Itse en taas alkaisi tekemään asioista niin monimutkaisia. Meillä on lait ja säännöt ja niiden mukaan mennään. Mikä sirkus siitä tulisi, jos tehtäisiin kokonaan oma lainsäädäntö ulkomaalaisille, tyyliin ok, jos kävelet punaisia päin, mutta ulos jo ryökäiset linja-autossa kantasuomalaisen kasvoille, siinä tapauksessa jos olet perheetön...
Ja miten menetellä sellaisten kanssa, joita ei voi karkoittaa mihinkään? Tähän ei nyt kannata esittää mitään ei-kenenkään maata, koska se nyt ei vain ole mahdollista, vaan yritetään pysyä vähän realiteeteissa.
Ei. Riittää yksi lakikirja, joka koskee kaikkia. Ja se maa, joka ottaa vastaan ulkomaalaisia, ottaa myös vastuun heistä suoraselkäisesti.
Ulkomaalaisviha kasvanut myös sitä mukaa, kun ulkomaalaisten lukumäärä on kasvanut. Ja ulkomaalaisviha näytti itsensä jo silloin, kun heitä tuskin edes Suomesta löytyi. Muistan itse, kun vanhaan kotikaupunkiini saapui 10 ensimmäistä somalia. Voi jummi sitä katkeruutta, vihaa ja kateutta. He veivät työt. He veivät asunnot. He veivät naiset, eikä janoisille kantasuomalaisille ollut enää tilaa kapakoissa, kun juisea imevät somalit veivät tilat. Näin siis 10 somalia, 50 000 asukkaan kaupungissa. Jo silloin moni sanoi, kasvakaa vähän ihmiset, ja sama voidaan todeta tänä päivänäkin.
Suomalaisilla on lahjakas tapa nähdä kummituksia. Unohdetaan helposti, että kantasuomalaiset ovat se murskaava enemmistö, joka tekee Suomen rikokset.
Totta kai myös ulkomaalaiset tekevät rikoksia. Ihmiset tekevät rikoksia jokaisessa maailman kolkassa. Ja koska ulkomaalaisia saapuu myös Suomeen, niin on mahdotonta välttyä siltä, etteikö heidän joukossaan olisi myös sellaisia yksilöitä, jotka tulevat syyllistymään rikoksiin. Varsinkin tämän päivän Suomessa, joka ei kykene päästämään ulkomaalaisia yhteiskuntaan, vaan hyväksyy eristyksen ja yhteiskunnasta irtaantumisen.
Mietin joskus itse, miten pitkään jaksaisin olla onnettoman toimeentuloturvan kera neljän seinän sisällä jossain lähiössä, kuukausi tolkulla, ennen kuin alkaisin kävelemään seiniä pitkin?