banaaninviljelijä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Peura on parasta, varsinkin sisukka.Monenlaista olen lapannut suuhuni... Syödäkseni. Peuran filee vielä kokeilematta. On varmaan hyvää?
Peura on parasta, varsinkin sisukka.Monenlaista olen lapannut suuhuni... Syödäkseni. Peuran filee vielä kokeilematta. On varmaan hyvää?
Suppilovahverokeitto
1 l tuoreita suppilovahveroita
1 sipuli
1 kasvisliemikuutio
2 rkl vehnäjauhoja
5 dl vettä
4 dl maitoa
100-200g sulatejuustoa
Suolaa
Sipulit kuullotetaan rasvassa. Lisätään sienet joista ns. irrotetaan nesteet. Vehnäjauhot lisätään sieni-sipuliseokseen. Päälle kaadetaan vesi ja maito hyvin sekoittaen. Kasvisliemikuutio lisätään ja seosta keitetään n. 10 minuuttia. Sulatejuustoa ja suolaa lisätään oman mielen ja maun mukaan. Lopuksi keitto soseutetaan sauvasekotimella. Ja hyvin yksinkertainen mutta maukas sienikeitto on valmis.
Tiedän tunteen. Joskus ei vaan jaksa.Ajatus olisi tehdä lihapulkat, muusi ja soosi. Mut just nyt tuntuu siltä, etten jaksa tehdä yhtään mitään.
Nälkä on kummallinen motivaattori. Ruoka tosin yksikertaistui keitettyihin perunoihin, jauhalihakastikkeeseen ja raastettuun porkkanaan. Mutta nyt on sitten huomiselle ruokaa, ei tarvi kuin lämmittää. Se onnistuu helposti väsyneenäkin.Ajatus olisi tehdä lihapulkat, muusi ja soosi. Mut just nyt tuntuu siltä, etten jaksa tehdä yhtään mitään.
Muikkuja minäkin paistelin reilun puoli kiloa. Jauhotin ruisjauhoilla, sekaan rouhin valkopippuria ja suolaa ja muovipussissa hölskyttelin ennen paistamista. Lisänä keitettyjä perunoita ja voisulaa, jossa oli murskattua valkosipulia ja vähän suolaa. Siihen vielä kylkeen vihreää ja erilaisia omia syksyn säilykkeitä.Helpon kautta mentiin täälläkin. Muikkuja ruisjauhoissa pyöriteltyinä. Pari pannullista paistelin. Rouva teki vihersalaatin.
Onkohan tuo pizzatahti ihan terveellinen..Iltavuorosta kotiuduttu, uuni päällä ja kohta syödään Backenin salami-nduja pizzaa. Tunnin päästä alkaa Starsin peli ja huomennakin oon iltavuorossa, joten ei täs oo mikää kiire viel nukkumaan.
Yksi menee viikossa. Pitää sitä kerran viikossa olla pizzapäivä (tai viime aikoina ennemminkin yö).Onkohan tuo pizzatahti ihan terveellinen..
Iltavuorosta kotiuduttu, uuni päällä ja kohta syödään Backenin salami-nduja pizzaa. Tunnin päästä alkaa Starsin peli ja huomennakin oon iltavuorossa, joten ei täs oo mikää kiire viel nukkumaan.
Katsoin ihan huvikseen tuon sinun tykkäämäsi Backenin salamipizzan ravintoarvoja. Sehän on lähes terveystuote varrattuna kilpailijoiden (Grandiossa, Dr. Oetker) vastaaviin. Kaloreita ja rasvaa vähemmän mitä noissa kilpailijoiden vastaavissa per 100g. Toki täytyy samalla mainita, että Backenin pizzat painaa sen 470g kun kilpailijoiden pienimmät pizzat n.350g.Yksi menee viikossa. Pitää sitä kerran viikossa olla pizzapäivä (tai viime aikoina ennemminkin yö).
Onnistuuko noi siis ihan bataateista itse työstämällä vai käytätkö jotain valmiita pakaste-bataattilohkoja? Itse muutamia kertoja tehnyt ranuja/lohkoja bataatista ja hankaluus on saada pintaan rapeutta. Kaupan pakasteilla tietty onnistuu helpommin mutta haluaisin syödä vähän terveellisemmin itse tehtyä."Schnitzel" naudan ulkofileestä, rapsakat bataattilohkot uunissa, chilimajoneesia ja hedelmäinen vihersalaatti. Jälkkäriksi ahvenanmaan pannukakkua, vadelmahilloa ja kermavaahtoa. Jos miniäehdokas ei sula tähän, niin petyn. (en tietysti pety).