No mikään tilasto ei Suomen osalta ole mitenkään kyennyt osoittamaan tämän rikkauden määrää kun taas negatiiviset puolet ovat liiankin selviä
Niin no, jos pysytään vain ja ainoastaan sinunkin painottamissa rikostilastoissa, niin miten pystyisimme analysoimaan muuta? Tilastothan eivät myöskään kerro mitään maahanmuuton vaikutuksesta väestökasvuun, pitkällä tähtäimellä ja vielä vähemmän sen vaikutuksesta siihen.
Henkilökohtaisesti uskon, että monen maahanmuuttajan ja varsinkin heidän jälkeläistensä tulevaisuudessa maksama vero on osa myös sinun eläkettäsi.
Itse en näe mitään perusteita ja/tai tarvetta humanitääriselle maahanmuutolle.
Tämä tarvehan ei lähde meistä, tai meidän tarpeesta, vaan ihan muista asioista, jotka ovat meidän kontrollin ulkopuolella.
Maahanmuutto tulee tosin olemaan meille välttämättömyys myös tulevaisuudessa.
Valitettavasti, niin kauan kun Suomi tarvitsee kavereita, niin on tosiaankin noudatettava näitä kansainvälisiä sopimuksia ja vähän päällekin. Eri asia jos meillä olisi öljyä, suuri ja mahtava pankkijärjestelmä tjms. Silloin Suomi ei tarvitsisi ystäviä, vaan voisi viitata kintaalla maailman vähäosaisille.
Vaihtoehtoisesti uusi YYA sopimus Venäjän kanssa voisi toimia. Myös se ja suuri panostus uuteen yhteistyöhön Venäjän kanssa voisi vapauttaa Suomen näistä rasitteista.
vähän jenkkilän tai Aussien malliin, ei siinä mitään ihmeellistä ole että valikoidaan tarkemmin ketä maahan päästetään oleskelemaan.
Jos joudumme kokemaan tulevaisuudessa pari kertaa syvemmän laman, niin koskeeko tämä sitten myös suomalaisia? Pitäisikö Suomella käynnistää jo nyt jonkinlainen valmius siihen, että se pystyy pitämään itse huolta omasta kansastaan siten, ettei kenenkään tarvitse lähteä ulkomaille puutetta pakoon?
Mutta niin, eihän kyse olekaan turvan hakemisesta vaan taloudellisesta sijoituksesta ja erityisesti Suomeen on tunkua vaikka ensin onkin päästy EU:n sisään.
Kuka sinulle on sanonut, että kyse on aina vain turvan hakemisesta? Ovatko he itse sanoneet sen? Vai onko tämä jotain, jonka joku - ei turvaa - hakenut on sanonut?
Et kai tosissasi usko, että turvapaikan saaneella on vain se päätarkoitus, että hän saa vain olla ja syleksiä kattoon? Totta kai sellaisiakin löytyy, mutta kyllä suurimmalla osalla heistä on tarkoitus hankkia myös elämä. Siis oma toimeentulo ja mahdollisuus elää oman perheensä kanssa. Vaikka olisikin saanut turvapaikan jostain muualta, niin ei se kuitenkaan vielä riitä aina siihen, että voi hankkia itselleen myös elämän. Sanoisin, että tämä on ihan normaalia käyttäytymistä, oli sitten suomalainen, tai ulkomaalainen turvapaikanhakija.
Ajattele itse, jos sinun henkeäsi uhattaisiin, tyytyisitkö johonkin pakolaisvastaanottoon sanoen, nyt on elämä sitten täydellinen? Ja mitä tekisit, jos sinulla olisi perhe, mutta ei mahdollisuutta elää sen kanssa? Jatkaisitko silloin kattoon syljeskelyä?
Toki puhut asioista, jotka pitävät paikkansa. Mutta näyttää jotenkin, että ratsastat vain ennakkoluulojen, yleisen mielipiteen ja uskon kera. Todellisuus on kuitenkin usein aivan jotain muuta. Se täytyy sinunkin hyväksyä, ollaan sitten kuinka sinisilmäisiä hyvänsä.
Sinisilmäisyys ja naiivius on ihan kiva juttu joissain asioissa, mutta ihmiselämään se ei juurikaan sovi
Ihmiselämään sopii yhä solidaarisuus vähempiosaisten auttaminen. Suomi on ollut tässä asiassa aina vähän taka-alalla ja syyt siihen me kyllä tiedämmekin. Suomi on tähän mennessä syytänyt ongelmiaan itse ulkomaille. Mutta nyt kun ollaan päästy vähän jaloilleen, ollaan neekeriä.
Ilmiö ei ole mikään uusi, tai epätavallinen. Näin on käynyt myös esim. kreikkalaisilla. 50-60 ja 70-luvulla kreikkalaiset muuttivat maastaan nälkää pakoon sankoin joukoin. Melbourne on yhä asukasluvultaan Kreikan kolmanneksi suurin kaupunki ja USA:ssa on kaupunginosia, joissa katujen nimet on kirjoitettu myös kreikaksi. Nyt Kreikka on päässyt, osin EU:n ansiosta jaloilleen. Mutta mitä siellä tapahtuu? Kreikka on yksi EU:n rasistisimmista maista.
Jotenkin tunnistan vähän Suomen tästä. Jotain tapahtui Nokian räjähdysmäisen kasvun jälkeen. Suomalaiset alkoivat takoa omaa rintaansa ja moni alkoi uskomaan haavoittumattomuuteensa.
Ja näyttää siltä, että mitä paremmin suomalaisten asiat ovat, sitä enemmän jengi itkee puutetta ja kurjuutta.
Suomalaiset ovat kadottaneet sen nöyryyden, jonka kera he työtä tekemällä nostivat maansa EU:n kartalle.
Oletko muuten Varjo hoitanut jo omat eläkeasiasi kuntoon? Voitko jäädä joskus turvallisin mielin eläkkeelle ja luottaa siihen, että kansa kustantaa sinulle hyvän ja turvallisen vanhuuden?
Mikäli tämän päivän väestönkasvu ja laskelmat pitävät paikkansa, niin tämä yhtälö ei tule toimimaan tulevaisuudessa.
Tämän lisäksi kansa ei ole kiinnostunut maksamaan lisää veroja. Jäljelle jää väestön kasvattaminen maahanmuuton avulla. Mutta sitäkään ei oikein hyväksytä.
Miten sinä järjestäisit tämän asian?
Itse asun Ruotsissa ja olen ajatellut tätä asiaa monta kertaa ja olen myös järjestänyt asian omalta kohdaltani. Täällähän koko järjestelmä on muutettu ja maahanmuuttajat ovat suuri osa tulevaisuuden eläkeläisten toimeentulosta.
Meilläkin oli tehtaalla yhdessä välissä 70 % maahanmuuttajia. Tämä tekee n. 20 000, veroa maksavaa ihmistä. Jokainen voi itse päätellä, mitä jo yksin tämä merkitsi kaupungin taloudelle.
Tiedän jo etukäteen, että kontraat tähän jollain "niin mutta se oli silloin ja tänään on eri asia kun.." Mutta kysymys ei ole tästä päivästä, vaan siitä, miten asiat ovat tulevaisuudessa.