Minusta niin ikään idealistinen ja humanistinen arvomaailma on aika arroganttia, koska se olettaa kaikkien ongelmien kyllä ratkeavan, jos vain on ennakkoluuloton, suvaitsevainen ja ymmärtää kaikkia.
Oikea termi tälle on naiivius.
Minusta niin ikään idealistinen ja humanistinen arvomaailma on aika arroganttia, koska se olettaa kaikkien ongelmien kyllä ratkeavan, jos vain on ennakkoluuloton, suvaitsevainen ja ymmärtää kaikkia.
Oikea termi tälle on naiivius.
Minusta on ok, että Gagne, joka on paikan päällä todennut, että työnteko ei kiinnosta suurinta osaa, myös kertoo sen. Hänellä tuskin on mitään intressiä valehteluun tai mustamaalaamiseen. Se saa minut sen sijaan näkemään punaista, jos henkilö, joka on nähnyt tummaihoisen joskus kadulla ja kuullut pari kauhutarinaa, alkaa toistaa samaa mantraa.
Voin hyväksyä senkin väitteen, että somaleilla ei ole suomalaista työmoraalia. Tekeekö se heistä huonompia ihmisiä, että turha työnteko ei kiinnosta? Kyllä, Suomen hyvinvointi on rakennettu työllä, ja nyttemmin kyytiin on hypännyt vapaamatkustajia. Se on ongelma, mutta on mielestäni typerää halveksia tai tuntea ylemmyydentuntoa muita kohtaan sen vuoksi, että on yhteiskunnan maksumies eikä elätti. Väitän, että kohtuullinen määrä Suomi suomalaisille -tyypeistä on itsekin näitä elättejä, joita pelottaa, kun muut tulevat osingoille.
Se, että Tansaniasta olisi tulossa länsimainen valtio on kyllä kokolailla yltiöromanttisesti sanottu. Ei ole. Ei niin kauaa kun korruptio on sitä mitä se on (ja kaipa noita albiinon tappamisiakin taikauskon nimissä voisi vähän hillitä).
Afrikassa on yksi 60-luvulla itsenäistynyt valtio, joka Human Development Indexin mukaan alkaa muistuttamaan länsimaista. Se on Mauritius.
Tulossa? Kyllä mielestäni, ainakin jos vertaan tilanteeseen 10-vuotta sitten. Eteenpäin on menty ja mennään.
Tulossa lähivuosina? Ei todellakaan, se vaatii kovasti duunia ja tunnustan, että sanani "kovaa vauhtia" oli hieman liioiteltu.
Afrikassa on yksi 60-luvulla itsenäistynyt valtio, joka Human Development Indexin mukaan alkaa muistuttamaan länsimaista. Se on Mauritius.
Mauritiuksen asukkaista 68% on etnisesti intialaisia. Voisiko se selittää valtavaa yhteyskunnallista eroa muihin Afrikan maihin?
Itse olen sitä mieltä että maahanmuuttoa saa ja pitää olla, mutta että Suomi tällaisena maana, jonka kieli on helvetin hankala oppia oikeastaan kenelle tahansa, valitsee nämä tänne tulevat ehdokkaansa tarkemmin. Ei tänne ole pakko ottaa ketä tahansa ja pakkosuomalaistaa kaikki, vaan tehdä tuleville selväksi, miten meillä eletään. Että sulla on esim. neljä vuotta aikaa opetella kieli, ymmärtää laki ja tavat tai muuten joudumme sanomaan "kiitos, mutta kiitos ei".
Tässä keskustelussa viherpipertäjä-maiharitakki-sosiologi-vasurit sekotetaan perusteettomasti humanisteihin. Se on väärin. Humanisti tarkoittaa humanistisia tieteitä opiskelevaa/opiskellutta henkilöä tai ihmiskeskeisen maailmankatsomuksen omaamista. Kumpikaan ei edellytä naiviutta, melkeinpä päinvastoin.
Nimimerkki KiVi saa korjata jos olen väärässä, mutta luulen hänen nimenomaan tarkoittaneen sitä, että maahanmuuttajalla olisi paremmat mahdollisuudet sopeutua yhteiskuntaan - ja sitäkautta mahdollisesti saada töitä jne - jos heidän sijoitetaan "sinne-tänne" sen sijaan, että keskitettäisiin yhteen paikkaan. Tai näin minä tuon täällä päin on tapana tehdä töitä eikä istua ja ihmetellä- kommentin käsitin.
Onko siis esimerkiksi sinulla paljonkin omakohtaisia kielteisiä kokemuksia mamuista?
Vaan milläs sijoitat? Ei Suomessa voi ketää sijoittaa yhtään mihinkään. Täällä on ihmisillä vapaus valita asuinpaikkansa, eikä sille voi laillisesti tehdä yhtään mitään, että somalit keskittyvät somaliryppäisiin sinne, missä muutkin somalit jo asuvat.
...
Minulla on. Asun yhdellä Suomen "värikkäimmistä" alueista (Turun Varissuo) ja voin sanoa, että negatiivisia kokemuksia on vuosien varrella kertynyt kirjan verran. Toki positiivisia ja neutraaleitakin, mutta positiivisia selvästi vähiten.
Valitettavasti juttu on vielä niin, että olin itse nuorempana sangen suvaitseva ja positiivisesti maahanmuuttoon suhtautuva. Minun tapauksessani kohtaamisteoria siis sai aikaan täydellisen asennemuutoksen, kun pääsin itse läheltä seuraamaan, millaista porukkaa suuri osa Suomeen tulevista maahanmuuttajista on ja millaisia seurauksia he saavat aikaan.
Minulla on kuitenkin se käsitys, että nämä maahanmuuttajat nimenomaan yhteiskunnan toimesta sijoitetaan keskitetysti joihinkin paikkoihin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Minä en suoraan sanoen koe mitään lämpimiä tunteita katsellessani noita vitun mamu-vetelehtijöitä pitkin Suomenniemeä.
Sen enempää kantaa ottamatta tähän mamukeskusteluun niin voin lyödä vetoa ettei Suomenniemellä vetelehdi yhtään mamua ja hyvin suuresti epäilen että kyseinen kirjoittaja on edes koskaan käynyt koko paikkakunnalla.
Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Minulla on kuitenkin se käsitys, että nämä maahanmuuttajat nimenomaan yhteiskunnan toimesta sijoitetaan keskitetysti joihinkin paikkoihin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Suomen Pakolaisapu - Pakolaisten perheenyhdistämisten todelliset luvut: 329 henkilöä vuodessa
Perheenyhdistämisen todelliset luvut vrt. kymmenet tuhannet, joita tälläkin palstalla on esiintynyt. Tämän lisäksi vielä voimaan tulleet ja tulevat tiukennukset.
Heh, en uskonut että kukaan olisi ihan oikeasti lähtenyt yrittämään noin säälittävää argumentointia, mutta aina voi yllättyä.
Kuinka Suomen tulisi toimia tämän asian kanssa? Keksin äkkiseltään kolme rautalankamallia: 1. Katsotaan sivusta. 2. Otetaan pakolaiset vastaan. 3. Viedään apua paikan päälle. Kaikissa näissä on ongelmansa.
Argumentointia? Faktaa. Oma rinnastuksesi murhiin kertoo argumentointisi tasosta.
HS kirjoitti:Kaikkiaan myönteisiä perhesidepäätöksiä tehtiin viime vuonna yli 5 500.