Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 199
  • 3 371

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ootko kokeillut Lidlin perunamuusijauhetta? Jotkut on kehunut sitä hyväksi... kun vielä lopuksi sekoittaa joukkoon vähän voita (ei mainita ohjeessa).

Itse asiassa nyt juuri söin Lidlin perunamuussijauheesta tehtyä perunasosetta. En laittanut vain voita joukkoon.

Ei ainakaan ilman voita ollut sekään mitään erityisen hyvää. Mutta täytyypi huomenna testata voin kanssa.
 

Glove

Jäsen
Itse asiassa nyt juuri söin Lidlin perunamuussijauheesta tehtyä perunasosetta. En laittanut vain voita joukkoon.

Ei ainakaan ilman voita ollut sekään mitään erityisen hyvää. Mutta täytyypi huomenna testata voin kanssa.
Perunat on halpoja, miksi tehdä muusi jauheesta? Vaikkaan että tulee parempaa kun tekee oikeista potuista. Nimim. En ole koskaan käyttänyt pottumuusijauhoja.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Perunat on halpoja, miksi tehdä muusi jauheesta? Vaikkaan että tulee parempaa kun tekee oikeista potuista. Nimim. En ole koskaan käyttänyt pottumuusijauhoja.

Tähän oli ja on syynä ihan vain laiskuus ja ruokavaraston tyhjennys. Jauhetta sattui olemaan varastossa. Mutta ei mitään sen dramaattisempaa.

Nälkä lähti kyllä tuollakin mikä oli tällä kertaa tärkein juttu. Itse tehty perunasose on kyllä erittäin hyvää ja osaan tehdä kyllä ainakin omasta mielestäni erinomaista muussia. Ja itse tehdystä perunamuussista ja tosta jauheesta tehdystä soseesta ei voi puhua edes samana päivänä...

Mutta tällä kertaa en antanutkaan ruokavinkkejä vaan kerroin yksinkertaisesti mitä söin tänään. Joskus toiste voi sitten panostaa siihen ruokaankin taas, nyt menin ainakin jossain määrin sieltä mistä aita on matalin... Ja säästin aikaa ja vaivaa. Kunhan nälkä lähti, se oli tärkeintä tänään.

Sitä paitsi, kohta kai eletään aikaa kun perunoista ei saa hyvää muussia aikaan? Vai onnistuuko muussin teko kesällä?
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kyllä tuo kermassa hiljalleen haudutettu perunalaatikko vain on hyvää. Ja nimenomaan niitä ruokia, jotka mielestäni vain paranee seuraavana päivänä kun lämmittää uudelleen uunissa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Mitä kaikkea tuohon siis tulee?

Yllä mainitun perunan ja laatikon lisäksi jauhelijaa joka maustetaan omien mieltymysten mukaan, vähän pippuria ja valkosipulia ja koko roska hukutetaan ruokakermaan ja heitetään muhimaan noin 175 asteeseen about reiluksi pariksi tunniksi. No suolaa toki myös joukkoon.
 
K

Kiekkokatsoja

Olen ollut jo 6h hereillä, nii tein pyttipannua tähteistä. Salaattijuttua lisukkeina.
Ehkäpä toisen ruoan ostan jostain kuppilasta.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kermainen chorizokeitto. Vähän chiliä myllystä sekaan aiheutti hikikarpaloita otsaan. Sopisi paremmin talvisen ulkoilupäivän ateriaksi, mutta en tee ruokaa vuodenaikojen mukaan, vaan sen, että mikä maistuisi tänään.
 

Liitteet

  • 36B2C13B-26ED-423C-9390-E19E484E4A6E.jpeg
    36B2C13B-26ED-423C-9390-E19E484E4A6E.jpeg
    209,3 KB · kertaa luettu: 123
K

Kiekkokatsoja

Keitin uusia perunoita kattilallisen.
Jotkut voisivat syödä suklaata levyllisen, itse voisin syödä uusiperuna, voi, sipuli sekoitusta kattilallisen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kohta lähtee lihamureke uuniin. Oma twist tähän on taikinaan sekoiteltava fetajuusto sekä dijoninsinappi. Nyt ajattelin myös ensi kertaa ryydittää mössöä ruohosipulisilpulla. Mulla on aika moniin ruokiin päässä se perusresepti, mutta muuntelen sitä lähes aina ja löydän usein jotain hienoa.
 
K

Kiekkokatsoja

Perunaa ja lihhoo. Sipulivoita, salaattia, pieniä lisukkeita, hieman suolakalaa.
Lisäys. Hyvää oli, vaikka tekijän ei tulisi kehua itseään.
Annosvalokuvaa.. no en näytä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Glove

Jäsen
Jauhettua sikanautaeläimen lihaa olisi jääkaapissa. Siitä väännän kastikkeen joko perunoille tai spagetille. En ole vielä päättänyt.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään ei ollut ruokana mitään itse valmistamaa( lisukkeet pois luettuna), vaan kävin Salosta hakemassa paikallisesta BBQ- mestasta murkinaa. 14 tuntia savustettua briskettiä(rintapalaa?), jalapeno cheddar makkaraa ja 12 tuntia savustettua pulled porkkia. Teki hyvää vatsalle ja mielelle.
 

Liitteet

  • 29025511-6919-4640-8050-317A1E75FE4D.jpeg
    29025511-6919-4640-8050-317A1E75FE4D.jpeg
    327,8 KB · kertaa luettu: 108
  • 4A025A2A-05C4-4994-B6FE-1E6CA0A8FDBC.jpeg
    4A025A2A-05C4-4994-B6FE-1E6CA0A8FDBC.jpeg
    271,1 KB · kertaa luettu: 131

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tänään ei ollut ruokana mitään itse valmistamaa( lisukkeet pois luettuna), vaan kävin Salosta hakemassa paikallisesta BBQ- mestasta murkinaa. 14 tuntia savustettua briskettiä(rintapalaa?), jalapeno cheddar makkaraa ja 12 tuntia savustettua pulled porkkia. Teki hyvää vatsalle ja mielelle.

Jos kyseessä JJ’s BBQ niin kannattaa tosiaan mainita nimi myös. Loistomesta ja vahva suositus kaikille.
 

Glove

Jäsen
Olisi pitänyt eilen kurkata pakastimeenkin ennen kauppareissua. Nyt menee vaan Kaslerpihvejä ja riisiä, kun ei siellä pakastimessa ollutkaan sitä uunikasvispussia niin kuin muistin. Mutta mennään tällä, eiköhän nälkä siirry muutaman tunnin,
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä näillä ilmoilla ole kokkaaminen innostanut. Tämä viikko mennään rahkalla ja marjoilla.

Laiskalle tulee syödessä hiki.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pakkasesta onneksi löytyi kanasoosi. Se ja pastaa, sit takas mökille. Tän viikon duunit on tehty. Meni siihen kaksi tuntia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös