Mä en tuota harkkamatsia katsonut, ja en tajunnutkaan viestistäsi mitään. Googlasin "Tyrväinen Markström" ja alko avautumaan =DLundqvist pelkäsi maalissa, että käy Markströmit jos ottaa liikaa kiekkoja kiinni. Selkeästi Tyrväinen oli ihon alla.
Mä en tuota harkkamatsia katsonut, ja en tajunnutkaan viestistäsi mitään. Googlasin "Tyrväinen Markström" ja alko avautumaan =DLundqvist pelkäsi maalissa, että käy Markströmit jos ottaa liikaa kiekkoja kiinni. Selkeästi Tyrväinen oli ihon alla.
En tällaista Suomi-Ruotsi matsia muista nähneeni. Huhhuh. Kiitos Leijonat!
Nyt ainakin omasta mielestäni olisi oiva aika heittää romukoppaan tämä klisee "voittavaa maalivahtia ei vaihdeta." Jos Suomi haluaa jatkaa yllätyksiä niin kyllähän toi Lankinen nyt vaan on siinä varmaan suurin este. En katsellut eilistä peliä kuin osittain mutta ei ihan hirveästi ole vakuuttanut. Tosin voi olla että jos Iivana saa oikein kunnon meldonium-draivin päälle niin siinä ei auta vaikka olisi itse Läski-Salonen luukulla.
Tässä kyllä tapahtui jotain outoa. Nylanderin poikittaissyöttö oli kova, mutta olisi siinä silti pitänyt edes aloittaa liike. Lankinen oli ihan patsaana, luuliko loppuun asti, että Nylander laukaisi?-ensimmäinen maali Nylanderin täydellisen poikkarin jälkeen käytännössä tyhjiin
Semmoinen piiloviesti peliin oli haudattu, että "Get over it".Noniin kertokaas mikä koira oli eiliseen Ruotsi-voittoon haudattuna? En nimittäin katsonut eilen peliä lainkaan. Esim HPK:n Suomen mestaruus oli väärin voitettu koska mestaruus tuli tuomarivirheen takia. Niin mitä "mutku mutku" -elementtejä eilinen voitto sisälsi, koska se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta? Muita kuin sen, että se tuli Skoda Cup -kisoissa missä ei ole edes parhaita änäripelaajia mukana? Tai sen että pudotuspeleissä voi tapahtua mitä vaan koska yhdellä voitolla pääsee jatkoon.
Kakko imee kyllä itseensä hyvin pelaajia ja hallitsee kiekkoa, mutta turhan usein se ei lopulta johda oikein mihinkään. Välillä kiekon hautominen menee myös yli, kun hakee jotain liian hienoa tai täydellistä paikkaa. Manninen ja Pesonen eivät tunnu tietävän, että mitä Kakko haluaisi heidän tekevän.Kakko imee lähelleen pari pelaajaa, kuten Messi Barcassa ja täten auttaa Mannista sekä Pesosta pääsemään parempaan tilaan. Kakon tehottomuus ei minua haittaa, kunhan voitto tulee, kuten Ruotsista. Kakko ottaa kiekkoa vastustajalta ja pitää sitä hyvin sekä antaa hyviä passeja. Itse en lähtisi muuttamaan mitään.
Tuossa kohdassa oli kyllä itselläkin usko koetuksella. Neljä maalia Ruotsin verkkoon tuntui mahdottomalle ajatukselle.Kyllä mä olin jo luovuttamassa 1-3 tilanteessa. Loistavasti kyllä Leijonat sen jälkeen pelasivat ja kova vyöry oli päällänsä. Anttila kyllä ansaitsi tuon tasoitusmaalin. Olihan se makea maalin. Ilman maalivahtia ruotsia vastaan tasoihin!
Kyy Manninen naulasi vielä maailmanluokan laukauksella jatkoajalla suomen jatkoon niin olihan se melkoinen peli.
Hienoa!
Vähän nyt tulee sellainen fiilis, että kun pariin peliin ei ole pisteitä tullut, niin aletaan vähättelemään Kakkoa. Kaveri oli Saksa pelissä hyökkääjistä kuitenkin paras ja loi hyvän määrän paikkoja. Myös tässä Ruotsi pelissä oli vaarallinen ja jakoi kyllä ihan anteliaasti kiekkoa hyviinkin rakoihin. Se vaan saattaa jäädä unholaan jos ei näy tulostaululla. Minä en muista että Manninen tai Pesonen olisi kumpikaan kertaakaan pelanneet Kaapolle yhtä hyviä paikkoja, kun mitä Kaapo on pelannut heille.Kakko imee kyllä itseensä hyvin pelaajia ja hallitsee kiekkoa, mutta turhan usein se ei lopulta johda oikein mihinkään. Välillä kiekon hautominen menee myös yli, kun hakee jotain liian hienoa tai täydellistä paikkaa. Manninen ja Pesonen eivät tunnu tietävän, että mitä Kakko haluaisi heidän tekevän.
Kakko on silti pelannut todella hyvin. Pointtini on vain se, että tuo ketju ei lopulta ihan hirveästi menisi rikki, vaikka Kakko vaihdettaisiin siitä pois.
Mutta edelleen korostan sitä, että en itsekään lähtisi tuota ketjua enää tässä vaiheessa muuttamaan.
Koira oli tällä kertaa hyvin klassinen. Jääkiekko on joukkuepeli ja aika usein parhaiten peliä pelaava joukkue voittaa.Noniin kertokaas mikä koira oli eiliseen Ruotsi-voittoon haudattuna? En nimittäin katsonut eilen peliä lainkaan. Esim HPK:n Suomen mestaruus oli väärin voitettu koska mestaruus tuli tuomarivirheen takia. Niin mitä "mutku mutku" -elementtejä eilinen voitto sisälsi, koska se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta? Muita kuin sen, että se tuli Skoda Cup -kisoissa missä ei ole edes parhaita änäripelaajia mukana? Tai sen että pudotuspeleissä voi tapahtua mitä vaan koska yhdellä voitolla pääsee jatkoon.
Jatkoajan nimimerkki Johnny B. Goode on katsonut muita Lankisen esityksiä näissä kisoissa. Eikä ole ihmeemmin vakuuttanut. Oletin että kun nimenomaan sanoin etten katsellut pelistä kuin osan, että olisi ymmärretty se että en pohjaa mielipidettäni Ruotsi-otteluun.Jatkoajan foorumeilla @Johnny B. Goode katto joitain osia Ruotsi-pelistä eikä Kevin vakuuttanut häntä hirveästi".
Tässä kyllä tapahtui jotain outoa. Nylanderin poikittaissyöttö oli kova, mutta olisi siinä silti pitänyt edes aloittaa liike. Lankinen oli ihan patsaana, luuliko loppuun asti, että Nylander laukaisi?
Muuten samaa mieltä, Lankinen ollut paras maalivahti, ja olisi ihan hullua lähteä nyt vaihtamaan.
Yleensänhän tuosta vedetään täysiä maalille. En tiedä oliko sitten mies vähän puhki vai ehkä sitten ajatteli jos tulee kiekonmenetys niin pääsee vielä polkemaan omiin päin. Tai sitten viestitti Manniselle, että älä ainakaan mulle syötä.https://streamable.com/aeobv
Kertokaa joku mitä vittua Pesonen tekee tuossa? Minä en nimittäin edes sisäistänyt heti sitä, että peli on ohi, kun keskityin niin kovasti siihen mitä tämä höntti tekee 2vs1 tilanteessa.
Mun mielestä näyttää siltä että koittaa luistella hiljempaa, että pääsee Mannisen kanssa samaan tahtiin, mutta Manninen ajaakin ohi samalla kun Pesonen hidastaa ja homma kusee kun Pesonen ei tuosta enään pääse polkemaan mukaan. No, jos nämä olisi peliälyllä siunattuja niin tuskin pelaisi siellä missä pelaa.Yleensänhän tuosta vedetään täysiä maalille. En tiedä oliko sitten mies vähän puhki vai ehkä sitten ajatteli jos tulee kiekonmenetys niin pääsee vielä polkemaan omiin päin. Tai sitten viestitti Manniselle, että älä ainakaan mulle syötä.
Aika tehokkaasti onnistuit väärin ymmärtämään viestini. Tarkoituksena ei todellakaan ollut vähätellä Kakkoa, vaan puhua siitä, että ketjun yhteispeli ei ole toiminut ihan täydellisesti. Toki myös kannattaa muistaa, että vaikka Kakko on pelannut helvetin hyvin, niin ei hän kuitenkaan ole mitenkään täydellisesti pelannut. Tuntuu siltä, että Kakosta ei saisi sanoa mitään pahaa, kun on pelannut niin hyvin.Vähän nyt tulee sellainen fiilis, että kun pariin peliin ei ole pisteitä tullut, niin aletaan vähättelemään Kakkoa. Kaveri oli Saksa pelissä hyökkääjistä kuitenkin paras ja loi hyvän määrän paikkoja. Myös tässä Ruotsi pelissä oli vaarallinen ja jakoi kyllä ihan anteliaasti kiekkoa hyviinkin rakoihin. Se vaan saattaa jäädä unholaan jos ei näy tulostaululla. Minä en muista että Manninen tai Pesonen olisi kumpikaan kertaakaan pelanneet Kaapolle yhtä hyviä paikkoja, kun mitä Kaapo on pelannut heille.
Kyllä Kakolla on vikoja, ehdottomasti. En minä sitä kiistä. Minun mielestäni kiekon pitäminen ja jakaminen ei ole niitä. Lähinnä siitä olen erimieltä. Sitten taas toisaalta mua ärsyttää, että tuon ketjun peli kulkee lähes poikkeuksetta Mannisen ja Pesosen kautta, kun lähdetään omista. Ne vähät kerrat mitä Kakko on saanut kuljettaa kiekkoa omista vastustajan päätyyn asti, on kuitenkin aika hyvällä prosentilla päätyneet hyvään syöttöön tai muuhun tilanteeseen. Toivoisin siis, että hänelle annettaisiin ketjun sisällä ehkä vähän enemmän vastuuta kiekollisena ja juurikin keski-alueella ja omista lähdettäessä.Aika tehokkaasti onnistuit väärin ymmärtämään viestini. Tarkoituksena ei todellakaan ollut vähätellä Kakkoa, vaan puhua siitä, että ketjun yhteispeli ei ole toiminut ihan täydellisesti. Toki myös kannattaa muistaa, että vaikka Kakko on pelannut helvetin hyvin, niin ei hän kuitenkaan ole mitenkään täydellisesti pelannut. Tuntuu siltä, että Kakosta ei saisi sanoa mitään pahaa, kun on pelannut niin hyvin.
Vaikka Kakko tekee helvetisti hyviä asioita ja oikeita ratkaisuja, niin hän tekee myös virheitä. Jokainen pelaaja tekee, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Pelaajista pitäisi kuitenkin saada puhua vapaasti, eikä unohtaa heikkoja suorituksia, jos hyvää suorittamista nähdään enemmän.
Pelaa mielestäni todella järkevästi, sekä juuri siten, kuin 3v3 pelissä pitääkin pelata. Jos olisi ollut viisi kenttäpelaajaa molemmilla, niin olisi voinut paljon vapaammin polkea täysillä maalin kulmalle odottamaan syöttöä. Nyt Pesonen katsoo tarkasti mitä Manninen aikoo tehdä ja pitää omat vaihtoehdot avoimena. Pesonenhan oli lopussa spurttaamassa maalille, mutta lopettaa spurtin, kun katsoo että Ruotsin puolustava pelaaja olisi hyvissä asemissa estämään syöttöä maalin kulmalle.Kertokaa joku mitä vittua Pesonen tekee tuossa? Minä en nimittäin edes sisäistänyt heti sitä, että peli on ohi, kun keskityin niin kovasti siihen mitä tämä höntti tekee 2vs1 tilanteessa.