Mitä tänään syötäisiin?

  • 381 799
  • 3 376

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten teit leivityksen? Itse olen käännellyt vain korppujauhoissa, mutta sinulla taitaa olla jotain muuta.
Siinä leivityksessä oli murskattuja maissimuroja (corn flakes) ja mausteita (mm. suola, paprika). Ennen maissilastumuruihin pyöräyttämistä kastoin sisäfileet kananmunassa.
 

Undrafted

Jäsen
Tehnyt nugetteja pyöräyttämällä vehnäjauhossa, sitten kananmunassa ja lopuksi pankojauhoissa. Moni vannoo noiden pankojauhojen nimeen, mutten huomannut mainittavaa eroa Iisopin mainitsemiin corn flakeseihin.
 

Glove

Jäsen
@Undrafted tänään ensimmäisen kerran huomasin kaupassa pankojauhopussin. En tosin etsinyt sitä vaan ihan muuta.

Mutta otsikon asiaan, tein sushia. Täytyy sanoa, että parempaa kuin kaupasta ostettu. Mutta saahan sitä itse tehdessä maustaa riisin juuri niin kuin huvittaa ja esim. makirullaan voi laittaa vähän reilummin lohta kuin kaupassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kai sitä riisipiirakoita pitää syödä kun ne on uunituoreita... Perunapiirakkaan (kuvan alalaidassa) en koske (yök, en syö). Laitan kohta kahvin tippumaan jahka olen viimeisen pannun saanut uuniin.
 

Liitteet

  • IMG_20210827_140728.jpg
    IMG_20210827_140728.jpg
    638,9 KB · kertaa luettu: 81

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kai sitä riisipiirakoita pitää syödä kun ne on uunituoreita... Perunapiirakkaan (kuvan alalaidassa) en koske (yök, en syö). Laitan kohta kahvin tippumaan jahka olen viimeisen pannun saanut uuniin.
Laitako sinä kahviakin uunissa? @Iisoppi
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nistipataa. Tälläkin kertaa mukaan sotketaan tomaattimurskaa ja mausteita kunnolla.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En tiedä. Nälkä vaivaa. Tihkusateessa en viitsi kauppaan, tilaamaan en ala ihan periaatteesta. Kait tuolta lähes tyhjästä jääkaapista ja pakkasesta - jossa on kyllä tavaraa - voi jotain loihtia. Oishan sitä tietysti kaupassakin päivällä voinut käydä. Jumituin duunintekoon, joskus se vie mennessään eikä tajua et olisi hyvä syödä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ihan uunipannun aka uunipellin (ks. liite)... Kahvipannua en (tälläkään kertaa) laittanut uuniin. ;-)
Enpä ole ikinä ennen kuullut uunipeltiä (uuni)pannuksi kutsuttavan. Kaikkea sitä oppiikin, ennen kuin vanhaksi ehtii.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Enpä ole ikinä ennen kuullut uunipeltiä (uuni)pannuksi kutsuttavan.
No eilen ainakin kutsuin... Ehkä olin väsymyksestä niin sekaisin ;-) että meni pellit ja pannut sekaisin. Onhan niissä sama alkukirjain sentään. Minulla kun on lieviä kielellisiä ongelmia ja yhdistelen sanoja välillä ihan ristiin. Mutta joo, äitini kyllä välillä välillä puhuu pannusta esim. "Joko laitoit seuraavan pannun uuniin?". Tai sitten mä vaan muistan väärin ja horailen. Se ei olisi mitään uutta...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Uunissa on ollut nyt reilun puolitoista tuntia muhimassa keltajuuri-porkkana-kesäkurpitsakiusaus (naudan jauhelihalla). Makua kiusaus saa sinihomejuustosta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Koiran kanssa lenkkeillessä reitille osui talo, jonka portilla oli pesuvadissa omenoita ja kyltti "Saa ottaa". Tusinan verran mahtui taskuihin, ja leivoinkin niistä saman tien piirakan, murotaikinapohjaisen. Erittäin maukasta tuli ja kuusi omenaa jäi vielä seuraavaa piirasta varten. Köyhä kiittää!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko muut maalaiset katselleet maikkarilta Osuuskaupan viikottaista Suomalainen Menestysresepti -mainosohjelmaa, ja onko tuotteet jo otettu testiin?

Olin alusta asti sitä mieltä, että kaurapasta ja kalaleikkele olivat ainoat oikeasti merkittävät tuotteet, ja eikös ne perkele jääneet jumbosijoille. Ja miksi ihmeessä sen kaurapastan nimi ei ole Kaurasta. Leikkalaa eniten (no en kovin paljon silti) odotin, mutta ei ole vielä omissa kaupoissa näkynyt. Kuten ei myöskään falleroita.

Better Beans: Pieni koko. Chili-versio oli vähintään keskitulinen vaikka pakkaus mainosti mietona (ei sinänsä haitannut). Mausta oli kovat odotukset, mutta ei se nyt kovin erikoinen ollut. Tortillatäytteenä voisi mennä hyvin, kuten pakkauksessa ehdotettiinkin.

Komero ateriakippo (lhi): Aika epäilyttävä. Vesimäärä ei riitä kunnolla lämmittämään sisältöä, varsinkaan sitten kun se kastike vielä kaadetaan päälle. Söisin melkein kylmänä mielummin (no ei sitä varmaan kielletty ole). Maku ei sinänsä paha.

Chia Good: Suutuntuma on mitä on, mutta kylmänä menee. Suurin miinus, että tuotteessa ei taida olla juuri mitään kotimaista, ainakaan pakkauksen tekstit ei sitä kerro. Eli miksi valitsisin sieltä rahkahyllyltä juuri sen tuotteen, joka tulee kaukoidästä vai mistä perkeleestä.

Osuuskaupalle kyllä pisteet onnistuneesta mainostuksesta, kyllähän näiden kauppa käy varmaan kuin rajuilma. Pisteet myös siitä, että ohjelmaideaa oli terävoitetty, eli täysin turha Anni Rauhala oli jätetty tuomaristosta pois, ja tällä kertaa ei myöskään käynyt niin, että aiemmilla jaksoilla ei ole mitään väliä ja viimeisessä tuomarit laittaa tuotteet haluamaansa järjestykseen. Nyt mentiin toiseen ääripäähän ja viimeisessä jaksossa kaikki saivat lähes samat pisteet, vaikka skaalaa sinänsä olisi ollut mahdollista käyttää.

Aiempien kausien tuotteista rostis on jäänyt satunnaiseksi tuttavuudeksi. Vähän se on turhahko tuote, kun voita ja suolaa ei saa oman maun mukaan laitettua.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään mennään Tamin lanseeramalla Kiss menetelmällä. Kiukaalla folioon käärittynä on lenkkiä, ohueksi suikaloitua punasipulia ja toissa päiväisiä keitettyjä perunoita. Yllättävän hyväharmoninen tuoksu saunassa, kun löylykiuluun lorauttaa hieman olutta, jonka maltainen tuoksu sekoittuu makkaran ja kypsyvän sipulin aromeihin.
 

Glove

Jäsen
Tänään mennään Tamin lanseeramalla Kiss menetelmällä. Kiukaalla folioon käärittynä on lenkkiä, ohueksi suikaloitua punasipulia ja toissa päiväisiä keitettyjä perunoita. Yllättävän hyväharmoninen tuoksu saunassa, kun löylykiuluun lorauttaa hieman olutta, jonka maltainen tuoksu sekoittuu makkaran ja kypsyvän sipulin aromeihin.
Ihan luksusta, mikäs sun osoite onkaan? Hyppään autoon ja lähden ajelemaan sinnepäin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Elämän ensimmäinen reiätön herkkutatti löyty metsästä. Eli tattirisotto siitä ja pinnalle pikkasen kanaa sekä parvekkeelta löytynyttä ruohosipulia sekä persiljaa.
 

Liitteet

  • 20210904_202038.jpg
    20210904_202038.jpg
    714,8 KB · kertaa luettu: 169
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös