Viestin lähetti Köpi
No mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä, jos miehistöä on poissa, eikä koneen vakansseille ole ammattitaitoista korvaajaa? Kerro toki, kun tunnut tietävän mitä paperiteollisuudessa pitäisi tehdä.
Itse olen kuullut varsin luotettavista lähteistä, että noita ammattitaitoisia korvaajia olisi ollut esim. viereisillä osastoilla, mutta pienintäkään joustoa ei ole paperimiehiltä löytynyt. Kovasti minua ihmetyttää myös se että kesäisin paperikoneella noita töitä tekee opiskelijat, joilla ei ole mitään koulutusta paperikoneen käytöstä. Aina puhutaan paperimiesten "korvaamattomasta" ammattitaidosta, mutta silti tunnen monia, jotka ovat olleet kesätöissä tekemässä ihan samoja töitä kun nämä "korvaamattomat" ammattilaiset. Tunnen myös useita, jotka ovat päässeet paperikoneelle vakituiseen työsuhteeseen ilman minkäänlaista alaan liittyvää koulutusta. Kuinka nuo edellä mainitut asiat ovat mahdollisia?? vertailukohtana mainittakoon että tunnen myös paperimiehiä pienemmällä palkalla töitä tekeviä opettajia, joista kukaan ei ole saanut virkaansa ilman yliopistokoulutusta.