Tuo on niin hieno ruoka, että kaikki meidän entiset ja nykyiset koiratkin ovat (olleet) ihan hulluna tuohon. Kaikkien synttäreillä on aina maksalaatikkokakku kermaviilikuorutteella ja nakkikynttilöillä.Niinkin hieno ruoka kuin Saarioisten maksalaatikko, semmoinen, missä on rusinoita. Niitä on keskimäärin 21 kpl per rasia.
En ole koskaan tehnyt itse maksalaatikkoa. Mutta ei se varmaan kovin vaikeaa ole, voisi vaikka kokeilla joskus. Toisaalta tämä herkku on eineksenäkin niin hyvää, että saako siitä itse tekemällä sen parempaa.Tuo on niin hieno ruoka, että kaikki meidän entiset ja nykyiset koiratkin ovat (olleet) ihan hulluna tuohon. Kaikkien synttäreillä on aina maksalaatikkokakku kermaviilikuorutteella ja nakkikynttilöillä.
Kyllä tuo maksalaatikko kelpaa enemmän kuin hyvin minullekin, kuten olen taannoin jo todennutkin - teen sitä joskus itsekin.
Nooo... teen joskus maksalaatikkoa jouluruuaksi ja silloin ihan vain huvin/kuriositeetin vuoksi.En ole koskaan tehnyt itse maksalaatikkoa. Mutta ei se varmaan kovin vaikeaa ole, voisi vaikka kokeilla joskus. Toisaalta tämä herkku on eineksenäkin niin hyvää, että saako siitä itse tekemällä sen parempaa.
Kai sen tikoistakin voi tehdä?On tuo hieman harhaanjohtava nimi, Tikka Masala, AInakin lukemissani ohjeissa siihen tulee kanaa, eikä tikkaa.
Käsittääkseni suurin osa Suomen tikoista on rauhoitettu, joten Masala muunsi reseptin kanoille?Kai sen tikoistakin voi tehdä?
Entä päästäisistä?Käsittääkseni suurin osa Suomen tikoista on rauhoitettu, joten Masala muunsi reseptin kanoille?
Kunhan ei Päästäisen jormaaEntä päästäisistä?
...ylipäätään jormaa...Kunhan ei Päästäisen jormaa
Lyonin kana on etikkaista. Jos ei tykkää sellaisesta niin ei tykkää. Itse löysin pakkasesta ylivuotisia ulkofilepihvejä. Tein niistä vanhaa kasariherkkua eli härkäruukkua. Metsästä suppiksia, sipuli, purkki kermaa, loraus soijaa, mustapippurijuusto ja myllystä vielä lisää mustapippuria. Sienet ja sipulit paistettiin, liha suikaleiksi ja pikaisesti pinta pannulla ja sitten koko roska kattilaan hautumaan tunniksi. Ei yhtään haitannut, että liha ei ollut enää ihan priimaa.Tänään tuli värkättyä Lyonin kanaa, riisiä ja vihreää salaattia. Kirjoitin värkättyä, koska tuon tekeminen on pikkuisen sellaista ähräämistä muutamine vaiheineen. Hyväähän tuosta tuli... ja pehmeää, mutta viinietikan runsas määrä reseptissä hieman kohautti kulmakarvoja.
Juu, niin näköjään on etikkaista, kun ensimmäisessä vaiheessa kypsytystä ainoa neste padassa on pelkkää viinietikkaa - oli mulle ennenkokematonta.Lyonin kana on etikkaista. Jos ei tykkää sellaisesta niin ei tykkää. ...
Joo, ei ollut oikein minun makuuni kun sitä joskus tein.Juu, niin näköjään on etikkaista,
Eipä ole tullut koskaan laitettua palsternakkaa lohikeittoon. Ehkä kokeilen joskus.Aika perinteistä lohikkeittoa...
Vettä, perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia, valkosipulia, laakerinlehteä, maustepippuria, puolikkaan sitruunan mehu ja kuori sekä tietysti lohta - hyvää kuten aina...
Rohkeesti vaan... se on mieto ja pehmeä lisuke keitoissa ja tuo niihin mielestäni mielyttävän säväyksen.Eipä ole tullut koskaan laitettua palsternakkaa lohikeittoon. Ehkä kokeilen joskus.
Joo on se tuttu ja olen sitä kyllä muihin ruokiin käyttänyt, mutta en lohikeittoon.Rohkeesti vaan... se on mieto ja pehmeä lisuke keitoissa ja tuo niihin mielestäni mielyttävän säväyksen.