Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 658
  • 3 371

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään on vuorossa Butter chicken, jonka teen broilerin fileeleikkeistä - ohessa YV:n ohje:
Butter chicken
Joudun hieman säätämään ohjetta (kuten yleensä), mutta ainoastaan garam masala jää pois sellaisenaan, kun sitä ei ole, mutta käytän sen ainesosia, joita minulla on. Lisäksi chili on tuoretta hienonnettuna, ei jauhetta ja paseeratun tomaatin sijaan käytän omia murskattuja tomaatteja.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tulipa tehtyä sienirisottoa suppilovahveroista, kun noita sieniä on löytynyt reippaan puoleisesti viime päivinä. Valitettavasti valkoviiniä ei ollut laittaa risottoa juhlistamaan (ei suuhunkaan), mutta silti siitä tuli maultaan hyvää ja koostumukseltaan ihanan kermamaista.
 

Glove

Jäsen
Niinkin hieno ruoka kuin Saarioisten maksalaatikko, semmoinen, missä on rusinoita. Niitä on keskimäärin 21 kpl per rasia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Niinkin hieno ruoka kuin Saarioisten maksalaatikko, semmoinen, missä on rusinoita. Niitä on keskimäärin 21 kpl per rasia.
Tuo on niin hieno ruoka, että kaikki meidän entiset ja nykyiset koiratkin ovat (olleet) ihan hulluna tuohon. Kaikkien synttäreillä on aina maksalaatikkokakku kermaviilikuorutteella ja nakkikynttilöillä.

Kyllä tuo maksalaatikko kelpaa enemmän kuin hyvin minullekin, kuten olen taannoin jo todennutkin - teen sitä joskus itsekin.
 

Glove

Jäsen
Tuo on niin hieno ruoka, että kaikki meidän entiset ja nykyiset koiratkin ovat (olleet) ihan hulluna tuohon. Kaikkien synttäreillä on aina maksalaatikkokakku kermaviilikuorutteella ja nakkikynttilöillä.

Kyllä tuo maksalaatikko kelpaa enemmän kuin hyvin minullekin, kuten olen taannoin jo todennutkin - teen sitä joskus itsekin.
En ole koskaan tehnyt itse maksalaatikkoa. Mutta ei se varmaan kovin vaikeaa ole, voisi vaikka kokeilla joskus. Toisaalta tämä herkku on eineksenäkin niin hyvää, että saako siitä itse tekemällä sen parempaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En ole koskaan tehnyt itse maksalaatikkoa. Mutta ei se varmaan kovin vaikeaa ole, voisi vaikka kokeilla joskus. Toisaalta tämä herkku on eineksenäkin niin hyvää, että saako siitä itse tekemällä sen parempaa.
Nooo... teen joskus maksalaatikkoa jouluruuaksi ja silloin ihan vain huvin/kuriositeetin vuoksi.
 
Tilasin pitkästä aikaa kiinalaista liigakierroksen alkuun kun ei innosta kävellä tolla kelillä kauppaankaan ja hernekeitot ja kananmunat alkaa tulla korvista ulos (kaappien tyhjennys ollu menossa). Jotain chilihärkää ja jokunen kevätkääryle, ei noi ole vielä koskaan pettänyt.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Perjantai-iltapäivän ratoksi enchilladaa oman paholaisenhillon ja mustaherukkaviinin kanssa.
Tää on jo vähän kuin traditio, kun vaimo lopettaa perjantaina viikon työt, teen jotain hyvää syötävää ja sen kanssa nautimme yhden pullon kotiviiniä.
Nenän nyrpistäjille voin kertoa, että osaan tehdä kotiviiniä sille tasolle, ettei tarvitse irvistellä/yökkäillä niitä juodessa ja viinit ovat kauniin värisiä ja kirkkaita, ilman sakkaa siis. Tällä hetkellä varastoista löytyy mansikka-, mustaherukka- ja raparperi-omenaviiniä,
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Paistettua bratwurstia, muusia ja sinappikurkkusalaattia.
 

Liitteet

  • IMG_20231007_115030_HDR.jpg
    IMG_20231007_115030_HDR.jpg
    879,5 KB · kertaa luettu: 88

Glove

Jäsen
Tuntuu siltä, että tänään haen Dillinger-pitsan tai rullakebun. Kokkausinspiraationi on täysin hukassa. Ainekset kyllä on kaapissa, mutta eiköhän ne kaalilaatikkovärkit voi odottaa huomiseenkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tänään taidetaan mennä aika pitkälti keittolinjalla. Ja mehukeitto siis. Kuulemma pitää välttää kuumia ruokia ja pureskeltavaa niin ostin mustikkakeittoa pari purkkia. Niin ja jäätelöäkin pitää syödä. Kun on niin kesäinen ilmakin ulkona.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään tuli värkättyä Lyonin kanaa, riisiä ja vihreää salaattia. Kirjoitin värkättyä, koska tuon tekeminen on pikkuisen sellaista ähräämistä muutamine vaiheineen. Hyväähän tuosta tuli... ja pehmeää, mutta viinietikan runsas määrä reseptissä hieman kohautti kulmakarvoja.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Päivällä Bremenissä minestronekeitto ja hawaii-pizza ja nyt Hamburg-Altonassa 300 gramman naudanlihapihvi paistetuilla perunoilla salaatin kera.
 
Viimeksi muokattu:

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään tuli värkättyä Lyonin kanaa, riisiä ja vihreää salaattia. Kirjoitin värkättyä, koska tuon tekeminen on pikkuisen sellaista ähräämistä muutamine vaiheineen. Hyväähän tuosta tuli... ja pehmeää, mutta viinietikan runsas määrä reseptissä hieman kohautti kulmakarvoja.
Lyonin kana on etikkaista. Jos ei tykkää sellaisesta niin ei tykkää. Itse löysin pakkasesta ylivuotisia ulkofilepihvejä. Tein niistä vanhaa kasariherkkua eli härkäruukkua. Metsästä suppiksia, sipuli, purkki kermaa, loraus soijaa, mustapippurijuusto ja myllystä vielä lisää mustapippuria. Sienet ja sipulit paistettiin, liha suikaleiksi ja pikaisesti pinta pannulla ja sitten koko roska kattilaan hautumaan tunniksi. Ei yhtään haitannut, että liha ei ollut enää ihan priimaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lyonin kana on etikkaista. Jos ei tykkää sellaisesta niin ei tykkää. ...
Juu, niin näköjään on etikkaista, kun ensimmäisessä vaiheessa kypsytystä ainoa neste padassa on pelkkää viinietikkaa - oli mulle ennenkokematonta.
Mutta - ei siinä mitään, hyväähän tuosta tuli ja tuo etikkaisuuskin kyllä hälveni, mitä pidemmälle päästiin, joskin vaimo totesi valmistusta seuranneena, että maksaneeko tuo ährääminen vaivaa, kun helpommallakin pääsisi.
Nää on näitä...
 

Glove

Jäsen
Juu, niin näköjään on etikkaista,
Joo, ei ollut oikein minun makuuni kun sitä joskus tein.

Tänään söin viimeisen annoksen sunnuntaina tehdystä kaalipannusta. Piti tehdä laatikkoa, mutta kypsyttelin sitten kaikki ainekset pannussa ja ihan hyvää siitä tuli.

Lyonin kanasta taidan ottaa inspiraation huomiselle, mutta vaihdan laupungin Lyonista Kieviin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään hemmottelin itsäniäni jonkinmoisella pasta carbonaralla. Hyvää oli kyllä...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Aika perinteistä lohikkeittoa...
Vettä, perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia, valkosipulia, laakerinlehteä, maustepippuria, puolikkaan sitruunan mehu ja kuori sekä tietysti lohta - hyvää kuten aina...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös