Dissonanssi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Moderaattorit
Halla-aho perustaa maahanmuuttovastaisuutensa pitkälti siihen näkemykseen, että maahanmuuttajat (erityisesti mustat ja muslimit) tekevät enemmän rikoksia kuin valtaväestö ja ovat useammin työttöminä. Sen voimme toki ongelmitta todeta, että he ovat ainakin useammin epäiltynä. Kuitenkin näitä tilastoja tarkastellessa kannattaa ehkä yrittää tulkita niitä pintaa syvemmältä, eikä vain vedellä suoria johtopäätöksiä. Olen tässä ketjussa tuonut jo esiin useita eri mahdollisia syitä siihen miksi maahanmuuttajat saattavat olla tilastoissa yliedustettuina. Siis muita kuin rotu tai mustien/muslimien syvällä pesivä pahuus. Näihin ei jostain syystä ole vastattu, vaikka olen muutamalta nimimerkiltä suoraan pyytänyt niihin kommentointia. En ihan tarkkaan ymmärrä miksi, mutta olettaisin, että syynä on: 1) ajatukseni ovat niin totaalisen vääriä, ettei kukaan jaksa edes niitä korjata, 2) kukaan ei jaksa vastata niihin, koska tämä sama keskustelu on käyty tällä palstalla ties kuinka monta kertaa aiemmin jo, tai 3) esitän itse asiassa ihan järkeviä pointteja, joten ne ovat kiusallisia ainakin koulutetuille, rationaalisille ja ajatteleville maahanmuuton vastustajille, koska niiden kieltäminen sotii heidän ajatteluaan normaalisti ohjaavia periaatteita vastaan.
Kuka on puhunut jostain syvällä kytevästä pahuudesta kuin sinä? Ei kyse ole hyvästä tai pahasta. Kyse on konflikteista, joiden osapuolet eivät edusta mitään klassista "hyvää" tai "pahaa". Jos olet minulta jotain kommenttia pyytänyt, niin pyytäisin pistämään sen uudestaan, koska se on mennyt ohitse. Muutenkin nuo kohdat 1, 2, ja 3 menevät itseltäni hiukan ohi. Pyysin jo aikaisemmin erittelemään kohdat. Voisitko sitten tuoda ne pointit udestan esille? Olen itsekkin viitsinyt toistaa aika paljon sanomisiani.
Työttömyyden syihin en ole tainnut tässä ketjussa puuttua, mutta varmasti aiemmin jossain toisessa ketjussa kyllä. Kuten Kaivantokin sanoi, tämä keskustelu on käyty moneen kertaan aiemmin ja aina samoin argumentein. Ei moni oikeasti jaksa panostaa tällaiseen enää, kun tuloksena on vain jankkaamista jankkaamisen perään - puolin ja toisin. Olet sen verran uusi tälle palstalle, ettet sitä välttämättä vielä hahmota, mutta nämä sinunkin esittämät väitteet ovat kyllä ihan tuttuja jo monen vuoden takaa. Eli se siitä "tabusta".
Olen kyllä varsin uusi, mutta minä olen keskustellut täällä paljon muustakin kuin maahanmuuttajista. Vaikka aihetta (nyt puhun yhteiskunnan muutoksista "ilmiön" tuottamana, en maahanmuuttajista) on _täällä_ yhdessä keskustelupalstassa käsitelty, se poistaa siltä "tabu"-leiman julkisen keskustelun osalta. Nyt en taida ymmärtää täysin.
Voin ihan suoraan kyllä sanoa, että ei minulla ole kompetenssia alkaa kohta kohdalta Halla-ahon kirjoituksia kumoamaan. Hän tekee taustatyötä propagandaansa aivan liian paljon, eikä minulla riitä aika kaikkia noita juttuja tarkistaa. Joistain hänen kirjoittamistaan aiheista tiedän kuitenkin enemmän kuin toisista ja niistä paistaa kyllä läpi selvä asenteellisuus ja halu tulkita asioita omasta kapeasta näkökulmasta. Tämän myötä koko jutun uskottavuudelta putoaa pohja.
Voin kyllä yrittää ottaa jonkun Halla-ahon kirjoituksen työn alle, mutta en kyllä ennen kuin joku vastaa myös minun kirjoituksiin muutoin kuin epäolennaisesti jankkaamalla esim. käsittämättömästä asenteestani Halla-ahoa kohtaan. Jos ei muuten, niin olisihan se ihan kiva tietää, ettei nyt aivan kuuroille korville täällä huutele.
Sinulta nyt taisi mennä pointti kokonaan ohi, mutta ei se mitään.
Mihin niitä vastauksia nyt haluat? Ja tunne on jostain syystä samanlainen. :)
Halla-ahon kohdalla pitää kuitenkin osata tehdä ero ihmisen ja nettipersoonan välillä. En ole kommentoinut (ainakaan toivoakseni) häntä ihmisenä mitenkään, kuten annat ymmärtää, vaan kritiikki kohdistuu hänen nettipersoonaansa ja sen tapaan toimia. Tämä on täysin yhteydessä hänen teksteihinsä, joten on kohdaltasi väärin sanoa, että kirjoitan pelkästään Halla-ahon persoonallisuudesta.
Jaahas. Kun minä käytän termiä "persoona" se tarkoittaa automaattisesti hänen "oikeata, ihmisen" persoonaa, mutta kun sinä käytät sanaa "persoona", se tarkoittaakin "nettipersoonaa". Tätä voisin kutsua jo aika huikeaksi.
No voi nyt vittu. Luulisi, että sinä olet viimeinen ihminen, jonka kannattaa kenellekään typoista (kyllä, tällä kertaa kyseessä oli vain sellainen) yrittää vittuilla.
Kun vastauksia muuten vaaditaan, niin minä haluan puolestani vastauksen sille, miksi väitit aiemmin minun heiluttelevan natsikorttia. Miksi valehtelit?
Heittoni oli varmasti tarpeeton, mutta en voi ymmärtää, että tekstejäni ei voida lukea kunnolla.
N-kortti-heittoni oli varsin liioiteltu, en vain pidä yleisestä leimailuista ilman kunnon tuntemusta. Pahoitteluni siitä.