Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 118 975
  • 24 186

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun tässä ketjussa nyt on alettu taas kerran puhumaan pakolaisuudesta, niin palautetaan mieliin ne vakioteesit. Ensinnäkin fakta on että rikollisuus korreloi vahvasti työttömyyden ja muiden sosiaalisten ongelmien kanssa. Pakolaisten keskuudessa työttömyys ja muut sosiaaliset ongelmat ovat valtaväestöä yleisempiä, joten mikään yllätys se ei voi olla kenellekään että pakolaisten keskuudessa rikollisuutta on keskimääräistä enemmän.

Mun mielestäni jos joku maa, kuten Suomi, ottaa pakolaisia, niin maassaoleskelemisen ehtona täytyy olla ehdoton lainkuuliaisuus. Yksikin rikos ja maastakarkotuksen pitäisi olla automaatio. Jumalauta jos ihmisellä on sellaiset olot kotimaassaan, että ei voi siellä olla ja Suomi hänelle antaa mahdollisuuden elää Suomessa, niin eikö sen pitäisi olla selviö että se eläminen tapahtuu Suomen lakien mukaan? Sen sijaan osa tänne tulevista elää kuin pellossa, vähät välittää Suomen kulttuurista, uskonnosta ja elämäntavasta ja kehtaavat vielä vaatia jotain omia lakejaan voimaan tänne. Osa porukasta tehtailee rikoksia liukuhihnalta, kuten varkauksia ja pahoinpitelyjä raiskauksista puhumattakaan. Ja näitä pitäisi sitten ymmärtää, että kun heidän omassa maassaan raiskaus ei välttämättä ole rikos, niin he luulevat että se on ok täälläkin? Mitähän jos tämmöisten kommenttien antajien oma tytär joutuisi pakolaisen raiskaamaksi? Olisiko edelleen samaa mieltä?

Suomi on kuitenkin varmaankin yksi parhaimmista paikoista pakolaiselle, täältä saat koulutusta ja valtiolta kohtuullisesti fyrkkaa ja katon pääsi päälle. Jos ei jollekin muslimille kelpaa, niin menkööt muualle, sellaiseen maahan missä se oma uskonto määrää kulttuurin. Ei tänne ole pakko kenenkään tulla.

Pitäisikö meidän siis pakolaisia maahanottaessamme valita vain rikkaimpia ja kaikin puolin parhaassa asemassa olevia ja jättää heikommassa olevat oman onnensa nojaan? Tämän logiikan mukaan toki.
Mikä on rikas pakolainen? Onko sellaisiakin olemassa?
 
Suosikkijoukkue
HPK (tai no, ei mikään)
Eikö olisi väärässä jos sanoisi että kaikki maahanmuuttajat ovat kriminaaleja?

Hyvä pointti, jota en vaan itse viitsinyt käydä vielä tuomaan esiin että muillekin jäisi puhuttavaa.

Nimittäin, jos olisin vaikka jenkkiläinen huippukonsultti reissuhommissa Suomessa, saattaisi käydä vähän korppeamaan kun joku tilastoi minut samaan sakkiin somalialaisten sotilaskarkureiden kanssa, ja asettaa oletuksia siitä että raiskaan tai ryöstä yhtä usein. Mutta näinhän asiasta uutisoidaan, varmaan lähinnä siksi että saadaan edes jotenkin suojeltua & sumutettua ne pohjois-afrikasta ja lähi-idästä kotoisin olevat etniset ryhmät jotka niitä rikoksia oikeasti tekevät.

Tästä tosin poikkeuksena jostain syystä suomen sukuisiksi kutsutut venäläiset lahden eteläpuolelta. Niiltä kyllä myös onnistuu, kuten muiltakin venäläisiltä. Poikkeus vahvistaa säännön...

Mun mielestäni jos joku maa, kuten Suomi, ottaa pakolaisia, niin maassaoleskelemisen ehtona täytyy olla ehdoton lainkuuliaisuus. Yksikin rikos ja maastakarkotuksen pitäisi olla automaatio. Jumalauta jos ihmisellä on sellaiset olot kotimaassaan, että ei voi siellä olla ja Suomi hänelle antaa mahdollisuuden elää Suomessa, niin eikö sen pitäisi olla selviö että se eläminen tapahtuu Suomen lakien mukaan?

Aivan näin; kyllä vähin mitä voidaan odottaa turvapaikan saavalta ihmiseltä, on edes se että tämä ei ala rikkomaan sen maan lakeja kohtaan joka sen turvapaikan antaa.

Yleensäkin tämä monikulttuurisuus on ihmeellinen asia noin omista lähtökohdista ajatellen. Jos minä muuttaisin ulkomaille, en kai nyt olisi niin läpeensä helevetin tyhmä että luulisin niiden siellä opiskelevan minun kieleni ja kulttuurini? Ehei, minähän se olen joka olen menossa vieraaseen paikkaan ja minä olen se jonka kieli ja kulttuuri on omaksuttava. Jos en omaksu, totta kai joudun vaikeuksiin. Ja jos kieli ja kulttuuri eivät miellytä, niin on kai se aivan selvää jokaiselle ÄO 85 ylittävälle että sitten voi niinsanotusti hinata perseensä muuallekin, tai olla menemättä first place?

Jenkeissähän maahanmuutto toimii edes jotenkin - johtuen siitä että siellä on vahva paikallinen kulttuuri jonka noudattaminen ei ole vain yksi mahdollisuus vaan ainut mahdollisuus. Siltikin siellä on väestönsekoittumisen aiheuttamia lieve-ilmiöitä ja runsaasti rikollisuutta. Ajatellaan sitten Eurooppaa, jossa paikalliset pakotetaan hyppimimään jokaisen bongorummuttajan tahdissa .. ei hyvää päivää.

Ongelma näissä asioissa eivät niinkään ole maahanmuuttajat itse. Eivät ole varsinaisesti tyhmiä, koska miten tyhmä olisi tänne asti osannut. Ne ottavat kyllä kaiken mitä annetaan, eikä se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Se joka tässä kuviossa on vialla, on länsimainen itseinhoinen kommaripaskojen sakki jonka ideologiassa kaikki täkäläinen on pahaa ja huonoa + kaikki vieräsperäinen hienoa. Tämä on se homman tuhoisa viides kolonna ja hyödyllisten idioottien sakki, jonka lystin me kaikki maksamme.
 

Cube

Jäsen
Eli kuten arvelinkin, ei löydy kunniaväkivallan harjoittamisesta mitään muuta esimerkkiä kun muslimit? No, voin kertoa että kyllä sitä mustalaiset ja intialaisetkin pienessä määrin harjoittavat. Ihan noin lohdutukseksi - kun kerran pitää taas päästää tuo voimaton mussutus Suomen perheväkivallasta.
Kuten sanoin, väkivalta on väkivaltaa ja murhat ovat murhia. Itse en niitä viitsi niin hirveästi arvottaa, kun lopputulos on kuitenkin sama.

Sitä, jos joku onneton paskiainen syystä tai viidennestä pistää perheensä päreiksi, ei nyt vaan kutsuta kunniaväkivallaksi.
Mitä väliä sillä on, kun siinä kuitenkin ihminen kuolee toisen ihmisen pikkumaisuuden vuoksi?

Laitan saman linkin aiheesta, jonka tähän ketjuun aiemminkin olen jo laittanut.

Mahtavaa, että tähän ketjuun on saatu taas yksi ylimielinen ääliö, joka ei vaivaudu lukemaan aikaisempia viestejä ja vaatii vastauksia samoihin kysymyksiin, joita on kerta toisensa jälkeen jo täällä käsitelty. Arvaa miten paljon kiinnostaa vastata?


Ei Pariisissakaan katkunut yhtään kun autot kärysivät yöllä? Mutta jos se häiritse niin mikäs siinä sitten.. Malmökin voisi olla kiva paikka kokeilla, jos haluaa kulttuurien välisiä elämyksiä livenä.
Alunperinhän sanoit näin:

"Kenenkään muun mielestä kyseisiin ilmiöihin ei liity mitään ongelmia. Sekin on ihan "buenos aires" että kaikissa Euroopan suurkaupungeissa alkaa olla jo alueita joissa ei maahanmuuton siunausten ansiosta uskalla enää poliisi partioida."

Jos tarkoitit Pariisia, Lontoota tai Marseille'ta, olisit sitten sanonut niin. Silloin olisit ehkä saattanut olla oikeassakin. Sen sijaan väitteesi siitä, että kaikissa Euroopan suurkaupungeista tuollaisia alueita löytyy on väärä ja valheellinen.

No ole hyvä ja esitä tilasto, jossa rikokset on suhteutettu mainitsemiisi muuttujiin. Siinä voi vähän suhteuttamista olla, kun esim. vuonna 2005 maamme poliisin tietoon tulleista raiskaustapauksista 27% on ulkomaalaisten (ei siis laskien jo kansalaisuuden saaneita) tekemiä, ja ulkomaalaisia oli 3% väestöstä.
Ei siis laskien myöskään turisteja? (Lihavointi minun lisäämäni.)

Kannattaa huomioida tuosta Ulkomaalaisten rikollisuus 2005 -raportista esim. nämä kohdat:

"Virolaiset olivat puolestaan ulkomaalaisista muita useammin (27 % ulkomaalaisepäillyistä) epäiltynä raiskauksista."

"Vuonna 2004 tuomituista ulkomaalaisista 51 prosenttia (46 % vuonna 2003)
asui Suomessa."

2) ulkomaalaisen raiskaamaksi joutuvan naisen on helpompi mennä tekemään teosta rikosilmoitus, kun suomalaisen raiskaamaksi joutuneen. Teosta koituu vähemmän häpeää sekä likaisuuden & syyllisyyden tunnetta.

Meinaatko että näin mennään...?
Kyllä, olen tässä ketjussa jo sanonut, että mielestäni asia on näin ja esittänyt sille myös perustelut.

Eikö mielestäsi ole mielenkiintoista, että nimenomaan henkirikoksissa ulkomaalaiset eivät ole erityisen yliedustettuina Suomessa? Minun mielestäni tuo on ainakin jännä ilmiö ja kiinnostaisi tietää mistä se johtuu. Sen nyt ainakin tiedämme, että murhissa ja tapoissa ei pahemmin piilorikollisuutta esiinny, eikä niiden tutkiminen myöskään ole kenenkään ilmoitusherkkyydestä kiinni.

Hoida seuraavaan viestiisi quotet kuntoon tai jätän vastaamatta. Saatan muutenkin tosin jättää vastaamatta, koska ei kiinnosta käydä keskustelua sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa vain päästä huutamaan omia mielipiteitään, eikä viitsi selvittää yhtään mitä on jo (tässä ketjussa ja muissa) sanottu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kuten sanoin, väkivalta on väkivaltaa ja murhat ovat murhia. Itse en niitä viitsi niin hirveästi arvottaa, kun lopputulos on kuitenkin sama.
Jonkun mielestä siis väärin tapettu...

joku kyseli että mitä ovat rikkaat pakolaiset. Ne ovat sellasia pakolaisia joilla on paljon rahaa. Koska osalle kirjoittajista pakolaiset tarkoittavat somaleita, niin ehkä tarpeen on korostaa että siellä ei suomen mittakaavassa hirveän rikkaita pakolaisia hirveästi ole. Sen sijaan maailman historiassa on suhteellisen hyvätuloisiakin ihmisiä, joutunut lähtemään sotaa tai sortoa pakoon pakolaisiksi. Osa on saanut omaisuutensa mukaan, osa ei. Juutalaiset voisivat olla suht.läheltä helposti avautuva esimerkki (siis mikäli kuuluu siihen kansanosaa joka uskoo tähän holokaustiteoriaan / huhuun jota tälläkin palstalla on kyseenalaistettu)
 

Viljuri

Jäsen
Maahanmuuton yhteydessä havaittavaan rikollisuuteen liittyy useita, päällekkäisiä tekijöitä. Niiden keskinäinen arvottaminen ei ole helppoa, kuten se ei ole myöskään muidenkaan väestöryhmien rikollisuuden taustojen ja syiden tutkimisen yhteydessä. On korostettava, että yksioikoinen rikollisuuden (pois)selittäminen ulkoisilla tekijöillä ei ole sitten 1980-luvun murroksen ollut ainoa lähestymistapa kriminologian puolella.

Yksioikoiset käsitykset kaikin puolin tekevät enemmän hallaa kuin hyvää.

Ehkä meidän tulisi tosiaankin katsella vain niitä yksilöitä, ja antaa jokaiselle mahdollisuus, "fair and square", etnisestä taustasta tai muistakaan vastaavista tekijöistä riippumatta? Ennakkoluulot ja syrjintä ovat varmasti mukana kuvioissa, eikä tähän näkemykseen liity miltään osin PC-puhetta.

Mitä tulee kulttuurillisten tekijöiden ohella sitten mahdolliseen biopuolen altistaviin tekijöihin, niin etniset suomalaiset ovat lähes Euroopan väkivaltaisinta porukkaa. Tämä antaa aihetta vakavaan pohdintaan, koska se ei selity pois työttömyysasteella, vaikka silläkin joku merkitys asian kannalta on.
 
Suosikkijoukkue
HPK (tai no, ei mikään)
Viljuri puhuu taas asian vierestä. Ei se, että todetaan tietyn etnisen taustan omaavien syyllistyvän raiskauksiin 20 kertaa useammin kun syntyperäisten suomalaisten, tarkoita että jokainen sikäläinen on raiskaaja tai että jos satunnainen sellainen tulee vastaan, tämä on automaattisesti raiskaaja.

Homman nimi on se että eihän jokainen rattijuoppokaan aja kolaria, monet selväpäisetkin ajavat kolareita, mutta silti kännissä ajaminen on kiellettyä koska katsotaan että se lisää onnettomuuden riskiä hyväksymättömästi. Minä taas sanon että kyseisen etnisen taustan omaavien maahanmuuttajien ottaminen lisää kyseisten rikosten riskiä hyväksymättömästi.

Kuten sanoin, väkivalta on väkivaltaa ja murhat ovat murhia.

Eli mielestäsi on ihan sama jos jossain tapetaan itsepuolustukseksi sotilaita, kun että kyseiset sotilaat pistävät lihoiksi kokonaisen kylän siviilejä? Tappamista kun tappamista, väärin tai oikein tapettu. Mieluiten kuitenkin kurkku auki vetäen ja samalla allah akbaria molottaen?

Tässä ei ollut suinkaan kysymys joidenkin epätoivoisten yksilöiden päätymisestä väkivaltaiseen ratkaisuun henkisten ongelmiensa kanssa. Perheväkivalta, erityisesti kuolemaan johtava sellainen joka on maassamme hyvin harvinaista, on yhteisön tuomitsemaa ja siitä joutuu vankilaan jos jää kiinni kuten muustakin väkivallasta. Ja vaikka enemmistö epäillyistä on miehiä, siihen syyllistyvät naisetkin, henkirikospuolella jopa aika tasavertaisesti, ja koko ajan kyllä petraavat muutakin väkivaltaa.

Kunniaväkivalta taas on kokonaisen yhteisön hyväksymää väkivallan käyttöä kyseisen yhteisön normeja vastaan rikkovia kohtaan. Se on rakennettu uskontoon ja kulttuuriin, eikä siitä luopumista nähdä välttämättä edes tarpeelliseksi. Ja nämä tavat kulkeutuvat uskontojen ja kulttuurin mukana muuallekin. Myös meille, missä niillä ei ole jalansijaa.

Laitan saman linkin aiheesta, jonka tähän ketjuun aiemminkin olen jo laittanut.

Laita vaikka kaksi. Samalla voisit katsoa kirjoittajan nimen, ja koittaa vetää siitä kaksi viiva kolme johtopäätöstä taustatekijöistä. Kerro sitten tuottiko salapoliistyö tulosta...

Jos tarkoitit Pariisia, Lontoota tai Marseille'ta, olisit sitten sanonut niin. Silloin olisit ehkä saattanut olla oikeassakin. Sen sijaan väitteesi siitä, että kaikissa Euroopan suurkaupungeista tuollaisia alueita löytyy on väärä ja valheellinen.

Voi elämä. Eihän euroopassa _ole_ muita _suurkaupunkeja_ kun ehkä hikiseen suurimpien maiden pääkaupungit! Mutta että kuten nähdään, niin on maahanmuutolla saatu pilattua pienempiäkin.

Kyllä, olen tässä ketjussa jo sanonut, että mielestäni asia on näin ja esittänyt sille myös perustelut.

Ihanko kyselytutkimukseen olet nämä luulottelusi perustanut? Vai perustuuko peräti empiiriseen kokemukseen? Ei olisi ihan kamalan vaikea uskoa.
 

Cube

Jäsen
Eli mielestäsi on ihan sama jos jossain tapetaan itsepuolustukseksi sotilaita, kun että kyseiset sotilaat pistävät lihoiksi kokonaisen kylän siviilejä? Tappamista kun tappamista, väärin tai oikein tapettu. Mieluiten kuitenkin kurkku auki vetäen ja samalla allah akbaria molottaen?
Tässä puhutaan jo melko lailla eri asiasta. Sodassa tappamista harvemmin pidetään rikoksena, jos se tapahtuu sodankäynnin yleisten sääntöjen puitteissa. Sen sijaan normiyhteiskunnassa henkirikokseen syyllistyviä pitäisi aina rankaista, oli teon taustalla mustasukkaisuuspuuska tai "kunniamurha". Minä en ole armahtamassa ensimmäistäkään tappajaa tai murhaajaa, mitä nyt normaaliin yhteiskunnassa elämiseen tulee.

Lisäksi, vaikka tilanne olisikin sellainen kuin esität (johon en usko), niin eikös kunniamurhien uhrien ole nimenomaan Suomessa helpompi saada oikeutta kuin jossain Pakistanissa? Out of sight, out of mind? Vai olisiko sittenkin niin, että käytät musliminaisten kärsimystä keppihevosena oman argumentointisi pönkittämiseksi?

Voi elämä. Eihän euroopassa _ole_ muita _suurkaupunkeja_ kun ehkä hikiseen suurimpien maiden pääkaupungit! Mutta että kuten nähdään, niin on maahanmuutolla saatu pilattua pienempiäkin.
Kertoisitko minulle sitten mitkä ovat esim. Roomassa, Berliinissä tai Madridissa sellaisia alueita, joihin poliisi ei uskalla mennä, tavallisesta tallaajasta puhumattakaan?

Ihanko kyselytutkimukseen olet nämä luulottelusi perustanut? Vai perustuuko peräti empiiriseen kokemukseen? Ei olisi ihan kamalan vaikea uskoa.
En nyt ole ihan varma vihjaatko minun raiskanneen jonkun vai tulleen raiskatuksi, mutta argumenttien perusteet löydät kyllä, jos viitsit lukea tämän keskustelun läpi. Tunnut kuitenkin olevan sen verran ylimielinen oman totuuden tyrkyttäjä, että vähän pelkään, ettet näin tule tekemään.
 
Suosikkijoukkue
HPK (tai no, ei mikään)
raiskanneen jonkun vai tulleen raiskatuksi

Mitäs se sanonta kertoikaan kaljun kanssa tukkanuottasilla olosta... Angst.

Mutta kuulisin kyllä mielelläni lisää siitä psykologisesta ilmiöstä, joka saa keskimääräisen suomalaisen naisen kirkumaan innoissaan kadulla että "tulinpa muutekseen räppimiehen väkisinmakaamaksi".

kunniamurhien uhrien ole nimenomaan Suomessa helpompi saada oikeutta kuin jossain Pakistanissa

Varmaan on.

Siksikö meinaat että tänne pitäisi hinata mubata? Kunniamurhaamaan, että voivat ensin toteuttaa kulttuuriaan ja pistää muijat kylmäx? Sitten -kyseisten naisten suureksi iloksi ja autuudeksi- elätämme verovaroin mubatan 12 vuotta sikäläisen hotellin pesevässä vankilassamme, jonka jälkeen maksamme sille sossurahaa (sikäläisen 10 vuoden palkan kuussa) seuraavat 50 vuotta?

Sen sijaan normiyhteiskunnassa henkirikokseen syyllistyviä pitäisi aina rankaista, oli teon taustalla mustasukkaisuuspuuska tai "kunniamurha".

Jos näin on, miksi sitten puolustelet sitä että tänne hinataan puolen maapallon päästä tyyppejä, jotka kulttuurillisista ja opituista lähtökohdistaan eivät tästä arvopohjastasi nakkaa paskojakaan?

Kertoisitko minulle sitten mitkä ovat esim. Roomassa, Berliinissä tai Madridissa sellaisia alueita, joihin poliisi ei uskalla mennä, tavallisesta tallaajasta puhumattakaan?

Koita mennä Berliiniin metroon. Sitten kun kulttuurinrikastajien lauma tulee istumaan eteesi ja kysyy että mitä töllötät, älä ihmeessä käännä katsettasi pois vaan totea että "teitä kun olette niin geneettisesti rikkaita ja teillä on niin rikas kulttuurikin". Tule sitten kertomaan kuinka kävi...
 

Cube

Jäsen
Mutta kuulisin kyllä mielelläni lisää siitä psykologisesta ilmiöstä, joka saa keskimääräisen suomalaisen naisen kirkumaan innoissaan kadulla että "tulinpa muutekseen räppimiehen väkisinmakaamaksi".
Sitten kannattaa varmaan lukea tätä ketjua.

Siksikö meinaat että tänne pitäisi hinata mubata? Kunniamurhaamaan, että voivat ensin toteuttaa kulttuuriaan ja pistää muijat kylmäx? Sitten -kyseisten naisten suureksi iloksi ja autuudeksi- elätämme verovaroin mubatan 12 vuotta sikäläisen hotellin pesevässä vankilassamme, jonka jälkeen maksamme sille sossurahaa (sikäläisen 10 vuoden palkan kuussa) seuraavat 50 vuotta?
Ei ketään tänne murhaamaan tuoda. Jos murhia kuitenkin tapahtuu (ja niitä tapahtuu kyllä aina ja kaikissa ihmisryhmissä, eikä ole realistista olettaa, että niiltä voisi täysin välttyä), niin sitten on syytä rankaista syyllisiä. Sen sijaan etukäteen en lähtisi olettamaan, että muslimit tulevat tänne kunniamurhat mielessä, koska ulkomaalaiset ryhmänä ovat Suomessa melko harvoin epäiltynä henkirikoksista.

Jos näin on, miksi sitten puolustelet sitä että tänne hinataan puolen maapallon päästä tyyppejä, jotka kulttuurillisista ja opituista lähtökohdistaan eivät tästä arvopohjastasi nakkaa paskojakaan?
En todellakaan puolustele. Mistä oikein revit näitä johtopäätöksiäsi? Kaikki murhaajat kuuluvat mielestäni vankilaan ja mahdollisesti heidät tulee myös karkoittaa Suomesta.

Koita mennä Berliiniin metroon. Sitten kun kulttuurinrikastajien lauma tulee istumaan eteesi ja kysyy että mitä töllötät, älä ihmeessä käännä katsettasi pois vaan totea että "teitä kun olette niin geneettisesti rikkaita ja teillä on niin rikas kulttuurikin". Tule sitten kertomaan kuinka kävi...
Olen ollut Berliinin metrossa ja tapaamani ihmiset siellä osasivat kyllä poikkeuksetta käyttäytyä. Näin on ollut kaikissa metroissa, joissa olen ollut. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö ongelmiakin voisi olla.

Minä kysyin puolestani, että mitkä ovat niitä alueita esim. Berliinissä, Madridissa tai Roomassa, joihin edes poliisi ei uskalla mennä. Miksi välttelet tätä kysymystä, joka nousi alunperinkin pinnalle sinun esittämästä väitteestä?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kuinka monta näitä kunniamurhia nyt on suomessa tapahtunut, kun niistä on näin kova haloo syntynyt?
 

Kaivanto

Jäsen
Koska ymmärrämme että rikollisuus korreloi vahvasti työttömyyden ja muiden sosiaalisten ongelmien kanssa, niin eikö loogista silloin olisi myös olla auttamatta ja hyysäämättä noita keskimääräistä potentiaalisempia rikollisia?

Eräiden ammattienkin kanssa. Käsi ylös, kuka on tavannut puusepän, joka ei ole juoppo? Niin. Juopottelun ja väkivaltarikollisuuden välillä on korrelaatio ja puusepät pääsevät käsiksi teräaseisiin. Miksi sossu-HS ja muu valtamedia hyssyttelevät asialla eivätkä vertaile puuseppien ja valtaväestön rikollisuutta? Neekerin tunnistaa mutta puuseppää ei osaa pelästyä, vaara on paljon akuutimpi, sisäministerin tulisi pohtia puuseppien merkitsemistä fosforijauheella tms.
 

Cube

Jäsen
Eräiden ammattienkin kanssa. Käsi ylös, kuka on tavannut puusepän, joka ei ole juoppo? Niin. Juopottelun ja väkivaltarikollisuuden välillä on korrelaatio ja puusepät pääsevät käsiksi teräaseisiin. Miksi sossu-HS ja muu valtamedia hyssyttelevät asialla eivätkä vertaile puuseppien ja valtaväestön rikollisuutta? Neekerin tunnistaa mutta puuseppää ei osaa pelästyä, vaara on paljon akuutimpi, sisäministerin tulisi pohtia puuseppien merkitsemistä fosforijauheella tms.
Puhumattakaan siitä, että murskaava enemmistö rikollisista on miehiä. Miksi esim. Halla-aho hyssyttelee tämän asian suhteen?
 

Kaivanto

Jäsen
Eli kuten arvelinkin, ei löydy kunniaväkivallan harjoittamisesta mitään muuta esimerkkiä kun muslimit? No, voin kertoa että kyllä sitä mustalaiset ja intialaisetkin pienessä määrin harjoittavat. Ihan noin lohdutukseksi - kun kerran pitää taas päästää tuo voimaton mussutus Suomen perheväkivallasta.

Useinhan täällä mies kolkkaa muijan kettiössä kirveellä sekä ampuu hirvikiväärillä ensin kaksoset pinnasänkyyn ja lopulta sitten itseään suuhun. Eräs kristitty suomalaisen äijäkulttuurin apostoli on tällaisiin tilanteisiin liittyen todennut, että "kyllä mies kivun kestää mutta ei häpeää", mutta on tosiaan tosi vaikea kuvitella, miten sellaisen konseptin kuin "kunnia" saisi kytkettyä tähän soppaan.
 

Kaivanto

Jäsen
Puhumattakaan siitä, että murskaava enemmistö rikollisista on miehiä. Miksi esim. Halla-aho hyssyttelee tämän asian suhteen?

Niinpä ja muistellaan vaan, mikä oli Jatkoajan lippalakkisetien vastaanotto, kun Gudrun Schyman ehdotti Ruotsissa otettavaksi käyttöön miesveroa miesten naisiin kohdistamien väkivallantekojen korvaamiseksi. Jos neekerit ovat vastuussa toisistaan niin kai sitten miehetkin.
 
Suosikkijoukkue
HPK (tai no, ei mikään)
Italian tilanteesta kertonee parhaiten se että siellä pitää maahanmuuton piristäviä vaikutuksia kaduilta siivota tuhansien sotilaiden toimesta. Ilmeistä lienee että poliisit eivät sinne uskaltaneet mennä. Mutta että maassa on tilanne se, ettei sinne jostain syystä ole siunaantunut kovinkaan paljon riskialttiiden maiden väestöä. Maahanmuuttajien kirjo on hyvinkin laaja, ja sisältää populaa ympäri maailman.

Mutta Rooma ei ole parhaita monikulttuurin ihanuuden laboratorioita; johtuen ehkä siitäkin että vielä vuonna 2006 sen asukkaista oli lähes 93% italialaisia ja lopuistakin valtaosa romanialaisia ja puolalaisia.Siitä huolimatta Rooman esikaupungeissa on ollut levottomuuksia, ja pienemmissäkin kaupungeissa etelämmässä kuten Bolognassa. Italiassakaan asiasta ei saa puhua, minkä kuulemma on saanut Romano Prodikin tuta puhuessaan "vääriä arvioita".

Espanja on samoin onnistunut välttämään väestönryntäyksen katastrofimaista, ja pääasiassa porukka on laajasti ei-islamilaista. Mutta kuten huomattiin vuonna 2000 marokkolaisten kanssa, ongelmia voi kyllä olla luvassa. Taas paloi, ja El Ejidon kaupunki vieläkään kiva & mukava paikka on ei-oikeauskoisen liikkua.

Mutta Madridkin oli siinä mielessä hyvä valinta kaupungiksi, että eipä silläkään raukalla ole paljon asukkaita kulttuurimaista; Marokkolaiset ovat suurin popula näistä ja nekin vasta kuudes listalla. Odotas vaan kun otetaan lisää... Vähäisestä määrästä huolimatta ovat kuitenkin saaneet rähinät aikaiseksi esim. Alcorconissa.

Vaan Berliini ei enää ole todistuksellesi niin hyvä tikki. Siellä esimerkiksi Neuköllnin kaupunginosassa on maahanmuuttajia olan takaa, ja sen kyllä huomaa. Työttömyys on todella korkeaa ja rikollisuus on moninkertaistunut 90-luvun jälkeen.

Berliinissä on raportoitu jopa Der Spiegelin kaltaisessa lehdessä (jota sitoo voimakas poliittinen korrektius), että kunniaväkivalta ja sen pelko on yleistä kaupungin turkkilaisväestön keskuudessa. Mutta sielläkin suurin osa huligaaneista on kuitenkin vain turkkilaisia, eikä pahempia kamelikekejä!

Yhtä kaikki, en todellakaan ole niin tyhmä etten käsittäisi pointtiasi, miksi aloit tivaamaan näistä kaupungeista. Yritit esittää minut tietämättömänä junttina, joka ei omaa todellisuudessa mitään havaintoa siitä mistä on puhumassa, vaikka todennäköisesti et itse osaa luetella tuonkaan vertaa kaupunkien osia noissa maissa. Mitä saatiin osoitettua, on että vähän maahanmuuttajia muslimimaista => vähän ongelmia. Ja kun sellaisten määrä kasvaa, ongelmien määrä kasvaa rakettimaisesti.

Nyt sitten tämän paskan lapioituani odotan vastineeksi älyllistä rehellisyyttä ja vastaamista itseni osoittamiin kiusallisiin kysymyksiin aiemmin; kuten siihen että montako kertaa enemmän ne maahanmuuttajat nyt sitten suomessa raiskaavat valtaväestöön suhteutettuna jos otetaan tilastossa huomioon ikä-sukupuoli ja varallisuusjakauma?

Myös siitä odotan mielenkiinnolla näyttöjä että todellisuudessa naisten on helpompi ilmoittaa ulkomaalaisten tekemät seksuaalirikokset kun suomalaisten. Se ei todellakaan mene läpi pelkällä mustatuntuu-masturbaatiolla. Vaikka se musta kuinka tuntuisi.
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
Irial The Archmage:

Tunnut puhuvan edelleen ihan eri asiasta. Missään vaiheessa en sitä ole kiistänyt, että monista suuremmista kaupungeista saattaa löytyä ja löytyykin ongelma-alueita, joissa levottomuutta esiintyy. (Itse en tosin yhdistäisi näitä ongelmia ihonväriin, koska yhtälailla esim. jossain Puolassa on alueita, joita on ehkä - varsinkin pimeällä - järkevä välttää, vaikka maa itsessään on äärimmäisen valkoinen. Samoin jossain Venäjällä saattaa kyyti olla melko kylmää etenkin mustille ja sama pätee jossain määrin jopa Berliiniin, esim.)

Edelleen, alkuperäinen väitteesi oli, että "kaikissa Euroopan suurkaupungeissa alkaa olla jo alueita joissa ei maahanmuuton siunausten ansiosta uskalla enää poliisi partioida". Mielestäni tuo on virheellisesti sanottu, etkä varsinaisesti esittänyt mitään pätevää, jonka johdosta olisi syytä toisin ajatella.

Nyt sitten tämän paskan lapioituani odotan vastineeksi älyllistä rehellisyyttä ja vastaamista itseni osoittamiin kiusallisiin kysymyksiin aiemmin; kuten siihen että montako kertaa enemmän ne maahanmuuttajat nyt sitten suomessa raiskaavat valtaväestöön suhteutettuna jos otetaan tilastossa huomioon ikä-sukupuoli ja varallisuusjakauma?

Myös siitä odotan mielenkiinnolla näyttöjä että todellisuudessa naisten on helpompi ilmoittaa ulkomaalaisten tekemät seksuaalirikokset kun suomalaisten. Se ei todellakaan mene läpi pelkällä mustatuntuu-masturbaatiolla. Vaikka se musta kuinka tuntuisi.
Kysymyksissä ei ole mitään kiusallista, koska olen niihin jo vastannutkin. En vain todellakaan ymmärrä miksi sinulle on niin mahdotonta tai vastenmielistä etsiä vastaukset itse tästä ketjusta, kun olen niistä kerran jo kirjoittanut. Tuntuu vähän typerältä toistella näitä juttuja ihan vain sinun mieliksi, joten kaivan ne esille itse, vaikka sillä ei todellakaan tule olemaan mitään vaikutusta ja sama jankutus jatkuu varmasti taas huomenna (minun osaltani mahdollisesti vasta viikonloppuna tosin):

Mitä tulee raiskaavien maahanmuuttajien todelliseen määrään, niin sitä on kovin vaikea ellei jopa mahdoton tietää. Aiemmin kirjoitin jo näin:

"Suomessa tapahtuu vuodessa arvioiden mukaan ehkä noin 10 000 raiskausta. Näistä poliisin tietoon tulee n. 500 tapausta ja tuomioita tulee vuodessa jokunen kymmenen, eikö vain? Voiko näiden lukujen perusteella todellakin tehdä jotain absoluuttisia päätelmiä ulkomaalaisten raiskausmääristä Suomessa suhteessa suomalaisiin, varsinkin kun pidetään mielessä, että uhrin (epävirallinen) status vaihtelee suuresti tekijän ja tekotavan mukaan? Lisäksi esimerkit maailmalta (esim. Yhdysvallat) osoittavat, että mustat saavat samoista rikoksista huomattavasti herkemmin tuomion kuin valkoiset, mikä saattaa myöskin vääristää lukuja. Tuomiot ovat usein myös kovempia.

Toisaalta uskon kyllä itsekin, että islamilaisista kulttuureista tulevat syyllistyvät raiskaukseen suhteellisesti enemmän, mutta mitään tarkkoja lukuja ei todellakaan voida tietää. Tässä keskustelussa suurinta vitutusta aiheuttaa kuitenkin se tapa, millä koko raiskausongelman laajuus ja vakavuus marginalisoidaan täysin vain siksi, että saadaan käyttöön uusia argumentteja ulkomaalaisia vastaan."


Seuraavaksi kirjoitin näin:

"Lisäisin tähän loppuun vielä sellaisen huomion, että ulkomaalaiset tuntuvat olevan selvästi yliedustettuina ennen kaikkea asianomistajarikoksissa. Sen sijaan esim. henkirikoksissa, liikennerikoksissa ja huumausainerikoksissa samankaltaista ongelmaa ei tunnu olevan (ainakaan vielä vuoden 2005 tietojen perusteella), eli ulkomaalaiset eivät ole noissa rikoksissa ainakaan erityisen yliedustettuina - varsinkin kun huomioidaan maahanmuuttajien keskimääräinen sosioekonominen asema ja ryhmän ikärakenne. Henkirikosten kohdalla tätä voidaan pitää suorastaan yllättävänä, koska ulkomaalaisten rikollisuus assosioituu perinteisesti hyvinkin vahvasti nimenomaan väkivaltarikollisuuteen.

(Ainakaan) Raiskaus ei tosin nykyään taida enää olla asianomistajarikos, mutta raiskausilmoitukset ovat tietysti edelleen avainasemassa raiskausten selvittämisessä. Sama koskee varmaan aika pitkälti myös ryöstöjä ja pahoinpitelyä, joista en myöskään ole varma ovatko asianomistajarikoksia. Itse asiassa, tuo koko termi on varmaan aika surkea tähän yhteyteen, koska en sen merkitystä edes kunnolla ymmärrä (sanomattakin on selvää, että minä en opiskele oikiksessa), mutta uskoisin kuitenkin, että ymmärrät nyt tätä eri rikosten laatua koskevan pointtini. Kysyisinkin siis, että eikö mielestäsi ole mahdollista, että ulkomaalaistaustaisten epäiltyjen suurempi edustus tietyissä rikostyypeissä verrattaessa kantaväestöön johtuu osin myös ilmoitusherkkyydestä? Ymmärtäisin kyllä asiasta melskaamisen paremmin, jos olisi niin, että kaikki pahoinpitelyt ja raiskaukset poliisille ilmoitettaisiin (ja olisivat siis tarkastelemissamme luvuissa mukana), mutta tiedämme kuitenkin hyvin, ettei näin suinkaan ole.

Tuosta vuoden 2005 raportista käy ilmi myös se, että vielä vuonna 2000 ulkomaalaisten osuus raiskausepäillyistä oli 6%. Tähän liittyen voisin kysyä, että eikö mielestäsi ole mahdollista, että ulkomaalaisten epäiltyjen lähes räjähdysmäinen kasvu viime vuosina johtuu osin myös siitä, että aihe (maahanmuuttajien tekemät raiskaukset) on ollut mediassa esillä aika paljon, joka on saattanut johtaa samalla myös ilmoitusherkkyyden alenemiseen? Käsittääkseni kyseessä on kuitenkin monista yhteyksistä tuttu mekanismi.

En yritä edelleenkään sitä kiistää, että tietyt ulkomaalaisryhmät hyvinkin mahdollisesti, jopa todennäköisesti, syyllistyvät rikoksiin useammin kuin suomalaiset (ainakin ennen tuon sosioekonomisen aseman ja muiden vastaavien tekijöiden huomiointia), mutta mielestäni kyseessä ei ole niin mustavalkoinen (hehe) asia kuin tilastoista ensivilkaisulla voi (tai saattaa haluta) päätellä."


Tuosta piilorikollisuudesta vielä sen verran, että mielestäni Suomessa on tällä hetkellä sellainen ilmapiiri, että tilanne, jossa naista todennäköisimmin EI syytetä omasta raiskauksestaan on, jos hän on joutunut ulkomaalaisen (=mustan tai muslimin) raiskaamaksi. Esimerkkinä tästä esimerkiksi se Big Brother -tapaus muutaman vuoden (?) takaa, jossa joku urpo yritti riisua sammuneelta naiselta housuja ja keskeytti puuhansa vasta isoveljen kehotuksesta. Tällä palstalla ja lehdistössäkin tuotiin vahvasti esiin mielipide, jonka mukaan tilanteessa ei tapahtunut mitään moraalisesti tai rikosoikeudellisesti kummempaa. Uskotko rehellisesti, että tilanne olisi ollut sama, jos ohjelmassa olisikin tämän Mikan paikalla ollut esim. joku musta kaveri? Voit toki näyttää minulle jonkun vakavastiotettavan esimerkin, jossa suomalaista naista olisi syyllistetty tai syytetty tämän jouduttua ulkomaalaisen miehen raiskaamaksi.

Lisäksi voidaan toki katsoa kahta tunnettua tapausta, joissa raiskaussyytös osoittautui lopulta virheelliseksi, eli tämä Vesa Keskisen tapaus ja tapaus, jossa raisiolainen känninen nainen ilmoitti joukon ulkomaalaisia miehiä raiskanneensa hänet, kunnes valvontakamera osoitti hänen tarinansa täysin vääräksi. Siinä missä monet pitivät Keskistä 100% varmasti syyttömänä (jota hän kaiketi lopulta olikin, ei siinä mitään), nousi Raision "raiskauksesta" välitön tyrmistynyt kohu. Keskinen sai myös selittää omia tuntojaan sekä vakuutella syyttömyyttään julkisuudessa, kun taas Raision tapauksessa roudattiin syytöntä jengiä kuulusteluihin käsittääkseni melko paljon. Ei tässä sikäli ole mitään ihmeellistä ja poliisi yritti varmasti vain tehdä työtään, mutta yritän tässä nostaa esille sitä, että jo pelkkä naisen keksimä joukkoraiskaus johtaa tuollaisiin toiminpiteisiin tekijän ollessa ulkomaalainen. Mitä olisikaan mahtanut lopulta tapahtua ilman tuota valvontakameraa. Keskisen tapauksessa sellaista ei onneksi edes tarvittu.

Toki Keskisen kohdalla sympatiat liittyivät osin myös hänen julkiseen asemaansa, mutta on tällaista selitystilaa kyllä annettu järjettömiä rikoksia tehneille "tavallisillekin" ihmisille, esim. Jarmo Björqvistin epämiellyttävä manifesti.

Vastauksena kysymykseesi siis, että varmasti maahanmuuttajat raiskaavat enemmän kuin nykyisin on tiedossa. Tämä ei tosin automaattisesti tarkoita sitä, että he todellisuudessa tekisivät näin keskimääräistä useammin. Raiskaustilastot ovat ehkä kaikista hankalampia arvioida ja niiden pohjalta on vähän kyseenalaista vetää mitään vahvoja johtopäätöksiä. Sen sijaan henkirikokset ovat mitä ovat ja niitä on kovin vaikea piilottaa (ainakin Suomessa, jossa niiden selvitysprosentti on aivan huippuluokkaa, eli lähes kaikki selvitetään). Mielestäni onkin tosiaan mielenkiintoista, miksi ulkomaalaisten raiskausmäärät ja henkirikosmäärät eivät tunnu olevan linjassa toistensa kanssa, vaikka maailmanlaajuisesti katsottuna noiden kahden rikostyypin välillä tuntuisi usein olevan melko selvä linkki.

Mistä itse luulet, että tämä johtuu? Ulkomaalaiset ovat vain niin guruja piilottamaan ruumiit?
 

Papa Lazarou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä saatiin osoitettua, on että vähän maahanmuuttajia muslimimaista => vähän ongelmia. Ja kun sellaisten määrä kasvaa, ongelmien määrä kasvaa rakettimaisesti.
Tähän välikommenttina Arkkimaagille seuraavaa. Sekoitat mielestäni aika pahasti kakasi asiaa. Islam ja heimokulttuuri sekoittuu iloisesti kunniamurhista ja naisten ympärileikkauksista puhuttaessa. Islam ei tunne naisten ympärileikkausta eikä suvaitse kunniamurhia. Eikä murhia muutenkaan. Nämä ovat islamia vanhempien perinteiden jäänteitä. Tämä tulee esille hyviä nniiden paikallisuudessa. Ympärileikkauksia (ymmärtääkseni) ei tehdä Afrikan ulkopuolisissa kulttuureissa. Onhan samalla logiikalla suomalaisten älytön viinankulutus luterilaisuuden syytä. Mutta ethän tässä lainaamassanikaan pätkässä halunnut yhdistää ongelmia islamiin? Ethän?

Kritisoi vain maahanmuuttajien kykenemätömyyttä sopeuttaa perinteitään kohdemaan kulttuuriin sopivaksi. Uskonnolla on kuitenkin vain vähän tekemistä ongelmien kanssa. Islam on joutunut usein politiikan välikappaleeksi jolloin sen nimissä tehdään Islmain vastaisia tekoja.

Jos asia jotakuta enemmän kiinnostaa, niin kannattaa lukea Suomen virallisen islam-asiantuntijan, Jaakko Hämeen-Anttilan, kirjoittama Islamin käsikirja. Hyvä teos. Luonnollisesti kirja ei pätevöitä ketään mihinkään. Antaa vain mukavasti taustatietoja uutisille.
 

scholl

Jäsen
joku kyseli että mitä ovat rikkaat pakolaiset. Ne ovat sellasia pakolaisia joilla on paljon rahaa.

Vaikka menettäisi rahansa niin kyllä keskiluokka pystyy omalla aktiviisuudellaan ja järkeä käyttämällä menestymään myöhemminkin. Kuubalaiset Floridassa, Itä-Saksasta muurin alta paenneet Länsi-Saksassa, Euroopasta sodan tieltä USA:han muuttaneet (juutalaiset ja myös muut).

Puhumattakaan siitä, että murskaava enemmistö rikollisista on miehiä. Miksi esim. Halla-aho hyssyttelee tämän asian suhteen?

Jossainhan oli juttu siitä, että kautta aikojen ongelma on ollut se, että korkeintaan vanhin poika perii tilan. Moni muu sitten joutuu lähtemään etsimään onnea muualta ja nämä muut pojat ovat sitten usein niitä, jotka lähtevät sotimaan. Jossain Afganistanissa ei ole kovin suurta ongelmaa lähettää neljäs poika sotimaan länsimaita vastaan. Espanjalaiset tekivät fiksusti Etelä-Amerikassa. Tappoivat miehiä ja tekivät lapsia paikallisten naisten kanssa. Ehkäpä geneettisesti parannettiin koko väestön rauhantahtoisuutta.

Totuus on se, että se on ongelma, että valtaosa maahanmuuttajista on miehiä. Joukko nuoria miehiä toimettomana ei tiedä hyvää. Niinpä olisikin fiksu veto lisätä naisten maahanmuuttoa, koulutusta jne. Se paitsi nostaisi lähtömaissa kuten rättipääyhteisöissä naisten asemaa, kun perheet tajuaisivat, että piru vie onkin kova juttu, jos on tyttöjä ja sitten toisaalta hyvin koulutetut naiset muutenkin pystyisivät vaikuttamaan asioihin tulevaisuudessa. Ja kun he tekevät kuitenkin vähemmän rikoksia kuten raiskauksia kuin miehet niin siinäkin mielessä parempi juttu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Espanjalaiset tekivät fiksusti Etelä-Amerikassa. Tappoivat miehiä ja tekivät lapsia paikallisten naisten kanssa. Ehkäpä geneettisesti parannettiin koko väestön rauhantahtoisuutta.
Selvästi fiksua ja rauhantahtoista kansaa nuo Espanjalaiset!
 

Tuamas

Jäsen
Tässä ei ollut suinkaan kysymys joidenkin epätoivoisten yksilöiden päätymisestä väkivaltaiseen ratkaisuun henkisten ongelmiensa kanssa. Perheväkivalta, erityisesti kuolemaan johtava sellainen joka on maassamme hyvin harvinaista, on yhteisön tuomitsemaa ja siitä joutuu vankilaan jos jää kiinni kuten muustakin väkivallasta. Ja vaikka enemmistö epäillyistä on miehiä, siihen syyllistyvät naisetkin, henkirikospuolella jopa aika tasavertaisesti, ja koko ajan kyllä petraavat muutakin väkivaltaa.

Lainataanpa tilastokeskusta:
"Parisuhdeväkivallan 2 423 uhrista miehiä oli vain 270, 11 prosenttia uhreista"(2005).
Ja vielä asiasta tehtyä tutkimusta:
"Henkirikokset ovat varsin miesvaltaista rikollisuutta: viime vuosikymmeninä
miesten osuus syyllisiksi epäillyistä on pysytellyt 90 %:n tuntumassa."
ja:
"Vain neljässä prosentissa tapauksia nainen oli surmannut miehen ja
viidessä prosentissa nainen toisen naisen."
Sekä vielä:
"Lähisuhteissa tapahtuneiden henkirikosten
tekijät ovat tyypillisesti miehiä ja ne kohdistuvat naisiin: tutkituista tapauksista
miesten tekemiä oli 87 % ja uhreista 70 % oli naisia.
Useimmiten lähisuhteessa tapahtuneen henkirikoksen uhrina oli ollut tekijän
vaimo, avovaimo, kihlattu, naisystävä, entinen puoliso tai naisystävä
(56 %). Vajaassa kymmenesosassa tapauksia nainen oli tappanut kumppaninsa
tai entisen kumppaninsa. Muissa tapauksissa isä tai äiti oli tappanut lapsensa,
lapsi jommankumman vanhempansa tai mies sisaruksensa."

Eli henkirikospuolella tätä tasavertaisuutta ei ole kyllä mielestäni näkyvissä.

Tämän lisäksi kysyn edelleen, miksi mustasukkaisuudesta johtuvat henkirikokset eroavat niin radikaalisti "kunniamurhista"?
Molemmissa on kuitenkin taustalla täysin sama syy, toisessa vain käytetään kulttuuria selittävänä tekijänä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
http://www.turunsanomat.fi/ulkomaat/?ts=1,3:1003:0:0,4:3:0:1:2008-09-04,104:3:562503,1:0:0:0:0:0


Mielestäni Norjassa on otettu askel oikeaan suuntaan. Mikäli joku haluaa maahan muuttaa, niin noudattakoon paikallisia lakeja. Muussa tapauksessa "Hyvää matkaa eteenpäin, ja onnea valitsemallanne uralla."

Tämähän on trendi monissa Euroopan maissa. Ensin otetaan maahan sinisilmäisesti ja avokätisesti jengiä ties mistä, muutaman vuoden päästä huomataan että astuttiin polvea myöten paskaan ja sitten säädetään uusia lakeja ja kiristetään seulaa.

Suuri kysymys onkin, mikä helvetin pakko jokaisen EU-maan on peräkkäin tehdä nuo samat virheet? Miksei esimerkiksi Suomessa huomata, että kuljemme samalla turmioon johtavalla tiellä kuin muutkin maat ja tehdä jotain vielä kun siihen on aikaa. Itse asun eräällä Suomen ... sanoisimmeko "rikkaammista" lähiöalueista, jossa maahanmuuttajia on suuret määrät. Lieveilmiöt ovat melko selkeästi havaittavissa ympäristöstä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Espanjalaiset tekivät fiksusti Etelä-Amerikassa. Tappoivat miehiä ja tekivät lapsia paikallisten naisten kanssa. Ehkäpä geneettisesti parannettiin koko väestön rauhantahtoisuutta.
Käsittämätöntä, ettei meillä ole osattu soveltaa tätä menetelmää maahanmuuttajiin!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tai jostain rauhallisesta maasta tulevat maahanmuuttajat eivät ole tajunneet tehdä täällä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuokin tuli mieleeni, mutta onneksi ketjun aihealueeseen kuuluu suhtautua vihamielisesti maahanmuuttajiin ja siksi analogia tuntuu valkoisesta miehestä mukavemmalta kuvaamallani tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös