Nythän on kysymys mittakaavasta ja siitä maailmasta, jonka kautta Packalen luo omat mielipiteensä.
Olen tehnyt huostaanotettujen lasten kanssa töitä kauan. Jos minä määrittelisin lapsen tai nuoren työni kautta, Suomessa olisi kasvamassa varsin epäsosiaalinen sukupolvi, olisimme matkalla suomalaisen yhteiskunnan tuhoon.
Puhut nyt kuitenkin eri asiasta kuin Packalen, ja kohdasta jota minä siteerasin. Asian ja ongelman kieltäminen, hyssyttely, tabuttaminen ja kritiikin kieltäminen eivät todellakaan ole avoimen yhteiskunnan merkkejä. Ja siinä missä sinun (arvokas) työsi koskettanee prosenttijengiä, mamuongelma esim. täällä pääkaupunkiseudulla ei sitä enää ole. Onko se jo kymppiprosenttiongelma, en tiedä, mutta siihen suuntaan näemmä menossa.
Olen erittäin vilpittömästi ja vailla minkäänlaisia sarvia ja hampaita sanomassa seuraavat asiat, enkä näe mitään syytä miksi ne eivät kaikki voisi mahtua saman mielipide- ja arvomaailman alle:
(1) minulla ei ole mitään maahanmuuttoa vastaan, mutta
(2) minulla on paljonkin sitä vastaan, että maahanmuuttajat (tahattomasti, ehkä) opetetaan vaatimaan enemmän kuin antamaan, ja
(3) maahanmuuttajien kotoutuminen tarkoittaisi sitä, että vastaanottavan maan lait ja kulttuurit hyväksytään, ja niiden käyttäytymismalleja omaksutaan
(4) ilman että oman kulttuurin ja tapojen omaleimaisuutta tai rikkautta tarvitsee hävittää
(5) ja jos jostain syystä prosentuaalisesti kymmenkertainen (en tiedä tarkkaa lukua, mutta tässä suuruusluokassa ollaan) määrä rikoksista on mamujen tai mamutaustaisten tekosia, on mielestäni
(6) täysin oikeutettua, ja jopa suotavaa, tämä myöskin saada ääneen sanoa ja vaatia siihen oikaisua ja korjausta, jotta
(7) maassa pysyisi järjestys ja rauha, ja jotta se 80-90% mamuista jotka eivät syyllisty rikoksiin vaan haluavat opiskella ja tehdä töitä, sen pystyisivät tekemään sulassa sovussa valtaväestön - joka heidät pitkälti myös elättää (nyt myönnän pienen rasistin minussa leimahtaneen) - kanssa.
(8) Jotta myös suuri yleisö ja enemmistä saadaan tämän taakse, on todellakin muutettava viestintästrategiaakin siten että hyssyttelyn/tabuttamisen sijaan keskustelu sallitaan, ei dissatta tavalla jolla koetat mitätöidä Packalenin lausunnon
(9) jotta talous kasvaisi ja kehittyisi, ihmisisllä olisi hyvä olla ja jotta HIFKin voitonjuhlia voi juhlia Helsingin keskustassa turvallisesti keväällä 2015, pelkkäämättä joutuvan knock-out -pelin pistesaaliiksi.