Miten sulla menee?

  • 57 727
  • 434

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Riippuu ihan tilanteesta. Eihän sitä silloin stressaa jos ei ole aamulla mitään ohjelmassa. Sitten kun tietää, että aamulla pitää herätä 7.20. että ehtii töihin niin kyllä se viimestään siinä yhden kahden aikaan alkaa stressaamaan, että saako sitä unta ollenkaan.

Joo ei pitäisi stressata ei, mutta nuo velvollisuudet, jotka pitää hoitaa.
Nojoo, mutta jos on monta unetonta yötä jo takana, niin silloin ainakin olen alkanut stressaamaan.
 

Glove

Jäsen
Otin iltalääkkeet. Olo tasaantui.
Auttaa kummasti kun muistaa lääkkeensä. Jos minä en muistaisi iltalääkkeitä niin heräisin noin 3-4 tunnin unien jälkeen ja se yöuni olisi sitten siinä. Mutta muistinpa pillerini niin nukun ehkä aamuun asti. Saisin kyllä ottaa enemmänkin ja nukkuisin pitempään, mutta sitten olisi vähän sumuinen olo aamupäivän. Tämmöistä tasapainottelua tuonkin kanssa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Auttaa kummasti kun muistaa lääkkeensä. Jos minä en muistaisi iltalääkkeitä niin heräisin noin 3-4 tunnin unien jälkeen ja se yöuni olisi sitten siinä. Mutta muistinpa pillerini niin nukun ehkä aamuun asti. Saisin kyllä ottaa enemmänkin ja nukkuisin pitempään, mutta sitten olisi vähän sumuinen olo aamupäivän. Tämmöistä tasapainottelua tuonkin kanssa.

Otan joka ilta seitsemän jälkeen lääkkeet, se on jotenkin vakiintunut niin senkin vuoksi, että yksi lääkkeistä hieman rauhoittaa ja mahdollisesti väsyttää, joten sitten on jo kymmenen aikaan valmis ajoissa nukkumaan. Se on siis ihan psykoosilääke, sillä kyllähän minulla pahimmillaan psykoottisia oireita on. Silloin tuntuu kuin sekoaisi ja menettäisi otteen kaikkeen. Sitä on vaikea kuvailla. Hyvät unet siihen päälle, niin pää voi vähän paremmin, ainakin toivottavasti mahdollisimman usein. Aina aamut eivät ole hyviä, mutta eiväthän ne kellään ole.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koulussa menee ihan hyvin, duunia etsiskelen edelleen, vanhempien seura vituttaa. Onneksi on kevät, joten syksyisin päälle painava ahdistus loistaa poissaolollaan. Vaikka ihmissuhderintamalla ei ole tapahtunut oikeastaan minkäänlaista muutosta parempaan, suhtaudun tulevaisuuteeni silläkin saralla optimistisesti. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tämä tai viimeistään ensi vuosi tulee olemaan käänteentekevä minulle sekä työn, sosiaalisten suhteiden ja varsinkin parisuhteen osalta.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ei hyvin, mutta mitäs sille voi kun on suurimmaksi osaksi itse aiheutettua, turha sitä parkua.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse tässä vähän taistelen hoitopuolen kanssa, kun olen taas unohtunut jonnekin paperilokeroon. Taino, mitä ne nyt järjestelmissä on. Fyysinen kunto kaipaisi vähän jo sitä fysioterapiaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yövuorojen jälkeen tuntuu mukavalta olla kotosalla ja rauhassa lasten mentyä kouluun.

Pääsiäiselle olisin ottanut mieluusti töitä, mutta on niin suosittu viikonloppu, että perjantaille riitti vain vapaita vuoroja. Toisaalta on sitten taas useampi vapaa ja menoja ei ole tiedossa. Perjantaina voisikin ostaa muutaman hyvän oluen ja nauttia niistä sitten iltamyöhään.

Seuraava viikko onkin sitten työntäyteinen kokonaiselle yhdellä vapaapäivällä, mutta loppuviikon yövuorot rikkoo onneksi rytmiä sopivasti. Menee siis ihan jees.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Aika hemmetin hyvin menee. Terveys itsellä ja lähipiirillä kunnossa, arki ja muu elämä rullaa mainiosti ja leipääkin on pöydässä.
 

Glove

Jäsen
4 h yöunien jäljiltä alkaa jo vähän väsyttää. Sain kuitenkin töiden jälkeen hoidettua asiat mitä pitikin, joten voisi vaikka mennä nukkumaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä en pidä nyt itsestäni.

Otin viikonloppuna viinaa kaksin käsin kaksi päivää ja sehän ei alkoholistille sovi.
Fyysiset oireet on edelleen. En nuku, päätä särkee, huono olo.

Morkkis jatkuu varmasti pidempään. Mutta onneksi en satuttanut muita kuin itseäni.
Vielä kun osaisi antaa itselleen anteeksi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mä en pidä nyt itsestäni.

Otin viikonloppuna viinaa kaksin käsin kaksi päivää ja sehän ei alkoholistille sovi.
Fyysiset oireet on edelleen. En nuku, päätä särkee, huono olo.

Morkkis jatkuu varmasti pidempään. Mutta onneksi en satuttanut muita kuin itseäni.
Vielä kun osaisi antaa itselleen anteeksi.

Mulla on melkein samat oireet, mutta kaikki kävi selvinpäin ja ajankohta oli eilinen. Morkkis on jotenkin valtava.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Aivan mahtavasti
Vanha tyttöystäväni jota en ole nähnyt 6vuoteen laittoi viestiä. Siinä me kyselimme toistemme menot ja tulevat. Paljon oli ehtinyt vuosien aikana tapahtua. Mutta tuntui vihdoin sille että jotain kiinnosti kuulumiseni. Jäi uskomattoman hyvä fiilis päälle
 

Glove

Jäsen
Täällä minä istun yksin työpaikan keittiössä juomassa teetä. Tiedossa yksinäinen pääsiäinen. Pitänee uppotuoa johonkin virtuaalimaailman vaikka pelaamisen muodossa niin ei yksinäisyys rassaa niin paljon. Auton tankissa on litra tai pari, ei voi edes lähteä minnekään. Ei edes Alkoon kun tilikin on tyhjä. Ruokaa sentään on koko pääsiäisen ajaksi, ettei se nyt ihan vituiksi mennyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen nyt saanut taas jollain tavalla elämän iloni takaisin. On ollut mukavaa seurata pistokkaiden kasvamista (kukaan ei ole kuollut) ja kylvettyjen kukansiemenien itämistä ja kasvua. Olen niin tyytyväinen että olen tänä vuonna onnistunut pitämään kaiken hengissä ja hyvin kasvavana. Ja minulla on paljon suunnitelmia mitä laitan mihinkin kasvimaalla ja kukkapenkeissä. Odotan innolla sitä aikaa kun voi ryhtyä kasvimaan laittamiseen ja kukkien istutukseen. Nyt täällä on kyllä lunta maassa ja pakkasta. Kunhan ei tulppaanin ja narsissin alut palentuisi. No minkäs teet...

Olen taas innostunut ruuanlaitosta. Olen tutkaillut monenmoisia reseptejä niin kirjoista kuin netistäkin. Tuntuu että ideoita on enemmän kun aikaa niitä toteuttaa. Ja välillä pitää toteuttaa muiden toiveita. Ja olen myös leiponut monenmoista (esim. kuivakakkuja). Ikävä kyllä meillä ei hirveästi syödä makeaa. Onneksi isälleni menee "kahvipullaa" kun äitini ei viitsi leipoa kun hän ei makiaa halua syödä. Minusta syöminen on kivaa. Siis ruuan syöminen, leivonnaisista en niin välitä. Jäätelö on kyllä hyvää...

Ja ollaan paljon oltu ulkona. Tänäänkin on aurinko niin kivasti paistanut eikä pieni pakkanen ole ulkoilua haitannut (tietenkään). Ollaan käyty yhdessä lenkillä ja retkillä. Pienet retket on kivoja. Vähän evästä reppuun ja istuinaluset mukaan. Patikoidaan johonkin mukavaan paikkaan, nautitaan eväistä ja elämästä. Voi jättää huolet pois ja vaan ulkoilla. Täällä on paljon mukavia paikkoja käydä retkillä. Olen tehnyt myös itsekseni lenkkejä (5-10 km) kävellen sinne tänne. Lähinnä teitä pitkin mutta välillä myös metsässä. Kerkesin avata jo pyöräilykaudenkin mutta nyt on sitä lunta maassa, taas...

Tietenkin jossain tuolla takana on ajatus siitä että tämä on vain väliaikaista ja ahdistus ja paha olo on jossain nurkan takana. Mutta nautitaan siihen saakka kun on hyvä olla. Ja yritetään vain ylläpitää sitä ja estää opittujen toimien avulla pahojen ja ahdistavien ajatusten tuloa. Eikä se helppoa ole silloin kun ahdistus ajaa ylitse... Lupaan yrittää parhaani. Ja minulla on tukena mieheni ja ystävät ja muut läheiset (esim. lapsuuden perheen jäseniä). En jää koskaan yksin jos en sitä varta vasten jostain hae ja pakene nykyistä elämääni.

Edit. Korjattu kirjoitusvirheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kiitos kysymästä, hyvin.

Uusi työpaikka on mainio. Uusi lääkitys tuntuu pitävän suolistosairauden kurissa ainakin toistaiseksi. Pudotuspelikevät alkaa ensi yönä! Vaimon kanssa hommat kulkee niin ikään mukavasti, tytärkin saa valkolakin ihan pian.

Ja nyt pienelle hölkälle, sitten löylyyn. Aijai!
 

vimpa

Jäsen
Paremmatkin fiilikset voisi olla. Hortonin syndrooman kipujakso kestänyt nyt 8 viikkoa, tosin kaikkein kovimmat kohtaukset jo rauhoittuneet. Uusi estolääkitys kokeilussa tilanteen katkaisemiseksi. Lisäksi työpaikka muistanut 10 viikon lomautuksella. Rahallisesti tulen pärjäämään, kun hieman on varakassaa. Tosin osa suunnitelluista hankinnoista on pakko jäädyttää. Harkintaan on nousemassa myös uuden työpaikan haku, mutta löytyisikö alueelta ajoneuvosähköasentajan hommia tämmöiselle jo yli puoli vuosisataa maailman menoa pällistelleelle gubbelle?

Kesäkalastuskauden tuleva alku tuo piristystä mielelle ja onpahan aikaa rempata käsiini/hoidettavaksi pudonnutta tyhjilleen jäänyttä rintamamiestaloa. Tosin lomautus syö tuohonkin käytössä olevaa kassaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös