Jepjep. Se siis oikeuttaa leimaamisen. Hienoa tietää. En osaa itse leimata häntä mihinkään kategoriaan. En ole yhtään kiinnostunut miehestä itsestään. Pointti nyt on ne artikkelit, ja niiden sisältö. Kyllä niissä muitakin asioita tarkastellaan.
Mutta kuitenkin aina vain siitä yhdestä näkökulmasta.
Lainaamassasi kohdassa en kuitenkaan viitannut artikkeleihin tai niiden sisältööän, vaan ajauduin puhumaan Halla-ahon persoonasta tämän sinun esittämäsi perusteettoman väitteen (että heiluttelisin natsikorttia) jälkeen, tarkoituksena osoittaa, etten ketään tässä keskustelussa ole natsiksi kutsunut tai sellaisena pidä (edes Halla-ahoa). Rasistina kylläkin, mutta se tuskin asianomaisia kiinnostaa, eikä koko keskusteluun kuulunutkaan ennen tuota natsikortin heiluttelua sinun puoleltasi.
Mitä jos nyt oikeasti koittaisit pysyä asialinjalla ja lopettaa tollaset turhuudet, kuten "Kuulut Halla-ahoihin, Olet aivopesun uhri" yms. En tietenkään voi ketään pakottaa tai muutenkaan lukemaan tekstejä tms. Kuitenkin perusasennoitumisesi on aika huvittava.
Ovatko nuo suoria lainauksia viesteistäni?
Pidät oletuksena sitä, että alistut tekstien "aivopesulle". Ehkä se kertoo sinusta itsestäsi jotain? Sen takia jätät tietoisesti tekstejä lukematta, jotta "et altistuisi aivopesulle". Kuka tässä nyt on sanonut, että Halla-aho ja Iltapäivälehdet ainoita auktoriteettejä ovat? Tuollainen ajattelu on monella tapaa huvittavaa. Perusoletuksesi on, että on "vääriä" ja "oikeita" mielipiteitä ja tähän oletukseen jumiutuneena et halua lukea poikkeavia mielipiteitä.
Kyllä periaatteessa pidän. Jos vapaa-ajallani luen täysin yksipuolisia ja kiihkoileviakin tekstejä jostain aiheesta, josta itse en välttämättä ihan hirveästi vielä tiedä, uskon, että on täysin mahdollista, että nämä yksipuoliset tekstit vaikuttavat maailmankuvaani, vaikkei syytä välttämättä olisi. Varsinkin, jos luen niitä lähes 200 kappaletta, kuten sinä ilmeisesti haluaisit? On täysin naiivia kuvitella, että ihminen voi altistaa itsensä pidemmällä aikavälillä mille tahansa "huonolle" informaatiolle, eikä sillä ole mitään vaikutusta. Toki Halla-ahon kohdalla hänen toimintansa on niin ilmiselvää, että en ainakaan omalla kohdallani ole tuosta oikeasti huolissani. Kunhan heitin, koska tämä paasaaminen miehen puolesta muilla palstoilla (jota siis olen huomannut tapahtuvan muuallakin kuin Jatkoajassa) on huvittavaa. Siitä myös tämä käyttämäni termi "Opetuslapset".
Yhtä kaikki: Mielestäni olen ajatellut näitä juttuja ihan riittävästi itsekin, en tarvitse siihen Halla-ahon apua. Jos olet eri mieltä, niin voit ottaa kantaa esimerkiksi noihin tilastojen tulkintaa koskeviin ajatuksiini. Tai voin linkittää sinulle pari vanhempaa ketjua tältä palstalta, jossa samaa asiaa on eri nimillä käsitelty jo hyvin mittavasti. Kyllä, olemme täälläkin käyneet keskusteluja maahanmuutosta ennenkin!
Älä kuitenkaan tee oletuksia perusoletuksistani. Kohtaan ihan tarpeeksi usein tietoisesti näitä mielestäni "vääriä" mielipiteitä (en jaksa mittavasti puuttua tuon termin huonouteen, mutta sanotaan nyt, että kyse ei missään vaiheessa ole ollut mielipiteiden "vääryydestä") eri yhteyksissä. Luenhan näitä sinunkin viestejäsi ja tätä keskustelua.
Ja Halla-ahoa olen lukenut myös, joten en ymmärrä mikä tämä sinun jankuttamisesi pointti oikein on. Pitäisikö lukea kaikki miehen kirjoitukset, että olisit tyytyväinen? Mielestäni on ihan riittävää, että olen tutustunut häneen sen verran, että tiedän kenestä on kyse, kun hänen mielipiteitään näissä keskusteluissa lainataan. Olen myös todennut, että hänellä on joukossa ihan hyviäkin pointteja, käytetyt keinot niiden ilmaisemiseen eivät vain aina miellytä.
Mutta ok: Voin jossain vaiheessa tulevien viikkojen aikana lukea Halla-aholta vielä vaikka 3 vapaasti valitsemaasi tekstiä, jos saan sillä tämän helvetin jankuttamisen loppumaan.
Syy minkä takia halusin keskustelua oli juurikin se, että välttyisin tulemasta kaltaiseksesi ihmiseksi. Henkilöksi, jolla on selviä ennakkoluuloja asioista eikä "halua joutua aivopesun uhriksi".(Kun toit esille, että olen "aivopesty", niin voisitko tarkentaa tätä hieman?) Avauspostissani toin esille, että haluan monenlaisia näkökulmia asioihin. On tärkeätä huomioida erilaisia näkemyksiä oli ne sitten valtavirran mukaisia tai "aivopesuyrityksiä". Vasta sitten aivoja käyttävä henkilö pystyy luomaan paremman käsityksen asioista. Mutta miten tämä on mahdollista, jos heti oletuksena teilataan jotkut näkemykset? Oli ne sitten itselle mieluisia tai ei? Jos ei uskalla haastaa omia ajatuksiaan ja näkemyksiään, ja pelkää tulevansa "käännytetyksi" olisi aika miettiä asioita.
Jos tuntisit minua ollenkaan, tietäisit todennäköisesti, että minulla ei ole muita ennakkoluuloja kuin se, että karvani nousevat pystyyn asioiden yksipuolisesta tarkastelusta.
Arabiaa en osaa, mutta olen nähnyt suomeksi osia siitä. Koraani monelta osin on hiukan poikkeava kirja verrattuna Raamattuun. Raamattu on saarnattu kertomus muotoon, eikä siellä ole suoranaisia käskyjä. Koraanissa taas on. Sen takia ei ole välttämätöntä lukea koko Koraania, jotta sen sisällöstä pääsisi selville.
Minun mielestäni ei puolestaan ole välttämätöntä lukea kaikkia Halla-ahon kirjoituksia, että niiden sisällöstä pääsisi perille. Veikkaan, että olen kuitenkin lukenut prosentuaalisesti selvästi enemmän Halla-ahon tuotannosta kuin sinä Koraanista.