäsi olevan pointin, se on ihan maalaisjärjellä kaivettavissa esiin. Ihan samalla lailla kuin se, että asutamme länsimaista sivistysvaltiota, jossa yhdenkään kansalaisen ei tulisi joutua pelkäämään terveytensä puolesta, riippumatta siitä missä on ja mihin aikaan.

En ole lukenut ketjusta kuin muutaman viimeisen viestin, joten jos olen ymmärtänyt kantasi jotenkin väärin, niin pahoitteluni siitä ja voinet jättää tämän avautumiseni huomiotta.
 
Ei tarvitse lähteä Harlemiin asti kokeakseen mitä valko-ihoiselle tapahtuu tullessaan "väärälle" alueelle, matkustakaa Ruotsin Malmöhön. Siellä on kaupunginosia joihin poliisikaan ei mene. Ihanaa tämä monikulttuurisuus.
Harlem on piknikki vaikkapa etelä-Chicagoon verrattuna. Ja myös valitsisin Harlemin 100/100 kertaa ennen Rinkebytä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen muuten kulkenut Harlemissa ilta-aikaan, enkä kokenut kyseistä paikkaa mitenkään uhkaavaksi. Harlemin huono maine on peräisin 90-luvulta - nykyisellään alue on huomattavasti rauhallisempi.

Minusta on typerä ajatus, että ilta- tai yöaikaan ei saisi tai kannattaisi kuljeskella kaduilla. Joudun itsekin toisinaan kulkemaan julkisilla vielä yömyöhään, mutta toivoisin, etten joudu vilkuilemaan jatkuvasti olan yli vain siksi, että paikallisilla nuorilla on tylsää.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
"We tried buy some weed and some guy took us place called Varissuo. Hey man, there were more niggers than Harlem!" -Sean Savoy-

"Yesterday we made trip to Varissuo. Jesus fucking christ! Bronx is like fucking Beverly Hills compared to that shithole!" -Ashley Fils-Aime-
 
Viimeksi muokattu:

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Näin netissä tänään jonkunlaisen listan jossa oli tämän jengin jäseniä, sekä linkit heidän Facebook-sivuilleen. Noh, uteliaisuudesta avasin listan ensimmäisen nimen profiilin (tiedoissa oli muuten osoite ja puhelinnumerokin!) niin tämä veijari ilmeisesti pelaa jalkapalloa HIFK B nimisessä joukkueessa ja kuului Stadin Kingit nimiseen ryhmään. En olisi heti kuvitellut.

EDIT: Listan totuusperästä en tietysti tiedä mitään mutta tulipa sanottua.
 
Olen muuten kulkenut Harlemissa ilta-aikaan, enkä kokenut kyseistä paikkaa mitenkään uhkaavaksi. Harlemin huono maine on peräisin 90-luvulta - nykyisellään alue on huomattavasti rauhallisempi

Bobby Womackin Across 110th Streetkin julkaistiin jo vuonna 1972, joten kyllä se Harlemin huono maine taitaa olla perua paljon kauempaa kuin 1990-luvulta. Sehän on tietenkin ihan luonnollista, että kasvavassa kaupungissa alue, joka sijaitsee niinkin lähellä keskustaa kuin Harlem, on gentrifikoitunut huomattavasti viimeisten kymmenien vuosien aikana. Sen sijaan Bronxin köyhyyskartta on vieläkin tämän suuntainen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bronx#mediaviewer/File:Bronxpoverty.JPG
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös