Kauko Viisas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Kiitos kysymästä, ihan ok, joidenkin mielestä todella hyvin.Mitä Sinulle, tämän lukija, kuuluu?
Eläköitymisen syytä en tiedä, joten en tiedä onnitellako vai pahoitellako.Olen ollut nyt pysyvällä eläkkeellä reilun kuukauden päivät. Huomaan lähipiirissäni, että kokoajan ikään kuin tiedustellaan mitä pitäisi alkaa tekemään, vaikka voin käytännössä olla tekemättä mitään.
Miksi ja minkälaisia ovat "muut"? Minäkin nuorna miesnä halusin olla kuten "muut" - rakensin elämäni muiden mukaan, kunnes jossain määrin havahduin ja ryhdyin rakentamaan omanlaista elämää - toki turvallisuushakuisesti, mutta enemmän omankaltaistani.Tosiasiassa minä haluaisin olla kuin muut.
Minä koen suurimpana etuutena juurikin vapauden: minä voin päättää kuinka aikani käytän - toisaalta kaikki ajankäyttö on myös vastuullani - käytänkö sen "hyvin vai huonosti".Mitä sitten on vapaus?
Kuten toteat - elämä on lottoa - monella tapaa.meitä on monia sairaita tai varhaiseläkkeelle joutuneita. Tässä lotossa jota elämäksi kutsutaan, ei arvota kaikille samoja voittonumeroita, mutta toivon mukaan minun kaltaisessa tilanteessa olevat ihmiset elävat jotenkin tasapainoista elämää, jossa kenellekään ei tee tai sano pahoin.
Olkaa kohteliaita toisillenne, sillä oikeasti saavuttaa ihan hirvittävästi hyvää mieltä ja energiaa.
Kiitos jaosta.