MM 2018: Suomi

  • 787 582
  • 3 763
Tila
Viestiketju on suljettu.

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kiinnostavaa nähdä millaiseksi kapteenisto muodostuu.

Varmasti kapteenistoon valitaan sekä NHL- että eurooppalaisedustusta. Euroopasta vahvoilla on varmaan Savinainen. Änäristä Granlund, Aho ja Rantanen ovat vaihtoehtoja. Itse antaisin kapteenin arvon Granlundille ja varakapteeneiksi asettaisin Savinaisen ja Rantasen. Granlund ei ehkä ole perinteisin kapteenityyppi eli että johtaisi joukkoja mesoamalla ja puhumalla. Mutta hän johtaisi joukkoja omalla esimerkillään varmasti paremmin kuin yksikään muu suomalaispelaaja.

edit. Ja ehkä Janne Pesonen voisi olla Savinaisen ohella toinen vaihtoehto varakapteenin rooliin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
SaiPa, KiPa-90, KuPS, Valioliiga ja NHL yleisesti
Kiinnostavaa nähdä millaiseksi kapteenisto muodostuu.
Granlund C, Savinainen A ja toinen varakapteenin kirjain menee Rantaselle, Kivistölle tai Pesoselle.

Kyllähän tuo keskikaista suorastaan huutaa Mikko Koivua tai Joonas Kemppaista. Näillä kuitenkin mennään ja täysi luotto on Granlundiin ykkössentterinä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Itse harkitsisin jopa Teräväiselle A:ta rintaan. Toimi Jokereissa varakapteenina vikalla kaudella, välillä myös kapteenina, sekä johdatti junnut mm-kultaan kapteenina. Lisäksi tuntuu, että pelaa aina vähän paremmin ja vastuullisemmin, ts. ei "sluibaile" kun on kirjain rinnassa joka tuo mukanaan enemmän vastuuta.

Granlund C, Rantanen A, Teräväinen A.

EDIT: Ei sovi myöskään unohtaa, että kyseessä on jengin ainoa Stanley Cupin voittanut pelaaja.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itse harkitsisin jopa Teräväiselle A:ta rintaan. Toimi Jokereissa varakapteenina vikalla kaudella, välillä myös kapteenina, sekä johdatti junnut mm-kultaan kapteenina. Lisäksi tuntuu, että pelaa aina vähän paremmin ja vastuullisemmin, ts. ei "sluibaile" kun on kirjain rinnassa joka tuo mukanaan enemmän vastuuta.

Granlund C, Rantanen A, Teräväinen A.

EDIT: Ei sovi myöskään unohtaa, että kyseessä on jengin ainoa Stanley Cupin voittanut pelaaja.

Muuten ihan hyviä perusteluja, mutta tuota Stanley Cup -juttua en oikein tajua. Mitä väliä sillä on tässä kapteeniuskeskustelussa? Eihän kapteenia aiemman menestyksen perusteella ole tapana valita, varsinkin jos on tuossa menestysjoukkueessa ollut ihan vain rivipelaaja.
 

metsuri1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Itse veikkaan että ottavat tuolta kokeneemmalta osastolta. Granlund voi olla C. A voisi olla Savinainen/Pesonen. Toinen A ehkä Rantanen, jolta uskoisin löytyvän oikeanlaista johtajuutta ja ikääkin on jo vuosi enemmän kuin Aholla, jota pidän vielä vähän pikkupoikana (niin hyvä kuin onkin).
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Muuten ihan hyviä perusteluja, mutta tuota Stanley Cup -juttua en oikein tajua. Mitä väliä sillä on tässä kapteeniuskeskustelussa? Eihän kapteenia aiemman menestyksen perusteella ole tapana valita, varsinkin jos on tuossa menestysjoukkueessa ollut ihan vain rivipelaaja.
Ollut voittavassa organisaatiossa, seurannut lähietäisyydeltä mm. Jonathan Toewsin ja Patrick Kanen kaltaisia Voittajia. Ja en nyt sanoisi että olin ihan rivipelaaja, sattuipa tuo voittamaan finaalien pistepörssin ja esiintyi pudotuspeleissä muutenkin edukseen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ollut voittavassa organisaatiossa, seurannut lähietäisyydeltä mm. Jonathan Toewsin ja Patrick Kanen kaltaisia Voittajia. Ja en nyt sanoisi että olin ihan rivipelaaja, sattuipa tuo voittamaan finaalien pistepörssin ja esiintyi pudotuspeleissä muutenkin edukseen.

Toivottavasti ei ole Teräväinen ollut Kanen kaltaisen "Voittajan" seurassa ottamassa oppia taksimatkoista.

Toewsin esimerkki lienee ollut terveempi esimerkki kaukaloiden ulkopuolellakin.

En pane pahakseni jos Teräväinen kapteeniksi valittaisiin, mutta ei kapteenia yleensä vastaavilla perusteilla valita maajoukkueeseen kuin mitä sinä esitit eli toisten pelaajien seuraamisella. Sen sijaan esimerkkisi Jokerien ja U20-joukkueen kapteenina toimimisesta ovatkin jo perustellumpia.

Useimmitenhan maajoukkueet ovat kai itse valinneet sisäisesti kapteenistonsa tai sitten kapteenina toimii pelaaja, jolla on sekä pukukoppijohtajuutta että kykyä toimia välittäjänä valmennuksen ja pelaajien välillä. Asiaa auttaa usein (mutta ei aina) kapteenius omassa seurajoukkueessa.

Oma veikkaukseni on, että Mikael Granlundilla on jonkinlainen kirjain rinnassaan, luultavimmin C. Samoin Savinaisella tai esimerkiksi Riikolalla (kumpikin toimi varakapteeneina viimeisessä EHT-turnauksessa) voi olla A rinnassaan. Miksei tosiaan Teräväiselläkin, tai sitten joukkueen sisältä nousevat ihan muut nimet.

Ahoa ja Rantasta ei kirjaimilla häiritä, he saavat keskittyä pelaamiseen.
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Tästä eri mieltä täysin. Toisi joukkueeseen kokoa, fyysisyyttä, vauhtia. Pelannut NHL:ssä jo pitkään kenties liigan parhaassa joukkueessa. Menee kyllä heittämällä tämän joukkueen kolmoseen/neloseen tai esimerkiksi Savinaisen tilalle jos häntä joku on noiden änärijätkien kanssa laittamassa samaan ketjuun. Salomäki olisi mielenkiintoinen nähdä pitkästä aikaa maajoukkueessa. Mielestäni esimerkiksi Hännikäisestä parempi ja fyysisempi versio.

Muutoin toisella kierroksella tippuvista vähän nihkeältä vaikuttaa kun noita loukkaantumishuolia tuntuu olevan melkein jokaisella paitsi Erik Haulalla. Eeli Tolvanen olisi myös loistava lisä jengiin. Donskoita toivoin mutta taitaa mennä myös tippuessaan tähän loukkaantuneiden kategoriaan. Sitten olisi vielä mahdollisesti Rask ja/tai Määttä idästä. Eiköhän Pens toisaalta jatkoon mene.

Saa nähdä tuleeko enää ketään.

Minäkin ottaisin Salomäen mikäli Nashville olisi pudonnut ensimmäisellä kierroksella. Toiselta kierrokselta pudonneet ehtivät todennäköisesti vasta 12.5. pelattavaan Kanada otteluun. Jo aikaero on haitta ja väsymyskin varmasti melkoinen. Myös joukkueen moraalin kannalta kesken kisojen kannattaa ottaa vain todellisia vahvistuksia.

Aamulla muuten Winnipeg ja Washington voittivat joten Tolvasen matka voi toteutuakin. Myös Määtän osalta toivo elää. Kyseiset herrat olisivat todellisia vahvistuksia. Määttä olisi puolustuksen selvä ykkönen ja Tolvanen sitten kahteen ensimmäiseen ketjuun. Hänen osaltaan pitkä pelitauko tosin miinuksena.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Kapanen on aika monissa hahmotelmissa top6, se voi toimiakkin, mutta itse laittaisin hänet hieman samanlaiseen rooliin mitä Torontossa. Hieman pienemmät minuutit, että enrgiallaan pystyy tuomaan yhden aseen lisää peliin. Tuo on varmasti yksi kisojen nopeimmista pelaajista, ja siinä saisi vastustaja olla aika varuillaan, jos hyvillä energioilla varustettu Kapanen saa kiekkoa vauhtiin.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Kapanen on aika monissa hahmotelmissa top6, se voi toimiakkin, mutta itse laittaisin hänet hieman samanlaiseen rooliin mitä Torontossa. Hieman pienemmät minuutit, että enrgiallaan pystyy tuomaan yhden aseen lisää peliin. Tuo on varmasti yksi kisojen nopeimmista pelaajista, ja siinä saisi vastustaja olla aika varuillaan, jos hyvillä energioilla varustettu Kapanen saa kiekkoa vauhtiin.
Kyllä. Kapanen voisi olla ihan passeli Pihlströmin stuntti alaketjuissa.
 

666555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kapanen on aika monissa hahmotelmissa top6, se voi toimiakkin, mutta itse laittaisin hänet hieman samanlaiseen rooliin mitä Torontossa. Hieman pienemmät minuutit, että enrgiallaan pystyy tuomaan yhden aseen lisää peliin. Tuo on varmasti yksi kisojen nopeimmista pelaajista, ja siinä saisi vastustaja olla aika varuillaan, jos hyvillä energioilla varustettu Kapanen saa kiekkoa vauhtiin.

Varmasti Kapanen sopisi hyvin tuohonkin rooliin mutta mistä korvaaja kärkiketjuihin? Pesonen on todennäköisesti kärkiketjuissa ja Suomela on sitten seuraava vaihtoehto jos Kapanen uhrataan 3-ketjuun. Savinaisen ominaisuudet sopivat alempiin ketjuihin ja Mäenalasta ei voi ajatellakaan suoraan Ahon ja Teräväisen rinnalle.

Uskon että Jormakan, Mäenalasen ja Mikkolan passeja ei aluksi leimata. Kyllähän minuakin kiinnostaisi nähdä Mäenalanen Ahon ja Teräväisen rinnalla mutta olisi Marjamäeltä vastuutonta laittaa kaveri kärkiketjuun noin vähäisillä näytöillä.

Teräväinen-Aho-Kapanen

Pesonen- Granlund-Rantanen

Pesonen voisi pelata myös keskellä. Ensimmäiset harjoitukset kertovat pelipaikat mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
@666555 ei ole myöskään Kapasella kovin paljoa näyttöjä top6 roolista.
 

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Onhan se ollut aina tiedossa, että Marjamäen joukkueissa on paljon Kärppä-kasvatteja ja niin kävi nytkin. Listasin nopeasti pelaajien junnuseurat noin b-junnuista alkaen ja lista alla. En ota vastuuta listan oikeellisuudesta ja muutaman pelaajan kohdalla saadaan varmaan vääntöä junnuseurasta, mutta ei tuo nyt varmaan ihan metsäänkään mene:

Kärpät, 7: Aho, Granlund, Pesonen, Pokka , Nutivaara, Manninen, Mäenalanen
KalPa, 4: Kilpeläinen, Riikola, Mikkola, Kapanen
Jokerit, 2: Kivistö, Teräväinen
HIFK, 2: Husso, Heiskanen
JYP, 2: Honka, Jormakka
TPS: Rantanen
Ilves: Palola
Sport: Koivisto
Ässät: Niemi
Leki: Anttila
FoPS: Savinainen
K-Espoo: Suomela
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onhan se ollut aina tiedossa, että Marjamäen joukkueissa on paljon Kärppä-kasvatteja ja niin kävi nytkin.
Niin, toisaalta onko se sitten ihan sattumaa että lukuunottamatta Granlundia nuo kaikki mainitut pelaajat on voittaneet Kärpissä myös mestaruuden, osa yhden ja osa useampia. Eli kai se hyvä juniorityö tässä nyt avainasemassa on, kun jokainen näistä kisoihin nousseista on kuitenkin ollut myös ihan takuumiehenä kun niitä mestaruuksia on voitettu. No Manninen ehkä ainoa vähän väliinputoaja, mutta muut kyllä isossa roolissa.
 

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Eli kai se hyvä juniorityö tässä nyt avainasemassa on.

Näinhän se on ja KalPan kannattajana olen tyytyväinen, että joukkue kasvattaa pelirohkeita kiekollisia pelaajia. Se ei realisoidu mestaruuksina, kun ei ole rahaa pitää pelaajia, mutta junnutyö tehdään oikein.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näinhän se on ja KalPan kannattajana olen tyytyväinen, että joukkue kasvattaa pelirohkeita kiekollisia pelaajia. Se ei realisoidu mestaruuksina, kun ei ole rahaa pitää pelaajia, mutta junnutyö tehdään oikein.
KalPan junnutyöstä pitää mainita vielä erikseen se, että sieltä nämä kaikki kenttäpelaajat on tätä nuoremman polven kiekkosukupolvea, kaikki kenttäpelaajat on syntyneetä 90-luvulla ja heistä vanhin eli Riikola on -93 syntynyt. Ja hyvä taso kyllä tulee olemaan siellä jatkossakin, etenkin puolustajia sieltä nousee hyvää tahtia.

Tosin jos pilkkua viilataan niin Mikkolahan on Kärppien kasvatti, siirtyi 16-vuotiaana KalPaan ;) Mutta siis joo, kyllähän tuosta KalPalle isompi sulka menee koska kyllähän Mikkola on sen "kalpalaisen pelaajapolun" kulkenut ihan sieltä B-juniorista edustukseen asti, Kärpissähän tuo ei koskaan C-junnuja korkeammalla tasolla pelannut.

Harva pelaaja muutenkaan on puhtaasti sen tietyn emoseuran kasvatti, esim. Kärppien kohdallakin iso kiitos menee niiden ympäryskuntien tai muiden yhteistyöseurojen suuntaan. Esim. Janne Pesonenkin on Kuhmon Kivan kasvatti, Kuhmosta on kuitenkin Ouluun se 250 kilometriä matkaa. Ja onhan näitä paljon muitakin, mutta tuossa nyt selkein esimerkki.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kapanen on aika monissa hahmotelmissa top6, se voi toimiakkin, mutta itse laittaisin hänet hieman samanlaiseen rooliin mitä Torontossa. Hieman pienemmät minuutit, että enrgiallaan pystyy tuomaan yhden aseen lisää peliin. Tuo on varmasti yksi kisojen nopeimmista pelaajista, ja siinä saisi vastustaja olla aika varuillaan, jos hyvillä energioilla varustettu Kapanen saa kiekkoa vauhtiin.
Osaisiko joku heittää pientä kuvausta nyky Kapasesta pelaajana? Itselläni on mielikuva nopeasta, työteliäästä ja ratkaisuhaluisesta pelaajasta. Kovinkaan fiksuna ja luovana pelaajana en Kapasta muista, vaan mielikuva on enemmänkin kaverista, joka sortuu aika usein ns. laput silmillä koohottamiseen. Nämä mielikuvat on junnukisoista ja KalPa ajoista ja siksi näihin kaipaisin jonkun päivitystä.

Sanoisin, että viimeinen asia, mitä tuo Ahon ketju kaivataan on laput silmillä koohottava kiekkorohmu.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kysyin itse niin vastaankin itse, että ei tuo Armiankaan loukkaantuminen taida olla kovin julma kun on kuitenkin ollut jäällä keltaisissa jo maanantaina. DTD tällin parantelua.
Ei ihan suoranaisesti liity tähän MM-joukkueeseen mutta periaatteessa ainakin itse odotan mukaan jos nyt Jets ylipäätään putoaa.
Sanosin että olisi heittämällä joukkueen paras AV pelaaja ja ihan TOP 6 pistepotentiaalilla varustettu mies.
Ihan haihattelua, mutta sitä tuntuu harrastavan moni muukin, heh.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kysyin itse niin vastaankin itse, että ei tuo Armiankaan loukkaantuminen taida olla kovin julma kun on kuitenkin ollut jäällä keltaisissa jo maanantaina. DTD tällin parantelua.
Ei ihan suoranaisesti liity tähän MM-joukkueeseen mutta periaatteessa ainakin itse odotan mukaan jos nyt Jets ylipäätään putoaa.
Sanosin että olisi heittämällä joukkueen paras AV pelaaja ja ihan TOP 6 pistepotentiaalilla varustettu mies.
Ihan haihattelua, mutta sitä tuntuu harrastavan moni muukin, heh.
Äkkiseltään heittäisin, että jos pelaaja missaa pudotuspelejä ja on siellä day-to-day statuksella, niin tuskin olisi MM-kisoihin tulossa. Armia on kuitenkin Jetsillekin tärkeä pelaaja, joten ihan huvikseen miestä ei kuitenkaan kokoonpanon ulkopuolella pidetä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Äkkiseltään heittäisin, että jos pelaaja missaa pudotuspelejä ja on siellä day-to-day statuksella, niin tuskin olisi MM-kisoihin tulossa. Armia on kuitenkin Jetsillekin tärkeä pelaaja, joten ihan huvikseen miestä ei kuitenkaan kokoonpanon ulkopuolella pidetä.
Sopimuskin taitaa olla katkolla?
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.10
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös