Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 141 792
  • 24 186

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai olisiko sittenkin niin että Suomeen on muodostunut kansanosa joka on perin kyllästynyt viranomaisten ja valtamedian hissutteluun maahanmuuttoasioissa?

Mitenköhän tämän ko. uutisen voi yksinkertaistaa ja minkälaiseen pölhöpopulismiin on sen suhteen sorruttu?

Tämä ketju ja tämän päivän keskustelu on hyvä esimerkki. Tadu julistaa kritiikittömästi Ylen sensuroivan maahanmuuttokriittistä ohjelmaa ja pari nimimerkkiä myötäilee tätä, vaikka kyseessä oli Ylen tapa laittaa ohjelma nettiin uusintojen jälkeen. Kyseenalaistin tämän poiston syyn ja sain ivallisen vastauksen.

Tämä sama konsepti pyörii uudestaan ja uudestaan tässä ketjussa, joku löytää negatiivisen uutisen maahanmuuttajasta, tätä jeesustellaan ja vasta-argumenteille huudetaan visvaa, kulttuurin rikastuttajaa yms. Järkevä maahanmuuttokeskustelu on mahdotonta, tämä on pölhöpopulismia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä ketju ja tämän päivän keskustelu on hyvä esimerkki. Tadu julistaa kritiikittömästi Ylen sensuroivan maahanmuuttokriittistä ohjelmaa ja pari nimimerkkiä myötäilee tätä, vaikka kyseessä oli Ylen tapa laittaa ohjelma nettiin uusintojen jälkeen. Kyseenalaistin tämän poiston syyn ja sain ivallisen vastauksen.
Kyseenalaistit, ja olit oikeassa. *tap tap*

Tämä sama konsepti pyörii uudestaan ja uudestaan tässä ketjussa, joku löytää negatiivisen uutisen maahanmuuttajasta, tätä jeesustellaan ja vasta-argumenteille huudetaan visvaa, kulttuurin rikastuttajaa yms. Järkevä maahanmuuttokeskustelu on mahdotonta, tämä on pölhöpopulismia.
Järkevä maahanmuuttokeskustelu on mahdotonta, koska sinunlaisesi henkilöt kääntävät keskustelun muualle ja jättävät kommentoimatta itse asiaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Järkevä maahanmuuttokeskustelu on mahdotonta, koska sinunlaisesi henkilöt kääntävät keskustelun muualle ja jättävät kommentoimatta itse asiaa.

Olen aikanaan osallistunut tämän ketjun keskusteluun aktiivisemmin, mutta kun huomasin ketjun ainoana tarkoituksena olevan maahanmuuttajia koskevien negatiivisten uutisten etsimisen mediasta, lopetin. Mutta joskus on mukava piristää teidänkin päivää.

Edit:

Kyllähän minä kommentoin itse asiaa, olin hyvin epäileväinen sinun Yleen kohdistamaa syytöstä kohtaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllähän minä kommentoin itse asiaa, olin hyvin epäileväinen sinun Yleen kohdistamaa syytöstä kohtaan.

Noh, mielestäni itse asia oli mamujen suuri osuus raiskausepäillyistä. Siitä sinä et sanonut mitään ennenkuin sinut ns. kuulutettiin siitä.

Hanakasti kyllä tartuit uutisen irrelevantteihin detaljeihin eli jotain kiinnostusta kuitenkin näyttää löytyvän.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noh, mielestäni itse asia oli mamujen suuri osuus raiskausepäillyistä. Siitä sinä et sanonut mitään ennenkuin sinut ns. kuulutettiin siitä.

Hanakasti kyllä tartuit uutisen irrelevantteihin detaljeihin eli jotain kiinnostusta kuitenkin näyttää löytyvän.

Jos luet nyt Tadun viestin ja minun vastaukseni siihen. Tadun viesti jakautuu selkeästi kahteen pääosaa eli gradun tuloksiin ja Ylen kritisointiin.

Totean gradun tiedoista, niiden olevan jo tiedossa, ei mitään uutta ja ihmettelin gradun käyttämistä lähteenä. Toisaalta olin epäileväinen Ylen sensuroinnin suhteen.

Enkö minä kommentoinut juuri niitä pääkohtia Tadun viestistä?

Ongelma on tässä se, että olisi pitänyt vähintään päivitellä median toimintaa ja ihmetellä miksi Suomeen otetaan raiskaajia, jotta olisi säästynyt visva leimalta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kyllä on taas TosiFanin viherpopulismi huipussaan, hienoa. Jos joku viher-KerttuKaarina olisi vääntänyt näppärän gradun, jossa todettaisiin, että 99%huostaanotoista olisi ollut Persujen mukuloita ja 99% väkivalta/seksuaalirikoksista Persujen tekosia, niin herra olisi kitalaki kipeänä kailottanut, että kuinka merkittävä rooli graduilla on ja kyseenalaistukset olisivat jääneet pienemmälle. Nyt veri kiehahti, kun tämä gradu ei tukenut pro-mamu fundamentalismia ja suomalaisvihaa.

Viherpölhöpopulismi on kyllä hellyttävän herttaista luettavaa toisinaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä on taas TosiFanin viherpopulismi huipussaan, hienoa. Jos joku viher-KerttuKaarina olisi vääntänyt näppärän gradun, jossa todettaisiin, että 99%huostaanotoista olisi ollut Persujen mukuloita ja 99% väkivalta/seksuaalirikoksista Persujen tekosia, niin herra olisi kitalaki kipeänä kailottanut, että kuinka merkittävä rooli graduilla on ja kyseenalaistukset olisivat jääneet pienemmälle. Nyt veri kiehahti, kun tämä gradu ei tukenut pro-mamu fundamentalismia ja suomalaisvihaa.

Viherpölhöpopulismi on kyllä hellyttävän herttaista luettavaa toisinaan.

Voit tehdä haun minun nimimerkillä ja gradu sanalla, niin löydät tuon saman mielipiteen palstalta toisesta ketjusta. Kiva kirjoitus taas sinulta, nyt olen siis viherpopulisti, fundamentalisinen pro-mamu ja suomalaisvihaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Voit tehdä haun minun nimimerkillä ja gradu sanalla, niin löydät tuon saman mielipiteen palstalta toisesta ketjusta. Kiva kirjoitus taas sinulta, nyt olen siis viherpopulisti, fundamentalisinen pro-mamu ja suolaisvihaaja. Onko tämä nyt sitä henkilökohtaisuuksiin menemistä?

Itse sinä haukut täällä aina esim. Persujen kannattajia ties miksi. Nyt pienikin maahanmuuttokritiikki tai jopa pelkkä realismi on pölhöpopulismia. Minun mielestäni kirjoituksesi ovat tällä omaa koodistoasi käyttäen viherpopulismia. Mistä minä tiedän, oletko tosissasi noiden kirjoitustesi kanssa, vai provoiletko ihan vaan piruuttaan?

Aika lapsellista kyllä alkaa kinuamaan modeilta pelikieltoja, jos joku on eri mieltä ja käyttää saman tyylistä retoriikkaa takaisin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse sinä haukut täällä aina esim. Persujen kannattajia ties miksi. Nyt pienikin maahanmuuttokritiikki tai jopa pelkkä realismi on pölhöpopulismia. Minun mielestäni kirjoituksesi ovat tällä omaa koodistoasi käyttäen viherpopulismia. Mistä minä tiedän, oletko tosissasi noiden kirjoitustesi kanssa, vai provoiletko ihan vaan piruuttaan?

Aika lapsellista kyllä alkaa kinuamaan modeilta pelikieltoja, jos joku on eri mieltä ja käyttää saman tyylistä retoriikkaa takaisin.

Missähän olen haukkunut perussuomalaisia nimittelemällä heitä sinun tyylisesti? Olen ottanut jopa sellaisen linjan, etten kirjoita persuista vaan perussuomalaisista. Se, että kritisoin asioita ei ole sama asia kuin sinun tyylisi keksiä mitä mielikuvituksellisempia nimityksiä sinun kanssa erimieltä oleville, täysin perusteettomasti.

Ja pelikiellon kinuamisesta olen erimieltä, totesin vaan sinun kohdistavan minuun aika voimakkaita henkilökohtaisuuksia. Itse sain pelikiellon henkilkohtaisuuksista kun käskin sinun lopettaa paskan puhumisen. Myönnän, että minua vähän kaihertaa kun lueskelee palstalta huomattavasti pahempia viestejä, ilman pelikieltoa.

Ja asiaa sen verran, että mielipiteeni tässä ketjussa ovat liittyneet Tadun viestiin jossa hän väitti Ylen sensuroivan A-studion nettilähetyksen sekä gradun tilastoihin. Epäilin Ylen sensurointia, missä olin oikeassa ja totesin tilastojen olevan tiedossa. Se, että kasvatustieteen professori kertoo luennolla gradun olevan opinnäytetyön, ei ole minun vikani. Ja tämä tekee minusta viherpopulistin, fundamenttalistisen pro-mamun ja suomalaisvihaajan?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ja pelikiellon kinuamisesta olen erimieltä, totesin vaan sinun kohdistavan minuun aika voimakkaita henkilökohtaisuuksia. Itse sain pelikiellon henkilkohtaisuuksista kun käskin sinun lopettaa paskan puhumisen. Myönnän, että minua vähän kaihertaa kun lueskelee palstalta huomattavasti pahempia viestejä, ilman pelikieltoa.

Mode-ketjussa itse sanoin, että kirjoituksissasi tuolloin ollut mitään henkilökohtaista, ainakaan meikäläistä kohtaan, mihin viittasit. Siitä olen täysin samaa mieltä.

Ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, niin minä en ole raportoinut ensimmäistäkään viestiä minnekään kertaakaan. Ettet nyt ainakaan sellaista luule.

Se off-topicista. Tuo gradu tukee aika hyvin mielestäni niitä tilastoja, mitä itse olen nähnyt. "Suvaitsevaistenkin" pitäisi vaan hyväksyä se tosiasia, että maahanmuuttajatkin tekevät rikoksia, tykättiin siitä tai ei.
 

#76

Jäsen
"Suvaitsevaistenkin" pitäisi vaan hyväksyä se tosiasia, että maahanmuuttajatkin tekevät rikoksia, tykättiin siitä tai ei.
Tuskin kukaan aidosti on yllättynyt, että rikoksia tekee niin kantaväestö kuin maahanmuuttajat. Samoin sosiaalietuuksienväärinkäyttäjiä löytyy niin kantaväestöstä kuin maahanmuuttajista.

On oman keskustelun paikka pohtia, miten sosiaalietuuksien väärinkäyttöä voidaan vähentää Suomessa. Tämä on kaikkien meidän etu, jotka maksavat veroja palkastaan ja kulutuksestaan, eivätkä elä sosiaalietuuksilla.

Toinen keskustelu voisi olla miten rikoksia voidaan vähentää Suomessa ja millaisia seuraamuksia rikoksista tulisi olla.

Itse uskon vahvasti, että on terveellistä tutustua ihmisiin, jotka eivät ajattele kaikesta kuten minä tai joilla on erilaisia tapoja kuin minulla. En usko oman tapani elää olevan ylivertainen muiden ihmisten tapaan elää. Aina kun kyseenalaistamme omat ajatuksemme ja tapamme toimia voimme kehittyä paremmiksi. Tämä ei tietysti tarkoita, että automaattisesti korvaisimme omat ajatuksemme tai tapamme muiden ajatuksilla tai tavoilla.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
"Suvaitsevaistenkin" pitäisi vaan hyväksyä se tosiasia, että maahanmuuttajatkin tekevät rikoksia, tykättiin siitä tai ei.

"suvaitsevaiset" hyvin todennäköisesti ymmärtävät, että maahanmuuttajatkin tekevät rikoksia. He voivat ymmärtää luultavasti senkin, että tällainen ihmisryhmä saattaa tehdä enemmän rikoksia, kuin kantaväestö. Kun "suvaitsevaiselle" aletaan saarnaamaan intohimottomasta maahanmuuttokeskustelusta ja sen jälkeen näytetään tilasto, voi "suvaitsevainen" udella, miten tilasto on koottu. Onko siinä otettu mukaan olennaisia tekijöitä ja onko vertailtu keskenään vertailtavissa olevia ryhmiä.

Jos elämän vastoinkäymiset voitaisiin jotenkin pisteyttää ja tämän jälkeen vertailtaisiin saman pistemäärän ryhmiä suomalaisia ja muita keskenään, voisi tulos ehkä olla erilainen, kuin tällaisessa opinnäytetyössä. Toisaalta valitettavan usein tällaisessa vaiheessa intohimoton keskustelu muuttuu joksikin aivan muuksi ja syytöksiä pakolaisten hyysäämisestä ynnä muusta alkaa satelemaan.

Tällaisen puutteellisen tilastojen tulkinta menee sitten valitettavan usein siihen, että vaaditaan esim. pakolaisten vastaanoton lopettamista ja rohkeimmat (intohimottomimmat) vaativat jo olemassa olevien karkoittamista. Ongelma on vain siinä, että maahanmuuttajissa on paljon muitakin ihmisiä, kuin pakolaisia ja siten tämä tilasto ei anna meille sitä aitoa faktaa, jota intohimottomaan keskusteluun kaivataan.

Yhtä huonoa tilastojen tulkintaa olisi se, että tehtäisiin tilasto, jossa ilmenisi suomalaisten syyllistyvän rikoksiin todennäköisemmin alkoholin vaikutuksen alaisena, kuin ilman (tämän tietämiseen/uskomiseen ei varmaan tarvita opinnäytetyötä). Tästä sitten intohimottomasti lähdettäisiin vaatimaan, että alkoholi pitäisi kieltää kaikilta suomalaisilta, jopa niiltä, jotka osaisivat käyttää sitä "oikein".

Enkä tässä nyt halua vertailla maahanmuuttajia alkoholiin, haluan vain näyttää esimerkkejä tilastojen huonosta tulkinnasta ja niistä kumpuavista, vielä huonommista ehdotuksista.

Edit. Mitähän siitäkin olisi tullut, jos talvella 39-40 "lapsilaivat" olisivat palaneet Ruotsista täysillä lasteilla takaisin, mukanaan tilasto, jossa kerrotaan, että rikkinäisempi lapsuus altistaa rikoksille todennäköisemmin, kuin ehjä lapsuus. Toisella sivulla olisi ollut tilasto, jossa kerrotaan, että Ruotsin kielen oppiminen vasta toisena kielenä altistaa niinikään todennäköisemmin rikolliselle tielle, kuin kielen oppiminen ensimmäisenä kielenä. Perässä valittelu ruotsalaisen kohteliaaseen tapaan, että hinta tulisi vain liian korkeaksi, kun siinä vaiheessa varmaan oli hyvin oletettavaa, ettei Suomi säilyisi itsenäisenä. Tai voisi olettaa juuri tämä pelon ajaneen näinkin epätoivoiseen tekoon.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tällaisen puutteellisen tilastojen tulkinta menee sitten valitettavan usein siihen, että vaaditaan esim. pakolaisten vastaanoton lopettamista ja rohkeimmat (intohimottomimmat) vaativat jo olemassa olevien karkoittamista.

Nykyistä mamujen määrää tulisi vähentää huomattavasti käsittelyitä nopeuttamalla ja rikoksiin syyllistyineiden mamujen automaaatti-karkoituksilla.

Minusta tämä ei ole liikaa pyydetty.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Nykyistä mamujen määrää tulisi vähentää huomattavasti käsittelyitä nopeuttamalla ja rikoksiin syyllistyineiden mamujen automaaatti-karkoituksilla.

Minusta tämä ei ole liikaa pyydetty.

Ymmärrän kyllä lähtökohtasi, mutta tarkoitatko sinä nyt, mitä kirjoitat? Mamuihinhan kuuluu myös työnperäisiä mamuja. Itse en olisi valmis luopumaan ostarini toisesta kebab paikasta esim. alkoholin värittämän perheriidan takia. En olisi myöskään valmis lähettämään ketään sellaiseen maahan, johon astumalla henki olisi todellisessa vaarassa, ellei tällainen ihminen olisi syyllistyny rikokseen, josta Suomessa saisi vakavuudessaan tähän vaaraan verrattavan rangaistuksen. Ei kait mahdollinen rauhan aikana? Maailma ei ole täydellinen, mutta toisaalta täydellisessä maailmassa meillä ei olisi näitä ongelmia.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Maahanmuutosta käsitykseni ei ole muuttunut, se ei ole Suomen suurin ongelma.

Niin... Mitä sitten? Lakaistaanko se maton alle, kun se ei vielä ole se suurin ongelma??

Tämä sama konsepti pyörii uudestaan ja uudestaan tässä ketjussa, joku löytää negatiivisen uutisen maahanmuuttajasta, tätä jeesustellaan ja vasta-argumenteille huudetaan visvaa, kulttuurin rikastuttajaa yms. Järkevä maahanmuuttokeskustelu on mahdotonta, tämä on pölhöpopulismia.

Voi hellanduudelis meidän marttyyri ihmisoikeustaistelijaa, snif. Kyllä se on ihan täysin sama asia toisinpäin. Tuot jonkun epäkohdan esiin ja olet natsi.


Minulla on oikein helvetin paljon ja huonoja kokemuksia esim. täällä mainostetuista somaleista. Noh, minä elän sitä arkea heidän kanssaan. Olen pitänyt kuitenkin suurimmalta osalta mölyt mahassani, koska tosiaan, dialogi on täysin mahdotonta. Tänään tapahtui kuitenkin kummia ja siitä en aio pitää mölyjä mahassani. Hyppäsin bussiin, jota ajoi Afrikkalaistaustainen mies (en voi varmuudella tietenkään sanoa oliko somali vai ei). Bussiin tuli parin pysäkin jälkeen todella jurrinen vanha mies. Kuski odotti kärsivällisesti (yli minuutin) lähtemättä liikkeelle ennen kuin mies pääsi istumaan. Jostain syystä jurrinen pappa nousi uudestaan seisomaan bussin liikkeelle lähdettyä. Kuski pysäytti bussin ja olin varma, että jurripappa lähtee ulos. Kuski kuitenkin pyysi miestä(vieläpä erittäin kohteliaasti) istumaan alas ettei kaatuisi. Jurripappa luuli, että kyse oli hänen bussilipustaan ja oli tulossa näyttämään sitä uudestaan. Kerroin papalle mistä on kyse ja samoin moni muu matkustaja, jotka alkoivat jo hermostua pappaan. Fabu ymmärsi lopulta, pääsi istumaan ja matka jatkui. Lähtiessäni bussista kävin huikkaamassa kuskille, että helvetin hienosti toimittu. Hymystä päätellen oli mielissään. Olen edelleen samaa mieltä. HELVETIN hienosti toimittu.
 
Se, että kasvatustieteen professori kertoo luennolla gradun olevan opinnäytetyön, ei ole minun vikani.

En tiedä, minkä alan gradu tässä raiskausjutussa oli kyseessä, mutta koska siinä oli numeroiden kanssa pelattu, niin minä ainakin toivon, että gradu on tehty alalla, jonka opiskelijoilla on matematiikka vähän paremmin hanskassa kuin kasvatustieteilijöillä.

Tällaisen puutteellisen tilastojen tulkinta menee sitten valitettavan usein siihen, että vaaditaan esim. pakolaisten vastaanoton lopettamista ja rohkeimmat (intohimottomimmat) vaativat jo olemassa olevien karkoittamista. Ongelma on vain siinä, että maahanmuuttajissa on paljon muitakin ihmisiä, kuin pakolaisia ja siten tämä tilasto ei anna meille sitä aitoa faktaa, jota intohimottomaan keskusteluun kaivataan.

Olisiko sulla antaa jotain esimerkkejä siitä, kuinka pakolaisten tuloa Suomeen vastustetaan? Pakolaisiahan tulee Suomeen todella vähän vuosittain, vain muutamia satoja, eikä tietääkseni heidän maahan ottamistaan ole kovin laajasti kritisoitu.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ymmärrän kyllä lähtökohtasi, mutta tarkoitatko sinä nyt, mitä kirjoitat? Mamuihinhan kuuluu myös työnperäisiä mamuja

Tarkoitan sitä mitä kirjoitan. Kun sanon että haluan vähemmän mamuja niin tarkoitan sitä että kaikki kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet pitää poistaa Suomesta välittömästi.

Työperäisiä mamuja Suomi sen sijaan tarvitsee lisää.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt tukehtuvat gradun vähättelijät lillukanvarsiin.

Raiskauksia tietyllä ajanjaksolla on n kappaletta ja ulkomaalaissyntyisten osuus näistä on n/2. Jos ulkomaalaisten osuus Helsingissä on 10%, niin raiskauksissa heidän yliedustuksensa on viisinkertainen kantaväestöön verrattuna. Tämän tuloksen osaa laskea peruskoulun ala-asteen pallerokin ilman vaikeuksia.

Ja tämä tulos on niin murskaava maahanmuuttajien kannalta, ettei edes tilastotieteen tohtori saa raakadataan epävarmuustekijöitä, joilla raiskauksien suhteelliset osuudet saataisiin yhtäsuuriksi.

Eli kaikkien pölhöpopulistien väittämä, että maahanmuuttajat raiskaavat kantaväestöä hanakammin, on mitä todennäköisemmin faktaa. Enää pitää kysyä miksi ja etsiä keinoja asioiden korjaamiseksi. Siinä sitä työmaata onkin.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Tarkoitan sitä mitä kirjoitan. Kun sanon että haluan vähemmän mamuja niin tarkoitan sitä että kaikki kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet pitää poistaa Suomesta välittömästi.

Työperäisiä mamuja Suomi sen sijaan tarvitsee lisää.

Allekirjoitan joka sanan.

Työperäisestä maahanmuutosta puhutaan kyllä kauniilla korulauseilla maljapuheissa, mutta todelliset teot asian eteen ovat olleet Suomessa alusta alkaen täysin riittämättömät. Koska kattavia maahanmuuttajien työllistymistilastojakaan ei enää ilmeisesti julkaista, asian julkinen käsittely on käytännössä mahdotonta. Sanotaan ainoastaan, että työperäinen maahanmuutto on toivottavaa sekä tarkoituksenmukaista, ja case closed. (Linkki ohjaa sisäministeriön vuonna 2008 julkaisemaan raporttiin maahanmuuttajien työllistymisestä.)

Jos Suomessa olisi oikeasti olemassa todellinen tahtotila houkutella maahan osaavaa ja ammattitaitoista, työmotivoitunutta väestöä sekä harjoittaa kansantalouden kannalta kestävää maahanmuuttopolitiikkaa, tälläkin keskustelupalstalla paljon puhuttu Kanadan malli otettaisiin käyttöön. Kyseinen malli on mielestäni yksinkertaisin ja toimivan tapa vastata demografisiin muutoksiin (esim. suurten ikäluokkien eläköityminen), houkutella maan työmarkkinoille pätevää, koulutettua ja motivoitunutta työvoimaa sekä ennen kaikkea pitää kansantalouden ja julkisen sektorin rattaat pyörimässä veronmaksukykyisiä ihmisiä maahan houkuttelemalla. (Linkki ohjaa HS:n uutiseen, joka käsittelee Kanadan työperäistä muuttoliikettä tukevaa maahanmuuttopolitiikkaa.) Suomessa tällainen järjestelmä tuskin kuitenkaan tulee näkemään päivänvaloa missään muodossa, valitettavasti.

Tähän on toki myös varsin helppoa lyödä vasta-argumentiksi mikä tahansa perinteisistä "rasisti"-tms. korteista, mutta mielestäni silloin kannattaa aloittaa laajempi keskustelu kansallisvaltion olemassaolon oikeutuksesta, oikeutuksen merkityksestä, suvereenin valtion itsemääräämisoikeudesta sekä vastuusta turvata ensisijaisesti oman kansantaloutensa kanto- ja kestokyky nykyisille ja tuleville sukupolville.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ulkomaalaisten osuus Helsingissä on 10%, niin raiskauksissa heidän yliedustuksensa on viisinkertainen kantaväestöön verrattuna.

Ei ihan näin, koska linkitetystä uutisesta saa käsityksen, että perättömistä raiskausepäilyistä, joita on n. 20% kaikista ilmoituksista, yli 10% kohdistuu ulkomaalaisiin.

Jos vaikkapa noista perättömistä epäilyistä tutut 50% kohdistuu ulkomaalaisiin, niin silloin 10% kaikista raiskausepäilyistä on perättömiä ulkomaalaisiin kohdistuvia, ja ulkomaalaisten yliedustus raiskauksissa on silloin "vain" nelinkertainen. Vai täh.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jos Suomessa olisi oikeasti olemassa todellinen tahtotila houkutella maahan osaavaa ja ammattitaitoista, työmotivoitunutta väestöä ja harjoittaa kansantalouden kannalta kestävää maahanmuuttopolitiikkaa, tälläkin keskustelupalstalla paljon puhuttu Kanadan malli on mielestäni yksinkertaisin ja toimivan tapa vastata demografisiin muutoksiin, houkutella maan työmarkkinoille pätevää, koulutettua ja motivoitunutta työvoimaa sekä pitää kansantalouden ja julkisen sektorin rattaat pyörimässä veronmaksukykyisiä ihmisiä maahan houkuttelemalla. (Linkki ohjaa HS:n uutiseen, joka käsittelee Kanadan työperäistä muuttoliikettä tukevaa maahanmuuttopolitiikkaa.) Suomessa tällainen järjestelmä tuskin kuitenkaan tulee näkemään päivänvaloa missään muodossa, valitettavasti.

Mitä tarkoittaa "houkutella"?

Suomeen on kyllä kuka tahansa tervetullut töihin. Työnantaja kyllä saa lupa-asiat järjestymään.

Aloilla, joille työvoimaa tarvittaisiin, emme vain ole muihin länsimaihin (joissa demografiset haasteet ovat samat) verrattuna kovin kilpailukykyisiä. Kielemme on pirullinen oppia ja muualla täysin hyödytön, ostovoimapariteetti on länsieurooppalaisittain sitä heikompaa luokkaa, sijainti: takametsä, ilmasto on monille muille epämiellyttävä (ja sen maine vielä karumpi)...

Suomalaisiakin pidetään monesti muualla päin sympaattisina, mutta erittäin outoina metsäläisinä.

Suomalaisilla on vakaa käsitys oman maan erinomaisuudesta, mutta muiden silmissä emme suoraan sanottuna ole varsinaisesti missään onnelan maineessa.

Stubbin ja Ollilan brändityöryhmähän tosin koittaa parantaa Suomen tunnettuutta ja mainetta - pääosin juuri investointien, työvoiman ja turistien houkuttelemisen edistämiseksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lyhyt matikka sulla?

Joo kyllä itekkin hiukan arvelutti tuo "laskelmani", mutta auttakee nyt perkele miten se menee. Vai onko se silti viisinkertainen?

Itse asiassa pitkä matematiikka, mutta tähän kohtaan voinen lainata matemaattisesti lahjakasta veljeäni, joka peruskoulun ykkösluokan(tai joku alaluokka kuitenkin) uskonnonkokeessa oli vastannut bonuskysymykseen "Tuntuuko joku asia vaikealta ymmärtää?" vastauksella "Prosenttilasku".
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos vaikkapa noista perättömistä epäilyistä tutut 50% kohdistuu ulkomaalaisiin, niin silloin 10% kaikista raiskausepäilyistä on perättömiä ulkomaalaisiin kohdistuvia, ja ulkomaalaisten yliedustus raiskauksissa on silloin "vain" nelinkertainen. Vai täh.

Mitä väliä sillä on, onko ulkomaalaisten raiskaajien määrä nelin-, viisin- vai kuusinkertainen kantaväestöön verrattuna?

Asian ydin on, että se maahanmuuttajat raiskaavat moninkertaisesti syntyperäisiin verratuna. Onko tutkimus gradu, lisensiaattityö vai väitöskirja on tässä tapauksessa täysin epäoleellista pilkun nussintaa. Kun riittävällä käytännön tarkkuudella pelkkä raakadata näyttää trendin, jota ei kukaan tilastonikkari voi häivyttää.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos Suomessa olisi oikeasti olemassa todellinen tahtotila houkutella maahan osaavaa ja ammattitaitoista, työmotivoitunutta väestöä sekä harjoittaa kansantalouden kannalta kestävää maahanmuuttopolitiikkaa, tälläkin keskustelupalstalla paljon puhuttu Kanadan malli otettaisiin käyttöön.

Tässähän voisi tietysti yrittää viritellä asiallista keskustelua siitä miksei tällaista "tahtotilaa" ole vai onko sitä ja onko tämä asia edes tahtotilakysymys: tietyillä demagogeilla kun on ollut ikävänä tapana viljellä erinäisiä salaliittoteorioita "visvoista", "suvaitsevaitsosta", "preka-Perasta" yms. tahoista jotka jostakin omista hämäristä motiiveistaan johtuen haluavat tuottaa maahan nimenomaan afrikkalaisperäisiä, heikosti työllistyviä maahanmuuttajia. Näinhän asia ei todellakaan ole, mutta sen sijaan että Suomessa ns. aikuisten oikeasti keskusteltaisiin siitä miten tämä maa olisi houkuttelevampi nimenomaan työperäiselle maahanmuutolle, keskittyvät lähes kaikki asiasta "keskustelevat" tahot toistensa syyttelyyn.

Itselläni ei ole näihin kysymyksiin erityisiä vastauksia, mutta ihan mutuna sanoisin että Kanadalla taitaa olla melkoinen etulyöntiasema meihin nähden maan sijainnista ja esim. kielestä johtuen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös