MM 2018: Suomi

  • 786 630
  • 3 763
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Ässät
Kysyin itse niin vastaankin itse, että ei tuo Armiankaan loukkaantuminen taida olla kovin julma kun on kuitenkin ollut jäällä keltaisissa jo maanantaina. DTD tällin parantelua.
Ei ihan suoranaisesti liity tähän MM-joukkueeseen mutta periaatteessa ainakin itse odotan mukaan jos nyt Jets ylipäätään putoaa.
Sanosin että olisi heittämällä joukkueen paras AV pelaaja ja ihan TOP 6 pistepotentiaalilla varustettu mies.
Ihan haihattelua, mutta sitä tuntuu harrastavan moni muukin, heh.
Joo, late voi sitten taas soitella Joppelle, että nyt ois tarvetta kovan luokan ammattilaiselle hoitamaan alivoimat ja pelaamaan 0-0 roolia. Katotaan onko Joppen vastaus sama kun viimeksi.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Osaisiko joku heittää pientä kuvausta nyky Kapasesta pelaajana? Itselläni on mielikuva nopeasta, työteliäästä ja ratkaisuhaluisesta pelaajasta. Kovinkaan fiksuna ja luovana pelaajana en Kapasta muista, vaan mielikuva on enemmänkin kaverista, joka sortuu aika usein ns. laput silmillä koohottamiseen. Nämä mielikuvat on junnukisoista ja KalPa ajoista ja siksi näihin kaipaisin jonkun päivitystä.

Sanoisin, että viimeinen asia, mitä tuo Ahon ketju kaipaa on laput silmillä koohottava kiekkorohmu.

Minun käsitys on, että hän yhä edelleen puskee aika laput silmillä. Tosin luistelu on sitä luokkaa, että näyttää välillä jopa aika hyvältä. Todellinen pikakiituri ja esimerkiksi Bostonilla oli suuria vaikeuksia pysyä tuon vauhdissa mukana. Taisi olla vähintään kolme neljä kertaa läpi tuossa Boston sarjassa, mutta teki vain yhden maalin noista. Toki on tuo nopeus sellaista, että voisi olla tehokas myös kärkiketjuissa. Ainakin pakit joutuisivat hieman varmistelevalle kannalle, kun tuo kyllä polkee ohi helposti.
 

scholl

Jäsen
Laittaisin itse kyllä Rantaselle A:n rintaan. Olihan hän vuoden 2016 mestarijoukkueen kapteeni junnukisoissa.

Niin ja muutenkin johtavan pelaajan oloinen. Laittaisin Granlundille, Aholle ja Rantaselle natsat. He ovat voittaneet asioita. Joku Savinainen ei ole tainnut voittaa ikinä mitään, eikä ole kovin hyvä jääkiekkoilijakaan. Nuoret jätkät Aho ja Rantanen ovat pärjänneet loistavasti, joten heille pitäisi antaa vastuuta, samalla tavalla kuin Saku Koivu sai jo nuorena.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin ja muutenkin johtavan pelaajan oloinen. Laittaisin Granlundille, Aholle ja Rantaselle natsat. He ovat voittaneet asioita. Joku Savinainen ei ole tainnut voittaa ikinä mitään, eikä ole kovin hyvä jääkiekkoilijakaan. Nuoret jätkät Aho ja Rantanen ovat pärjänneet loistavasti, joten heille pitäisi antaa vastuuta, samalla tavalla kuin Saku Koivu sai jo nuorena.
On Savinaisella yksi SM-kulta, Ässistä 2013 ja oli siellä ihan johtava pelaaja.

Tietäjät tiesi kertoa, että pelasi veksöössä keskellä, ja ilmeisesti ihan kelvollisesti.
Mielestäni myös MM-tasolla umpilaituri, mutta pelasi SHL:ssä kaudella ja etenkin pudotuspeleissä sentterinä sekä myös edellisissä EHT-peleissä.
Kiitos tietäjile. Jännä jos on vanhemmalla iällä vielä murtautunut sentterin tontille, koska tosiaan ihan umpilaituri ollut tähän saakka uraansa. Kärpissäkin oli joskus parhaimmillaan Bros ja Viuhkola pois kokoonpanosta, niin ei Pesosta silti missään vaiheessa keskelle kaavailtu.

Toki jos nykyään on tätä "pelipaikatonta peliä", niin siinä mielessä tuo ei kai nykyään niin harvinaista ole. Olihan Kärpissäkin Mäenalanen sentterinä kevään peleissä, vaikka käytännössä mitään kokemusta sentteripelistä ei ole.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
On Savinaisella yksi SM-kulta, Ässistä 2013 ja oli siellä ihan johtava pelaaja.

Voitti myös Tapparassa kaksi SM-kultaa. Jälkimmäisellä kaudella oli johtava pelaaja ja Liigan maalitykki.

Ei Vellu ehkä kapteeniainesta ole tosiaan. En silti dissaisi hirveästi. Esim. viime kisoissa oli mielestäni hyökkäyksen parhaimmistoa heti Rantasen ja Ahon perässä.

Mikke olisi ihan oiva oiva valinta kapteeniksi. Nuorekkaan ja raikkaan oloinen jengi on kyllä kasassa, kun Granlund kuuluu Suomen kokeeneempaan osastoon. Joku Mikko Koivu olisi sopinut kuin nakutettu tuohon vielä mukaan tuomaan kokemusta. En nyt isommin itke hänen peräänsä, enkä muutenkaan kritisoi ketään kisoja väliin jättäneitä. Kelpo joukkue on kasassa. Maailmanmestaruuteen tuolla jengillä silti tuskin riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Kyllä se pelaaminen nykyajan nopeilla standardeilla on aika pelipaikatonta meininkiä hyökkäämiseen. Sitten puolustualueella yritetään palauttaa järjestys oikein, mutta ei tämäkään ole kaikissa joukkueissa etenkään NHL:ssä mikään sääntö. Aika monesti näkee että laituri pelaa pitkiäkin aikoja sentterin paikkaa jos on sinne ajautunut myös puolustusalueella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voitti myös Tapparassa kaksi SM-kultaa. Jälkimmäisellä kaudella oli johtava pelaaja ja Liigan maalitykki.
Niin joo tosiaan :D Mikähän varhaisiän dementia tässä nyt yllätti, tiesin koko ajan että kyllähän se Savinainen Tapparassakin pelasi ja tosiaan voitti kaksi kultaa... Eli kyllä tuota voittajatyyppinä voi pitää, kun on kuitenkin kaksi kertaa ollut isossa roolissa ollut mestaruutta voittamassa.

Ei Vellu ehkä kapteeniainesta ole tosiaan. En silti dissaisi hirveästi. Esim. viime kisoissa oli mielestäni hyökkäyksen parhaimmistoa heti Rantasen ja Ahon perässä.
Olen samaa mieltä. Ei tosiaan kapteeniainesta, mutta tekee kyllä kisoissa sen 3-5 maalia ja siihen pari syöttöä päälle niin rooli on täytetty. Maaleja mies osaa kuitenkin tehdä, vaikka ei mikään klassinen snaipperityyppi varsinaisesti olekaan niin silti ainakin Euroopan tasolla miehen kyky pistää kiekkoja maaliin on hyvä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
TPS valmennus tosiaan palkitsi Rantasen kaudella 2014-2015 varakapteenin natsoilla. TPS oli joukkueena sysipaska mutta Rantanen oli suurinpiirtein ainoa valopilkku joukkueessa. Paras oli episodi missä Mikko oli tullut pukukoppiin ja yrittänyt tsempata muuta jengiä jolloin muuan nimeltä mainitsematon pelaaja oli kuulemma naureskellut. Rantanen pelaa tätä nykyä änärissä ja tämä kyseinen naureskelija jossain täysin muualla. Jos en väärin muista niin Rantaselle oli seuraavassa matsissa A rinnassa.

Rantanen jos joku ansaitsee sen kirjaimen rintaansa myös miesten tasolla leijonissa. Rantasen kehityskäyrä on ollut huikea ja tästä kertoo myös 84 paunaa 81 matsiin änärin runkosarjassa.
 

Barcow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes, Leijonat
Omat ketju- ja kapteenihahmotelmat kehiin:

Mäenalanen-Aho (A)-Teräväinen
Rantanen-Granlund (C)-Pesonen
Savinainen (A)-Suomela-Kapanen
Jormakka-Niemi-Anttila

Kivistö-Pokka
Nutivaara-Honka
Heiskanen-Mikkola

Säteri
Husso


Uskon, että Mäenalasta kokeillaan historiansa ja kevätvireensä perusteella Teräväisen rinnalla, joka pelannee Ahon kanssa samassa ketjussa, joko 1. tai 2. kentässä. Mikäli homma ei ala toimimaan, ansaitsee Kapanen mielestäni paikan Ahon ja Teräväisen rinnalla. Savinaiselle A rintaan sillä perusteella, että ottanut selvästi maajoukkueessa viime aikoina (EHT-turnauksissa) enemmän roolia ja näyttänyt aitoa kamppailuhalukkuutta. Lisäksi jokaisen kapteeninnatsan jakamista "junnuille" pidän erittäin epätodennäköisenä huolimatta siitä, että johtavia pelaajia ovatkin. Erityisesti Rantasen ja Ahon välillä voitaisiin ihan oikeutetusti käydä debattia siitä, kummalle varakapteenin rooli ennemmin kuuluisi.

Summa summarum, mielenkiintoiset kisat tulossa ja on kyllä yksi potentiaalisimmista joukkueista jalkeilla pitkään aikaan! Tsemppiä Marjikselle ketjujenrakenteluun.
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
@666555 ei ole myöskään Kapasella kovin paljoa näyttöjä top6 roolista.

Kärpissä on kuitenkin huomattavasti helpompi päästä pelaamaan kärkikentissä kuin Torontossa. Pelasihan Mäenalanen ainakin loppuotteluissa todella hyvin mutta siitä on vielä pitkä matka mm-kisojen kärkikenttiin. On todennäköisempää ettei Mäenalanen pääse ollenkaan pelaamaan kuin että menisi suoraan kärkikenttiin. Ei minulla ole mitään häntä vastaan mutta joku realismi kannattaa säilyttää kun puhutaan pelipaikoista.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Oma lottorivi kapteenistolle on seuraava: (C) Granlund, (A) Rantanen, (A) Riikola

MGlle C rintaan itseoikeutetusti. Rantaselle A, näyttöjensä perusteella. Muille ylläribonuksena Riikola. Kasvanut KalPassa isoon rooliin ja sen mukana tullut A rintaan.

Savinainen on ukko joka antaa 110% ja asenteen puolesta sopisi kapteenistoon. Itselöä on vain semmoinen kuva, että on vähän ylimielinen ja itsekäs tyyppi. Saa korjata jos olen väärässä.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Rantanen jos joku ansaitsee sen kirjaimen rintaansa myös miesten tasolla leijonissa. Rantasen kehityskäyrä on ollut huikea ja tästä kertoo myös 84 paunaa 81 matsiin änärin runkosarjassa.

Rantanen on varmuudella yksi kapteenistoon kuuluva pelaaja. Hoiti kapteenin roolinsa hienosti U20-joukkueessa 2016. Veikkaan, että yksi puolustajakin nimetään kapteenistoon, joten olisiko Kivistö tai Nutivaara?

C: Granlund
A: Rantanen
A: Kivistö/Nutivaara
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Kärpissä on kuitenkin huomattavasti helpompi päästä pelaamaan kärkikentissä kuin Torontossa. Pelasihan Mäenalanen ainakin loppuotteluissa todella hyvin mutta siitä on vielä pitkä matka mm-kisojen kärkikenttiin. On todennäköisempää ettei Mäenalanen pääse ollenkaan pelaamaan kuin että menisi suoraan kärkikenttiin. Ei minulla ole mitään häntä vastaan mutta joku realismi kannattaa säilyttää kun puhutaan pelipaikoista.

Kyllä kyllä minä olen periaatteessa samaa mieltä. Ainoa mistä olen eri linjoilla, että en ole laisinkaan noin ehdoton. Mäenalasella kun pari ässää hihassaan, Manner sekä pelaajaprofiili joka korvaa hieman tuon top6 osaston puutteita.
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Suomen menestys ei ole kiinni kapteeneista. Varmasti joukkue ja valmentajat löytävät pätevät miehet tehtävään.
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kyllä kyllä minä olen periaatteessa samaa mieltä. Ainoa mistä olen eri linjoilla, että en ole laisinkaan noin ehdoton. Mäenalasella kun pari ässää hihassaan, Manner sekä pelaajaprofiili joka korvaa hieman tuon top6 osaston puutteita.

Mm-kisoissa kovia vastustajia vastaan(kanada,USA, Saksa ja Tanska) vauhti ja taso on ihan eri luokkaa kuin kotoisissa finaaleissa. Minusta on kovin outoa jos Mäenalanen otetaan suoraan kärkikenttiin ja kuitenkin 2 hyökkääjän passia ei vielä leimata. Jormakan passia ei leimata mutta kenen muun sitten mikäli Mäenalanen menisi 1-2 ketjuun. Luultavasti Manninen tai Palola jäisivät odottamaan passin leimaamista.

Olen mielelläni väärässä jos Mäenalanen osoittaa olevansa parempi pelaaja kuin Kapanen. Historia ei kuitenkaan tue tuollaisia Tuhkimo tarinoita mm-kisoissa.

Siinä olen samaa mieltä että Mäenalanen on ns. Mannerin löytö joukkueeseen. Siitä on kuitenkin toivottoman pitkä matka suoraan kärkikenttiin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Suomen menestys ei ole kiinni kapteeneista. Varmasti joukkue ja valmentajat löytävät pätevät miehet tehtävään.

Ei mutta kyllähän nuo kapteenistoon kuuluvat pelaajat yleensä on niitä suunnannäyttäjiä. Hyvältä tuo leijonien joukkue näyttää vaikka olikin pieniä käynnistymisvaikeuksia noiden NHL-pelaajien osalta.

Itselleni on se ja sama onko Rantanen, Aho tai Savinainen se A. Toki toivoisin että se jommalle kummalle nuorista tähdistä annettaisiin.
 

Skoger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TPS valmennus tosiaan palkitsi Rantasen kaudella 2014-2015 varakapteenin natsoilla. TPS oli joukkueena sysipaska mutta Rantanen oli suurinpiirtein ainoa valopilkku joukkueessa. Paras oli episodi missä Mikko oli tullut pukukoppiin ja yrittänyt tsempata muuta jengiä jolloin muuan nimeltä mainitsematon pelaaja oli kuulemma naureskellut. Rantanen pelaa tätä nykyä änärissä ja tämä kyseinen naureskelija jossain täysin muualla. Jos en väärin muista niin Rantaselle oli seuraavassa matsissa A rinnassa.

Rantanen jos joku ansaitsee sen kirjaimen rintaansa myös miesten tasolla leijonissa. Rantasen kehityskäyrä on ollut huikea ja tästä kertoo myös 84 paunaa 81 matsiin änärin runkosarjassa.
Kuka pelaaja oli kyseessä? Lucenius?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Kuka pelaaja oli kyseessä? Lucenius?

Ei tässä nyt nimiä kehtaa alkaa nostelemaan esille. Mutta ulkomaalaispelaaja oli kyseessä.

Ettei ihan vituilleen menis niin kenestä ykkösveska?
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Alivoima ratkaisee myöskin paljon. Suomen hyökkääjistä parhaat tähän tarkoitukseen ovat Anttila, Aho, Savinainen, Niemi, Kapanen ja Granlund. On myös tärkeää ettei peluuteta liikaa alkusarjassa Ahoa tai Granlundia. Korkeintaan 18 minuuttia/ottelu lukuunottamatta pelejä Kanadaa ja USA:ta vastaan.

Puolivälierässä sitten Aho, Granlund, Teräväinen ja Rantanen pelaavat 22-24 minuuttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös