Mainos

Mitä tänään syötäisiin?

• 423 920
  • 3 717

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kesäkeittoa ja (uunituoreita) riisipiirakoita munavoilla...

Liitteet

• IMG_20240901_112431_HDR.jpg
    IMG_20240901_112431_HDR.jpg
    1,1 MB · kertaa luettu: 64

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalakeittoa...

Perunoita
Purjoa
Kalalientä lohesta (itse tehty)
Seikuutoita
Kermaa
Voita
Tilliä

Edit. Ja tietenkin vettä ja suolaa myös tarvitaan.

Liitteet

• IMG_20240902_163152_HDR.jpg
    IMG_20240902_163152_HDR.jpg
    657,6 KB · kertaa luettu: 68
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo pitää ennen kymmentä hakea pizza niin saa limun kaupan päälle. Hitto kun on arki tullut ja työt, mutta en muistanut. Jääks teillekin viikonloppu välillä vähän päälle?

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Joo pitää ennen kymmentä hakea pizza niin saa limun kaupan päälle. Hitto kun on arki tullut ja työt, mutta en muistanut. Jääks teillekin viikonloppu välillä vähän päälle?
En tiedä mikä lasketaan "viikonlopuksi", itse kun satun nykyisessä työssäni työskentelemään lähes joka sunnuntai, ellen erikseen toivo vapaaksi. Mul on tainnut olla kesäkuusta lähtien yksi vai kaksi vapaata sunnuntaita.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eilistä perunamuussia pannulla lämmitettynä, broilerin ohutleikkeitä, osterikastikkeessa haudutettua kesäkurpitsaa ja salaattia&kurkkurelissiä.

Liitteet

• IMG_20240906_163816_HDR.jpg
    IMG_20240906_163816_HDR.jpg
    810,3 KB · kertaa luettu: 72

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhelihapihvejä, keitettyjä perunoita ja porkkanoita, kanttarellikastiketta, etikkapunajuuria ja "hölskykurkkuja".

Perunat, porkkanat, punajuuret ja kurkut oli omasta maasta. Kivasti on tullut satoa...

Liitteet

• IMG_20240908_121314_HDR.jpg
    IMG_20240908_121314_HDR.jpg
    1,3 MB · kertaa luettu: 75

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Saarioisten maksalaatikko (rusinoilla).

Edelleen paras einesruoka mitä kaupasta löytyy, tällaisina kiireisinä päivinä erittäin hyvä eväs.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Melkein oikein, mutta ilman rusinoita on kyllä parempi. Sitäpaitsi ne räjähtävät rusinat tekevät mikrossa lämmityksen kauheen sotkuiseksi.
Ei kai tuota mikrossa kukaan pilaa? Pannulla se pitää paistaa rusinoiden kanssa. Voisinkin ostaa pitkästä aikaa kun kohta ruokaostoksille menossa.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kai tuota mikrossa kukaan pilaa? Pannulla se pitää paistaa rusinoiden kanssa. Voisinkin ostaa pitkästä aikaa kun kohtaan ruokaostoksille menossa.
Kyllä itse ainakin tänään mikrotin kun tuo aika oli sen verran kortilla ruokatunnilla. Toki pannulla tulee huomattavasti parempi.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon viimeisen reilun 20 vuoden aikana varmaan kerran käyttänyt mikroa. Nyt kesällä sain kaverilta ylimääräisen mikron kun aiemman jätin edelliseen asuntoon ja nyt olis jääkaapissa kaks jotain Saarioisten ruukkua, mitä ajattelin kokeilla säteilyllä lämmittää. Aamulla jo meinasin, mutta en jaksanut kantaa sitä vekotinta tonne keittiöön.

Tsernobylihän siinä varmaan väkisinkin on mielessä sitten kun syö.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamuyöstä kun vielä olin hereillä niin söin Tammisen Kipinä kolmen chilin grillimakkaraa kun Kontumarketissa oli tarjouksessa eurolla (norm. 4.45). Oli muuten hyvää. Aina välillä tulee seikkailtua julkisilla ja Kontulan suunnalla jos liikun niin usein käyn kurkkaamassa ton kaupan tarjoukset. Harvoin kyllä kaupungissa tulee just grillimakkaraa syötyä. Jotkut vegaaniset coleslawit oli 50 senttiä. Onkohan normiversiossa ei-vegaanista vaan majoneesin kananmunankeltuainen.

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paistoin lohta ja perunoita, mutta syy mikä sai kirjoittamaan, on edeltä mainittujen lisuke, fenkoli-sitruunasalaatti.

Fenkoli ohuiksi suikaleiksi kippoon, päälle yhden sitruunan mehu (myös lime toimii), hyppysellinen sokeria, noin tl suolaa ja hiukan rouhittua pippuri. Pieni tilkka oliiviöljyä olisi kanssa ollut ihan jees, mutta se oli päässyt loppumaa joten mentiin ilman. 3-4h jääkaapissa jonka aikana sitruunahappo pehmentää fenkolia, mutta jättää purutuntuman silti sopivan napakaksi.
Hyvä aniksisen makea maku, johon sitruuna tuo kivasti hapokkuutta.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään muuten syödään siipiä kun olivat paikallisessa kaupassa tarjouksessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy