Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 141 770
  • 24 186

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuossa yllä joku kertoi että tyttölasta pitää alkaa ohjata siihen suuntaan että välttelee näitä eri ryhmään kuuluvia tyyppejä niin miten minä kahden tyttölapsen isä saan ohjattua lapsiani pois, sittenkun aika on siitä näiden muiden etnisten ryhmien edustajista leimautumatta rasistiksi?

Asuinpaikkaan vaikuttamalla, mutta jos siihen ei voi vaikuttaa niin sitten ei välttämättä mitenkään. Mutta miksi pitäisikään välttää viimeiseen asti leimautumista rasistiksi, jos kyseessä on omien lasten turvallisuus? Ei itseäni ainakaan ole haitannut pätkääkään, jos joku pitää minua rasistina. Ei haittaa pätkääkään, varsinkin kun tiedän etten ole ketään vahingoittanut.

Petri Gerdtin vanhemmat ovat arvatenkin syypäitä kouluammuskelukulttuuriin, joka alkoi Myyrmäen pommi-iskun jälkeen?

Millä logiikalla? En minä ole Muhammedia syyttänyt mistään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tuossa yllä joku kertoi että tyttölasta pitää alkaa ohjata siihen suuntaan että välttelee näitä eri ryhmään kuuluvia tyyppejä niin miten minä kahden tyttölapsen isä saan ohjattua lapsiani pois, sittenkun aika on siitä näiden muiden etnisten ryhmien edustajista leimautumatta rasistiksi?

Sanomalla, ettei kannata mennä illalla metsää kuselle kahden murrosikäisen pojan kanssa.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Millä logiikalla? En minä ole Muhammedia syyttänyt mistään.
Samalla logiikalla, jolla somalivanhemmat edistävät raiskauskulttuuria kasvattamalla raiskaajia. Voihan tietysti olla, että ymmärsin väärin lauseesi:

Sukulaiset liittyvät siten asiaan, että kun raiskarit kerta olivat teinejä, niin kyllähän se kuvaa millaisen kasvatuksen he ovat saaneet kotoaan. Ja nämä kasvattajat ovat sitten vieläpä edistämässä tämän kyseisen kulttuurin edistämistä Suomessa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vedät tylysti nimby-roolia ja asut perheesi kanssa sellaisella asuinalueella josta näitä ei löydy. Näin itse ajattelin tehdä.
Nimbyily ja white flight -meininkihän on jatkuvasti yleistynyt ja tuskin tulevaisuudessa ainakaan vähenee, kun luokkaerot eri asuinalueilla majailevien ihmisten välillä syvenevät entisestään. Itselläkin paljon tuttuja lapsiperheitä, jotka virallisesti ovat niin suvaitsevaisia että. Silmät kosteina puhuvat erilaisuuden hyväksymisen puolesta ja voi että se Pekka Haavistokin on niin ihana ja voi että nuo persut on sitten rasistijuntteja. Arkitodellisuus on kuitenkin sitä, että perheet ottavat ylisuuria asuntolainoja, jotta saavat muutettua kaltaisensa keskiluokan pariin alueille, joissa maahanmuuttajia tai valkoista roskasakkia ei asu, jotta omien lasten ei sitten tarvitse aloittaa opintietä jossain "Itä-Helsingin slummikoulussa".

Ei siinä, jokainen tehkööt elämässään kuten lystää ja varsin luonnollistahan tuollainen toiminta on. Ehkä se on tekopyhyys, joka tässä asiassa ärsyttää ja se, ettei puhuta asioista suoraan niiden oikeilla nimillä.
 

scholl

Jäsen
Sori. Mutta huomaa, että sulla ei ole lapsia. Huomaa myös väärän kuvan vanhempien nykykäytännöstä lapsienkasvatuksesta.

Niin tai siis minulla on tieto siitä, että kasvatus on nykyään virheellistä. Ennen olisi löysähousut ja pipopäät lentäneet pellolle. Vanhemmilla on valtava vaikutusvalta. Ensinnäkin he voivat valita asuinalueen ja koulun. Se ohjaa jo jossain määrin sitä, missä porukassa lapsi häärää. Toisekseen voi katsoa vähän millaisten kavereiden kanssa lapsi liikkuu ja sitten käydä sen suhteen keskustelua. Tämän lisäksi voi viedä lapsia jonkun harrastuksen pariin. Kun lajin valitsee oikein niin se vaikuttaa siihen millaista porukkaa siellä on ja toisekseen sielläkin voi jutustella sellaisten sopivien tyyppien kanssa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sanomalla, ettei kannata mennä illalla metsää kuselle kahden murrosikäisen pojan kanssa.

Ei siinä vanhemman kehotus auta, kun nykypäivän lapsien "monikulttuuristaminen" (ts. aivopesu) alkaa jo päiväkodeissa ja jatkuu ala-asteella ja yläasteella. Jatkuvasti on teemaviikkoa, suvaitsevaisuuspäivää ja satukirjoja, joissa sateenkaaren väreissä kaikki ovat yhtä suurta onnelaa ja joissa erilainen on samanlainen jne. Puolustuskyvyttömien lapsien oma kriittisyys ja arkijärki ei ole vielä samalla tasolla kuin ns. reaalitodellisuuteen törmänneiden ja koululaitosten aivopesuketjusta irtaantuneiden aikuisten, ja tästä syystä kouluikäisistä on suurempi prosentti alttiimpia mokutusfantasioille kuin aikuisista.

Koulutyttö voi vielä tosissaan uskoa, että kyllä ne kivikautista, naisvihamielistä ja länsimaisia arvoja halveksivan etnisen ryhmän ja uskonnon edustajat ovat "ihan samanlaisia" kuin muutkin, eli toisin sanoen he kohtelisivat naisia samalla tavoin kuin kantaväestön poikien enemmistö eivätkä joukkoraiskaisi tyttöjä. Suomalaiseen kulttuuriinhan mikään kimpassa raiskaaminen ei kuulu, ei ole koskaan kuulunut.

Ulkomaalaisten osuus raiskauksista on niin hälyttävän suuri, että siinä ei voi enää mitenkään puhua "yksittäistapauksista, joita ei voi yleistää". Totta kai jokainen ihminen on yksilö eivätkä suinkaan kaikki somalit ole potentiaalisia raiskaajia, mutta ihminen on paitsi yksilö, myös kulttuurinsa, perinnäistapojensa ja uskontonsa tuote. Erityisesti sellaisissa alikehittyneissä maissa, joissa uskonnon rooli on valtava, samoin heimotapojen ja kulttuuristen asenteiden. Jos ja kun näissä kulttuureissa asenne on jäykän kärjistävä ja vääristyneen naisvihamielinen, niin se heijastuu kyseisen kulttuurin edustajien käytöksessäkin ja tekee naisvihamieliset teot hyväksyttävämmiksi kuin muissa kulttuureissa.

Mitä pienempi on uskonnon, vanhojen traditioiden ja ennalta lukkoon lyötyjen normien merkitys ja mitä suurempi merkitys on laaja-alaisemmalla, tieteellisemmällä ajattelutavalla sekä koulutuksella, niin sen parempi yhteiskunta ja kulttuuri. On ihan turha selittää, että "kaikki kulttuurit ovat yhtä arvokkaita" tai että "emme voi tuomita toista kulttuuria". Kyllä voimme tuomita, ja kaikki kulttuurit eivät ole yhtä arvokkaita tai kehittyneitä. Länsimainen, suomalainen kulttuurikaan ei mikään aukottoman täydellinen paratiisikulttuuri ole, päin vastoin, mutta se on millä mittapuulla tahansa edistyneempi kuin esimerkiksi afrikkalaisten islamistien kulttuuri tai kivikautista arvomaailmaa noudattava taikauskon ja kunniaväkivallan kulttuuri.

Ja sekin on muuten hevonpaskaa, että "monissa afrikkalaisissa kulttuureissa ihmiset ovat paljon onnellisempia kuin Suomessa". Mitä helkkarin onnea se on, jos maassa on 30 vuotta sisällissota, eri ryhmät (esim. hutut ja tutsit) voivat silpoa toisiaan tuhansittain hengiltä viidakkoveitsillä koska tahansa ja kansa kärsii nälänhädästä ja taudeista koska ei vaivaudu ottamaan selvää viljelyn perusperiaatteista jossain Zimbabwessa, joka on Afrikan hedelmällisintä seutua ja oli koko mantereen vilja-aitta silloin kun siellä oli vielä valkoisia viljelijöitä. Mutta ovatpahan sitten "onnellisia".
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samalla logiikalla, jolla somalivanhemmat edistävät raiskauskulttuuria kasvattamalla raiskaajia. Voihan tietysti olla, että ymmärsin väärin lauseesi:

Sukulaiset liittyvät siten asiaan, että kun raiskarit kerta olivat teinejä, niin kyllähän se kuvaa millaisen kasvatuksen he ovat saaneet kotoaan. Ja nämä kasvattajat ovat sitten vieläpä edistämässä tämän kyseisen kulttuurin edistämistä Suomessa.

Jos tosiaan ymmärsit lauseeni niin, että kommentoit sitä seuraavasti:

Petri Gerdtin vanhemmat ovat arvatenkin syypäitä kouluammuskelukulttuuriin, joka alkoi Myyrmäen pommi-iskun jälkeen?

Niin kyllä ymmärryksessäsi on pahasti vikaa. Eivät liity mitenkään toisiinsa, eikä suomalaisuudella ole asian kanssa mitään tekemistä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eli ulkomaalaisuus on jotenkin vaarallista? Olisi kyllä kiva saada jotain lähteitä tällaisten syytösten tueksi. Kovin halpana pidän sellaisia tekoja, joissa raiskauksia käytetään oman agendan ajamiseksi.

Edelleen: miksi raiskauksissa pitää pitää yllä suomalaisten ja ulkomaalaisten vastakkainasettelua?

Ei, mutta miksi pitää negatiivisissa asioissa mennä suomalaisuuden taakse ja heitellä sieltä sitten kiviä? Kuten itse teit Petri Gerdtin suhteen. Suvaitsevaiset ja Mikael Jungner etunenässä ovat nämä pelisäännöt luoneet, kun rakensivat sisäpoliittisen lyömäaseen Norjan tragediasta Perussuomalaisia vastaan. Edelleen, eniten tässä vituttaa tuo haistapaska tuomio. Tekijät ovat sinänsä toissijaisia. Mutta kyllä tuossa ihmetyttää ne sankarit, jotka loukkaantuu jostain möläytyksestä, niin tällaiset jutut ei näköjään tunnu missään. Tuon pöytäkirjan luettuani, isänä en olisi pystynyt hillitsemään itseäni. Aivan vitun sama, vaikka olisivat olleet sinisiä ihonväriltään. Piste.

Tuossa aiemmassa viestissäni heitin asetelman päälaelleen. Olisitko sinä täällä kirjoittamassa samaa tekstiä, jos tekijät olisivat olleet persunuoria ja kohde anorektikko muslimityttö? Tuskin.

Lopputeksti on taas sellaista hoosiannaa, etten lähde sitä nyt ruotimaan sen enempää. Tottakai jokainen ihminen on yksilö ja jokainen yksilö vastatkoon teoistaan. Sekä hommasisu-jengillä sekä äärisuvaitsevais-possella olisi tästä molemmilla opittavaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei siinä vanhemman kehotus auta, kun nykypäivän lapsien "monikulttuuristaminen" (ts. aivopesu) alkaa jo päiväkodeissa ja jatkuu ala-asteella ja yläasteella. Jatkuvasti on teemaviikkoa, suvaitsevaisuuspäivää ja satukirjoja, joissa sateenkaaren väreissä kaikki ovat yhtä suurta onnelaa ja joissa erilainen on samanlainen jne. Puolustuskyvyttömien lapsien oma kriittisyys ja arkijärki ei ole vielä samalla tasolla kuin ns. reaalitodellisuuteen törmänneiden ja koululaitosten aivopesuketjusta irtaantuneiden aikuisten, ja tästä syystä kouluikäisistä on suurempi prosentti alttiimpia mokutusfantasioille kuin aikuisista...

Ensinnäkin kasvatus on vanhempien tehtävä, ei koulun tai päiväkodin. Toiseksi en oikein ymmärrä mitä ihon värillä tai rodulla on merkitystä lasten opettamisessa tai kasvatuksesta. Minusta tyttölapsen ei kuulu mennä illalla minkään väristen poikien kanssa metsikköön kuselle.

Eri kulttuureissa on erilaisia tapoja ja niistä mielestäni voi kertoa lapsilleen ilman rasismin pelkoa. Joissain kulttuureissa naisen asema on heikompi ja tämän voi sanoa nuorille. Kyllähän tätä koulussakin opetetaan mm. yhteiskuntaopissa ja terveystiedossa, eikä ole kyse rasismista.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Sanomalla, ettei kannata mennä illalla metsää kuselle kahden murrosikäisen pojan kanssa.

Oletko oikeasti sitä mitä olet kertonut? Eli erityisopettaja?

Kun luki tuon pöytäkirjan, niin siitä tuli selkeästi selville, että tyttö oli anoreksian takia erittäin hauras ja sitä kautta itsetunto jotain muuta, kuin pitäisi. Ja muutenkin, miten sen nyt kauniisti sanoisi? En sano, jos et itse osaa lukea rivien välistä. Pojat selkeästi kertomuksen perusteella käyttivät tätä tytön tilannetta hyväkseen (Se sano sua huoraksi. Mut nyt se on meidän vihollinen. Ynnä muuta vastaavaa mielistelyä).

Vittu, että voi olla kuvottava tuo onelinerisi. Eli vammaisen tai pikkulapsen raiskaaminen on ihan ok, jos vanhempien neuvot ei tule mieleen, kun pojat vähän mielistelee ja käyttää hyväkseen?

Maglorille sen verran, että nyt varmaan ymmärät mitä olen tuossa kirjoitellut? Siinä sulle esimerkki.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Niin kyllä ymmärryksessäsi on pahasti vikaa. Eivät liity mitenkään toisiinsa, eikä suomalaisuudella ole asian kanssa mitään tekemistä.
Olen samaa mieltä, ettei kansalaisuudella ole asian kanssa mitään tekemistä. Mutta mitä selität siitä, että somalikasvattaja on lapsensa tekosista vastuussa, mutta suomalaiskasvattaja ei? Vai haluaisitko selventää ajatuksenjuoksuasi vähän tarkemmin?

Dee Snider kirjoitti:
Ei, mutta miksi pitää negatiivisissa asioissa mennä suomalaisuuden taakse ja heitellä sieltä sitten kiviä? Kuten itse teit Petri Gerdtin suhteen. Suvaitsevaiset ja Mikael Jungner etunenässä ovat nämä pelisäännöt luoneet, kun rakensivat sisäpoliittisen lyömäaseen Norjan tragediasta Perussuomalaisia vastaan.
Koska suomalainen kulttuuri ei ole autuasta muihin kulttuureihin nähden ja vice versa. En ole käyttänyt suomalaisuutta lyömäaseena, vaan yritän soveltaa omaa logiikkaanne myös suomalaisiin ilmiöihin. Vai onko tässä jotkut eri pelisäännöt? Minua myös kieltämättä harmittaa, kun aina vedät näissä keskusteluissa esiin Mikael Jugnerit ja Eva Biaudet'n, vaikken ole kumpikaan heistä. Lisäksi niputat kaikki ei-persut samaan nippuun ja syytät vaikka mistä.

Dee Snider kirjoitti:
Edelleen, eniten tässä vituttaa tuo haistapaska tuomio. Tekijät ovat sinänsä toissijaisia.

--

Tuossa aiemmassa viestissäni heitin asetelman päälaelleen. Olisitko sinä täällä kirjoittamassa samaa tekstiä, jos tekijät olisivat olleet persunuoria ja kohde anorektikko muslimityttö? Tuskin.
En, koska täällä tuskin olisi somalien lynkkaysosasto sotajalalla. Olisin hipihiljaa, koska väkivaltarikoksilla jeesustelu on hirvittävän pitkästyttävää. Tässä tapauksessa päätin kuitenkin heittää oman lusikkani soppaan, koska tekijöiden etnisellä taustalla ei ole rikoksen kanssa mitään tekemistä. Ymmärrän kyllä pointtisi, koska olemme itse teosta täysin samaa mieltä. Kuitenkin vaikuttaisi siltä, että pistät painoa tekijöiden etniselle taustalle, koska päätit linkittää tuomion pöytäkirjan tähän ketjuun, etkä Suomen oikeuslaitos näytti taas närhen munat -ketjuun. Itse pysyn tuosta ketjusta kaukana.

EDIT: En siis pidä sinua, Dee, somalien lynkkaajana (ainakaan tässä tapauksessa)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oletko oikeasti sitä mitä olet kertonut? Eli erityisopettaja?

Kun luki tuon pöytäkirjan, niin siitä tuli selkeästi selville, että tyttö oli anoreksian takia erittäin hauras ja sitä kautta itsetunto jotain muuta, kuin pitäisi. Ja muutenkin, miten sen nyt kauniisti sanoisi? En sano, jos et itse osaa lukea rivien välistä. Pojat selkeästi kertomuksen perusteella käyttivät tätä tytön tilannetta hyväkseen (Se sano sua huoraksi. Mut nyt se on meidän vihollinen. Ynnä muuta vastaavaa mielistelyä)...

Tämän tyyppisiä hyväksikäyttöjä tapahtuu valitettavasti jatkuvasti, kyse ei aina ole näin kraavista toiminnasta vaan tavallisesta nuorten ja vähän vanhempienkin touhuista. Urani aikana olen törmännyt useisiin teiniraskauksiin ja aina on ollut jollakin tavalla heikosta tytöstä.

Mutta vastaukseni ei liittynyt tähän vaan oli kommentti Lelu26:n pohdintaan omien tyttöjen kasvatuksesta. Minusta on hölmöä varoittaa tuollaisessa tapauksessa vain somalipojista, tytön pitää varoa tuollaisessa tilanteessa kaiken rotusia ja värisiä poikia.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta mitä selität siitä, että somalikasvattaja on lapsensa tekosista vastuussa, mutta suomalaiskasvattaja ei?

Missäs noin olen sanonut? Aivan oikein, en missään. Sinä sen sijaan väitit, että Petri Gerdtin vanhemmat ovat vastuussa kaikista Myyrmäen pommiräjähdyksen jälkeisistä kouluammuskeluista. Siitä olen totaalisen eri mieltä, miten ihmeessä he voisivat niistä olla vastuussa?
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Missäs noin olen sanonut? Aivan oikein, en missään. Sinä sen sijaan väitit, että Petri Gerdtin vanhemmat ovat vastuussa kaikista Myyrmäen pommiräjähdyksen jälkeisistä kouluammuskeluista. Siitä olen totaalisen eri mieltä, miten ihmeessä he voisivat niistä olla vastuussa?
Sukulaiset liittyvät siten asiaan, että kun raiskarit kerta olivat teinejä, niin kyllähän se kuvaa millaisen kasvatuksen he ovat saaneet kotoaan. Ja nämä kasvattajat ovat sitten vieläpä edistämässä tämän kyseisen kulttuurin edistämistä Suomessa.

Mitä tarkoitat tällä?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
En, koska täällä tuskin olisi somalien lynkkaysosasto sotajalalla. Olisin hipihiljaa, koska väkivaltarikoksilla jeesustelu on hirvittävän pitkästyttävää. Tässä tapauksessa päätin kuitenkin heittää oman lusikkani soppaan, koska tekijöiden etnisellä taustalla ei ole rikoksen kanssa mitään tekemistä. Ymmärrän kyllä pointtisi, koska olemme itse teosta täysin samaa mieltä. Kuitenkin vaikuttaisi siltä, että pistät painoa tekijöiden etniselle taustalle, koska päätit linkittää tuomion pöytäkirjan tähän ketjuun, etkä Suomen oikeuslaitos näytti taas närhen munat -ketjuun. Itse pysyn tuosta ketjusta kaukana.

EDIT: En siis pidä sinua, Dee, somalien lynkkaajana (ainakaan tässä tapauksessa)

No, jos somaliuden takia täällä olisi olisi joku raiskatun lynkkaysosasto, niin voit olla vuorenvarma, että olisin vastapuolella ja saisin varmasti pelikieltoa kielenkäytöstäni.

Siinä olet oikeassa, että tämä kuuluisi tuohon mainitsemaasi ketjuun. Mutta kun minä en tätä keskustelua ole aloittanut, kuten varmasti näet.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tarkoitat tällä?
Eiköhän nimimerkki Kisapuisto tarkoita tuolla kirjoittamallaan juuri sitä mitä siinä lukee. Eli teini-ikäisen tekemä raiskaus osoittaa, millaisen kotikasvatuksen tekijä on saanut. Ei tuossa lainaamassasi pätkässä todeta, että kasvattajat olisivat teosta vastuussa.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
koska tekijöiden etnisellä taustalla ei ole rikoksen kanssa mitään tekemistä.

Jaa, kummasti näitä raiskauksia vaan sattuu ihan helvetisti (suhteellisesti mitattuna, absoluuttisesta määrästä en ole varma) enemmän tässäkin tapauksessa syyllisten etnistä alkuperää olevien keskuudessa. Oletko ihan varma ettei etnisellä taustalla ole merkitystä asiassa? Näytöt on ainakin vahvasti sitä vastaan.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Eiköhän nimimerkki Kisapuisto tarkoita tuolla kirjoittamallaan juuri sitä mitä siinä lukee. Eli teini-ikäisen tekemä raiskaus osoittaa, millaisen kotikasvatuksen tekijä on saanut. Ei tuossa lainaamassasi pätkässä todeta, että kasvattajat olisivat teosta vastuussa.

Eli ei teosta vastuussa, mutta raiskauskulttuurin levittämisestä vastuussa. Elämme sellaisessa yhteiskunnassa, jossa vanhempien kasvatuksella ja lasten teoilla ei ole 1:1 vastaavuussuhdetta. Jollain ihmeen logiikalla raiskaajan kasvattavat levittävät raiskaussuopaa kulttuuria. Vai olenko taas ymmärtänyt väärin?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sukulaiset liittyvät siten asiaan, että kun raiskarit kerta olivat teinejä, niin kyllähän se kuvaa millaisen kasvatuksen he ovat saaneet kotoaan. Ja nämä kasvattajat ovat sitten vieläpä edistämässä tämän kyseisen kulttuurin edistämistä Suomessa.

Mitä tarkoitat tällä?

Tarkoitan juuri sitä mitä siinä lukee. Jos et ymmärrä lukemaasi, niin en osaa auttaa. Edelleenkään mielestäni Petri Gerdtin vanhemmat eivät ole vastuussa yhdestäkään kouluammuskelusta. Sinun mielestäsi ilmeisesti niin on, en vain ymmärrä logiikkaasi asiassa.

Eli ei teosta vastuussa, mutta raiskauskulttuurin levittämisestä vastuussa. Elämme sellaisessa yhteiskunnassa, jossa vanhempien kasvatuksella ja lasten teoilla ei ole 1:1 vastaavuussuhdetta. Jollain ihmeen logiikalla raiskaajan kasvattavat levittävät raiskaussuopaa kulttuuria. Vai olenko taas ymmärtänyt väärin?

Lue viestini 6662 tästä ketjusta, siellä olen sen sanonut. Mutta jos et ymmärrä, niin en voi mitään.
 

scholl

Jäsen
Kyllä voimme tuomita, ja kaikki kulttuurit eivät ole yhtä arvokkaita tai kehittyneitä. Länsimainen, suomalainen kulttuurikaan ei mikään aukottoman täydellinen paratiisikulttuuri ole, päin vastoin, mutta se on millä mittapuulla tahansa edistyneempi kuin esimerkiksi afrikkalaisten islamistien kulttuuri tai kivikautista arvomaailmaa noudattava taikauskon ja kunniaväkivallan kulttuuri.

Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan ja olen valtaosaltaan samaa mieltä, mutta haluan korostaa vielä sitä, ettemme ole täällä osanneet reagoida asioihin oikealla tavalla. Euroopan sotaisesta historiasta johtuen kavahdamme kansakuntien vastakkainasettelua ja olemme luoneet sen vuoksi yhteisen eurooppalaisen hankkeen EU:n ja joidenkin muiden yhteistyöinstituutioiden muodossa, jotta turvaisimme jatkossa rauhan ja hyvinvoinnin. Ongelma on vain se, että olemme tehneet itsestämme entistä heikompia ulospäin ja kaikki mahdolliset muut toimijat tai kulttuurit kuten nyt vaikkapa Venäjä ja Kiina käyttävät sitä hyväkseen. Sama koskee muslimeita. Meillä on Euroopassa valtava kulttuurihistoria, erittäin hyvin kehittyneet yhteiskunnat, edistyksellinen kulttuuri jne., joten me olisimme sen pohjalta voineet rakentaa hienon eurooppalaisen identiteetin, jossa kansojen välillä on eroavaisuuksia, mutta jaamme tietyt yhteiset normit ja jos joku tulee ulkopuolelta niin hänen täytyy jakaa ne normit tai hänet palautetaan takaisin postimerkki perseessä, mutta tällaisen identiteetin rakentamista ei ole uskallettu tehdä, eikä ulkopuolisille varsinkaan ole asetettu mitään käyttäytymisnormeja. Minun mallissani somali jos haluaa täällä oleskella niin hänen täytyisi omaksua eurooppalainen kulttuuri ja tulla eurooppalaiseksi. Jenkeissä jokainen maahanmuuttaja haluaa tulla amerikkalaiseksi. Muussa tapauksessa somali voi asua Afrikassa hiekka-aavikolla, sekin käy yhtä hyvin.

Laittaisin vaikka väkipakolla jokaisen maahanmuuttajan jonkinlaiseen kulttuuriopetukseen, jossa käydään läpi ne normit, joiden mukaan täällä pitää elää ja miten esim. perheenjäseniä sekä vieraita ihmisiä kohdellaan. Samoin joku 9 vuotta ev.lut. uskonnonopetusta voisi olla pakollista, koska suomalaisetkin joutuvat sitä kuuntelemaan. Mitä tulee sitten raiskauksiin niin niistä pitäisi tuomita raiskaus takaisin. Ne kaksi jätkää pitäisi määrätä paneskelemaan toisiaan vaikka sen 90 kertaa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli ei teosta vastuussa, mutta raiskauskulttuurin levittämisestä vastuussa. Elämme sellaisessa yhteiskunnassa, jossa vanhempien kasvatuksella ja lasten teoilla ei ole 1:1 vastaavuussuhdetta. Jollain ihmeen logiikalla raiskaajan kasvattavat levittävät raiskaussuopaa kulttuuria. Vai olenko taas ymmärtänyt väärin?
Taidat jopa ihan tarkoituksella ymmärtää väärin? Kukaan muu ei ole puhunut kasvattajien syyllisyydestä kuin sinä. Kukaan muu ei ole puhunut "raiskauskulttuurista" kuin sinä. Kokonaan eri asia on, että joissakin kulttuureissa naisiin kohdistuva väkivalta ja seksuaalinen väkivalta on yleisempää kuin länsimaisessa kulttuurissa. Tämä on valitettava fakta.
 

scholl

Jäsen
Taidat jopa ihan tarkoituksella ymmärtää väärin? Kukaan muu ei ole puhunut kasvattajien syyllisyydestä kuin sinä. Kukaan muu ei ole puhunut "raiskauskulttuurista" kuin sinä. Kokonaan eri asia on, että joissakin kulttuureissa naisiin kohdistuva väkivalta ja seksuaalinen väkivalta on yleisempää kuin länsimaisessa kulttuurissa. Tämä on valitettava fakta.

Pitäisi puhua kasvattajien vastuusta ehkä mielummin kuin syyllisyydestä.

Mitä tulee sitten vielä tuohon ihonväriin niin käsittääkseni ainakin ranskankielisestä Afrikasta ja miksei ehkä myöskin jostakin muualta tulee myöskin sellaisia maahanmuuttajia Euroopan alueelle, jotka haluavat oikeasti menestyä elämässään ja integroitua. Meidän pitäisi ehkä kehittää kunnollinen scouting-osasto. On hölmöä, että lahjakkaita futaajia kyllä etsitään joka hemmetin kylästä, mutta muissa asioissa lahjakkaita ei etsitä. He eivät ehkä saa lainkaan koulutusta, vaikka saattaisivat olla kuinka eteviä tahansa ja sen vuoksi joutuvat sitten kokemaan huonon elämän. Vaihtoehto voisi olla yliopisto-opinnot Euroopassa, sen jälkeen hyvä työura täällä tai miksei joku asema siellä Afrikassa, joka kehittäisi sitä mannerta eteenpäin. Eli siis musta ei ole automaattisesti huonompi, mutta keskimäärin todennäköisesti kyllä juuri noista kulttuurieroista johtuen.

Täytyy lukea Nallen kirja, mutta eniten minua ottaa päähän juuri esim. muslimikulttuureissa se, ettei kyse ole yksilönvapaudesta, vaan kollektiivisesti kaikki on pakko tehdä päin persettä. Siis ikäänkuin joku kaikista typerin tekisi säännöt, niitä on pakko noudattaa, eikä sääntöjä saa muuttaa, vaikka olisi kuinka eteviäkin yhteiskunnan jäseniä. Juuri sen takia Eurooppaan tulijoille pitäisi määrätä eurooppalainen kulttuuri.
 
jossa kansojen välillä on eroavaisuuksia, mutta jaamme tietyt yhteiset normit ja jos joku tulee ulkopuolelta niin hänen täytyy jakaa ne normit tai hänet palautetaan takaisin postimerkki perseessä...
Mitkä nämä yhteiset eurooppalaiset normit mielestäsi ovat? Yhteisiä normeja on koitettu nähdäkseni rakentaa mm. kasvu- ja vakaussopimuksella. Eurooppa on aivan liian pirstaleinen ja hajanainen ollakseen vahva ulospäin.

Mielestäni Unioni-kansalaisuus voisi olla sellainen, jonka saisi läpäisemällä testin ja se tulisi alkuperäisen kansalaisuuden päälle. Ja tämän tulisi koskea sekä Unionin ulkopuolelta muuttavia, että jäsenmaiden kansalaisia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Oletko oikeasti sitä mitä olet kertonut? Eli erityisopettaja?

Kun luki tuon pöytäkirjan, niin siitä tuli selkeästi selville, että tyttö oli anoreksian takia erittäin hauras ja sitä kautta itsetunto jotain muuta, kuin pitäisi.

Itse asiassa on erittäin suuri sääli (ja vääryys) uhrin kannalta, että tuo päätös tuli noin yksityiskohtaisena nettiin. Tytöllä olisi kaiken tämän jälkeen todellakin oikeus yksityisyyteen. Nyt taisi tämä tapaus kohota jonkinlaisen yleispoliittisen väännön kohteeksi, jossa uhri todellisena henkilönä taitaa aika pikaisesti unohtua - ja nythän FB:stäkin löytyy melkoisen karu ryhmä, joka tukee (vähän kuin köysi hirtettyä tosin) näitä syyllisiä. Maailma on melkoisen julma paikka heikoille ja suojattomille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös