Mitkä osa-alueet ei ole kunnossa? Ja noussut siis myös Teppo Laaksosen ohi minun kirjoissani.
Mä luulen, että meidän ei kannata jatkaa tästä enempää. Sä saat pitää oman mielipiteesi. Hieno homma, jos joku tykkää. On totta, että nää on aina pitkälti myös makuasioita. Mutta omasta mielestäni Julius Sorjonen kuulostaa nimenomaan hyviin ammattilaisiin verrattuna nuorelta fanipojalta "rannareineen ja kärkimiinoineen". Muun muassa ääni, artikulaatio, intonaatio ja selostuksen hyvä rytmitys ontuu. Ja vaikka ihminen ei puhevioilleen mitään voikaan, niin itseäni ärsyttää suunnattomasti, jos puhetyöläinen ei osaa ääntää kaikkia kirjaimia oikein.
Sopii nimenomaan selostajaksi Eläintarhan kentälle, jossa on näköjään ollut pari vuotta sitten koulukavereidensa kanssa äänessä taksvärkkipäivänä:
SAUL Yleisurheilun SM-kilpailut 2015 27.6 - YouTube
EDIT: Sorjosen oma sitaatti itsestään selostajana: "Ihmiset ovat kehuneet, että minulla on aivan huikea syke ja oma tyyli, jolla selostan. Tämä puheääni ja selostusääni ovat kaksi eri asiaa. Kun alan selostamaan, ääni nousee uudelle levelille ja sitten, kun tapahtuu jotain huikeaa, niin se nousee vielä seuraavalle levelille."
Kaveri näyttää olevan selvästi ylpeä ja innoissaan "huikeasta sykkeestä" selostuksessaan. Kyseessä on klassinen huutoselostaja. Paikoin lähes särkevällä ja kovin ohuella teinipoikamaisella äänellä jatkuvaa yli-innokasta puolihuutoa. Selostus on lisäksi liian nopeaa tykitystä silloinkin, kun pitäisi rauhoittaa. Rytmitys puuttuu. Yritystä on, mutta ongelma on siinä, että sitä on ihan liikaa.