Dissonanssi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Moderaattorit
Ei tuossa "maassa maan tavalla" - ajattelussa ole mitään rasistista. Kiistämätön fakta sopeutumisen kannalta on kuitenkin omien juurien säilyttäminen. Se missä meidän isoin ero on siinä, että sinä ajattelet esim. juuri islaminuskoisten tuovan kulttuuristaan ne äärimmäiset ja meidän kannalta negatiivisimmat puolet. Mulla taas on kokemusten kautta vaikea ajatella noin sekä myös tietenkin tieteellisten faktojen puuttuminen vaikuttaa tässä asiassa.
Kuten olen totenut. Juuri tuon takia integroituminen monikullttuurillisuuden ehdoilla on tuhoon tuomittu yritys. Islam tuo kulttuurinsa vuoksi mukana paljon. Hyvät puolet (en totta puhuen keksi niitä, ihan oikeasti), eivät mitenkään kompensoi huonoja puolia, täten en kannata sitä missään nimessä.
En tiedä, kun niihin asioihin joita ei ole tutkittu, mutta loognen päättelykyky riittää, vaadit tilastoja. En koko aika jaksaisi toistella samoja asioita.
Mitä tuohon linkkiisi tulee, niin siinähän kerrotaan Iso-Britanniassa kasvaneesta epäluulosta maahanmuuttajia kohtaan, koska jotain yksittäistä henkilöä epäillään terrorismista. Sitä en ymmärrä miten tuo liittyy suureen Iso-Britannian muslimiväestöön muuten.
Olen myöskin eri mieltä tuosta väitteestäsi, koska ISo-Britanniassa maahanmuuttajat ovat nimenomaan sulautuneet kulttuuriin hyvin, kuten työelämään ja aktiivisina yhteiskunnan jäseninä (politiikka jne).
Tässä päästäänkin siihen minkä jo aikasemmin sanoin (huoh). Integroituminen ei saa tapahtua muuttamalla yhteiskuntaa, vaan tulijoiden on muututtava. Iso-Britannian esimerkki on juuri niistä ongelmista, jotka johtavat siihen kun väestö polarisoituu arvoiltaan ha kulttuureiltaan liikaa. Sharia-lain vaatimukset jne. Kantaväestö ei saa joutua kärsimään tulijoiden vuoksi, se on ensisijainen oletus.
Otit itsekkin esille tarpeista huolehtimisen. Maslow'n tarvehierarkiaa käyttäen koitan selvittää tätä. Ensiksi hoidetaan perustarpeet= Rikollisuus loppuu, työllistyminen tapahtuu --> "korkeammat" tarpeet astuvat esille --> Vaatimukset sharia-laista, pukeutumisvaatimukset jne. Vaikka kaikki muslimit saataisiin töihin ja pois vankiloista konfliktit yhteiskuntaan säilyisivtä, ne vain muuttavat muotoaa. Tähän kun yhdistetään vielä muslimeiden suuri määrä, rupeaa tilanne menemään hyvin vaikeaksi. Suomessa määrä on vielä pieni, entäs sitten kun islamilainenpuolue saa taaksensa 10-kertaisen määrän nimiä, ja vaatimukset pysyvät samoina. Voidaanko sillon puhua tasapainoisesta yhteiskunnan kehityksestä?
Tutkimukset taas kertovat, että sopeutumiseen liittyy olennaisesti vanhan kulttuurin säilyttäminen.
Haluan oppia tästä asiasta lisää, joten olisiko mahdollista saada jotain kättä pitempää,noista tutkimuksista?
Mielestäni sinulta on loppunut argumentit jo kauan sitten. Ei millään pahalla, mutta et ole näitä väitteitäsi tai olettamuksiasi pystynyt faktoin perustelemaan. Tietyllä tavalla ymmärrän tuon ajattelutapasi taustan, mutta ns. kentällä olleena se on aina kaukana totuudesta.
Sinulla on toki oikeus mielipiteisiisi mutta voisit nyt sitten edes kumota nuo virheelliset päätelmät muutenkin kuin vain toteamalla tutkimusten puutteen. Olen pistänyt paljon myös niitä tutkimuksia esim. Britannian yhteiskunnan kehityksen suunnasta. Tuntuu, että vain sivuutat ne kaikki ja joudun toistamaan samoja asioita.
Niin pitää. Itse olen sitä mieltä, että ennen ei kannata tieten tahtoen tulijamääriä kasvattaa (työperäisen edessä on luultavasti pakko) kuin systeemi on siihen valmis. Lähiöissä asuu jo tarpeeksi syrjäytyneitä omasta takaa. Tämä ei kuitenkaan päde inhimillisten syiden takia tulevia, joille pitää olla aina tilaa ja valmiutta ottaa vastaan. Tähänkään ei liene suurta muutosta luvassa (laskusuhdanteessa), koska Suomi ei edelleenkään ole mikään suuri magneetti maailmalla.
Tästä olen samaa mieltä. Jos saisin asiaan vaikuttaa, niin homma menisi niin, että lisää otettaisiin vasta siinä vaiheessa kun entiset ollaan saatu hoidettua. Muualla Euroopassa ollaan toimittu toisin ja tulokset ovat todella katastrofaaliset ja todennäköisesti hyvin vaikeita korjata.