MM-kisojen mediaoikeudet MTV Oy:lle

  • 821 737
  • 2 480

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Anteeksi @sorza kun aiemmin ymmärsin sun viestin mulle vittuiluna kun harmittelin tuota pitkää mainoskatkoa.

Ei todellakaan ollut vittuilua vaikka aiemmin EHTn yhteydessä hieman laitoin piikkiä sinne suuntaan, jonka takia varmaan luulit. Ehkä itse ilmaisin silloin tuohtuneena vähän huonosti itseäni, mutta kyllä tässä on tarkoitus katsoa tämä käsi riveriin asti.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ei todellakaan ollut vittuilua vaikka aiemmin EHTn yhteydessä hieman laitoin piikkiä sinne suuntaan, jonka takia varmaan luulit. Ehkä itse ilmaisin silloin tuohtuneena vähän huonosti itseäni, mutta kyllä tässä on tarkoitus katsoa tämä käsi riveriin asti.
En mä nyt niin vanhoja muistele :) mutta moni tuolla tuntui olevan sitä mieltä että turha moisesta valittaa.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Alko tuo streamien etsiminen ärsyttää tuossa aikaisemmin, joten ostin tämän Cmoren yhdeksi kuukaudeksi. Onko tosiaan näin, että kaikki ottelut eivät näy HD-laatuna? Siis jumalauta, eletään vuotta 2017.

Pakko laittaa jotain palautetta tästä tuonne. Uskomatonta kusetusta. Luotin, että jokainen peli näkyisi HD:nä, enkä turhia lähtenyt tarkastamaan asiaa.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Alko tuo streamien etsiminen ärsyttää tuossa aikaisemmin, joten ostin tämän Cmoren yhdeksi kuukaudeksi. Onko tosiaan näin, että kaikki ottelut eivät näy HD-laatuna? Siis jumalauta, eletään vuotta 2017.

Pakko laittaa jotain palautetta tästä tuonne. Uskomatonta kusetusta. Luotin, että jokainen peli näkyisi HD:nä, enkä turhia lähtenyt tarkastamaan asiaa.
Näkyy HD, mutta 50 fps on vaan osassa matseista.
MM-kisojen mediaoikeudet MTV Oy:lle | sivu 81 | Jatkoajan keskustelupalsta
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Ois ollut kiva nähdä Suomen avausottelu, mutta Katsomo ei jostain syystä toimi Huawein puhelimilla. En tiedä miksi näin on. Mistään muusta en siinä tilanteessa voinut katsoa niin avauspeli jäi näkemättä. Hienoa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Saukkonen suoritui yllättävän hyvin tänään, ja Tamilla oli hivenen hillitympi takki, siinä plussat.

Negaa aivan karmeista musiikkivalinnoista. Olisivat nyt Iida-Einarin teostovapaita kappaleita mielummin soittaneet kuin Kikan ja Martti Vainaan tsiljoona vuotta vanhoja hittejä.

Katsoin siis ilmaispuolelta pelin.

Kuulin, että Linda Lampenius soitti maksupuolen studiossa. Miksi ihmeessä? Eikö Linda-huuma mennyt noin 20 vuotta sitten? Kaunis nainen toki edelleen.
 

moya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ois ollut kiva nähdä Suomen avausottelu, mutta Katsomo ei jostain syystä toimi Huawein puhelimilla. En tiedä miksi näin on. Mistään muusta en siinä tilanteessa voinut katsoa niin avauspeli jäi näkemättä. Hienoa.

Mulla ilmoitti puhelin samaa mutta sovellus aukeni ja sen kuin klikkasin mtv:n kanavan niin peli näkyi ongelmitta. Kai sentään kokeilit toimiiko?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mulla ilmoitti puhelin samaa mutta sovellus aukeni ja sen kuin klikkasin mtv:n kanavan niin peli näkyi ongelmitta. Kai sentään kokeilit toimiiko?
Kokeilin. Siihen tuli tekstiksi jotain "Laitteesi ei ole tuettu". Sen jälkeen painoin "Ok" ja se palasi takaisin valikkoon.

Mulla siis Honor 7 Lite luurina. Tuskin kuitenkaan malli vaikuttaa siihen, mikä Huawei toimii ja mikä ei.
 

moya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kokeilin. Siihen tuli tekstiksi jotain "Laitteesi ei ole tuettu". Sen jälkeen painoin "Ok" ja se palasi takaisin valikkoon.

Mulla siis Honor 7 Lite luurina. Tuskin kuitenkaan malli vaikuttaa siihen, mikä Huawei toimii ja mikä ei.

Jaa no empä tiedä sitten. Mulla tällainen jo vanhempi honor 5 ja hyvin näkyi tosiaan pelittävän.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Olen ilmeisesti tuhat vuotta jäljessä nykyteknologiaa..

Maikkaria en siedä mut haluun noita muitaki pelejä kattoa ku kerranki aikaa jalka paketissä.

Chromecastista ollu ikinä kuullukkaa ennen ku aloin tutustumaan toho C Moreen. Voiko joku nyt vääntää rautalangasta miten nää hommat toimii?

Eli antennitaloudessa asun ja telkkari ihan perus ehkä 10v vanha ja antenni digiboksi. C moren sivuilla ei puhuttu kortista mitää niin saako näihin edes kortteja vai pitääkö olla uudempi telkkari? Vai jotai liitäntäjöjä?

Voiko kännykällä kattoa? Toimiiko miten? Kone paskana enkä nyt oo uutta tähä hätää ostamassa ku en muuten tarvii. Baarissahan nuo näkee mut mieluummin kattosin himas.

Kiitos jos joku viittii valasta.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saukkonen suoritui yllättävän hyvin tänään, ja Tamilla oli hivenen hillitympi takki, siinä plussat.

No jaa. Rupeaa väsyttämään kun Saukkosta kuuntelee. Ei tosin Mertarantaakaan jaksa enää kuunnella. Ymmärrän kyllä että MTV laittanut ilmaiskanavalle Saukkosen ihan vaan vittuillakseen ja saadakseen maksavia asiakkaita mutta eikös selostukset pitäisi Suomessa saada myös Ruotsiksi. Kuuntelisin mielummin sitä kun vaihtoehdot on mitä on.
 
Voi voi, ostin C moren ja aloin katsoa ottelua combolla Android+Chromecast+50" telkkari. lähetys tökki noin 10min välein. se oli ihan odotettavaa, mutta kolmanessa erässä sovellus kaatui kolme kertaa. Vaihdoin sitten Watson+Cromecastiin ja katsoin Saukkosen kera ottelun loppuun.

Oliko muilla ongelmaa?
 
Olen ilmeisesti tuhat vuotta jäljessä nykyteknologiaa..

Maikkaria en siedä mut haluun noita muitaki pelejä kattoa ku kerranki aikaa jalka paketissä.

Chromecastista ollu ikinä kuullukkaa ennen ku aloin tutustumaan toho C Moreen. Voiko joku nyt vääntää rautalangasta miten nää hommat toimii?

Eli antennitaloudessa asun ja telkkari ihan perus ehkä 10v vanha ja antenni digiboksi. C moren sivuilla ei puhuttu kortista mitää niin saako näihin edes kortteja vai pitääkö olla uudempi telkkari? Vai jotai liitäntäjöjä?

Voiko kännykällä kattoa? Toimiiko miten? Kone paskana enkä nyt oo uutta tähä hätää ostamassa ku en muuten tarvii. Baarissahan nuo näkee mut mieluummin kattosin himas.

Kiitos jos joku viittii valasta.

Älypuhelimeen kun lataa sovelluksen, tässätapauksessa CMore voi katsoa otttelut suorana. Jos telkkarin HDMI-liittimeen kytketty Chromecast löytyy niin lähetyksen saa näkymään telkkarin ruudulta
 

Koge

Jäsen
No jaa. Rupeaa väsyttämään kun Saukkosta kuuntelee. Ei tosin Mertarantaakaan jaksa enää kuunnella. Ymmärrän kyllä että MTV laittanut ilmaiskanavalle Saukkosen ihan vaan vittuillakseen ja saadakseen maksavia asiakkaita mutta eikös selostukset pitäisi Suomessa saada myös Ruotsiksi. Kuuntelisin mielummin sitä kun vaihtoehdot on mitä on.
Ruotsinkielinen selostus on kyllä olemassa ilmaispuolella (MTV3 ja MTV3 HD).
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Julius Sorjonen. Taas on Maikkarin selostajarekry "onnistunut". Ei hyvää päivää. Korvat vuotaa verta, kun tätä oman elämänsä selostajasankaria kuuntelee. Pakko olla joku yläasteelta revitty TET-harjoittelija kyseessä. Ja toisella kanavalla Saukkonen, joka menestyy selostajana yhtä hyvin kuin kala kuivalla maalla. Kyllä on aika rumasti eroa, kun verrataan tätä Maikkarin touhua esim. Nelosen vastaavaan.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Omiin korviini Sorjonen on ollut positiivinen ilmestys ja oli sitä jo SHL:n peleissä. Seuraa ja ymmärtää peliä vaikuttaa oikeasti olevan kiinnostunut jääkiekosta ja se intohimo välittyy. Ehdottomasti noussut omissa papereissa jo maikkarin kakkosselostajaksi.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omiin korviini Sorjonen on ollut positiivinen ilmestys ja oli sitä jo SHL:n peleissä. Seuraa ja ymmärtää peliä vaikuttaa oikeasti olevan kiinnostunut jääkiekosta ja se intohimo välittyy. Ehdottomasti noussut omissa papereissa jo maikkarin kakkosselostajaksi.

Intohimo ja lajin seuraaminen ei vaan riitä selostajan hommiin, jos muut osa-alueet ei ole kunnossa. Ja Saukkosen ohi "nouseminen" nyt on sama kuin laittaisit sulan hattuusi, kun ohitat rollaattorilla etenevän vanhuksen kadulla.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Intohimo ja lajin seuraaminen ei vaan riitä selostajan hommiin, jos muut osa-alueet ei ole kunnossa. Ja Saukkosen ohi "nouseminen" nyt on sama kuin laittaisit sulan hattuusi, kun ohitat rollaattorilla etenevän vanhuksen kadulla.

Mitkä osa-alueet ei ole kunnossa? Ja noussut siis myös Teppo Laaksosen ohi minun kirjoissani.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sorjonen oli ainakin äsken ihan ok. Vähän ehkä kieli meni solmuun välillä, ja kaveri osasi tästä tehdä itsekin huumoria. Muuten veti ihan hyvin ja riittävän asiantuntevasti.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitkä osa-alueet ei ole kunnossa? Ja noussut siis myös Teppo Laaksosen ohi minun kirjoissani.

Mä luulen, että meidän ei kannata jatkaa tästä enempää. Sä saat pitää oman mielipiteesi. Hieno homma, jos joku tykkää. On totta, että nää on aina pitkälti myös makuasioita. Mutta omasta mielestäni Julius Sorjonen kuulostaa nimenomaan hyviin ammattilaisiin verrattuna nuorelta fanipojalta "rannareineen ja kärkimiinoineen". Muun muassa ääni, artikulaatio, intonaatio ja selostuksen hyvä rytmitys ontuu. Ja vaikka ihminen ei puhevioilleen mitään voikaan, niin itseäni ärsyttää suunnattomasti, jos puhetyöläinen ei osaa ääntää kaikkia kirjaimia oikein.

Sopii nimenomaan selostajaksi Eläintarhan kentälle, jossa on näköjään ollut pari vuotta sitten koulukavereidensa kanssa äänessä taksvärkkipäivänä: SAUL Yleisurheilun SM-kilpailut 2015 27.6 - YouTube

EDIT: Sorjosen oma sitaatti itsestään selostajana: "Ihmiset ovat kehuneet, että minulla on aivan huikea syke ja oma tyyli, jolla selostan. Tämä puheääni ja selostusääni ovat kaksi eri asiaa. Kun alan selostamaan, ääni nousee uudelle levelille ja sitten, kun tapahtuu jotain huikeaa, niin se nousee vielä seuraavalle levelille."

Kaveri näyttää olevan selvästi ylpeä ja innoissaan "huikeasta sykkeestä" selostuksessaan. Kyseessä on klassinen huutoselostaja. Paikoin lähes särkevällä ja kovin ohuella teinipoikamaisella äänellä jatkuvaa yli-innokasta puolihuutoa. Selostus on lisäksi liian nopeaa tykitystä silloinkin, kun pitäisi rauhoittaa. Rytmitys puuttuu. Yritystä on, mutta ongelma on siinä, että sitä on ihan liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sorjonen oli ainakin äsken ihan ok. Vähän ehkä kieli meni solmuun välillä, ja kaveri osasi tästä tehdä itsekin huumoria. Muuten veti ihan hyvin ja riittävän asiantuntevasti.

Te jätkät unohdatte nyt sen, että "ihan ok" ei vaan riitä, jos kyse on maksullisesta tv-kanavasta. Jossain höpöhöpökisoissa menee muitta mutkitta, mutta ei semmosissa ympyröissä, jossa on maksavia katsojia. Ja tää ei ole nyt J.Sorjosen vika, vaan hänen esimiestensä, jotka on rakentanut maksaville asiakkaille tän järkyttävän surkean kokonaisuuden, jossa ei loistavasti toimivia osa-alueita juuri ole.

EDIT: Verratkaa tätä Maikkarin touhua ja selostajia esimerkiksi Nelosen tai Viasatin tuotantoihin. Ero niiden hyväksi on v-a-l-t-a-v-a.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
EDIT: Verratkaa tätä Maikkarin touhua ja selostajia esimerkiksi Nelosen tai Viasatin tuotantoihin. Ero niiden hyväksi on v-a-l-t-a-v-a.
Viasat pelaa isommilla rahoilla verrattuna MTV:hen, mutta Neloseen/Sanomaan nähden en nyt hirveän isoa eroa lähtisi tekemään kummankaan eduksi. Samalla tavallahan Nelosen lisäkanavien lähetyksissä oli tällä kaudella niitä paikallisselostajia joita haukuttiin otteluseuraajien kesken kilpaa, joku Julius Sorjonen olisi mennyt siihen porukkaan ihan selkeästi kyllä parempaan puolikkaaseen.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
EDIT: Verratkaa tätä Maikkarin touhua ja selostajia esimerkiksi Nelosen tai Viasatin tuotantoihin. Ero niiden hyväksi on v-a-l-t-a-v-a.

Viasatilla on tällä kaudella tainnut lätkää selostaa Antti Mäkinen, Tero Kainulainen, Ville Kuusinen ja Mikko Innanen. Esim. Innanen joka oli ns. nelosselostaja niin ei kyllä hirveästi kehuja tuola KHL-Jokereiden puolella saanut kun selosteli World Cupin aikana muutaman Jokereiden pelin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös